"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Milllä kuljetatte armeijanne?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Mie taas olen melko vainoharhainen kolhujen kanssa :oops:

Joten jalkaväki kulkee GW'm salkussa, ratsastava jengi ja muut monsterit kuplamuoviin käärittynä vanhemmilta omituissa kameravälinelaukuissa :wink:
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Teeen texstiilissä tällä hetkellä merimiesäkkiä. Siinä ajattelin kuljettaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Minä kuljetan figuni GW:n riistosalkussa ja talouspaperiin käärittyinä sellaisessa 40k:n tankin pahvilaatikossa. Jalkaväki kulkee siinä figusalkussa ja muut kuten tankit siinä laatikossa.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Itselläni oli figunkantovehkeelle seuraavat vaatimukset:

1) Standardikokoisen armeijan pitää mahtua siihen. D'oh.
2) Pitää mahtua lentokoneessa käsimatkatavaraksi aina, ei vain kenttähenkilökunnan ollessa hyvällä tuulella.
3) Pitää olla ulkorakenteeltaan jäykkä ja sisäverhoilultaan muunnettavissa armeijan vaatimusten mukaan.
4) Pitää periaatteessa kestää peliurani ajan (silloin reilut 50 vuotta odotettavissa olevaa).

Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Niinpä ostin lentokonematkalaukun (Marko Matkalaukku) tarjouksesta (Forumin laukkukauppa, Carnaby, ~300 mk) ja pari neliötä munakennovaahtomuovia (Etola, ~150 mk). Pakkasin vaahtomuovia neljään kerrokseen laukkuun, luoden kaksi turvallista kerrosta figujen olla.

Markoon mahtuu ~60% enemmän tavaraa kuin GW:n reppuun. Halutessani myös isot figut (tankit, monsterit) mahtuvat. Markossa on enemmän muovia suojana kuin GW:llä. Erillisiin sisätaskuihin menevät movement trayt, armeijalistat, pikaliimat, muutama maali ja suti. Figut eivät ota lähes ollenkaan kuljetusdamagea. Sanoisin etteivät ollenkaan, mutta kokemusta on vasta neljä vuotta. Marko on vähintään yhtä nopea purkaa ja pakata kuin mikä tahansa kuljetusmuoto, jossa figut eivät kärsi. Sarjanumerolukko on. Markon kantaa yhdellä kädellä, toisella voi syödä jätskiä.

Vaahtomuoviratkaisuja minulla on tällä hetkellä kolmelle oleellisesti erilaiselle armeijalle (ei isoja figuja/myös tankkeja/yksi iso hirviö). Seuraaville kolmelle on vielä tarpeeksi vaahtomuovia ensimmäisestä erästä. Neljässä vuodessa ainoat kulumisen merkit ovat kosmeettisia; pinta on kulunut. Kaikki GT-armeijani ovat Markolla kulkeneet. Tein hyvät kaupat. Kuulostiko Ostoskanavalta? :)
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

entäs keihäs miehet :?
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Minä sosialisoin hiljattain Hackmannin ruokailusetin puisen laatikon, jonka mitat ovat 42 x 24,5 x 4,25 cm. Sitten minulla olisi retkipatjaa ja solumuovia, joista ainakin alustavan pehmuste kerroksen teen. Ei siihen koko armeija mene, mutta edullinen ratkaisu, sillä todennäköisesti ei siihen tarvitse ostaa mitään..
sotek

Viesti Kirjoittaja sotek »

Mä kuletan omani tyhjissä irtokarkkilaatikoissa, ja laitan väliin sitä muovia missä on ilma kuplia.
Yes sir!
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Nyt kun Empire-figunikin saavat kovaa vauhtia maalia pintaansa, pitäisi alkaa tähyillä niille jo transportaatiokeinoa. GW:n figusalkussa ei kulje koko armeija, ja silmä onkin mieltynyt alla olevasta linkistä löytyvään caseen:
Ongelma on tämä: mitenköhän noita saisi Suomen valtion puolelle? Voikohan jonkun liikkeen kautta tilata tuommoisia, kun en viitsisi ulkomailta lähteä hankkimaan?
Stone

Viesti Kirjoittaja Stone »

Oma Tau hordeni kulkee eräästä paikallisesta halpahallista ostetussa alumiini kuorisessa salkussa, hintaa kertyi noin 15 euroa, sisälle pari kerrosta vaahtokumia jossa pieniä nystyröitä, pari metriä maksoi noin 20 euroa paikallisesta tekstiili myymälästä. Mukaan mahtuu tällä hetkellä kaikki jalkaväki. Tankit joudun sullomaan karkkilaatikkoon vanun kera, vanu toimii kätevästi maaston elävöittämiseen pelin edetessä. taroitus olisi ostaa edellistä salkkua pienempi (12e) tankkeja varten. Omasta mielestäni tyylikäs ratkaisu, varsinkin kun muistuttaa hieman aselaukkua tai turvakuljetukseen käytettyä panssaroitua salkkua :D
Hope is the first step on the road to disappointment.
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Olen väsännyt tyylikkääseen pommisalkkuun vaahtomuoviset, GW:n riistosalkkua (ai että tykkään tosta lempinimestä :)) muistuttavat kehikot. En oo tosin vielä testannu sitä, oikeastaan en oo ees tehny kehikkoa vielä (vaahtomuovit on kyllä :)), mutta tähän mennessää oon saanu 4000 pts O&G armeijan kulkemaan ihan kangas- ja paperipehmusteidenkin avustuksella figujen pahemmin rikkoutumatta.
ovv kirjoitti:niin tietenkin niille, joilla on rahaa ja halua, niin tässä olisi yksi vahvimmista ratkaisuista armeijan kuljetukseen:

http://www.saboldesigns.net/ :)
Kieltämättä houkuttavan näkönen, mut noitten foam-palojen kanssa pelleily voi kyllä tulla kalliiksi ;). Jos oisin rikas ni kyllä ostaisin tuommosen.
(Ilm. 20: 14-15)
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Huoh... minä en jaksa tehdä yhtään mitään, ja vien figuni kaikkialle niissä samoissa bokseissa, joissa ne ostinkin. Ei tosimies pehmusteita kaipaa. Varsinkin kun iso osa armeijasta on pikaliimalla kasassa (ei niitä muita voi käyttää!).
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Paljonko tuommoinen GW:n riistosalkku maksaa?
raastin raastaa ja ryystää
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

eiks se oo 50€ aatelin ite ostaa
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Itte ajattelin hankkia kalastuspakin, niissä on paljon uistimille tarkoitettuja koloja jotka voi pehmustaa jos haluaa.
It comes from the Gigashadow...
MattiL

no oishan seki aika hyvä valinta jos vaa löytää paperii parempaa pehmustetta
Graq

Viesti Kirjoittaja Graq »

Itse ajattelin kanssa tehä viehe boxista. Ja pehmusteet saa blistereistä! Tai sitte ku olin Hollolassa pelaamassa ni näin Stonen kuljetusmenetelmän joka on myös harkinassa.
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
prodigal

Viesti Kirjoittaja prodigal »

Ostin tuossa K-raudan alennusmyynnistä 20 eurolla työkalupakin, jossa on siirrettävät ja irrotettavat kumiset laatikot. Pehmustin laatikot kuplamuovilla joka sivulta kaksipuoleista teippiä hyväksi käyttäen. Metalliset figut pyöräytän ohueen vaahtomuoviin (osa ihan blistereistäkin saatuja) ja kumilenkin ympäri, sitten vaan pakkailen ne sinne pienempiin laatikoihin. Laatikon ollessa täynnä päälle kuplamuovipalanen. Työkalupakin kahteen isompaan lokeroon menevät muoviset night gobbot (kaadan ne sinne vaan, muovi kestää kyllä hyvin liimattuna) muu vastaava tilpehööri. Pakin kahteen keskikokoiseen laatikkoon menevät armeijan kolme chariottia ja pumppuvaunut. Tosin laiskuuden iskiessä jätän kyllä pumppuvaunut pakkaamatta ja kuljetan niitä ihan kädessä, ovat muutenkin niin hauraita.

Kyllä sinne käytännössä 2000 pistettä varmaan sais mahtumaan, mutta jätän suosiolla aina jotain helpoiten hajoavia ulkopuolelle. Verrattuna vanhaan 'viis kenkälaatikkoa ja hyvän onnen toivotukset' -systeemiin aika hyvä ratkaisu hinta-laatu suhteeltaan. Kuplamuovitkin kössin aikanaan töistä :)

- Julius
- -- --- --------- ------------- +
Be aggressive
B-e aggressive
B-e a-g-g-r-e-s-s-i-v-e
+ ------------- --------- --- -- -
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

Käytän normaalikokoisten figujen kuljetukseen GW:n salkkua, isommat ötökät kulkevat pistoolisalkussa. Jos ei juuri ole isompia figuja mahtuu siihen pienempi armeija kokonaankin. Muovifigut kulkevat usein vain jossain käsiin sattuneessa boksissa.
MattiL

Graq kirjoitti:Itse ajattelin kanssa tehä viehe boxista. Ja pehmusteet saa blistereistä! Tai sitte ku olin Hollolassa pelaamassa ni näin Stonen kuljetusmenetelmän joka on myös harkinassa.
mut siihen tarviiki ihan älyttömästi blistereitä :?
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

mä kuljetan fb örkkini(2000pts)osiriksin kenkä boxissa(aina vähintään 10 figuu hajalla liimaa menee :cry: )ja 40k dark angelini siinä gw:n salkussa ja kavereilla on hemmetin hauskaa kun näkee mut kävelevän salkku kädessä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”