WM/H Nordic Open 19.-20.3.2011 Turussa
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
WM/H Nordic Open 19.-20.3.2011 Turussa
Ordo Aboensis Ry ylpeänä esittää
Warmachine/Hordes Nordic Open Tournament - NOT2011
Warmachine/Hordes-turnauksen 19.-20.3.2011 Turussa, T-Talolla osoitteessa Vanha Hämeenkatu 29. Mukana menossa on toivonmukaan myös iso joukko ulkomaalaisia pelaajia. Pelataan seitsemän kierrosta 35 pisteen täysin maalatuilla armeijoilla.
Turnauksen webbisivu löytyy osoitteesta
http://ordoaboensis.net/index.php?p=nordicopen
Suomalaisten pelaajien ei toki tarvitse lähettää emailia järjestäjille vaan tätäkin topiccia voi käyttää ilmoittautumiseen. Turnausmaksu 20e maksetaan tilillemme (Ordo Aboensis ry, 430922-2138016), laittakaa kommentiksi "WM/H-turnaus maaliskuu <omanimi>".
Ilmoittautuminen alkaa NYT!
Warmachine/Hordes Nordic Open Tournament - NOT2011
Warmachine/Hordes-turnauksen 19.-20.3.2011 Turussa, T-Talolla osoitteessa Vanha Hämeenkatu 29. Mukana menossa on toivonmukaan myös iso joukko ulkomaalaisia pelaajia. Pelataan seitsemän kierrosta 35 pisteen täysin maalatuilla armeijoilla.
Turnauksen webbisivu löytyy osoitteesta
http://ordoaboensis.net/index.php?p=nordicopen
Suomalaisten pelaajien ei toki tarvitse lähettää emailia järjestäjille vaan tätäkin topiccia voi käyttää ilmoittautumiseen. Turnausmaksu 20e maksetaan tilillemme (Ordo Aboensis ry, 430922-2138016), laittakaa kommentiksi "WM/H-turnaus maaliskuu <omanimi>".
Ilmoittautuminen alkaa NYT!
-
Der Dexter
Re: WM/H Nordic Open 19.-20.3.2011 Turussa
Purhonen, mallia Tatu, ilmoittautuu.
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Der Dexter
ja sitten se todellinen kyssäri, elikkäs kuinka laajaa pelaajakuntaa tuonne ollaan toivomassa/hakemassa.
Puhuttiin tuosta silloin ETC:n aikana, ja muutama keskieurooppalainen pelaaja, lähinnä akselia saksa-itävalta, olivat teoriassa kiinnostuneita kovastikin. muutama meiliosoite ja foorumi meille taisi jäädä haaviin siltä reissulta, joten ajattelin että kuinka laajasti tuosta infoa laitetaan, tai järkkäreiden puolelta onko vastustusta yms.
Toisena pointtina, tai edelliseen liittyen oikeastaan, oli että jos joku tuolta kauempaa meinaa mestoille eksyä, ja löytää itsensä helsingistä, haluten turkkuseen, niin helsingistä lähtee kyllä autoja sinne päin, joten varmuudella potentiaalisille lentäjille voidaan ratkaista autokyyti turnauspaikalle asevelihintaan, todennäköisesti turnausaamuna sekä turnauksen jälkeen pois myösen, säästäen ainakin osalti vaivaa matkata julkisilla, vaikkei nyt HKI-Turku väli olekaan maailman vaikein.
tämä todennäköisimmin jos joku lentäen saapuisi. eiköhän me myösen jostain löydetä yösija pk-seudulta kollektiivisesti, tosin meikän läävä soveltuu siihen hieman huonosti, tarvittaessa.
mutta tuollaista infoa/kyssäriä järjestäjien suuntaan, ja ihan muutenkin.
Puhuttiin tuosta silloin ETC:n aikana, ja muutama keskieurooppalainen pelaaja, lähinnä akselia saksa-itävalta, olivat teoriassa kiinnostuneita kovastikin. muutama meiliosoite ja foorumi meille taisi jäädä haaviin siltä reissulta, joten ajattelin että kuinka laajasti tuosta infoa laitetaan, tai järkkäreiden puolelta onko vastustusta yms.
Toisena pointtina, tai edelliseen liittyen oikeastaan, oli että jos joku tuolta kauempaa meinaa mestoille eksyä, ja löytää itsensä helsingistä, haluten turkkuseen, niin helsingistä lähtee kyllä autoja sinne päin, joten varmuudella potentiaalisille lentäjille voidaan ratkaista autokyyti turnauspaikalle asevelihintaan, todennäköisesti turnausaamuna sekä turnauksen jälkeen pois myösen, säästäen ainakin osalti vaivaa matkata julkisilla, vaikkei nyt HKI-Turku väli olekaan maailman vaikein.
tämä todennäköisimmin jos joku lentäen saapuisi. eiköhän me myösen jostain löydetä yösija pk-seudulta kollektiivisesti, tosin meikän läävä soveltuu siihen hieman huonosti, tarvittaessa.
mutta tuollaista infoa/kyssäriä järjestäjien suuntaan, ja ihan muutenkin.
Henkilökohtaisesti toivon niin isoa kuin vaan mahdollista. Maastoja Ordolla on Fanaticin järkkäämisen verran (mitä siinä nyt oli, 16 masinoijaa, n. 40 fabailijaa ja n. 50 40k-heppua); 40k-maastoa ei toki hirveästi voi kierrättää, mutta faban puolelta varsinkin saa ihan kivasti. Tilatkaan ei oo mikään ongelma; tällä hetkellä meille on varattu T-Talon yläkerta, mutta jos se siitä on jäämässä kiinni, niin eiköhän alakertakin saada käyttöön.Der Dexter kirjoitti:ja sitten se todellinen kyssäri, elikkäs kuinka laajaa pelaajakuntaa tuonne ollaan toivomassa/hakemassa.
Ilmoitin turnauksesta ruotsalaisten Kolgruvan.se:hen, saksalaisten Page5.de:hen, PG-foorumille (ja sille liettualaiselle PG:lle privana). Jos muita foorumeita tai spostiosoitteita löytyy, niin mainosta vaan menemään. Ainakin se Itävallan Dave vaikutti aika tosissaan innostuneelta, kun käväisi täällä sotavasarassa. Mitään vastustusta mainostamiselle ei ole, mitä enemmän saadaan ihmisiä tietoseksi asiasta sen parempi.
Realistisesti ajatellen uskon, että meillä olisi mahkut johonkin viiteenkymmeneen pelaajaan (puolet suomalaisia ja loput ulkomailta), mutta aika vaan näyttää, mitä todellisuudessa tapahtuu.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Onko tuon sisältämä PP:n konversiosääntö voimassa? Sehän ei ennen ole ollut paikallisissa turneissa ongelma, mutta nyt on muutakin väkeä tulossa. Voisi yrittää tehtailla armeijan väreihin, mutta konvaisin vaihtoehto-Deneghrasta toisen sireenin, kun en jaksa katsella kahta samassa tyhmässä asennossa olevaa figua, eikä virallisen sireenin asentoa saa oikein muutettua miksikään skulptimatta puolta koko höskästä uusiksi.Hardcore painting required
Ei mitään natsilinjaa, kunhan vastustaja helposti erottaa figun oikeaksi kaikki on kunnossa. Toki nyt sillä varauksella, että jos saadaan PPn virallinen leima niin täytyy ehkä mennä enemmän natsilinjalla, mutta en laittaisi rahojani sen puolesta.Haddock kirjoitti:Onko tuon sisältämä PP:n konversiosääntö voimassa?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
no, entäs sitten suomen proxylinja, sillä omista napeista on moni aivan muuta kuin PP höttöä (köh, gorax) esimerkiksi.
muilla mailla noilla saattaa olla painoarvoa nimittäin.
suomessaha on aina ollut linjana mikä on ollutkin, vaikka ollaankin P leimaa käytetty.
muilla mailla noilla saattaa olla painoarvoa nimittäin.
suomessaha on aina ollut linjana mikä on ollutkin, vaikka ollaankin P leimaa käytetty.
Tullaanpa trollbloodeilla riehumaan. Suomen pistekeskiarvo saattaa kärsiä mutta yritetään parhaan mukaan estää tuo.
Timo Nevalainen
Timo Nevalainen
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Henry Hyttinen mukaan.
Mäntylahti mukaan. Vihaisia tonttuja.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Enköhän mä mukana ole, vaikka 35 pistettä on... no 35 pistettä. Oisin toivonu edes variaatiota "pakko käyttää molempia listoja väh. kolme kertaa".
Noilla ulkomaan foorumeilla (etenkin Saksassa) vois ehkä mainostaa tota Tatun esilletuomaa autokuljetusta. Helsinkiin on aika lailla helpompi tulla kuin Turkuun muualta kuin ehkä Ruotsista ja toi vois madaltaa kynnystä. Mulla ei autoa ole, mutta voin kyllä majoituspaikkoja tarjota.
Muuten ajanotossa nyt lienee käytössä 100 minuuttia + d6x2 minuuttia kierrosaika? Toihan käytännössä tarkoittaa, että pitkään menevät pelit tullaan laittamaan poikki ja jos matsissa on vähänkin enemmän kellon kokonaan pysäyttämistä vaativia tapahtumia, tulee dice down mahdollisesti reilusti ennen kuin toinen pelaaja on lähelläkään oman aikansa loppumista. Kampanjoisin edelleen sen variaation puolesta, että kierrosaikaa ei ole, mutta jos molemmilla pelaajilla on kellossa alle 5 min jälellä minkään vuoron alussa, katsotaan skenaario tiebreikkereillä.
Noilla ulkomaan foorumeilla (etenkin Saksassa) vois ehkä mainostaa tota Tatun esilletuomaa autokuljetusta. Helsinkiin on aika lailla helpompi tulla kuin Turkuun muualta kuin ehkä Ruotsista ja toi vois madaltaa kynnystä. Mulla ei autoa ole, mutta voin kyllä majoituspaikkoja tarjota.
Muuten ajanotossa nyt lienee käytössä 100 minuuttia + d6x2 minuuttia kierrosaika? Toihan käytännössä tarkoittaa, että pitkään menevät pelit tullaan laittamaan poikki ja jos matsissa on vähänkin enemmän kellon kokonaan pysäyttämistä vaativia tapahtumia, tulee dice down mahdollisesti reilusti ennen kuin toinen pelaaja on lähelläkään oman aikansa loppumista. Kampanjoisin edelleen sen variaation puolesta, että kierrosaikaa ei ole, mutta jos molemmilla pelaajilla on kellossa alle 5 min jälellä minkään vuoron alussa, katsotaan skenaario tiebreikkereillä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Eiköhän tälläiseen täydy ainakin tulla mukaan, eli M. Heinola ilmottautuu. Kun tuo joulukuun turnee menee pahasti pikkujoulujen kanssa päällekkäin...
Täytyypä koittaa, jos jotain hienoa saisi maaleihin tuonne.
Täytyypä koittaa, jos jotain hienoa saisi maaleihin tuonne.
Rats keep running!
En puolestaan halua, että joku jättää tulematta sen takia, että pelkää tuota systeemiä, joten tälleen tällä kertaa. Katsellaan sitten kesäkuun Synergy Openissa jotain erilaisempaa. 35 pistettä puolestaan maalauspakon takia (50p kaks listaa maalattavaa on jo aika paljon joillekin).Celebdae kirjoitti:Enköhän mä mukana ole, vaikka 35 pistettä on... no 35 pistettä. Oisin toivonu edes variaatiota "pakko käyttää molempia listoja väh. kolme kertaa".
Mainostettu, ja laitoinpa norjalaisten 2d6.no-foorumillekin topicin tosta. Pitäkäähän myös korvat auki podcastien suhteen (krhm Guts 'N Gears krhm) ;)Celebdae kirjoitti:Noilla ulkomaan foorumeilla (etenkin Saksassa) vois ehkä mainostaa tota Tatun esilletuomaa autokuljetusta. Helsinkiin on aika lailla helpompi tulla kuin Turkuun muualta kuin ehkä Ruotsista ja toi vois madaltaa kynnystä. Mulla ei autoa ole, mutta voin kyllä majoituspaikkoja tarjota.
Pistetään mietintään. Kuulostaa kyllä fiksulta.Celebdae kirjoitti:Muuten ajanotossa nyt lienee käytössä 100 minuuttia + d6x2 minuuttia kierrosaika? Toihan käytännössä tarkoittaa, että pitkään menevät pelit tullaan laittamaan poikki ja jos matsissa on vähänkin enemmän kellon kokonaan pysäyttämistä vaativia tapahtumia, tulee dice down mahdollisesti reilusti ennen kuin toinen pelaaja on lähelläkään oman aikansa loppumista. Kampanjoisin edelleen sen variaation puolesta, että kierrosaikaa ei ole, mutta jos molemmilla pelaajilla on kellossa alle 5 min jälellä minkään vuoron alussa, katsotaan skenaario tiebreikkereillä.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Tästähän saisi hyvän filosofisen keskustelun; onko turnauksen laadulle muita mittareita järjestäjän kannalta kuin osallistujamäärä? No jätetään johonkin muuhun yhteyteen =)TheEmu kirjoitti:En puolestaan halua, että joku jättää tulematta sen takia, että pelkää tuota systeemiä, joten tälleen tällä kertaa. Katsellaan sitten kesäkuun Synergy Openissa jotain erilaisempaa. 35 pistettä puolestaan maalauspakon takia (50p kaks listaa maalattavaa on jo aika paljon joillekin).Celebdae kirjoitti:Enköhän mä mukana ole, vaikka 35 pistettä on... no 35 pistettä. Oisin toivonu edes variaatiota "pakko käyttää molempia listoja väh. kolme kertaa".
-
Der Dexter
itsekin tykkään peleistä enempi, kun on sen 15 pinnaa enempi leluja pöydällä, peli tuntuu jotenkin toimivan paremmin. yleensä asiat jotka toimivat hyvin, toimii 35 pinnassa, mutta niitä on helpompi estää ja hallita kun on enempi tavaraa pöydällä, kuten joku molikin riehuminen yms...
mutta näillähän mennään, ja toivotaan että tuolla pistemäärällä sitten oikeasti nähdään enempi kansaa, lähinnä siis suomesta, itse lasken ainakin kaikki ulkolaiset nopanpyörittäjät plussaksi vaan.
ja Page5 ei jostain syystä tunnusta rekisteröintiäni, niin voisit sinne lisätä sen, että tosissaan melko varmasti jostain kanssa löydetään yöpaikkaa myös su-ma yöksi, sekä kyytiä lentokentälle.
mulla alkaa loma tolla viikolla, joten olen perjantaina aamupäivästä kuskina, sekä rajoittamattomasti vkl aikana ja jälkeen.
yksi parhaista valteista nimittäin saada ihmisiä, on matkustuksen helppous ja vieraanvaraisuus, joten komppaisin niitä. sillai kyl helppoo, kun kämppä ei sisällä kunnollista optiota majoitukseen.
mutta näillähän mennään, ja toivotaan että tuolla pistemäärällä sitten oikeasti nähdään enempi kansaa, lähinnä siis suomesta, itse lasken ainakin kaikki ulkolaiset nopanpyörittäjät plussaksi vaan.
ja Page5 ei jostain syystä tunnusta rekisteröintiäni, niin voisit sinne lisätä sen, että tosissaan melko varmasti jostain kanssa löydetään yöpaikkaa myös su-ma yöksi, sekä kyytiä lentokentälle.
mulla alkaa loma tolla viikolla, joten olen perjantaina aamupäivästä kuskina, sekä rajoittamattomasti vkl aikana ja jälkeen.
yksi parhaista valteista nimittäin saada ihmisiä, on matkustuksen helppous ja vieraanvaraisuus, joten komppaisin niitä. sillai kyl helppoo, kun kämppä ei sisällä kunnollista optiota majoitukseen.
Suoraan turnausjärkkääjän näkökulmasta osallistujamäärä on elintärkeä miettien mahdollisuuksia jatkossakin järjestää turnauksia.Celebdae kirjoitti:Tästähän saisi hyvän filosofisen keskustelun; onko turnauksen laadulle muita mittareita järjestäjän kannalta kuin osallistujamäärä? No jätetään johonkin muuhun yhteyteen =)
Ilman osallistujia ei tule osallistumismaksuja, ilman maksuja ei ole varaa jatkossa järjestää.
Toki jos "laadusta" yleisellä tasolla haluaa keskustella, niin se on täysin eri asia, josta voidaan, kuten ehdotteletkin, keskutella jossain muualla toisten.
Olen mä muutaman erilaisen turnauksen järjestänyt ja ehkäpä tiedän jotain jostain. Sanoisin, että taloudellisesti ratkaisevaa ei liene onko turnauksella 35 vai 32 osallistujaa, vaan sen kriittisen osallistujamäärän ylittyminen, jolla tulot kattavat minimimenot. Kun osallistujamäärää lienee hyvin vaikea ennakoida, niin en usko kriittisen rajan olevan tässä tapauksessa yli kolmenkymmenen. Se toki on arvo sinänsä, että turnaus on suurin ikinä missään pelaajamäärän suhteen ja antaahan se pelivaraa palkintoihin sun muuhun.Samsson kirjoitti:Suoraan turnausjärkkääjän näkökulmasta osallistujamäärä on elintärkeä miettien mahdollisuuksia jatkossakin järjestää turnauksia.Celebdae kirjoitti:Tästähän saisi hyvän filosofisen keskustelun; onko turnauksen laadulle muita mittareita järjestäjän kannalta kuin osallistujamäärä? No jätetään johonkin muuhun yhteyteen =)
Ilman osallistujia ei tule osallistumismaksuja, ilman maksuja ei ole varaa jatkossa järjestää.
Toki jos "laadusta" yleisellä tasolla haluaa keskustella, niin se on täysin eri asia, josta voidaan, kuten ehdotteletkin, keskutella jossain muualla toisten.
Ottaen huomioon pelitilan vuokrat, palkinnot sekä melkein pakollinen yöpymistilan vuokra (kun tulee ulkomaista asti ihmisiä), niin sanoisin ettei 30 edes riitä...Celebdae kirjoitti:Olen mä muutaman erilaisen turnauksen järjestänyt ja ehkäpä tiedän jotain jostain. Sanoisin, että taloudellisesti ratkaisevaa ei liene onko turnauksella 35 vai 32 osallistujaa, vaan sen kriittisen osallistujamäärän ylittyminen, jolla tulot kattavat minimimenot. Kun osallistujamäärää lienee hyvin vaikea ennakoida, niin en usko kriittisen rajan olevan tässä tapauksessa yli kolmenkymmenen. Se toki on arvo sinänsä, että turnaus on suurin ikinä missään pelaajamäärän suhteen ja antaahan se pelivaraa palkintoihin sun muuhun.Samsson kirjoitti:Suoraan turnausjärkkääjän näkökulmasta osallistujamäärä on elintärkeä miettien mahdollisuuksia jatkossakin järjestää turnauksia.Celebdae kirjoitti:Tästähän saisi hyvän filosofisen keskustelun; onko turnauksen laadulle muita mittareita järjestäjän kannalta kuin osallistujamäärä? No jätetään johonkin muuhun yhteyteen =)
Eli komppaan täysin Teemun varovaisuutta "kokeilla jotain muuta" turnauksessa missä jokainen osallistuja on elintärkeä ajatellen mahdollisuutta jatkossa järkätä vastaavaa.
Mistäs tää 50 pisteen villitys nyt yhtäkkiä on näin kovasti hyökännyt? Kesällä järjesteltiin Synergy Openia eikä oikeen voitu miettiäkään 50 pisteen turnausta ja nyt yhtäkkiä Ropeconin jälkeen kaikki alle 50 pisteen pelit on pelkkää leikkimistä? =)
Eri turnausformaatit on turnausten yksi suola, tällä kertaa valittiin 35p, kaksi listaa ja kyllä se vieläkin tuntuu hyvältä ratkaisulta. En henk koht ole ihan vakuuttunut, että 50p on aina parempi kuin 35p (IMO molemmat toimii mainiosti). Samaten olen parilta hepulta kuullut juttua, etteivät he halua lähteä 50 pisteen turnaukseen, kun pelikoon kasvu vie pelin poispäin pienestä kevyestä mättöpelistä (en itse allekirjoita, mutta kunhan mainitsin että mielipiteitä on monia).
Eri turnausformaatit on turnausten yksi suola, tällä kertaa valittiin 35p, kaksi listaa ja kyllä se vieläkin tuntuu hyvältä ratkaisulta. En henk koht ole ihan vakuuttunut, että 50p on aina parempi kuin 35p (IMO molemmat toimii mainiosti). Samaten olen parilta hepulta kuullut juttua, etteivät he halua lähteä 50 pisteen turnaukseen, kun pelikoon kasvu vie pelin poispäin pienestä kevyestä mättöpelistä (en itse allekirjoita, mutta kunhan mainitsin että mielipiteitä on monia).
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Oon mä samaa mieltä ollut käytännössä koko ajan, mutta näin kokemuksen kerryttyä uudesta edikasta oon entistä enemmän vakuuttunut 50 pojon matsien luovan monipuolisempia turnauspelejä. Voisitko kuvitella, että joku voittaisi 35 pojon ison turnauksen jollakin ns. low-tier casterilla? 50 pojossa on enemmän pelivaraa ja listaa pystyy rakentamaan kompensoiden casterin heikkouksia ja täten huonoja match uppeja (ts. huonoja pelejä) on vähemmän.TheEmu kirjoitti:Mistäs tää 50 pisteen villitys nyt yhtäkkiä on näin kovasti hyökännyt? Kesällä järjesteltiin Synergy Openia eikä oikeen voitu miettiäkään 50 pisteen turnausta ja nyt yhtäkkiä Ropeconin jälkeen kaikki alle 50 pisteen pelit on pelkkää leikkimistä? =)
Masiinassakin on paljon juttuja, jotka ovat vähän mutta riittävästi parempia valintoja kuin joku muu, ellei sitten näitä muita pysty tukemaan riittävästi muilla valinnoilla. Siksi 35 pojon turnauslistat tuppaavat olemaan aika rajoittuneita. En itse esimerkiksi näin puolen vuoden jälkeen keksi miten voisin tehdä Synergy openin listoistani yhtään parempia tai edes yhtä hyviä, mutta erilaisia. 50 pojossa mahdollisuuksia on aika lailla, kuten kai oon osoittanutkin.