"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Puhetta areenoista

Miniatyyripeleistä johdetut virtuaalimittelöt. Pysy teemassa, käytä harkintaa ennen uuden aloittamista.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

santso

Re: Puhetta areenoista

Viesti Kirjoittaja santso »

jep, mutta sit varmaan pitää vähän tasapainottaa xenojen lähisosastoa :D meinaan ainoo joka oikeesti pärjää sille lähispuolijumala wych architelle on toinen samanmoinen(ei nyt ruveta nillittämään mut tehollisesti tuo saa sen 3 haavaa vuorossa siihen täysbuffattuun ork warbossiin mopolla ja warbossi tekee vastaavasti jonku 0.22 haavaa takas :D).
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Voi, että miten osasittekaan ilahduttaa meikäläistä neljän ***** pitkän leiripäivän jälkeen. Täällä on elämää!

Sen verran mie kuitenkin tulen sanomaan omasta suunnitteilla olevasta areenasta, että kun täältä kotiudun ja pistän varmaankin sen 40k-areenani, siitä voi ihan suosiolla pudottaa pois taistelu ja pum piumiskelu. Areenan inspiraation lähteenä itselläni on omat inttikokemukset ja Halo: Fall of Reach - kirjanen, että se seikkailu tulee olemaan enemmän oman tiiminsä tarinan ja koulutuksen kertomista kuin itse örkkien aivojen pellolle ammuskelua.

Mutta mutta, Termis varmaan on ainoa vakavasti sanottuna kykeneväinen jätkä vetämään jonkun Hive City - areenan. Ei ole tarkoitus dissata ketään, mutta kun katsoo nykyajan vetäjiä, niillä menee siinä toisen viikon aikana niin pahasti sormi suuhun, että ihan alkaa itkettämään tämä touhu. Onko sitten kyseessä mielenkiinnon puute vai vain huonosti ajateltu areena, mutta ensimmäisellä kerralla ei kannata lähteä mitään isoa Hiver Cityä tekemään, jos sellaista haaveilee.

Joku X vs X tyyliset seikkailut, onko niissä mieltä? Itse en ainakaan tällä hetkellä pysty näkemään siinä mitään viehätystä. Ainakaan vielä. Mutta kuka minä olen sanomaan, mikä on mitäkin laadultaan. Yksi sellainen iso karttahippaleikkikö siitäkö tulisi uudestaan, jossa kaksi rintamaa pitäisi jossain vaiheessa kohdata toisensa?

Jatkakaa toki.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

X vs Y with a Z-twist ja silleen.
Kerros Capu vielä että mikä tämän rulevan homman päälinja olikaan? Onko se siis nurkassa istuvan korttiköörin fiilistelyä, kuvailua siitä miltä tuntuu kun kessu tylyttää sähköpatukalla vai ihan itse taistelutilanteitakin? Itseäni alkoi tuossa päivänä muutamana hotsittamaan rintamamiesten stoorit, siis näitten Imperiumin nurmiporien joita seisoo paskat housuissa 50 miljoonaa samassa rivissä örkkien ja tykistötulen riehuessa ympärillä. Siinä nyt vain on se jokin siinä örkkien hajottamisessa atomeiksi.

Asetelmasta. X vs X ei ole tylsää eikä kulunutta kun sitä vähän maustaa. Esim. Kaikki pelaajat käyttäisivät keisarillisia ryhmiä ( jollakulla marsut, jollakulla kaarti, inkvisiittorin alaisia, siskoja, huoltotyöläisiä, palkkasotureita...) ja vastustajana yhteinen vihollinen, vaikkapa kaaoksen joukot. Oma stoorinsa tulee jo siitä kun verta ja paskaa sataa taivaalta, demoneja kasvaa kerran tunnissa parhaan kaverisi korvasta, tykistö repii asemat ja komentojärjestelmän hajalle, joukot joutuvat siirtymään vihollisen hallitseman maaston läpi, oma upseeri onkin petturi, vakooja on saatava selville, kaaoksen palvojien salainen rituaali on pysäytettävä, itsemurhatehtävä, last stand + ratsuväki saapuu! jne. jne. Eritoten petturit, vakoojat, odottamattomat kääntymiset ja muut pikkuvibat tuovat hirvittävästi lisää näennäisesti yksinkertaiseenkin asiaan. Lisää pari dramaattista naista ja Harmaitten Ritarien yöllinen visiitti "viattomien" kaartilaisten telttaan ja avot, tarina on kirjoittamista vaille valmis. Jos haluaa härskiksi rueta, voi kirjoitella sellaisia twistejä tarinaan että pelaajat alkavat epäillä omia vakaumuksiaan ( minäkö kauhuroolipelaaja? No en kai?). Mikäpä sen hienompaa kuin pelaajien oletetun turvallisen piirin sisältä tuleva petturijoukon hyökkäys! Tai vaihtoehtoisesti yllättävä muukalaisten invaasio: mikä pärjäisi sille reippaalle rähinälle kun muutaman megatonnin plasmatykit repivät vuoria paskaksi loputtomien Pimeyden Voimien palvojien armeijoitten hyökkäysten murtuessa Imperiumin asemien mahtavia muureja vasten, samalla kun taivaat pimenevät määrättömien biohirviöitten pudotessa kaiken niskaan räjähdellen päätähuimaavilla nopeuksilla kiitävien Eldarien alusten ristitulessa? And the list goes on. 40k:n hienoin puoli on aivan päättömän isot taistelut. Miljardit sotilaat voivat kuolla silmänräpäyksessä sen vaikuttamatta mihinkään. Kuvittele siinä sitten itsesi rivimosuriksi ja hajoa.

"8th Cadian will advance. Fix bayonets."
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Niih, noinhan se on. Minusta kuitenkin Full Metal Jacket ja Starship trooppers huononee siinä vaiheessa, kun itse sota alkaa.

Ei minulla tuollaisia vastaan mitään ole, jos joku siitä tykkää. Minulle tuli vain ensimmäisenä mieleen, että tämä vaatii kartan sitten, jossa seikkailla, varmaankin. Kun sitten katselee noita muita 40k-areenoita, joissa oli kartta mukana leikissä, niin ei niissä paljoa järkeä ollut. Kaikki vain sekoili jossain ja siihen se sitten jäikin.

Tuo sinun omasi kyllä kuullostaa tosi jännältä, jos sellaisesta tykkää, mutta vaatii kyllä hermoja vetäjältä. Ilman meseä tuskin saa aikaiseksi sellaista stooria sotimisesta isomman pelaajakannan kanssa.

Mutta mutta, siitä vain suunnittelemaan. Tämä paikka tarvitsee areenan. Aikaisemminkin kuin tammikuun lopussa. Missähän ne kesän areenatkin ovat? Seban piti laittaa mortikkaa(?) ja Weedeon jotain jännää kanssa. Missä on uudet konkarit?
- Sinitähti
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Necromunda kuulostaa hyvältä.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
santso

El Capitan kirjoitti:Niih, noinhan se on. Minusta kuitenkin Full Metal Jacket ja Starship trooppers huononee siinä vaiheessa, kun itse sota alkaa.

Ei minulla tuollaisia vastaan mitään ole, jos joku siitä tykkää. Minulle tuli vain ensimmäisenä mieleen, että tämä vaatii kartan sitten, jossa seikkailla, varmaankin. Kun sitten katselee noita muita 40k-areenoita, joissa oli kartta mukana leikissä, niin ei niissä paljoa järkeä ollut. Kaikki vain sekoili jossain ja siihen se sitten jäikin.

Tuo sinun omasi kyllä kuullostaa tosi jännältä, jos sellaisesta tykkää, mutta vaatii kyllä hermoja vetäjältä. Ilman meseä tuskin saa aikaiseksi sellaista stooria sotimisesta isomman pelaajakannan kanssa.

Mutta mutta, siitä vain suunnittelemaan. Tämä paikka tarvitsee areenan. Aikaisemminkin kuin tammikuun lopussa. Missähän ne kesän areenatkin ovat? Seban piti laittaa mortikkaa(?) ja Weedeon jotain jännää kanssa. Missä on uudet konkarit?
täh miten starship trooper voi muka huonontua taistelujen alussa(ehkä yliarvostetuin scifi ikinä huoh tarina on duupa duupaa, näyttelijät kehnoja, ainoo mitä siinä voi kattoa on se et ötököitä pistetään palasiksi samalla kun kittaa kaljaa ja antaa pään tyhjentyä, siis eihän kukaan tätä kato sen takii et se olis hyvä?)? samaa kuraahan se on jatkuvasti ja full metal jacketissa itse taisteluthan eivät ole se pääasia, ovat täysin erillaisia leffoja jotta niitä vois rinnastaa mitenkään yhdessä mihinkään.

samahan se loppujen lopuksi on et kuoleeko siellä metsän siimeksessä kaks viherhippiä ammuttuaan toisiaan jousilla kaksintaistelussa vai kuoleeko sit kokonainen kompania yhteen death strike ydinräjähdykseen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mie otin ne kaksi leffaa vain sen vuoksi esiin, koska molemmat sisältävät kohtauskia niin sotilaskoulutuksesta että itse sotimisesta. Jos minulta kysytään, molemmat leffat ovat parempia siinä koulutuspuolella.

Sama pätee areenointiin vaikka välissä saakin aikaan tosi siistejä mättöjä.
- Sinitähti
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Kyllä. Olen nähnyt Starship trooper elokuvan ja se on paljon PALJON parempi, ennen ötököiden invaasiota.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Terminator Sergeant

Itse saattaisin ruetakin pyörittämään jotain Hive Cityn alakerrosten paskassa muhivaa kaupunki-Indiana Joonastelua, pitääpä pistää korvan taakse ja mietiskellä tylsinä hetkinä.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Kannatan Hive City-teemaa, oli se sitten jengi-tai yksilöpohjainen.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Minä kannatan ihan mitä vain areenaa. Kuhan sellainen saadaan, niin olen tyytyväinen. Olkootkin vaikka sellainen old-school kierros kierroksen jälkeen oleva.

Uusia naamoja vetämisen puolella olisi kiva nähdä. Ei täällä taida nyt olla ketään muuta kuin meikäläinen ja Termis, jotka jaksaa vielä tämän leikin keskuudessa pyöriskellä. (Mitä siellä pyöritään!?)
- Sinitähti
santso

jep toi hive city teema kuulostaa hyvältä, ei hirveen isoja mättöjä, antaa mahiksen keskittyä yksittäisiin tapahtumiin tarkemmin kuin tommonen iso vääntö+ on siel sit mahis pelata niillä xenoillaki...
Terminator Sergeant

Jep jep, mielessä oli tosiaan sellainen Inkvisiittorit / palkkamurhaajat / hired gunit / kaaoskultistit -joukoilla toteutettu kaupunkiseikkailu, jossa esim. radikaali inkvisiittori jahtaa muinaistaa kaaosartefaktia, palkkamurhaajat juoksevat hänen perässään headshottia etsien, kaaoskultistit koettavat estää ketään muuta saamasta kyseistä esinettä, toiset kultistit saattavat suorittaa demoninkutsuntariitejä jos saavat saman esineen haltuunsa, joku on palkannut mistään tietämättömät palkkasoturit hakemaan "sellaisen kivan miekan sieltä ja sieltä", puritaani inkvisiittori koettaa listiä langenneen kolleegansa ja samalla ne kaaoskultistit, keisarillinen lakijärjestelmä tahtoo kaikki sankarit hengiltä, paikallinen kuvernööri onkin oikeasti genestealerien hallinnassa ja mystiset eldarit hoitelevat varjoissa omia bisneksiään. Tietenkin mukana täytyy olla seonnut teknopappi joka etsii STC-laitteistoa mutta yrittää listiä kaikki muut siinä sivussa etteivät he saa sitä.

Summa summarum: teemaan sopivat pienet joukot, jokaisella oma missionsa, kaikki toistensa kurkussa, selkäänpuukotus suotavaa, paljon kauniita tyttöjä baareissa. Mitä sanoo kansa?
- Carl Sagan
santso

tyttöjä baarissa? MULLE KÄY!!! :D
Arkki

santso kirjoitti:tyttöjä baarissa? MULLE KÄY!!! :D
Älä heti oleta, että ne tytöt antaa myös ;3

Pfft. Mennää ampuu Capua jalkaa nii saadaan se kotiutettua nopeammin tänne.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ei minua tarvitse tulla ampumaan. Eihän tässä enää mitään ole jäljellä. Tj<80 vain enää. Kaksi seuraavaa viikkoa metsässä, viikko kassulla ja sitten onkin jo rova. Rovan jälkeen tunnetusti on elämä kasarmilla niin kuollutta aivojen sanottua pakkasen puremien vuoksi sopimuksen irti.

Minun areenani on ihan kulmantakana, jos en saa päähänpistoa mennä jälki-AUKkiin.
- Sinitähti
Arkki

Vieläkö sulla on se idea "piirretään kuvia fluffien yhteydessä" käytössä? En tahdo jäädä pois munt aitojen puuttumisen takia >_ <
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ei se mihinkään tule katoamaan. Tästä lähtien jokaisessa areenassani mukana.

Kuvia ei sitten imgin avulla tuoda mukaan peliin. Ihan kynästä ja paperista vaan ottaa kiinni saatte.
- Sinitähti
santso

wot? eli siis tehdään teos, skannataan se ja lähetetään tänne/sulle? mites copyrightit:D
Arkki

santso kirjoitti:wot? eli siis tehdään teos, skannataan se ja lähetetään tänne/sulle? mites copyrightit:D
Ei ei ei. Se heitetään sinne fluffiin. Kirjotat fluffissa ihanan illan vieton niiden baarissa olleiden naisten kanssa ja voit piirtää niiden se... touhuihin liittyvän kuvan koristamaan sitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Verkkoturnaukset”