40k:n Kovimmat armeijat?
40k:n Kovimmat armeijat?
Eli kysyn teiltä viisaat, mitkä ovat 40k:n top-5 armeijat?
Itse pistäisin näin.
1.Imperial Guard
2. Space Wolves
3.Örkit
4.BA
5.Tyranidit/DE
Ja kyllä, käytin hakua mutta en löytänyt mitään uutta.
Itse pistäisin näin.
1.Imperial Guard
2. Space Wolves
3.Örkit
4.BA
5.Tyranidit/DE
Viimeksi muokannut wee_samu, Ke 29.12.2010 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Remos kirjoitti:Rakas pieni MCNolife, muistaakseni sua on useammankin kerran pyydetty korjaamaan kirjoitusasua. Nyt on taas paikka siihen...
-
Sami Jumppanen
Re: 40k:n Kovimmat armeijat
DE:stä en ole niin varma, mutta tyrkkyjä en välttämättä laittaisi noin ylös listalla, ja harkitsisin Tau:ta ja demoneita tuohon Top-5:een.wee_samu kirjoitti:Eli kysyn teiltä viisaat, mitkä ovat 40k:n top-5 armeijat?
Itse pistäisin näin.
1.Imperial Guard
2. Space Wolves
3.Örkit
4.BA
5.Tyranidit/DE
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
En tiedä missä sinä pelaat mutta IG ei ole kovempi kuin sudet.
Perus nyrkkisääntö on yleensä ollut se että uusimmasta codexista löytyy uusin juusto, mitä tasapainotetaan tuomalla uusi codexi juustoineen. Tämä tarkoittaa käytännössä että codexin teho on kääntäen verrannollinen sen ikään. Tämä on siis nyrkkisääntö ja tähän on paljon poikkeuksia. Esimerkiksi DE ei välttämättä ole kaikkein juustoisinta vaikka onkin uusin, mutta kovimmat tehot irtoaa yhä wolfeilta ja nideiltä. Sitä ennen taisi tulla juuri kaarti eli perussäännön mukaan se on kolmas.
Mutta koska kyseessä on paljon tuuri peli, niin armeijoiden tehot riippuvat osaksi pelaajasta, osaksi tuurista ja vain yhtenä osana itse codexista.
Perus nyrkkisääntö on yleensä ollut se että uusimmasta codexista löytyy uusin juusto, mitä tasapainotetaan tuomalla uusi codexi juustoineen. Tämä tarkoittaa käytännössä että codexin teho on kääntäen verrannollinen sen ikään. Tämä on siis nyrkkisääntö ja tähän on paljon poikkeuksia. Esimerkiksi DE ei välttämättä ole kaikkein juustoisinta vaikka onkin uusin, mutta kovimmat tehot irtoaa yhä wolfeilta ja nideiltä. Sitä ennen taisi tulla juuri kaarti eli perussäännön mukaan se on kolmas.
Mutta koska kyseessä on paljon tuuri peli, niin armeijoiden tehot riippuvat osaksi pelaajasta, osaksi tuurista ja vain yhtenä osana itse codexista.
Armeijat menee vähän kivi-paperi-sakset-linjalla välillä, riippuen hyvin paljon mitä listoissa on. Täysin mekanisoitu kaarti ottaa turpiin deldareilta, mutta taas jalkaväkikaarti tai footsloggaavat örkit vie ne mennen tullen. Ei ole yksikköä mitä jollakin tempulla saisi alas. Esimerkkinä Nob-bikerit, joiden käyttö väheni kun kaarti sai uuden codexin. Battlepsykerit ja Russit söivät niitä niin paljon. Ne taas eivät ole kauhean hyödyllisiä Deldareita vastaan.
Ei ole kultaista keskitietä onneen tässä pelissä pelaamalla sitä mathhammerina.
O_o Mekanisoitu kaartihan on just kunkku deldareita vastaan? Chimerat ja hydrat päästelee lähestulkoon täydellisiä kuteja (s6+=ei fnp:tä, aukoo kevyitä autoja, paljon kuteja), eikä heikkoihin ig-dudeihin pääse käsiksi ennenkuin auton korkkaa (Ei erityisen helppoa, lance-sääntö turha). IG ampuu kovempaa ja halvemmalla, delffien juttu on poison (mistä ei oo hyötyä ig-jv:täkään vastaan, okei)...Hamar kirjoitti:Armeijat menee vähän kivi-paperi-sakset-linjalla välillä, riippuen hyvin paljon mitä listoissa on. Täysin mekanisoitu kaarti ottaa turpiin deldareilta, mutta taas jalkaväkikaarti tai footsloggaavat örkit vie ne mennen tullen. Ei ole yksikköä mitä jollakin tempulla saisi alas. Esimerkkinä Nob-bikerit, joiden käyttö väheni kun kaarti sai uuden codexin. Battlepsykerit ja Russit söivät niitä niin paljon. Ne taas eivät ole kauhean hyödyllisiä Deldareita vastaan.
En tiedä missä sinä pelaat, mutta kyllä IG aina nidit vie eikä susien pitäisi ig:tä vieläkään helposti voittaa, en täysin allekirjoita nyrkkisääntöäsi.Z7-852 kirjoitti:En tiedä missä sinä pelaat mutta IG ei ole kovempi kuin sudet.
O_o Mekanisoitu kaartihan on just kunkku deldareita vastaan? Chimerat ja hydrat päästelee lähestulkoon täydellisiä kuteja (s6+=ei fnp:tä, aukoo kevyitä autoja, paljon kuteja), eikä heikkoihin ig-dudeihin pääse käsiksi ennenkuin auton korkkaa (Ei erityisen helppoa, lance-sääntö turha). IG ampuu kovempaa ja halvemmalla, delffien juttu on poison (mistä ei oo hyötyä ig-jv:täkään vastaan, okei)...
Webway-portal, Taloksia ja Chronoksia. Jos et ota Fleet Officeria, olet keltaisessa nesteessä.
Webway-portal, Taloksia ja Chronoksia. Jos et ota Fleet Officeria, olet keltaisessa nesteessä.
Jos tuossa on lääkkeet millä annetaan mech IG:lle turpaan, niin on kyllä sanottava ettei juurikaan vakuuta.Hamar kirjoitti:Webway-portal, Taloksia ja Chronoksia. Jos et ota Fleet Officeria, olet keltaisessa nesteessä.
Ei oikeen kyllä vakuuta tuo kun mech IG on kuitenkin suhteellisen mobiili armeija. Pääsevät suhteellisen nopeesti pois sen wwp:n kantamalta jolloin talokset, yms. ei enää pysy perässä.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Re: 40k:n Kovimmat armeijat?
Pitääkö se taas yksinkertaisesti selittää. Jos Webwayn saa 12" lähelle vihollista, saa vihollista sumputettua. Jos kaartin saa ajettua pieneen tilaan, se kärsii huomattavasti. Valkyriet ja vendettat kyllä lentävät yli, mutta sillä vauhdilla että kun ne tulevat alas, asiat sisällä kuolevat. Chimerat liikkuvat vain 12", ja niillä ei kannata mennä täyttä vauhtia, koska silloin ei ammuta. Deldarit minus Talos ja Chronos on aika vikkeliä pirulaisia, itse käyttäisin sen takia Hellioneita, kuitenkin tankkien peräpellit on Ig:llä 10. Muuten Trueborneja Blastereilla, Wrackkeja yms.
Olen itse Ig-pelaaja ja tiedän heikkouteni.
Olen itse Ig-pelaaja ja tiedän heikkouteni.
- Varjonkutoja
Itse olen deldar pelaaja vuodesta 2002-03 lähtien ja voin todellakin sanoa että kun Mecha-ig deplotaan toiselle puolelle pöytää, voinkin suoraan pakata armeijani laatikkoon ja lähteä vaikka kebabille odottelemaan seuraavaa turnauskierrosta... Ihan sama millä buildilla sitä pelaa.
Ensiksi sanot että ota taloksia ja chronoksia, sitten sanotkin että et ottaisi niitä, vaan ottaisit hellioneita? O.o Mitenköhän kauan nuo hellionit sitten elää mecha ig:n multi-laaseri HB/HF spämmiä vastaan...
Ensiksi sanot että ota taloksia ja chronoksia, sitten sanotkin että et ottaisi niitä, vaan ottaisit hellioneita? O.o Mitenköhän kauan nuo hellionit sitten elää mecha ig:n multi-laaseri HB/HF spämmiä vastaan...
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Onkos deldareilla jokin erikoissääntö millä saa kaiken wwp:stä ulos heti sen avauduttua? Jos ei niin kaikki ei varmasti tule samaan aikaan kentälle. Mech IG:llä kuitenkin on niitä taskulamppuja niiden chimeroiden kyydissä ja jos deldarit on 12" sisällä on päivän sana rapid fire!
Hellionit saadaan nopeasti taivaalta alas, taloksia ja chronoksia pystytään välttelemään melko hyvin. Lisäksi jos vastustajalla on wwp sen huomaa heti ja tämähän otetaan deplossa huomioon, ettei tule tilannetta jolloin ollaan kulmaan ahdistettuina.
Kuten sanottu ei vaan vakuuta.
Hellionit saadaan nopeasti taivaalta alas, taloksia ja chronoksia pystytään välttelemään melko hyvin. Lisäksi jos vastustajalla on wwp sen huomaa heti ja tämähän otetaan deplossa huomioon, ettei tule tilannetta jolloin ollaan kulmaan ahdistettuina.
Kuten sanottu ei vaan vakuuta.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
Lue tarkkaan. Mitä sanoin, on että Chronos ja Talos ovat hitaita, muut deldarit nopeita. Se ei ole syy olla ottamatta niitä. Talos siitäkin syystä että sillä on heat-lance.
Mitä Lasguneihin tulee, onnea Fnp kanssa. Itse turhaudun siihen temppuun heti. Wracksit on kuitenkin t4 ja tulevat fnp kanssa.
Liian moni Deldar-pelaaja luottaa Lentävä Silitysrauta TM-listaan, eli raidereita ja lanceja. Oletteko kokeilleet muita listoja? Vai luotatteko Mathhammeriin?
Mitä Lasguneihin tulee, onnea Fnp kanssa. Itse turhaudun siihen temppuun heti. Wracksit on kuitenkin t4 ja tulevat fnp kanssa.
Liian moni Deldar-pelaaja luottaa Lentävä Silitysrauta TM-listaan, eli raidereita ja lanceja. Oletteko kokeilleet muita listoja? Vai luotatteko Mathhammeriin?
+se wwp on varmaan vielläkin ehkä huonoin vaihtoehto pelata DE:llä...kyl mech ig vie DE melko iisisti varsinkin kun tykkiveneiden hinnat nousi ja troopit menetti halvat pitkän kantaman lancet.
++en talosta ottais listaani vaikka siitä mulle maksettaisiin(tai no, jos tarpeeksi nini ehkä sitten...mut ei ne mitään kovia vehkeitä ole)
+++tässä itse olen just 8 raiderin ja 3:en ravagerin lentävästä sirkuksesta siirtymässä hellion teemalistaan tai sit yhdeksään venomiin ja kolmeen ravageriin :D
++en talosta ottais listaani vaikka siitä mulle maksettaisiin(tai no, jos tarpeeksi nini ehkä sitten...mut ei ne mitään kovia vehkeitä ole)
+++tässä itse olen just 8 raiderin ja 3:en ravagerin lentävästä sirkuksesta siirtymässä hellion teemalistaan tai sit yhdeksään venomiin ja kolmeen ravageriin :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Aplodit sinulle, yrität jotain muuta. Oletan että Baron kuuluu hommaan?santso kirjoitti:+se wwp on varmaan vielläkin ehkä huonoin vaihtoehto pelata DE:llä...kyl mech ig vie DE melko iisisti varsinkin kun tykkiveneiden hinnat nousi ja troopit menetti halvat pitkän kantaman lancet.
jep, näinhän se kuuluu, tarkotus olis ottaa kaks isoo hellion blokkii trooppiin ja lennellä päin vastustajaa
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
-
HerraMauno
En perustele, koska olen niin pro ettei tartte ;)
1. Hukat
2. IG
3. BA
4. Tyrkyt
5. Tau/(örkit)
1. Hukat
2. IG
3. BA
4. Tyrkyt
5. Tau/(örkit)
- Haizelhoff
- Valvoja
Mielenkiintost, et laitoit taut 5., tosin esim. Kirby rankkas ne ite 2.. Varmaan oma lista suunnilleen näin:HerraMauno kirjoitti:En perustele, koska olen niin pro ettei tartte ;)
1. Hukat
2. IG
3. BA
4. Tyrkyt
5. Tau/(örkit)
1. SW - halvat missilet, halvat kohtuu hyvät (mekanisoidut) troopit jos unohtaa bloodclawit, aika paljon saa buildejä
2. IG - edelleen saa halvalla paljon
3. BA - halvat mekanisoidut troopit, halvat missilet, fnp+furious charge tekee RAS kovia ihan jalankin, saa paljon buildejä
4. CSM - mitataanko täällä Codexin vai armeijan vahvuuksia? CSM on yksi pelattava lista, mutta edelleenkin toimiva. Korkeammissa pistemäärissä saa tarvittavan tuen rakennettua listaan. Yksiköt ei oo halpoja, mutta erikoisaseita saa tuotua erittäin tiheästi sekaan, jolloin ei mee pisteitä samalla lailla "hukkaan".
5. Orks/SM - Örkit menestyy vaikka monet sanoo ettei enää toimi. SM omat kovat buildit joita ei uusilla kirjoilla saa. SM olis varmaan korkeemmalla jos spessuja tykättäis Euroopassa pelata.
4. ja 5. en oo ihan niin varma enää.
Tässä, kun armeija hankinta on käynnissä niin herää kyllä kysymys, että onko nyt edes mahdollista millään muulla armeijalla voittaa turnauksia kuin SW:lla tai IG:lla?
-
HerraMauno
40k on sen verran tasapainoinen peli, että melkein kaikilla armeijoilla voi niitä turnauksia voittaa.
- Haizelhoff
- Valvoja
Suomessa taitaa nimenomaan ne örkit viedä suuren osan turnauksista. Meillä on suomessa niin pro örkki pelaajii.