"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muita tapahtumia kuin turnauksia

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Celebdae

Muita tapahtumia kuin turnauksia

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Meikäläistä kiinnostaisi osallistua ja miksei järjestääkin tavallisen turnauspelaamisen ohelle vähän vapaamuotoisempaan pelailuun keskittyviä tapahtumia. Aiemmin olen jotain siihen suuntaan täällä huudellutkin, mutta kiinnostus on tuntunut aika heikolta. Onko niin, että mihinkään peli-iltaa kummoisempaan ei viitsi lähteä, jos ei pelata "kovat piipussa" turnauksessa?

Ideoita ainakin itsellä on kaikenmoisia megamätöistä useamman pöydän kampanjatyyppisiin peleihin. Yhteistä kaikille joka tapauksessa olisi ei niin vakava pelailu vaikkapa listoilla, joita ei ole tarvinnut viilata ihan viimeisen päälle. Voisi vaikka trencherit kaivaa kaapista =)

Jos vaikka tammikuulle jotain tällaista järkkäilisi, niin löytyykö muita osallistujia? Ei nyt tartte mitään varmaa sanoa, vaan keskustella ylipäätänsä tapahtuman konseptista. Kääntäen voisi kysyä niinkin, että osallistutko mieluummin turnaukseen kuin muuhun tapahtumaan - vaikka turnauksia varmasti riittää muitakin?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Re: Muita tapahtumia kuin turnauksia

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Mie itse olisin kovin mielelläni osallistumassa ennemmin näihin hilpeämpiin tapahtumiin, ja esimerkiksi megahöttömöttö olisi oikein kovasti mieleeni. Myös jonkinlainen pareittain pelattava kamppanjaviikonloppu olisi varmasti mukavaa ajanvietettä.

Kyllä miun pitäisi oikeasti jaksaa ruveta pelailemaan taas kunnolla. Öärgh.
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Kiinnostaa toki. Jossain megamätössä joskus olin ja oli oikein mukavaa. En nyt osaa sanoa minkälainen konsepti kiinnostaisi eniten, mutta olen avoin kaikenlaisille ideoille.
moi
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Onhan tuo totta että casuaaliin tapahtumaan ei välttämättä tule lähdettyä pitemmän matkan takaa niin herkästi, mutta ei mitään kuitenkaan tuollaisia tapahtumia vastaankaan ole. Jonkinsortin viikonloppukampanja tai vastaava saattaisi olla hyvinkin kiinnostava jos vaan ajankohdan saa sopivaksi ja pelipaikan helppojen liikenneyhteyksien taakse jne. Tietenkin kimppakyydit ynnä muut ovat olemassa jos saa enemmänkin porukkaa kasaan ja kiinnostumaan.

Jos idea löytyy mutta tiloja ei, saattaisi täältäkin päin löytyä harrastustiloja joita voisi saada viikonlopuksi käyttöön keittiöllä ym. varustettuna. Itsellä ei ole kampanjaideoita vielä kehittynyt mutta kyllä mielellään moista pelaisi.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

kiinnostusta löytyisi. Megamättö, liiga, kampanja. Kaik' käy.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Viimekertainen megamätöö oli oikein mukava. Mieluusti tulen mukaan jatkossakin noihin.
Rats keep running!
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Itse en ihan hirveästi innostu megamätöstä (tuntuu, että siinä saa pelata 15min ja sitten odotella 2h, kunnes saa taas pelata sen 15min...), mutta jonkun vapaan pelailun viikonlopun vuoksi voisin kuvitellakin päristeleväni pääkaupunkiseudulle. Esimerkiksi jos joku jaksaa kehitellä kampanjan, minkä pelaisi viikonlopussa (Escalationissa oli joku kampanjasysteemi, sieltä voisi saada pohjaa?), kuitenkin niin että itse pelit olisivat normaalihkoja (ehkä jotain paripeliä, hassuja skenaarioita yms). Myös tosiaan ihan vapaa pelailuviikonloppu voisi kiinnostaa (hengailua, hassuja metailuja, masiinaa, vähän olutta ehkäpä).

Toki kaikki riippuu kaikesta (aikatauluista, tuurista, tähtien asennoista), mutta kuvittelisin, että täältä päin saataisiin pari autollista porukkaa hyökkäämään sinne päin.

TheEdit: Muistetaanpa myös kaikki vastaan kaikki -moninpelit (pienillä armeijoilla, joku Mosh Pit -tyylinen skenaario?)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

noh, megamättö perinteisellä tyylillä toteutettuna, että iso läjä pelaajia ja nappeja, ei toimi kauhean hyvin, mutta voisihan tuosta erilaisia variaatioita sitten kehitellä.
toisaalta voisi megapeliä toteuttaa sirpaloitettuna, eli jaetaan itse peli pienempiin osiin irrallisiin osiin, samassa tilassa ja summataan lopuksi tulos, toimivampi ja melkeen yhtä makea lopputulos.

tyyliin hordes vastaan masiina, tai Llaelin valtaus, hyökkäys point bourneen, whatever.

massiivinen hyökkäys valmistettuihiin asemiin, jaettuna kolmelle/neljälle eri pöydälle, hyökkääjille enempi nappeja. pelaajat saavat jakaa armeijoitansa eri pöydille tahtonsa mukaan objektiivien mukaan halutessaan?

ehkäpä oleellisinta olisi tietää mitä pelataan, itse voin kyllä pyrkiä jonkun megahötön pelimekaniikan kehittelemään, jos tarvis
Aliquando Insanire Iucundum Est
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Der Dexter kirjoitti:tyyliin hordes vastaan masiina, tai Llaelin valtaus, hyökkäys point bourneen, whatever.
Turku vs Pääkaupunkiseutu? (Muut jotenki tasapainoillen.)

Jos vielä ollaan ideointitasolla ni heitänpä ilmoilla sen Dualblade-formaatin (eli jotenkin pelataan vastustajan armeijalla). Formaatti ei toki ole aukoton eikä ongelmaton, mutta sopii sitäkin varmaan miettiä. Ei välttämättä toki mitään viikonlopun turnausta semmoista, mutta vaikka muutama peli muun pelailun ohessa tms.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Meidän viimekertainen megamättö toimi ainakin omasta mielestä aika kivasti. Oleellista noissa on, että kaikilla on about yhtä paljon nappeja kentällä ja että pelissä on vain kaksi puolta. Näin kaiken järjen mukaan odotteluaikaakaan ei tule kuin 50%. Ja toki masiinan tapauksessa tuosta ajasta puolet saat kantaa omia ukkojasi pois kentältä =)

Oikein isolla porukalla tuo megamätön jakaminen eri pöydille olisi toki erittäin vahva optio.

Kampanjasta itse himoitsisin edelleen jotain tälläista, mitä jo aikaa sitten kehittelin. Tämä vaatisi sellaiset luokkaa 15 peluria, mutta aivan takuulla toimisi. Nykyisin meillä Lauttasaaressa olisi vielä mitä loistavimmat tilatkin.

Mutta mukava kuulla, että kiinnostusta saattaisi hyvinkin olla. Eiköhän tammikuussa jotain siis tapahdu - ja lisäideoita sun muuta toivotaan toki.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tavoitteena olisi vihdoin ja viimein laittaa Cygnar joukkoa kuntoon jotain 15-35 pisteen väliltä, miten vain pystyy ehtimään, kun aika hidas olen maalaaman. Jos jotain aloittelijaystävällistä tapahtumaa järjestettäisiin sopivaan aikaan niin tuollainen olisi todella kiinnostava. Mihinkään isoon turnaukseen, kun ei alkuun miellyttäisi mennä.
Miau.
Celebdae

Vesihiisi kirjoitti:Tavoitteena olisi vihdoin ja viimein laittaa Cygnar joukkoa kuntoon jotain 15-35 pisteen väliltä, miten vain pystyy ehtimään, kun aika hidas olen maalaaman. Jos jotain aloittelijaystävällistä tapahtumaa järjestettäisiin sopivaan aikaan niin tuollainen olisi todella kiinnostava. Mihinkään isoon turnaukseen, kun ei alkuun miellyttäisi mennä.
Kun jonkinmoinen pelikelpoinen lista on kasassa, niin tuu joku torstai Lauttasaareen käväisemään.

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

tarkennetaan ehkä vielä edellistä senkin verta, että ei tolta kerholta napit kesken lopu myöskään, joten kun cyggellä kerta pelaat, melko varmasti löytyy kaapista sinulle lainanappejakin, niin ei tarvitse edes nappien valmistumista odottaa, ja pelaaminen on ainakin minulla usein vahva motivaattori lelujen kasaamiseen ja maalaamiseen.

eli mestoille vaan
Aliquando Insanire Iucundum Est
Blindi

Viesti Kirjoittaja Blindi »

Myös ilmottaudun kiinnostuneeksi kaikenlaiseen pikku ja miksei isompaakiin kivaan.

Tosin nappien puute vielä häiritsee osallistumistani mutta asian pitäisi korjaantua seuraavan parin kuukauden sisään jokatapauksessa.

-B
Pseudok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pseudok »

Innostaa toki, joskin itsellä on tietty viehtymys ihan perinteisiin 1vs1 peleihin.

Mutta se muoto missä moisia tulisi pelattua saisi mieluusti vaihdella, turnaukset tuntuvat mielestäni mukavalta lähinnä sen takia että siellä pääsee pelaamaan tosissaan ja useimmiten hyvin järjestetyssä formaatissa eikä peliseuraa tarvitse vinkua nykimällä tuntemattomia ihmisiä hihasta ja piipittämällä että "moi, ois nää tinasotilaat..."

Joku viikonloppukampanja esimerkiksi kuulostaa aivan mahtavalta idealta. Megamätöt taas ovat niin ja näin.

Lisäksi lähinnä ilmaisen kiinnostustani tässä moiseen, lupautuminen mihinkään on aika pitkälti mahdotonta koska Jyväskylästä Helsinkiin on tosiaan sen verran pitkä matka että näin kurjilla tuloilla asiaa täytyy harkita ja miettiä ja suunnitella pitkään.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”