"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fantasy vs. 40k

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Thoctor

Fantasy vs. 40k

Viesti Kirjoittaja Thoctor »

Olen tässä pohtinut kumpi on suositumpi Faba vai 40k? En ole juurikaan nähnyt faban pelaajia missään (GW, Puolenkuunpelit). Onko tosiaan niin että Faba on jäänyt hieman 40k:n jalkoihin?
Life is hard, but we can make it.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Fantasy vs. 40k

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Se riippuu niin paljon että missä kaupungista/maassa asut. Joissain kaupungeissa pelaillaan enemmän fabaa ja joissain 40k. Ja esim taas jenkkilässä pelataan paljon enemmän 40k:ta kuin fantasyä. En nyt virallisesti tiedä kumpiko on suositumpi peli koko maailman/Suomen mittapuulla, mutta eroa tuskin hirveästi on. Suomestakin löytyy aika paljon ja tasaisesti kummankin pelin pelailijoita.
Viimeksi muokannut Xenon, Su 03.10.2010 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Perinteisesti faban turnaukset ovat olleet täällä jonkun verran suositumpia=isompia kuin 40k:n, turku fana näyttäis olevan 50-45 faban eduksi tällä kertaa... Jenkkilässä 40k on kovempi juttu kuin FB, ilmeisesti brittilässä toisinpäin, tiedä sit.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Nutclear

Viesti Kirjoittaja Nutclear »

Täällä Imatralla näytettäisiin lähinnä pelaavan Fantasya, tosin kaverin kanssa jyystän 40K:ta sitkeästi. Rupeaa tosin maistumaan puulta kun voi pelata vain ultrasmurffeja vastaan.
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Siinä on vielä sekin, että välillä porukka innostuu toisesta ja sitten kohde taas vaihtuu. Monillahan on armeijoita molempiin peleihin.
Luumumehu on soturien juomaa
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Joskus kuulin, että kaikki space marinet myyvät yhteensä enemmän kuin koko WHFB. Siis 40k olisi kaikkiaan suositumpi...
Marcholio

Viesti Kirjoittaja Marcholio »

Lassek kirjoitti:Joskus kuulin, että kaikki space marinet myyvät yhteensä enemmän kuin koko WHFB. Siis 40k olisi kaikkiaan suositumpi...
En kyllä oikeen jaksais uskoa, tosin en sitte tiiä jos jenkeissä kaikki pelaa vaan marsuilla nii ehk sitte
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...

ei millään pahalla mut silleen...
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Aika paljonhan lukee palstoilla juttua sellasista pelikaupoista, joissa asiakkaat ei kysele toisiltaan "millä armeijalla pelaat" vaan "millä chapterillä". Siis ulkomailla.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Näitä aiheita on sotavasarassa jo kymmeniä, ei aloiteta taas uutta.

Kumpikaan peli ei ole absoluuttisesti parempi. Yleensä kuitenkin suurin osa on tullut tällaiseen lopputulokseen.
Toinen on parempi taktisuudessa, strategisuudessa ja monipuolisuudessa (FB), kun taas toinen on rennompaa nopanheittelyä (40K). Seiskaedikan aikaan "taistelu" näiden kahden pelin välillä oli niin ja näin, mutta uuden fabaedikan myötä tulos on huomattavasti selvempi.
Hauskoja pelejä kummatkin, mielipidekysymys.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

aatami kirjoitti:Näitä aiheita on sotavasarassa jo kymmeniä, ei aloiteta taas uutta.

Kumpikaan peli ei ole absoluuttisesti parempi. Yleensä kuitenkin suurin osa on tullut tällaiseen lopputulokseen.
Toinen on parempi taktisuudessa, strategisuudessa ja monipuolisuudessa (FB), kun taas toinen on rennompaa nopanheittelyä (40K). Seiskaedikan aikaan "taistelu" näiden kahden pelin välillä oli niin ja näin, mutta uuden fabaedikan myötä tulos on huomattavasti selvempi.
Hauskoja pelejä kummatkin, mielipidekysymys.
Et ilmeisesti lukenut alkuperäistä viestiä tai yhtään ketjuun tullutta vastausta.
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Kyse ei ollut siitä, kumpi peleistä on parempi (se on mielipidekysymys) vaan siitä kumpi on yleisesti suositumpi. Se, että toinen on suositumpi, ei tarkoita että se on välttämättä parempi.

Itse aiheeseen, Joensuussa pidemmän aikaa FaBa oli se suositumpi, nyt parin viime vuoden aikana Faban pelailijakunta on vähentynyt ja 40k väkeä on tullut enempi esille.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Tuntunee että suosio vaihtelee myös GW:n julkaisu rytmin mukaan. Uusi edikka ja uudet/päivitetyt armeijat innostavat aina välillä porukkaa toisen pelin pariin. Tuntuu siltä että kaikki vähänkin kauemmin harrastaneet pelailevat sekä että eli armeija löytyy molempiin.

On mielenkiintoista nähdä kuinka muut kuten WM/Hordes, FoW ja muiden valmistajien pelit alkavat syödä WHF ja WH40K peliaikaa isoimmissa turneissa yms. tapahtumissa. Ainakin vielä ne pitävät hyvin paikkansa turneitten ykkös peleinä, mutta jatkossa etenkin WM taitaa haastaa ne tosissaan ykkös pelin pallilta. Toki paljon rippuu myös itse julkaisijoiden toimista.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Ohoh, pyydän anteeksi, en huomannut että puhuittekin suosiosta...
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

sjoella on aika 50/50 tuo suosio, vaikka varmaankin pikkasen faban puolelle kääntyykin tällä hetkellä.
mut katotaan sitten kun on DE codexi julkastu :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Heheh, olikos se Silveri joka ennusti, että joka kolmas kuukausi tulee ketju tästä aiheesta tai jostain muusta vastaavasta aiheesta. The prophecy has come true!

Mutulla heittäisin kummiskin, että suomessa FaBa on tällä hetkellä suositumpi. Ulkomailla taas? BoLS:n blogia seuratessa huomaan, että fantasyn artikkelit ovat jääneet todella vähälle, kun taas joka päivä tulee 40k Deep though tai armeijalista, siinä missä faban artikkelit jäävät todella vähälle. Myöskään mielestäni milläkään FaBan armeijalla ei ole yhtä aktiivisia foorumeita kuten DakkaDakka ( Juu, onhan siellä faban örkeistäkin tekstiä, mutta kytkoon vihernahat ovat selvästi suositumpia siellä).

Kokonaisuudessaan sanoisin, että 40k voi olla pikkuriikkisen suositumpi. En tarkalleen mitään mene kummiskaan sanomaan.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Da Big Boss kirjoitti:Heheh, olikos se Silveri joka ennusti, että joka kolmas kuukausi tulee ketju tästä aiheesta tai jostain muusta vastaavasta aiheesta. The prophecy has come true!
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 5&start=40

Itse asiassa tuota en tarkalleen ottaen ennustanut, mutta jos olisin pelannut enemmän fabakytkoota tuota laatiessani, olisi tuokin varmaankin käynyt toteen. Ennustus on kuitenkin jo puolisen vuotta myöhässä, mutta kuuluu toki sotun vakioaiheisiin.

Ennustankin nyt, että tämä ketju tullaan laittamaan lukkoon tai keskustelu hyytyy siinä 5:n sivun kohdalla, koska kenelläkään ei ole mitään lisättävää aiheeseen ja uusi vastaavantyyppinen ketju syntyy 6 kk sisään.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Silveri kirjoitti:Ennustankin nyt, että tämä ketju tullaan laittamaan lukkoon tai keskustelu hyytyy siinä 5:n sivun kohdalla, koska kenelläkään ei ole mitään lisättävää aiheeseen ja uusi vastaavantyyppinen ketju syntyy 6 kk sisään.
Ei!

Mä näytän että maailma ei ole deterministinen ja pistän ketjun lukkoon jo nyt!
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”