Infantry unittien basetus

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
finmirage

Infantry unittien basetus

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Terve,

Olen hankkinut läjän FoW saksalaisia, joita aion käyttä Dark Heresy rpg:ssä Imperial guardeina. Minulla ei ole siis FoW sääntöjä eikä mitään kokemusta koko pelistä, enkä ajatellut ainakaan toistaiseksi aloittaakaan sitä. Joka tapauksessa, kun figut on hankittu (Fallschimjäger - Battleworn tms.) en halua sulkea pois sitä mahdollisuutta, että käyttäisin niitä FoWssa joskus.

Kysymykseni kuuluu siis: Onko FoWin kannalta mitään väliä minkä tyylisiä ja miten monta ukkoa basettaa samalle levylle? Tuossa ostamassani paketissa on ainakin KVKK, Submachinegun ja riflemiehiä sekä ilmeisesti joitain kasapanos tyyppejä. Alustoja on kahden kokoisia.

Jos basetus on tarkkaa, voisitteko laittaa linkin ohjeisiin (vai pitääkö omistaa säännöt?)

P.S. Pantterista saa mielettömän Leman Russin.
tneva82

Re: Infantry unittien basetus

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

finmirage kirjoitti:Terve,

Olen hankkinut läjän FoW saksalaisia, joita aion käyttä Dark Heresy rpg:ssä Imperial guardeina. Minulla ei ole siis FoW sääntöjä eikä mitään kokemusta koko pelistä, enkä ajatellut ainakaan toistaiseksi aloittaakaan sitä. Joka tapauksessa, kun figut on hankittu (Fallschimjäger - Battleworn tms.) en halua sulkea pois sitä mahdollisuutta, että käyttäisin niitä FoWssa joskus.

Kysymykseni kuuluu siis: Onko FoWin kannalta mitään väliä minkä tyylisiä ja miten monta ukkoa basettaa samalle levylle? Tuossa ostamassani paketissa on ainakin KVKK, Submachinegun ja riflemiehiä sekä ilmeisesti joitain kasapanos tyyppejä. Alustoja on kahden kokoisia.

Jos basetus on tarkkaa, voisitteko laittaa linkin ohjeisiin (vai pitääkö omistaa säännöt?)

P.S. Pantterista saa mielettömän Leman Russin.
Noh perusjalkaväki basetetaan keskikokoisiin baseihin. 3-5 nappia per standi. Saksalaisilla yleensä 5 yhdessä ja 4 toisessa ja platoona koostuu 2-3 parista. Pieniin baseihin laitetaan HQ:t ja observerit, 2-3 nappia per base. KK:ta laitetaan joko 1 per joka toinen standi jos tiimit ovat rifle/MG tiimejä(perus grenadierit lähinnä) tai 1 per base jos ovat MG tiimejä(SS, panzergrenadierit).

Itse teen oman muutoksen viralliseen basetukseen ja laitan 3 per standi tiedustelijoille. Erottuvat paremmin.

Ja kyl sie haluat alkaa hiljakselleen kasaamaan fow armeijaa ;) Feel the power of the dark side! :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Tähän samaan ketjuun voisin lisätä kysymyksen, jota olen miettinyt.
Eli mitä puttya käytätte infantryn basetuksessa? Liimaatteko ensin miehet alustaan ja sitten putty vai toisin päin?

Tällaisia aloittelevan harrastajan kysymyksiä :)

- Arttu Peltonen
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Itse olen käyttänyt Vallejon pumicea. Saa hyvin hiekkatekstuurin ilman erillisiä liimailuja sun muita. Ukot olen liimannut alustaan ensin. Alusta kannattaa viillottaa harrasteveitsellä tai jollain tehdä hieman epätasaisemmaksi. Pysyvät ukot sun muut paremmin kiinni. Periaatteessa on melkein sama mitä massaa tuohon baseen käyttää, Pumice vaan ollut itselle tähän asti kätevin. Maksaa kympin verran useissa harrastekaupoissa.
Kuva
Tuon näköisiä purnukoita. Itse olen käyttänyt tuota Grey Pumicea.
Kalat meni kotio...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”