Onko Figuilu koskaan hävettänyt?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
santso

Re: Onko Figuilu koskaan hävettänyt?

Viesti Kirjoittaja santso »

Khorne Marien kirjoitti:
thamus kirjoitti: Tää ei tapa aivosoluja, kuten teillä alkaa jo näky niiden puute.
Kyllähän se tappaa, kun pienessä tilassa maalailee ja liimailee figuja, niin kyllä ne höyryt vähän niitä tuhoaa... Mutta siis, en huutele figuilustani, mutten sitä oikeastaan häpeäkään.
no ei kyl verrattuna niihin aineisiin mitä oppilaitokses käsittelee päivittäin, tänäänkin oli kiva 8h tärpätti/tinneri/lakka höyryis :D
mut joo en asiasta huutele enää, yläasteella tuli enemmän puhuttua kun siinä oli tiivis porukka ympärillä sit lähinnä muut ei kyllä nauraneet/kiusanneet mut lähinnä osoittivat tylsistymisen merkkejä.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Oikeastaan figuilla pelaaminen ei ole hävettänyt minua juuri ollenkaan, ellei oteta huomioon 7. luokan alkua, jolloin olin pelannut vasta puolisen vuotta. Silloin joutui kuuntelemaan joidenkin lapselllisten luokkalaisten päänaukomista leluista ja toisinaan vähän hävetti, mutta itsetuntokin oli vähän mitä oli niitä aikoja (uusi koulu, jossa kaikki ovat uusia, yms.). Vähän paremmin kun pääsi porukkaan niin vittuilijoiden jutut ovat lähinnä naurattaneet. Oikeasti, kumpi on lapsellisempaa, miniatyyrien maalaaminen ja strategiapelien pelaaminen vai teiniryypiskely, tupakointi ja (alaikäisenä) pelikoneilla kärkkyminen... :D Joku päivä funtsin tällaista ja kyllä sai minut nauramaan ääneen. ;) Nykyään käyn ysiluokan loppua, porukkaan olen päässyt hyvin (sain huijattua yhden luokkalaisenkin figupeliharratukseen :P) eikä päänaukomista figuista tule juuri yhtään, tällöinkin vain yhdeltä koulun riidankylväjältä.

Mitään harrastuksia ei pitäisi hävetä, mikäli se tuntuu oikealta vaihtoehdolta IMO (no okei, huumeet yms. ovat oma juttunsa). Sukulaisillekin on tullut selväksi hiukan tästä pelistä, ja nykyään kaikille harrastus on ok, mummot yms. ovat vain hyvillään että pääsee perheen nuorinkin näkemään maailmaa turnauksissa jne. ;) Ja kuten tässäkin ketjussa on mainittu, mielummin pistää ne rahat figuihin ja maaleihin kuin viinaan ja tupakkaan ja käyttää pimeät pakkasillat maalaten figuja kuin ryöstäen kioskia tai ryypäten laavulla. :)
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Äääh, miksi kaikki vertaa figuilua tupakointiin, ryyppäämiiseen, ryöstelyyn tai muuten vaan pahantekoon? Voi tätä pitää hyvänä harrastuksena muutenkin, kuin vain kaikkiin tuollaisiin rinnastettuna.

En itse kovin paljoa mainostele figuiluani, mutten kyllä sitä häpeäkään.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

halko kirjoitti:Äääh, miksi kaikki vertaa figuilua tupakointiin, ryyppäämiiseen, ryöstelyyn tai muuten vaan pahantekoon?
Koska monesti figuilusta valittavat harrastavat juuri noita juttuja.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Aatami sen sanoikin. +1
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

aatami kirjoitti:
halko kirjoitti:Äääh, miksi kaikki vertaa figuilua tupakointiin, ryyppäämiiseen, ryöstelyyn tai muuten vaan pahantekoon?
Tuota ei voi paremmin sanoa. Aamen.
Kuisma

Viesti Kirjoittaja Kuisma »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:sain huijattua yhden luokkalaisenkin figupeliharratukseen :P)
Kyllä, varsin härö temppu. Mutta olisihan ne rahat voinut käyttää huonomminkin. ;)

Nyt tullut fabaa reilu puoli vuotta pelattua eikä liiemmin kaduta. (Lukuunottamatta heikohkoa maalaustaitoa ja proxya.) Harrastuksestani ei liiemmin kettuilla ja pari uutta tuttavuuttakin tullut solmittua. Nytten vain pitäisi loputkin empiret/kääpiöt laittaa maaleihin ja opetella voittamaankin. ;)
Khorne Marien kirjoitti:
aatami kirjoitti:
Tuota ei voi paremmin sanoa. Aamen.
Ei todellakaan. Ikävä kyllä. Juuri tuollaisia ''sankareita'' näkyy täällä Heinolassakin aina välillä.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Eiks toi nyt olisi ihan sama kuin sanoisi että on kristitty, koska se on parempi kuin joku pimeitä rituaaleja tekevä saakuli? Tai siis toi on oikeasti tosi jännä tapa perustella figuilua tekemällä vastahyökkäyksen toista vastaan. Verratkaa vaikka "No on tää figuilu paljon parempi asia kuin vaikka sun ryyppäämminen" vs "Joo, mä figutan, koska mä tykkään tästä ja se kivaa kasata pikku-ukkoja ja pelata niillä". Kummasta tulee se vaikutus ettei välitä yhtään siitä mitä mieltä muut ovat eli siis kumpi kuulostaa siltä ettei hävetä yhtään muiden valituksesta riippumatta (nyt osoittamatta syyttävällä sormella ketään)?

Mitä ikinä selittääkin, kaikki eivät kuitenkaan tykkää ja joiden mielestä figutus on vain perseestä mitä ikinä sanoitkaan. Parhaimmillaan se saa vielä vihaamaan figuja vielä enemmän. Jos joku on vain niin ignorantti niin jättää vaan omaan arvoonsa. Puhumattakoon toki siitä, ettei kaikki figujen vastaiset ihmiset oikeasti ole tuollaisia, osa vaan pitää tätä turhana rahanmenona tai lapsellisena tms. Ei silleen, että olisi juopottelussa mitään järkeä, mutta antaa vaan olla kummiskin
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Pääasiassa figuttamisesta on vakavasti joku valittanut ala-asteella, kun tämän mainion harrastuksen aloitin. Muiden selitykset, että miksi tämä tarkoittaisi lopettaa ovat olleet pääasiassa kehnoja argumentteja, joilla yritetään viitata harrastuksen ''lapsellisuuteen'' ja siihen ettei todellinen itseään kunnioittava ego kestä tällaista. Se, että kannattaako nämä ottaa vakavasti, niin on oma valinta. Itse olen pari kertaa vain tällaisen kuullessani tuntenut oloni huvittuneeksi.

Hävettänyt ihan tosissaan? Ei kyllä ole koskaan. Tämä harrastus nyt antaa niin paljon mahdollisuuksia mistä valita mieluisin muoto ja lopulta taitojen kehittämisen ilo on vielä vähemmän tehnyt mieleeni lopettaa figuilu.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Nohnoh. Itsekin harrastan nuita ja silti olen figuillut melkein kymmenen vuotta.

Mutta niin.. Joskus on tullut kiusattua (tiedättekö, henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja sen sellaista), mutta koskaan ei ole hävettänyt. Tämä on ehkä parhaimpia tapoja kertoa esiteineille että kaikki eivät ole samanlaisia eikä kaikkia kiinnosta se mikä kaikkia muitakin! : D
Suurimpia syitä tämän aloittamiseen. Toinen oli vasta se, että tää on ihan sairaan hauskaa.

kristitty, koska se on parempi kuin joku pimeitä rituaaleja tekevä saakuli?
saakuli (jos tarkoitit niitä) ovat kristittyjä, eivätkä pakanoita ja kuuluvat kristillisen seurakunnan piiriin, joskaan eivät ihan samalla asialla kuin vaikkapa protestantit.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Nyt onkin paha jos figuttaja harrastaa myös näitä paheita kuten tupakka ja alkoholi.. Onko mitään enään tehtävissä ? :)

Aiheeseen. Eipä juuri ole hävettänyt. Ei tästä tule huudeltua, mutta kyllä tuttavat tietävät harrastuksesta ja eivätpä nuo nykyään tässä iässä enään jaksa päätään aukoa.

Sehän on ihan se miten tämänkin harrastuksen tuo esille.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Hmm, hassua. Ei ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että tätä pitäisi jotenkin hävetä tai jotain, tai että siitä voisi kiusata yms. Kaipa minä olen sitten valinnut vain piirini hyvin tai onnistunut täysin ignooraamaan jos on jotain tullut päin sanottua *virne*. Päinvastoin olen lisännyt näitä CV:hen kuten aiemmin jo mainittiinkin ja kaksi kertaa on siitä nimenomaan ollut hyötyäkin työtä hakiessa =)
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Neljännellä luokalla hiukan häpesin figuilua, kaverini vain sanoivat figuja leluiksi ja tekivät jotain ihme vitsejä niistä (Insert alapäävitsi here). Nykyään tosin voi hiukan ylpeillä niistä ( Maailmassa on jotain vialla, kun luokka on jopa kiinnostunut niistä).
ParanormaaliMursu

Viesti Kirjoittaja ParanormaaliMursu »

Aloitin 3 vuota sitten figuilun enkä ole hävennyt kertaakaan.
Äiti ei vastustanut missään vaiheessa vaan antoi ihan vapaasti keräillä.. Olisipahan jotain tekemistä täällä korvessa...
Nyt kun olen seiskalla olen jo kertonut joillekuille uusille luokkatovereilleni harrastuksestani ja ovat olleet aika ihmeissään ja puulla päähän lyötyjä. Toki joku on joskus sanonut, että mitä sä noilla teet?
Larppauksestakin olen kertonut ja siksi sain lempinimeni Larppi :DDD Sitä nyt porukat huutelevat kun on asiaa mulle. Musta on vaan kivaa kun tietää, että on jotain harrastuksia mistä muut eivät ymmärrä yhtään mitään...
"Make us whole again"

Dead space
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

En. Kertaakaan. Jos joku on tullut aukomaan päätään olen vain nauranut hänelle ja sanonut "niin tosiaan minähän leikin legoilla pujopartafriikkien kanssa" ja heittänyt vielä "nää maalit on paljon kovempia myrkkyjä kun sun juomas" jne. Huumorilla takaisin eikä kannata välittää.

Edit: joku pelle vei koulussa kerran puhelimeni ja luki viestit oli vähän ihmeissään kun oli viestejä joissa luki "jäikö mun liima teille" ja jotain läpällä heitettyä "se maali muuten haisee hyvälle" jne.
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Hiphei! Captainin väittämät pitävät väistämaättä paikkansa.

Itse aloitin harrastuksen siinä kuuden iässä, joten vanhempani saivat vain kuvan "meidän pikku pojan" taideharrastuksesta. Vasta viimeaikoina on alettu nalkuttaa "joko taas jotakin warhammereita?", tai "Ja minähän en sinua sitten rahallisesti tue jos nuo aloitat", no, sitä en odottanutkaan, kiitos. Saanko nyt jatkaa tämän figun kolmannen kerran uusiksimaalausta?
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Ehdottomasti kannattaa mainita CV:ssä. Minulle soitettiin entiseltä työpaikalta ihan siitä syystä, että museonjohtaja sattui muistamaan miniatyyriharrastukseni. Nostin muutaman viikon aika mukavaa palkkaa milliput osien pinnaamisesta ja sähköpostinvaihdosta mukavan ranskalaisen taiteilijan kanssa. Jos jotakuta kiinnostaa niin entisöintikohde oli Nicolas Darrottin Tequilera.

http://www.youtube.com/watch?v=ErxCEYlf ... re=related

Laitan minä sinne skeittauksenkin vaikka hyvin tiedän mikä on monen vanhemman ihmisen suhtautuminen skeittaajiin. Tärkeintä on, että työnantaja näkee sinun ylipäätään tekevän asioita ja teet haastattelussa hyvän vaikutuksen.

Muksuna tuli hävettyä vaikka mitä, mutta enää ei oikein jaksa. Ainakaan niitä asioita joista nauttii.
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

Joskus hieman nuorempana tuli vähäsen hävettyä, kun kaverit naureskeli. Figuilu jäi pitkäksi aikaa, kunnes bongasin sen taas 5 vuotta myöhemmin.

Sitä tuli sitten huomattua, kuinka terapeuttista tällaisenkin asian tekeminen voi olla. Kärsin mielenterveysongelmista, ja figuilu on yksi keino minulle rauhoittua ja saavuttaa parempi mieliala. Keskittymistä ja uppoutumista vaativana se ohjaa täydellisesti ajatuksia muualle ja on täydellinen rentoutumiskeino. Arjen kakka unohtuu, kun seikkailet ihan eri maailmoissa. Auttaa huomattavasti taas työssäjaksamista, kun on päivän puuhastellut mielekästä tekemistä, joka ei päätä rasita.

Enää ei hävetä, mutta en sitä kaikille tapaamilleni henkilöille tuputtelekkaan. Kavereille olen näyttänyt, eikä niitä sen hirveämmin kiinnosta. Kämppis tukee kympillä ja mielenkiinnolla seuraa edistystä, joka on ihan kivaa, kun voi aina sitten näytellä jollekkin tekemiään juttuja. Jos joku uusi tyttö ei tykkää, niin se on kyllä tyttö joka lähtee, eikä figut. :) Tähän mennessä ei ole kyllä kellekkään tuottanut ongelmia. Kaikenkaikkiaan siis, en tarvitse elämääni henkilöitä, kenelle on ongelma se, että saan jostain sisältöä elämään (varsinkin kun pää meinaa välillä räjähtää).

23 vuotta on tullut maata tampattua, siis.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

aatami kirjoitti:
Lisäksi uudemmat sukupolvet yleensä monesti ryhmittyvät poikkeuksia lukuunottamatta melkein (tai täysin) vastuuttomiin idiootti-teineihin ja ryyppääjiin eli enemmistöön ja nörtteihin (ynnä muut vastaavat), jolloin ei ole paljonkaan muuta mihin verrata.
Viimeksi muokannut aatami, Su 28.11.2010 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

aatami kirjoitti:
aatami kirjoitti:
Lisäksi uudemmat sukupolvet yleensä monesti ryhmittyvät poikkeuksia lukuunottamatta täysin vastuuttomiin ryyppääjiin eli enemmistöön ja nörtteihin (ynnä muut vastaavat), jolloin ei ole paljonkaan muuta mihin verrata.
Nörtteys ja vastuuton ryyppääminen ei kyllä ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Ajatelkaas nyt vaikka teekkareita.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”