Kartat, kuvat ja selostus taas päivitetty kamppanjasivulle:
http://www.nopat.fi/2010/tapahtumat/fla ... mment-1059
Kierros 2 päättyi melko dramaattisissa merkeissä kun Liittoutuneet saivat läpimurron pohjoiseen ja exploitationeilla valloitettua suurimman osan Etelä-Hollannista. Kierros 3 puolestaan alkoi rytinällä kun yhteys pohjoiseen jälleen katkaistiin mutta merkittävä Hertogen-Bosh risteys jäi Liittoutuneille.
Kamppanja on muuttunut dynaamisemmaksi ja tilanteita avautuu koko ajan enemmän ja enemmän taisteluiden kiihtyessä.
Molemminpuolisesti on vielä monta kutkuttavaa hyökkäystilannetta, joihin jäljelle jääneillä yhdeksällä matsilla on mahdollisuus vaikuttaa. Kaikki tietenkin riippuu aloitteista. Todennäköisyyksien mukaan Liittoutuneiden pitäisi saada näistä 60% eli 5 ja Saksan 4.
Kovasti tekisi mieli päästä "vapauttamaan" Eindhoven tai ajamaan noi pirulliset laskuvarjojääkärit pois Arnhemin esikaupunkialueelta.
Trekkeri kirjoitti:Saksalaiset tekivät yllättävän hyökkäyksen Gemert Roadille ja saivat sen haltuun. Pelasimme 2vs.1 matsin 3000 pisteen joukoilla. Liittoutuneiden osapuolet tuntuivat sekoittavan harjoituksen tosi tilanteeseen ja unohtivat mistä taisteltiin. Hävisimme pelin puoli vahingossa, kun emme huomanneet sakujen olleen yhdellä objektiivilla ilman kontestointia... Objektiiville oltaisi siis saatu joukkoja, ei vaan katsottu sitä ilmeisesti tarpeelliseksi. Taisi olla yllättävä käänne myös akselivalloille.
Ensi viikolla vaan tietä taas auki.
Tiukka vääntö tosiaankin oli. Ihan kivasti mun mielestä toimi myös tämä 3000 matsi 2vs.1 pelattuna. Parasta antia oli iso pöytä, joka salli mm. koukkausoperaatiot sekä autojen hyödyntämisen. Esimerkiksi tiedustelijat Scwimmwageneissa pääsivät hyvin recon + normiliikkeellä ekalla vuorolla niin pitkälle, että tehokkaasti esti ambushin tulemisen keskustaan. Muuten autojen avulla tehty agressiivinen eteneminen salli kivasti sen että mun miehet pääsi hyviin asemiin ennen kuin Liittoutuneiden reservit, mikä auttoi mua sanelemaan taistelun tahdin.
Ohessa sotareportterien ottama kuva Saksan lapsellisen helposta hyökkäyksestä: