Juu, kiitoksia pelistä. Oli mukava peli, vaikka matsi oikeastaan ratkesi mun massacre-voitoksi viimeistään mun aloittavalla vuorolla eli ennen sun ekaa vuoroa. Joskus näinkin.VD kirjoitti: 1. Peli oli Squirrelin mech-IG:tä vastaan ja jo ottelun lähtökohdat olivat epäsuotuisat. Allekirjoittaneen porukkaa ei vaan oltu oikein koskaan optimoitu mech-ig:tä vastaan ja kun Touko heitti vielä itelleen marginaalisesti paremman deploymentin ja aloitusvuoron, oli peli kyllä lähes pelattu jo siinä vaiheessa. Ekalla vuorolla kossahti lähes kaikki vastustajalle uhkaava materiaali Battlewagonin, lootien ja suurimman osan nobibikereista muodossa. Sen jälkeen sinniteltiin kyllä pitkään, mutta lopulta ne pelkät boyzit eivät vaan riittäneet selviämään ihan loppuunasti. Pari objektiivia saatiin kontestoitua, mutta kun nopeat lentsikat ja kimerat nappasivat loput neljä, niin eipä tuosta kovin kummoista taistoa lopulta syntynyt. Mukava peli kuitenkin ja mahtavalla 1. pöydällä, eli ei mitään valitettavaa. Vastus oli mukava ja pelin henki samaten, vaikka aika valmiiksi taputeltua olikin, kuten osasin jo ennen turnausta odottaa mikäli moinen armeija vastaan astelisi. 0-10 oli siis saldo.
...
Eli loppusaldona 63 pelipistettä + 8 maalauspistettä. 71 yhteispisteetä tosiaan oikeutti ilmeisesti jaetulle 8. sijalle, huvittavasti Squirrelin kanssa samoille holleille, vaikka imo tämä paremmin pelasikin. ...
Listassani oli 2 manticorea, 2 hydraa, 2 vendettaa, 2 inf.squadia autocannoneilla chimeroissa, 4 meltataksia ja autocannon-heavy weapon squadi. Lentsikoihin yleensä tuuppasin kolmen fleikan special weapon squadit. HQ:ssa oli mukana Officer of the Fleet. Ykköspelin analyysi tulikin aika tarkasti VD:ltä, joten tässä lyhyesti myöhemmistä peleistäni:
Toinen pelini oli Olli Ormion autoilevia, aika vähän ampuvia space wolffeja vastaan. Onnistuin varastamaan aloituksen ja korkkaamaan lantikan ekalla vuorolla. Sen jälkeen homma eteni aika rauhassa. Wulffit rhinoineen tulivat kyllä linjoihin, mutta pystyin torjumaan aika kiireettömästi. Kaikki meni enemmän tai vähemmän hyvin, eikä vastustajalla ollut kunnon tilaisuutta rokottaa. 20-0 voitto.
Kolmas peli oli mirror match. Pelasin Joonaksen käytännössä identtistä kaartia vastaan. Minulla oli kahdet meltaveteraanit ja 2 manticorea, Joonaksella toisen manticoren sijaan lisää hydria ja toisten veteraanien sijaan battle psykereitä. Joitakin muita kosmeettisia eroja oli. Ykköspöydän maastotkin olivat aika pelikuvat toisistaan, mikä vielä entisestään vahvisti mirror matchin vaikutelmaa. Varastin taas kivasti aloitteen ja molemmat pelasivat aika tasaisen virheetöntä peliä. Noppa ratkaisi, ja lopulta sain varsin ansaitsemattoman 20-0 voiton.
Nelosessa pelasin Jussi Nurron örkkifootsloggaa vastaan. Nimesin Ghazkullin assasinaation kohteeksi, jolloin joko pelataan voitosta tai örkkien terävin assault-kärki jää ulos kähinöistä. No, vastustaja jätti Ghazkullin 30 boyzzin kanssa talon kykkimään, joten voitto oli pois kysymyksestä. Tein pari typerää väsynyttä virhettä, jotka yhdistettyinä sarjaan feilattuja Ld-heittoja ja pelin päättymiseen vuoron 5 jälkeen johtivat 7-13 minor defeattiin. En pelannut hyvin, joten ansaittua tämä. Ei pitäisi antaa varman tilanteen mennä todennäköisyyksien varaan. No, opinpahan olemaan ;)
Vitosessa vastassa olivat Juhani Orelman Space wolffit. Olin turnauksessa vielä mukavasti kolmantena kokonaispisteissä, joten mahdollisuudet hyviin tuloksiin olivat olemassa. Pelin piti vielä olla ampuvalle listalleni helppo, kun wolffeilla oli tulivoimaa todella vähän ja manticorejen piti kuulemma olla täydellisiä antiyksiköitä thunderwolffeja vastaan. Ensimmäinen kohtaamiseni thunderwulffien kanssa johti joihinkin virhearviointeihin, joten omassa pelissäni oli moitittavaa. Pelin kuitenkin taisin hävitä noppiin. Thunderwolffit eivät totelleet edes kolmea vuoroa kaartin ampumista, vaan seivailivat luvattoman hyvin ja siten pääsivät parkkipaikalle korkkaamaan vaunuja vaunun perään. Sain lopulta kulutettua joskus nelosvuorolla kaikki wulffit (myös rhinoilla perässä tulleet gray hunterit) linjoistani pois, mutta olin auttamattomasti jäljessä kill pointeissa. Juhani pelasi hyvin ja heitti hyvin, minä pelasin ehkäpä keskinkertaisesti. Vältyin massacrelta contestoimalla keskialueen, joten 3-17 major defeat.
Loppusijoitus pelipisteissä kymmenes ja kokonaispisteissä jaettu kahdeksas, joten ihan tyytyväinen täytyy olla. Pelasin muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta suhteellisen hyvää ja virheetöntä peliä, eikä armeijassa ollut montaakaan ongelmaa viilattavaksi. Virheitä toki tuli tehtyä, mutta tällä kertaa ehkä tavallista vähemmän. Lista tuki pelitapaani hyvin, joten seuraavaksi kai pitää sitten parantaa pelitapaa ja muokata listaa opittuihin juttuihin paremmin soveltuvaksi ;)