Onko Figuilu koskaan hävettänyt?
-
potatomoto
Re: Onko Figuilu koskaan hävettänyt?
No eipä oo varsinaisesti hävettänyt, enpä oo kyllä harrastuksestani huudellukaan ihmisille. Jos joku noi on nähnyt niin aivan sama meikälle. Kommentit on nyt "aikuisiällä" ollut muutenkin luokkaa: "jaa sä pelaat figuilla?" että mikäs siinä.
Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta. Ei nuo kaksi ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Kyllä, juon viinaa aivan liikaa. Kyllä, tupakoin. Kyllä, olen teekkari. Mutta eipä ole pahemmin figuilua haitannut. Soitan mie paskaa musiikkiakin.
Pointtina nyt siis että yksi harrastus ei sulje muita pois, eikä ryyppäämiseenkään kannata suhtautua noin negatiivisesti, se on ihan kivaa hommaa. (toivottavasti en nyt kannusta alaikäisiä tässä liikaa, vaikka ite ryyppäsin jo 14-vuotiaana, ei se tarkoita että muiden pitää)
Huh, tulipas pitkä. Koittakaa saada selvää.
Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta. Ei nuo kaksi ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Kyllä, juon viinaa aivan liikaa. Kyllä, tupakoin. Kyllä, olen teekkari. Mutta eipä ole pahemmin figuilua haitannut. Soitan mie paskaa musiikkiakin.
Pointtina nyt siis että yksi harrastus ei sulje muita pois, eikä ryyppäämiseenkään kannata suhtautua noin negatiivisesti, se on ihan kivaa hommaa. (toivottavasti en nyt kannusta alaikäisiä tässä liikaa, vaikka ite ryyppäsin jo 14-vuotiaana, ei se tarkoita että muiden pitää)
Huh, tulipas pitkä. Koittakaa saada selvää.
- Kaapelikala
Omien havaintojen mukaan matalan profiilin pitäminen estää suurimman osan sanailuista. Matalalla profiililla tarkoitan tässä yhteydessä sitä, ettei ihan joka paikkaan nappeja ota mukaan ja/tai niistä ala huutelemaan suurempaan ääneen. Mainstaa toki saa ja pitääkin, mutta rajansa kaikella.
Itseäni ei hävettänyt ikinä. Mieluummin ne rahat laittaa tietokoneisiin ja pikku-ukkoihin kuin viinaan, tupakkaan, lääkkeisiin, huumeisiin tai sekoitukseen edellisistä. En ole absolutisti, mutta tupakointia en voi sietää (as in fyysisesti).
Myöskin huutelun voi antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Itseäni ei hävettänyt ikinä. Mieluummin ne rahat laittaa tietokoneisiin ja pikku-ukkoihin kuin viinaan, tupakkaan, lääkkeisiin, huumeisiin tai sekoitukseen edellisistä. En ole absolutisti, mutta tupakointia en voi sietää (as in fyysisesti).
Myöskin huutelun voi antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Huomaa, että nyt puhuttiin minun sukupolvestani... Ei yleisesti.potatomoto kirjoitti:Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
-
potatomoto
Ja huomaa, että olen myös itse ollut samanikäinen ei-niin-kauan sitten. Jo sanomani päti pitkälti jo silloin.aatami kirjoitti:Huomaa, että nyt puhuttiin minun sukupolvestani... Ei yleisesti.potatomoto kirjoitti:Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta.
Niin? Mitä merkitystä tuolla oli aiheen kanssa? Kuulut silti eri sukupolveen.potatomoto kirjoitti:Ja huomaa, että olen myös itse ollut samanikäinen ei-niin-kauan sitten.aatami kirjoitti:Huomaa, että nyt puhuttiin minun sukupolvestani... Ei yleisesti.potatomoto kirjoitti:Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta.
Historia toistaa itseään, ei kai siinä muuta. =) Voisi ihan esimerkin vuoksi kaivella tuolta jostain historian hämäristä ne omat ja muiden viestit, kun tästä samasta aiheesta itkettiin ihan noilla samoilla sanoilla, kun oltiin itse teinejä. Niin se vain on, että teini-iässä, varsinkin yläasteella kaikki on kovin mustavalkoista ja "me ja muut"-asetelma erittäin kärjistetty. Hiljalleen perspektiiviä kuitenkin alkaa tulla lisää ja huomaa, ettei kaikki ole niin ehdotonta. Varsinkin yläasteella ihmisten luokittelu on erittäin korostunutta ja tahtoen, että tahtomattaan ihmiset leimaantuvat nörteiksi, koviksiksi, urheilijoiksi, pissiksiksi jne. Lopulta nämä kaikki roolit ovat kuoria ja malleja, joilla yritetään selvitä sosiaalisista paineista ja omasta epävarmuudesta. Ja tämä pätee tarkalleen kaikkiin yläasteikäisiin. Sellaisia me ollaan kaikki oltu joskus.aatami kirjoitti:Niin? Mitä merkitystä tuolla oli aiheen kanssa? Kuulut silti eri sukupolveen.potatomoto kirjoitti:Ja huomaa, että olen myös itse ollut samanikäinen ei-niin-kauan sitten.aatami kirjoitti:Huomaa, että nyt puhuttiin minun sukupolvestani... Ei yleisesti.potatomoto kirjoitti:Eniten meikää kyllä naurattaa tässä topicissa tää "alkoholi vs figuilu", joka nyt näytti tulevan lähinnä yläasteikäisten suusta.
Mutta parin vuoden päästä tämänkin ketjun voimakkaita vastakkainasetteluja luoneet ihmiset juhlivat iltaisin ja tanssivat yökerhoissa villisti tyttöjen kanssa. =)
Giledit//
Joo, tässähän se on. :D About viisi vuotta sitten:
Ja sitten menin lukioon, jossa retkahdin viinaan, teatteriin ja naisiin. Ei ole pikku-ukkoilua haitannut.Gilaelin yläasteellä kirjoitti:Kohta on jo kolme vuotta kärsitty paikassa, jossa ihmisiä kiinnostaa enemmän oman (ja muiden) elämän pilaaminen, kuin opiskelu. Lisäksi asenteet ovat suoraa perua Hitleriltä. Kun satut olemaan himena erilainen nuori ( mm. ei polta, hakkaa nuorempia, juo itseään joka päivä känniin, tee opettajien elämästä helvettiä ja yrittää ihan oikeasti menestyä ja pukeutuu erilailla), on heti leimattu a) saakuli b) nörtiksi c) muuten vaan oudoksi ihmiseksi.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
- Lord Mikke
Gilaelin kirjoitti:Historia toistaa itseään, ei kai siinä muuta. =) Voisi ihan esimerkin vuoksi kaivella tuolta jostain historian hämäristä ne omat ja muiden viestit, kun tästä samasta aiheesta itkettiin ihan noilla samoilla sanoilla, kun oltiin itse teinejä. Niin se vain on, että teini-iässä, varsinkin yläasteella kaikki on kovin mustavalkoista ja "me ja muut"-asetelma erittäin kärjistetty. Hiljalleen perspektiiviä kuitenkin alkaa tulla lisää ja huomaa, ettei kaikki ole niin ehdotonta. Varsinkin yläasteella ihmisten luokittelu on erittäin korostunutta ja tahtoen, että tahtomattaan ihmiset leimaantuvat nörteiksi, koviksiksi, urheilijoiksi, pissiksiksi jne. Lopulta nämä kaikki roolit ovat kuoria ja malleja, joilla yritetään selvitä sosiaalisista paineista ja omasta epävarmuudesta. Ja tämä pätee tarkalleen kaikkiin yläasteikäisiin. Sellaisia me ollaan kaikki oltu joskus.
Mutta parin vuoden päästä tämänkin ketjun voimakkaita vastakkainasetteluja luoneet ihmiset juhlivat iltaisin ja tanssivat yökerhoissa villisti tyttöjen kanssa. =)
Komppaan tätä oikeastaan täysin. Yläasteella sitä kuvittelee tietävänsä ihan kaiken mitä elämästä tarvitsee tietää, ja ajattelee olevansa ehdottoman oikeassa- toisin sanoen päänsisäinen maailma on jo valmiiksi maalattu tasan kahdella värillä. Sitten kun tulee aikuisuuden kynnykselle, niin todellakin mieli alkaa avartua, ja huomaa, että asioissa on monia puolia. "Olinpas tyhmä kun ajattelin noin" tai "vitsi kun olin lapsellinen", mutta minkäs sille mahtaa.
Sitten kun tuosta taas menee eteenpäin, niin alkaa miettiä, että tietääkö sitä oikeastaan niinkään paljoa kuin uskoo tietävänsä. Tokihan täälläkin on erittäin fiksuja ihmisiä ikäisikseen, ja argumentointi on sujuvaa kun siihen jaksaa panostaa. Kaiken lisäksi jotkut paljon nuoremmat käyttäjät tuntuvat tietävän itseänikin kiinnostavista asioista jotain sellaista mistä en ole koskaan kuullutkaan, vaikka olisin asiaan pitkälti perehtynytkin. Ajattelua on kuitenkin niin monenlaista.
Vertaan vaikka vanhempiin, jotka ovat minua paljon vanhempia, ja silti joissain kognitiivisuuden ja emotionaalisen ajattelun vaiheilla olen paljonkin edellä heitä, mutta sitä vastoin taas heillä molemmilla on sellaista vankkaa ja vuosikymmenten aikana syntynyttä elämänkokemusta ja viisautta, joka ei synny opiskelemalla. Jos rupeaa ajattelemaan pikaista informaatiota jota saamme päivittäin, ja sitten tuollaista pitkällä aikavälillä syntyvää viisautta, ja kaikkea tiedon määrää mitä ympäriltä saamme päivittäin, niin hoksaa, kuinka vaikealta kaiken seuraaminen tuntuu. Sen vuoksi ei kannatakaan mennä ihan kaiken perässä mikä eteen sattuu, vaan toteuttaa omia haaveitaan, etsiä samanlaista seuraa.
Giledit//
Joo, tässähän se on. :D About viisi vuotta sitten:Ja sitten menin lukioon, jossa retkahdin viinaan, teatteriin ja naisiin. Ei ole pikku-ukkoilua haitannut.Gilaelin yläasteellä kirjoitti:Kohta on jo kolme vuotta kärsitty paikassa, jossa ihmisiä kiinnostaa enemmän oman (ja muiden) elämän pilaaminen, kuin opiskelu. Lisäksi asenteet ovat suoraa perua Hitleriltä. Kun satut olemaan himena erilainen nuori ( mm. ei polta, hakkaa nuorempia, juo itseään joka päivä känniin, tee opettajien elämästä helvettiä ja yrittää ihan oikeasti menestyä ja pukeutuu erilailla), on heti leimattu a) saakuli b) nörtiksi c) muuten vaan oudoksi ihmiseksi.
Niin, asiat muuttuvat. On tuo hieman suorasukkaisempi kommentti kun mitä nykyään laittelet, mutta myönnän hyvin että itse poistaisin viestejäni vaikka noin 1000 kappaletta, jos kaikki noloudet pitäisi karsia niistä pois. Aiemmin auoin päätäni siksi, koska en löytänyt sopivia sanoja minua tympäännyttäneisiin asioihin, ja siksi se menikin aina niin överiksi. Onhan nytkin asioita, joita ei oikein jaksa, mutta nyt ne pystyy sentään hyväksymään, ja ajattelemaan toisenkin ihmisen näkökulmasta. Kasvaminen on pitkällä aikavälillä mukava asia.
Peril of Warp
Ja 'Kitsune ei ole minun ikäinen... Eli eipä ihan sama juttu ainakaan ole.LAV-Kitsune- kirjoitti:Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
-
potatomoto
Tää meni nyt ainakin miulta ihan ohi.aatami kirjoitti:Ja 'Kitsune ei ole minun ikäinen... Eli eipä ihan sama juttu ainakaan ole.LAV-Kitsune- kirjoitti:Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
Mutta asiaan, Gilaelin sanoi asian kyllä suht täydellisesti, eikä miulla ainakaan ole paljoa lisättävää. Noin nuo asiat vaan menevät.
Sen verran voisin lisätä että jos figuilu tuntuu olevan ongelma esim. koulussa, se tuskin on se varsinainen syy mistä kiusaaminen johtuu. Figuilu on vain helppo tarttumapinta kiusaajille jo valmiiksi itsestään epävarman henkilön tapauksessa. Se, että figuilee, ei tarkoita että pitää olla nössö.
En tajua miksi figuilun pitäisi olla joku este esimerkiksi kaverisuhteille. Kaveeratkaapa joku noista "alkoholisteista" niin veikkaan että sieltäkin löytyy joku yhteinen sävel. Kannattaa muistaa ettei niitä "muita" kannata ruveta tuomitsemaan harrastusten perusteella, luulisi että figuilija tietää mistä puhun ; )
Itse olin samaan aikaan Gilaelinin kanssa yläasteella ja sama harrastus oli jo silloikin, tosin itse olin ilmeisesti "normaalimpi (?)" ja kukaan ei ruennut kiusaamaan samaan tapaan kuin mitä Gilaeliniä.
Eipä tuota ole koskaan tarvinnut figuilua hävetä, eipä tuota sen liiemmin tule kyllä hehkutettuakaan. Figuja kyllä kotona on esillä oikeastaan aina ja jos joku niistä kyselee niin sitten valaisee asiasta. Useimmiten ihmiset lähinnä on kiinnostuneita, tai sitten eivät oikeastaan välitä.
Eipä tuota ole koskaan tarvinnut figuilua hävetä, eipä tuota sen liiemmin tule kyllä hehkutettuakaan. Figuja kyllä kotona on esillä oikeastaan aina ja jos joku niistä kyselee niin sitten valaisee asiasta. Useimmiten ihmiset lähinnä on kiinnostuneita, tai sitten eivät oikeastaan välitä.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
- jupu_pupu_mies
Aatami, miksi sinun pitää puhua sukupolvista ja kun kaikki ovat sinua vanhempia? Tuskin maailma viidessä vuodessa on niin paljon muuttunut. Ihmiset ovat aina olleet kusipäitä. Ja musta tuntuu ettei kaikki figuilijatkaan ole täysin puhtaita pulmusia. Tää onn todella typerä aihe, pistäkää lukkoon. Näitä avautumisia voidaan sitten viiden vuoden päästä repeillä samalla tavalla, kuin gila nytte.aatami kirjoitti:Ja 'Kitsune ei ole minun ikäinen... Eli eipä ihan sama juttu ainakaan ole.LAV-Kitsune- kirjoitti:Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
Mitäs vikaa tässä aiheessa on? Mielestäni tämä on hyvä ja syventävä aihe joka koskee aika montaa sotulaista.jupu_ kirjoitti:Tää onn todella typerä aihe, pistäkää lukkoon. Näitä avautumisia voidaan sitten viiden vuoden päästä repeillä samalla tavalla, kuin gila nytte.
Nyt jos herrasmiehille kelpaa niin käännetään paatti takaisin kurssilleen ja annetaan porukan tuoda esille mielipiteensä tästä meidän "ei-niin-coolista" harrastuksesta.
- Lord Mikke
1. Luulen että korkeintaan muut repeilevät tuolle kommentille. Itsehän olet nyt yhtä lailla samaan tapaan mustavalkoisesti ajatteleva kuin kaikki muutkin ovat/ovat olleet. Sitäpaitsi olet itsekin figuilija.jupu_ kirjoitti:Aatami, miksi sinun pitää puhua sukupolvista ja kun kaikki ovat sinua vanhempia? Tuskin maailma viidessä vuodessa on niin paljon muuttunut. Ihmiset ovat aina olleet kusipäitä. Ja musta tuntuu ettei kaikki figuilijatkaan ole täysin puhtaita pulmusia. Tää onn todella typerä aihe, pistäkää lukkoon. Näitä avautumisia voidaan sitten viiden vuoden päästä repeillä samalla tavalla, kuin gila nytte.
2. Veikkaampa että sinä olet ainoa joka on nyt lukossa.
3. Ellei voisi vähempää kuin vähiten kiinnostaa niin stay away/fuck off?
Tuon nätimmin en asiaa voinut ilmaista. Pahoittelemme aiheutunutta vahinkoa.
Peril of Warp
Siinä mielessä voisi sanoa hävettävän, kun on kaikki paikat täynnä muoviroskaa ja muutakin, jolla ei tee mitään, tai sille ei koskaan tule tehtyä mitään. Pitäisikin laittaa myyntiin kaikki turha tavara, mutta kaikkea ei olekaan niin helppoa myydä. GW:n paketit toki sinänsä kohtalaisen helposti menevät, jos sisältävät kaikki osat, mutta sitten kaikki puoliksi kootut raadot ja epämääräiset osakasat ovatkin hankalampia.
Jos olisi hyllyt täynnä esittelykelpoisia figuureja käyttämättömänä lojuvan muoviroskan sijasta, ei asiassa mielestäni olisi mitään häpeämistä.
Jos olisi hyllyt täynnä esittelykelpoisia figuureja käyttämättömänä lojuvan muoviroskan sijasta, ei asiassa mielestäni olisi mitään häpeämistä.
Miau.
Hurhurhur. Tänneppäs on ilmestynyt paljon viisauksia viime käynnin jälkeen. Oikea filosofinen paukku.
En voi kuin yhtyä gilaelin ja muiden vanhemman sukupolven lausuntoihin tuossa aiemmin. Vaikka olen itse aatamin kanssa melkeinpä samaa sukupolvea (en ole varma), ja tämän takia minun mielipiteelläni ei teidän kypsien "aikuisten" (:D) elämää hetkauteta, sanonpa kuitenkin.
Olen samaa mieltä kuin monet tässä aiemmin. Mielestäni esimerkiksi: Tupakointi, juominen, ja figuilu eivät ole millään tavalla toisiaan poissulkevia. Itse olen 14, en polta, en juo, enkä käy kauhean ahkerasti naisissa, mutta en näe tähän syytä figuilussa. Tunnen muutamia ikäisiäni poikia jotka muuten ovat ikäluokassamme parhaiten arvonimien "nörtti", "no-life" ja "figuilija", arvoisia, mutta he juovat. Enkä näe tässä mitään ongelmaa (paitsi juomisen laittomuuden tässä iässä, :D)
En voi kuin yhtyä gilaelin ja muiden vanhemman sukupolven lausuntoihin tuossa aiemmin. Vaikka olen itse aatamin kanssa melkeinpä samaa sukupolvea (en ole varma), ja tämän takia minun mielipiteelläni ei teidän kypsien "aikuisten" (:D) elämää hetkauteta, sanonpa kuitenkin.
Olen samaa mieltä kuin monet tässä aiemmin. Mielestäni esimerkiksi: Tupakointi, juominen, ja figuilu eivät ole millään tavalla toisiaan poissulkevia. Itse olen 14, en polta, en juo, enkä käy kauhean ahkerasti naisissa, mutta en näe tähän syytä figuilussa. Tunnen muutamia ikäisiäni poikia jotka muuten ovat ikäluokassamme parhaiten arvonimien "nörtti", "no-life" ja "figuilija", arvoisia, mutta he juovat. Enkä näe tässä mitään ongelmaa (paitsi juomisen laittomuuden tässä iässä, :D)
No, jos olen väärässä, niin ehkä tämä pätee vain Kuopiossa tai jotakin.aatami kirjoitti:Ja 'Kitsune ei ole minun ikäinen... Eli eipä ihan sama juttu ainakaan ole.LAV-Kitsune- kirjoitti:Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
Jaa että hävettänyt, eipä, häpeillyt ehkä vähän. En nyt harrastuksen alkuvaiheessa mitenkään mainsotanut ja kyllähän se joiltakin tuli ihmeellisiä katseita siitä että mitä ihmettä lähes aikuinen ihminen vielä tuommosta tekee. Joskus sitä suuttuikin jos joku merkkihenkilö koulun käytävillä törmätessä aina jaksoi muistuttaa siitä miten persauksesta harrastuksesi on. Ei siinä, onneksi kun siinä vaiheessa oli jo tuttuja niin sitähän antoi välistä sitten takaisin, ei nyt tappeluun silti jouduttu. Enemmänkin toinen osapuoli vanhemmista aina jaksanut selittää miten pitäsi hankkia oikei hyödyllinen harrastus ( oikea työ myös siinä samassa). Ihmeellisestippä maalini sitten kelpaavat hänen lasieläinten tai mitä maalaukseen. Pikaliimaakin hyödyntää usein....
Sen kun kerran selventään asiaa ihmettelevälle että kyseessä on joillekkin pelaamista, joillekkin taas maalaamista käsittävä harrastus jolla jo tuhansia kannatajia kuitenkin on. Olen itse verrannut jossainmäärin tietokoneella pelattaviin strategiapeleihin, jossa joukkoja ei välttämättä tuoteta vaan ne pisteissä ostetaa ennen peliä. Maalaaminen taas nyt on aina maalaamista, kivaa näpertelyä ja ajan tappamista.
Ja harrastuksesta pelkkää hyötyä ollut, siinä vaiheessa kun muita kiinnostivat mopot ja autot olivat Space Marinet minusta paljo pärisevempiä. Siltikään iki-ihanista naisista tai viinastakaan ei ole tarvinnut luopua vaan ihan harmiksi asti molempia on aina ollut ja tulee varmasti olemaan. Näin vinkkinä kanssaharrastajille, suomalainen mies on aivan järkyttävän komea, pitää todellakin vain uskaltautua sinne tanssilattialle reivaamaan Bad Romancen tahdissa, tovereita mukaan niin kyllä se siitä. Miehistä tanssilattialle ajautuvat yleensä ne joilla pokkaa laittaa itsensä likoon muiden katseiden alla, ja eivätkös he sitten ole ne jotka neitoja pääsevät saattelemaankin. Ne jääkiekkoilijat jotka siellä norkoilevat yökerhon hikisissä kulmissa ovat melkoisen huomaamattomia teidän jälkeenne....
Vaan kyllä tämä harrastus on antanut paljon, ei paitsi tuomalla elämään jonkinlaisen rutiinomaisen tekemisen jokaiselle päivälle (kyllä se 1h jokaisena päivänä pitää figua vääntää) ja onhan tämä jonkilaista työtäkin tarjonnut meikäläiselle. Erilaisilla messuilla ollaan oltu mainostamassa ja myymässä alaan kuuluvia tuotteita. nyt kun edellisellä viikolla oli GW:llekin haastattelut ja tiedän mahdollisuuteni olevan hyvät niin mitäs tässä häpeilemään.
Sen kun kerran selventään asiaa ihmettelevälle että kyseessä on joillekkin pelaamista, joillekkin taas maalaamista käsittävä harrastus jolla jo tuhansia kannatajia kuitenkin on. Olen itse verrannut jossainmäärin tietokoneella pelattaviin strategiapeleihin, jossa joukkoja ei välttämättä tuoteta vaan ne pisteissä ostetaa ennen peliä. Maalaaminen taas nyt on aina maalaamista, kivaa näpertelyä ja ajan tappamista.
Ja harrastuksesta pelkkää hyötyä ollut, siinä vaiheessa kun muita kiinnostivat mopot ja autot olivat Space Marinet minusta paljo pärisevempiä. Siltikään iki-ihanista naisista tai viinastakaan ei ole tarvinnut luopua vaan ihan harmiksi asti molempia on aina ollut ja tulee varmasti olemaan. Näin vinkkinä kanssaharrastajille, suomalainen mies on aivan järkyttävän komea, pitää todellakin vain uskaltautua sinne tanssilattialle reivaamaan Bad Romancen tahdissa, tovereita mukaan niin kyllä se siitä. Miehistä tanssilattialle ajautuvat yleensä ne joilla pokkaa laittaa itsensä likoon muiden katseiden alla, ja eivätkös he sitten ole ne jotka neitoja pääsevät saattelemaankin. Ne jääkiekkoilijat jotka siellä norkoilevat yökerhon hikisissä kulmissa ovat melkoisen huomaamattomia teidän jälkeenne....
Vaan kyllä tämä harrastus on antanut paljon, ei paitsi tuomalla elämään jonkinlaisen rutiinomaisen tekemisen jokaiselle päivälle (kyllä se 1h jokaisena päivänä pitää figua vääntää) ja onhan tämä jonkilaista työtäkin tarjonnut meikäläiselle. Erilaisilla messuilla ollaan oltu mainostamassa ja myymässä alaan kuuluvia tuotteita. nyt kun edellisellä viikolla oli GW:llekin haastattelut ja tiedän mahdollisuuteni olevan hyvät niin mitäs tässä häpeilemään.
"olemme maailman sivistynein rotu, meillä on eniten tapoja teloittaa"Tämä pätee myös meihin ihmisiin
Teen age mutant ninja turt... niin siis, ensin mulla ainakin tuli se vaihe että puolustettiin figuilua henkeen ja vereen. Tartuin joka kommenttiin. Siitä vähän eteenpäin niin figuja alkoi säilöä poissa näkyvistä, eikä niistä vahingossakaan mainittu kuin muille figuttajille, oltiin cooleja.
Sitten tajus vaan että helvetti, ei niitä jaksa aina kantaa esiin jostain kolosta, eikä niissä oikeestaan ole mitään hölmöäkään, näyttää kenties leluilta. sowat. Jos ei figuilu koko elämää ole niin ei niissä mitään kummosta ole, samaa pätee varmaan kaikkeen muuhunkin. Nykyään (harvemmin) kun sellasen ihmisen kohtaa joka sitten koittaa hymistellä jollekkin toiselle jotain mun figuista niin kysyn kyllä että oliko jotain asiaa, loppuu siihen yleensä. Todella harvassa on tapaukset, jotka vielä vastaavat jotain. Keskustelu parin kohdalla on päättynyt kun aloin kyselemään henkilön kansantanssi harrastuksesta, toisessa tapauksessa kaverin pakkomielteisestä Veikkaus-palveluiden käytöstä.
Meitä on moneen junaan, jotkus vielä samaan aikaan useammassa.
Sitten tajus vaan että helvetti, ei niitä jaksa aina kantaa esiin jostain kolosta, eikä niissä oikeestaan ole mitään hölmöäkään, näyttää kenties leluilta. sowat. Jos ei figuilu koko elämää ole niin ei niissä mitään kummosta ole, samaa pätee varmaan kaikkeen muuhunkin. Nykyään (harvemmin) kun sellasen ihmisen kohtaa joka sitten koittaa hymistellä jollekkin toiselle jotain mun figuista niin kysyn kyllä että oliko jotain asiaa, loppuu siihen yleensä. Todella harvassa on tapaukset, jotka vielä vastaavat jotain. Keskustelu parin kohdalla on päättynyt kun aloin kyselemään henkilön kansantanssi harrastuksesta, toisessa tapauksessa kaverin pakkomielteisestä Veikkaus-palveluiden käytöstä.
Meitä on moneen junaan, jotkus vielä samaan aikaan useammassa.
Soi viulu
En. Eikä oikeastaan ole ollut syytäkään. Vaikka muut eivät pidäkkään siitä, tai pilkkaavat sinua harrastuksen tähden, on ongelma ihan toisessa päässä. Sitä pienempänä häpesi enneminkin lihavuutta tai vastaavaa. Toisaalta, ala-asteella tuli tehtyä tiettyjä provosoivia virheitä. Jos olet koulukiusattu ja erillainen, älä 1.Tuo White Dwarf-lehtiä kouluun ja lue niitä (You will hear about it!), 2.Älä yritä pitää esitelmää siitä, ellet oikeasti osaa selittää asiaa hyvin. Jos sen selittää väärin, you're screwed. Tämä oli kokemuksen matala rintaääni.
Ylä-asteella olin vain hiljaa aiheesta, mutta kun aloin lukea mangaa tällöin, voitte uskoa että siitäkin sai kuulla. Lukiossa sen sijaan. Monet kavereistani tietävät että pelaan ja maalaan miniatyyreja, ja kukaan ei sano aiheesta mitään. Vähän sama kuin roolipelaaminen. Enkä puhu itse siitä, paitsi muitten figuttajien kanssa. Osa on jopa joskus pyytänyt selittämään homman jujua, mutta onneksi harvoin. Se menee usein vähän änkyttämiseksi.
Mutta tämä on kyllä hyvä harrastus. Kyllähän tähän rahaa saa palamaan, mutta ainoastaan niin paljon kuin itse haluaa. Ja ei ole niitäkään rahoja tuhlattu mopoihin ja alkoholiin, saatika tupakkaan. Ja kavereitakin on tullut lisää. On tämä kyllä mahtava harrastus.
Ylä-asteella olin vain hiljaa aiheesta, mutta kun aloin lukea mangaa tällöin, voitte uskoa että siitäkin sai kuulla. Lukiossa sen sijaan. Monet kavereistani tietävät että pelaan ja maalaan miniatyyreja, ja kukaan ei sano aiheesta mitään. Vähän sama kuin roolipelaaminen. Enkä puhu itse siitä, paitsi muitten figuttajien kanssa. Osa on jopa joskus pyytänyt selittämään homman jujua, mutta onneksi harvoin. Se menee usein vähän änkyttämiseksi.
Mutta tämä on kyllä hyvä harrastus. Kyllähän tähän rahaa saa palamaan, mutta ainoastaan niin paljon kuin itse haluaa. Ja ei ole niitäkään rahoja tuhlattu mopoihin ja alkoholiin, saatika tupakkaan. Ja kavereitakin on tullut lisää. On tämä kyllä mahtava harrastus.
-
Hattivatti
Joo suosittelen tuomaan White Dwarffeja kouluun
VIT** EI LOLL!!!1 LUEXÄ JOTAI LELULEHTII HÄ!!1?!!111?
VIT** EI LOLL!!!1 LUEXÄ JOTAI LELULEHTII HÄ!!1?!!111?