Aloittelijan aloitus [17.1 Epätoivoinen androgyyni valmis]
Re: Aloittelijan aloitus: Näin sitä kehitytään!
Kiitos asiallisista kommenteista. Olen oikeastaan ihan samaa mieltä molempien kommentoijien kanssa.
Olen itse aika hämmästynyt miten pieniä yksityiskohtia sitä on mahdollista saada aikaiseksi :). Homma vaikutti aika epätoivoiselta siinä vaiheessa kun hahmottelin kuviota lyijykynällä. Nenän ja hampaiden kanssa ei vaan jaksanut enempää säätää, kun olin tehnyt jo toisen silmän niin monta kertaa uusiksi. Tuossa kokoluokassa tuntuu tulevan jo pensselin ja käden fyysiset rajat vastaan. Kuten Okkiw (muualla) sanoi, tuo on sellainen kuva, että se pitää nähdä livenä, että tajuaa miten pieni se on. Vaihtoehtona oli jossain vaiheessa mielessä, että olisi voinut toisen etujalan pistää tuohon pään alle, mutta löysin kuvan jossa oli tuohon tyyliin rintakarvat ja se näytti silloin tosi hienolta (ja helpolta) idealta tehdä. En tullut ajatelleeksi tuota symbolisempaa puolta kilven jämäkyyden kanssa. Hyvä pointti, asiaa pitää pohtia.
Olen itse aika hämmästynyt miten pieniä yksityiskohtia sitä on mahdollista saada aikaiseksi :). Homma vaikutti aika epätoivoiselta siinä vaiheessa kun hahmottelin kuviota lyijykynällä. Nenän ja hampaiden kanssa ei vaan jaksanut enempää säätää, kun olin tehnyt jo toisen silmän niin monta kertaa uusiksi. Tuossa kokoluokassa tuntuu tulevan jo pensselin ja käden fyysiset rajat vastaan. Kuten Okkiw (muualla) sanoi, tuo on sellainen kuva, että se pitää nähdä livenä, että tajuaa miten pieni se on. Vaihtoehtona oli jossain vaiheessa mielessä, että olisi voinut toisen etujalan pistää tuohon pään alle, mutta löysin kuvan jossa oli tuohon tyyliin rintakarvat ja se näytti silloin tosi hienolta (ja helpolta) idealta tehdä. En tullut ajatelleeksi tuota symbolisempaa puolta kilven jämäkyyden kanssa. Hyvä pointti, asiaa pitää pohtia.
Harjoittelulla paranee, kyllä tuo jo nyt on aikas hieno. Jos tuntuu liian vaikealta, voi miettiä tarinoita raamattujen kirjaamisesta riisinjyvään, suurin merkkimäärä mitä moiseen on ahdettu minun tietääkseni on n.5000. Kuullakseni. Että inhimillisen suorituskyvyn rajojen ei ihan vielä pitäisi tulla vastaan. Kilpi on muutenkin hyvä paikka harjoitella freehandeja, koska sen saa useimmiten irti ja vaakatasoon, ja ne ovat usein tasaisia.
Täällä taas pitkästä aikaa!
Tässä vielä vaihtoehtoismaalauskilvan työni:

Tuo jäi vähän kesken, ja aion maalata sitä vielä lisää, kunhan saan aikaiseksi.
Ajattelin jossain vaiheessa tehdä pienen tutorialin tuon tiikerin pään maalaamisesta, mutta en sitten ottanut tarpeeksi kuvia. Pistetään nyt kuitenkin jotain.
Ensin etsin netistä tiikerin naaman, ja tein sen päälle apuviivoja.

Sen jälkeen hahmottelin samat viivat kilpeen 4B lyijykynällä.

Viivojen avulla merkitsin kilpeen ensin silmät, suun ja nenän, sitten maalasin kertaalleen ääriviivat ja oranssit alueet ja sitten mustia raitoja. Sitten vaan maalasin vähän kaikkea yhä voimakkaammaksi, kunnes viivoitusta ei enää näkynyt alta. Vähän yksityiskohtia paremmaksi ja sitten se oli valmis... Nojoo, ei se ihan noin helppoa ollut, esim. silmät meni aika monta kertaa uusiksi. Vaikka oranssissa alueessa ei näy kovin suuria värivaihteluja, on niillä silti huomattava vaikutus maalauksen tiikerimäisyyteen. Tästä tiikeristä tuli muuten noin 20% pienempi, kuin aikaisemmasta harjoittelusta. Lopuksi vielä vinkki mallista maalaukseen ja piirtämiseen: Katso mitä olet tekemässä. Oikeasti mallia pitää katsoa melkein jokaisen pensselin vedon jälkeen ajatuksella. Jos vaan vilkaiset sitä ja sitten teet ulkomuistista, niin lopputuloksesta ei millään tule samannäköistä kuin malli. Ja käytä niitä apuviivoja hyväksi niin kauan kuin ne erotat.
Tällä hetkellä työn alla on skulptausta. Teen koulutyöhön polvillaan olevaa hahmoa 54mm skaalaan. Pistän siitä lisää myöhemmin.
En löytänyt Googlella tuosta mitään ennätyksiä.Morze kirjoitti:Harjoittelulla paranee, kyllä tuo jo nyt on aikas hieno. Jos tuntuu liian vaikealta, voi miettiä tarinoita raamattujen kirjaamisesta riisinjyvään, suurin merkkimäärä mitä moiseen on ahdettu minun tietääkseni on n.5000. Kuullakseni.
Tässä vielä vaihtoehtoismaalauskilvan työni:

Tuo jäi vähän kesken, ja aion maalata sitä vielä lisää, kunhan saan aikaiseksi.
Ajattelin jossain vaiheessa tehdä pienen tutorialin tuon tiikerin pään maalaamisesta, mutta en sitten ottanut tarpeeksi kuvia. Pistetään nyt kuitenkin jotain.
Ensin etsin netistä tiikerin naaman, ja tein sen päälle apuviivoja.

Sen jälkeen hahmottelin samat viivat kilpeen 4B lyijykynällä.

Viivojen avulla merkitsin kilpeen ensin silmät, suun ja nenän, sitten maalasin kertaalleen ääriviivat ja oranssit alueet ja sitten mustia raitoja. Sitten vaan maalasin vähän kaikkea yhä voimakkaammaksi, kunnes viivoitusta ei enää näkynyt alta. Vähän yksityiskohtia paremmaksi ja sitten se oli valmis... Nojoo, ei se ihan noin helppoa ollut, esim. silmät meni aika monta kertaa uusiksi. Vaikka oranssissa alueessa ei näy kovin suuria värivaihteluja, on niillä silti huomattava vaikutus maalauksen tiikerimäisyyteen. Tästä tiikeristä tuli muuten noin 20% pienempi, kuin aikaisemmasta harjoittelusta. Lopuksi vielä vinkki mallista maalaukseen ja piirtämiseen: Katso mitä olet tekemässä. Oikeasti mallia pitää katsoa melkein jokaisen pensselin vedon jälkeen ajatuksella. Jos vaan vilkaiset sitä ja sitten teet ulkomuistista, niin lopputuloksesta ei millään tule samannäköistä kuin malli. Ja käytä niitä apuviivoja hyväksi niin kauan kuin ne erotat.
Tällä hetkellä työn alla on skulptausta. Teen koulutyöhön polvillaan olevaa hahmoa 54mm skaalaan. Pistän siitä lisää myöhemmin.
Ihan komeahkoa jälkeä taas. En tiedä hämääkö nuo kuvat mutta figun pinta näyttää jotenkin hieman karkealta? Oletko käyttänyt sprayta pohjamaalatessa? Voi olla toki niinkin että kuva tekee taas tepposet. Viitta on kyllä ehkä onnistunein osa figussa. Kilpi on taas mun mielestä ehkä heikoin osa. Freehandi on komea näin yleis ilmeeltään mutta lähemmin kun sitä katsoo niin tarkkuutta siinä voisi olla enemmän. Musta värinä on kanssa vaikea maalata ja tollasenaan pelkiltään se antaa vähän keskeneräisen vaikutelman.
Pistän nyt tähän erään "Klaus, not Santa" nimimerkillä ulkomaan foorumeilla liikkuvan tutoriaalin tiikerin naaman maalaamiseen jos jotain kiinnostaa. Tapasi toimii varmaan paremmin kun maalasit noin pienen mutta jos joku haluaa isommalle pinnalle kokeilla tikrun maalausta niin tämä tapa olisi ehkä ainakin omasta mielestäni helpommin lähestyttävissä.
http://fischers-design-shop.blogspot.co ... tiger.html
Pistän nyt tähän erään "Klaus, not Santa" nimimerkillä ulkomaan foorumeilla liikkuvan tutoriaalin tiikerin naaman maalaamiseen jos jotain kiinnostaa. Tapasi toimii varmaan paremmin kun maalasit noin pienen mutta jos joku haluaa isommalle pinnalle kokeilla tikrun maalausta niin tämä tapa olisi ehkä ainakin omasta mielestäni helpommin lähestyttävissä.
http://fischers-design-shop.blogspot.co ... tiger.html
Löysin tuon aivan saman tiikeritutoriaalin CoolMiniOrNotista. Yritin tehdä sen mukaan ensimmäistä tiikeriäni, mutta tuossa mun kokoluokassa se ei tosiaan tuntunut onnistuvan. Mun tiikerin pään korkeus on 5mm, tuossa tutoriaalissa varmaan 30mm.
Kyllä se maalipinta on vähän liian karkea. Ehkä suihkuttelin sprayta liian kaukaa...
Kyllä se maalipinta on vähän liian karkea. Ehkä suihkuttelin sprayta liian kaukaa...
Karkeiden pintojen erikoismies ja päivityksen paikka. Pidemmittä puheitta, tällaista olen vääntänyt:

Viimeistä kuvaa pääsee katsomaan vähän lähempää klikkaamalla siihen, ja sitten Picasassa suurennuslasin kuvaa.
Kyseessä on eka skulpti, skaalana 54mm, massoina Green stuff, Milliputti ja niiden eriasteiset sekoitukset.
Ja sitten niitä kommentteja kiitos :) Figu on vielä kesken, mutta kaipaan uusia silmäpareja katsomaan sitä.

Viimeistä kuvaa pääsee katsomaan vähän lähempää klikkaamalla siihen, ja sitten Picasassa suurennuslasin kuvaa.
Kyseessä on eka skulpti, skaalana 54mm, massoina Green stuff, Milliputti ja niiden eriasteiset sekoitukset.
Ja sitten niitä kommentteja kiitos :) Figu on vielä kesken, mutta kaipaan uusia silmäpareja katsomaan sitä.
- Kaapelikala
Re: Aloittelijan aloitus: Näin sitä kehitytään! [4.11 skulpt
Enpä kommentoi muuten kuin, että ihan kiva, mut naama jännä. Suu turhan iso (ihme octopuslips). Kommataan enempi valmiimpana.
Et sitten yhtään vaativaa skulptia valinnut ekaksi työksi? ;D Mutta ainakin tähän mennessä näyttää ihan hyvältä. Pinnat on karkeat mutta silläkään nyt ei tietysti ole tässä vaiheessa väliä. Mittasuhteet näyttää ihan hyvin toimivan. Ainut mikä pistää silmään on tuo mistä kaapelikalakin sanoi eli tuo suu. Mutta odotellaan että valmistuu hiukan lisää ja kommentoidaan sitten lisää.
Minkäslainen tästä olisi tarkoitus muuten tulla? Tuleeko tästä vaan joku alaston naikkonen vai onko sulla joku suunnitelma tälle?
Minkäslainen tästä olisi tarkoitus muuten tulla? Tuleeko tästä vaan joku alaston naikkonen vai onko sulla joku suunnitelma tälle?
Skulpti on osa "Visuaalisen muotoilun" -kurssia. Tehtävänannon olen hukannut jo aikoja sitten, mutta aiheena oli kolmiulotteinen veistos, jossa näkyy tunnetila. Ensin oli ajatuksena tehdä yksinkertaistettu ihmismäinen hahmo, mutta huomaan koko ajan tekeväni siitä yhä tarkempaa ja realistisempaa. Ensin oli ajatuksena tehdä siitä sukupuoleton ihminen, mutta aika naiselta tuo kyllä nyt näyttää, vaikka ei rintoja olekaan... Ajattelin maalata tuon karkeaksi pronssiveistokseksi ja alkuperäinen ajatus oli laittaa se mustan kulhomaisen alustan päälle, mutta en ole siitä enää niin varma. Se ei välttämättä enää sovi, kun tuosta figusta on tullut/tulossa niin realistinen. Sitä pitää vielä miettiä.
Tavallaan olisi hienoa, jos saisi maalattua tuon niin, että pronssivaluja tehnyt opettaja ei tunnistaisi sitä maalatuksi :)
Saa nähdä mihin projekti vielä kehittyy.
Tavallaan olisi hienoa, jos saisi maalattua tuon niin, että pronssivaluja tehnyt opettaja ei tunnistaisi sitä maalatuksi :)
Saa nähdä mihin projekti vielä kehittyy.
Maalausblogista näyttää tulleen skulptausblogi, ja vielä hitaasti päivittyvä sellainen... Nyt joka tapauksessa tuo edellinen skulptaus, epätoivoinen androgyyni, on valmis ja maalattukin, mutta siitä ei ole vielä kuvia :). Sori!
Mielessäni on välillä käynyt ajatus, että skulpteilla voisi ehkä jopa tehdä vähän rahaa jossain vaiheessa, joko myymällä hienoja itse tehtyjä ja valettuja/valetutettuja figuja tai jopa työllistymällä johonkin firmaan. Miettiessäni seuraavaa projektia, ajattelin kokeilla tehdä ikään kuin tilaustyönä johonkin valmiiseen maailmaan jotain. En ole pelannut figupelejä juuri lainkaan. Koska 40k ei vaan kiinnosta, eikä Faban esittelypelikään ropeconissa erityisesti säväyttänyt, niin tutkin vähän muita vaihtoehtoja. Privateer Pressin pelit näyttivät olevan aika iso osio tällä foorumilla ja Hordesin Trollbloodit vaikutti ihan mielenkiintoiselta, joten valitsin ne. Aloitan nyt ihan perusukoista eli Fennbladeista. Niitä käsittääkseni käytetään lähes kaikissa peikko-armeijoissa. Jos vielä kiinnostusta myöhemmin riittää, niin ehkä teen jotain muitakin ukkoja, ehkä skulptaan/valan itselleni kokonaisen armeijan ;).
Ajattelin hakea peikoille vähän dynaamisempia asentoja kuin nuo alkuperäiset, joten katselin netistä maailmankaikkeuden dynaamisimmissa asennoissa liikkuvaa hahmoa, Samurai Jackia. Aloitin tekemään ensimmäistä peikkoa kuten edellistäkin sculptia, Green stuffista ja Milliputista, mutta tällä kertaa käytin enemmän Milliputtia. Minulla oli jo toisen ukon luuranko valmiina, kun aloin tänään tekemään sen päälle Super Sculpey Firmillä ensimmäisiä kehon muotoja. Apuna toimivat nämä Massive Voodoon ohjeet, jotka jo jossain vaiheessa tällä foorumilla mainitsin. Jos kiinnostusta löytyy, voin pistää jotain käyttökokemuksia Super Sculpeystä, kun olen puuhaillut sen kanssa vähän enemmän.
Sitten kuviin. Molemmat ovat vielä Work in Progress -vaiheessa, mutta pitää sitä välillä jotain päivittääkin, jos ei muuten niin saadakseen taas figuharrastuksen käyntiin joululoman jälkeen...

Kommentteja saa antaa.
Mielessäni on välillä käynyt ajatus, että skulpteilla voisi ehkä jopa tehdä vähän rahaa jossain vaiheessa, joko myymällä hienoja itse tehtyjä ja valettuja/valetutettuja figuja tai jopa työllistymällä johonkin firmaan. Miettiessäni seuraavaa projektia, ajattelin kokeilla tehdä ikään kuin tilaustyönä johonkin valmiiseen maailmaan jotain. En ole pelannut figupelejä juuri lainkaan. Koska 40k ei vaan kiinnosta, eikä Faban esittelypelikään ropeconissa erityisesti säväyttänyt, niin tutkin vähän muita vaihtoehtoja. Privateer Pressin pelit näyttivät olevan aika iso osio tällä foorumilla ja Hordesin Trollbloodit vaikutti ihan mielenkiintoiselta, joten valitsin ne. Aloitan nyt ihan perusukoista eli Fennbladeista. Niitä käsittääkseni käytetään lähes kaikissa peikko-armeijoissa. Jos vielä kiinnostusta myöhemmin riittää, niin ehkä teen jotain muitakin ukkoja, ehkä skulptaan/valan itselleni kokonaisen armeijan ;).
Ajattelin hakea peikoille vähän dynaamisempia asentoja kuin nuo alkuperäiset, joten katselin netistä maailmankaikkeuden dynaamisimmissa asennoissa liikkuvaa hahmoa, Samurai Jackia. Aloitin tekemään ensimmäistä peikkoa kuten edellistäkin sculptia, Green stuffista ja Milliputista, mutta tällä kertaa käytin enemmän Milliputtia. Minulla oli jo toisen ukon luuranko valmiina, kun aloin tänään tekemään sen päälle Super Sculpey Firmillä ensimmäisiä kehon muotoja. Apuna toimivat nämä Massive Voodoon ohjeet, jotka jo jossain vaiheessa tällä foorumilla mainitsin. Jos kiinnostusta löytyy, voin pistää jotain käyttökokemuksia Super Sculpeystä, kun olen puuhaillut sen kanssa vähän enemmän.
Sitten kuviin. Molemmat ovat vielä Work in Progress -vaiheessa, mutta pitää sitä välillä jotain päivittääkin, jos ei muuten niin saadakseen taas figuharrastuksen käyntiin joululoman jälkeen...
Kommentteja saa antaa.
- Kaapelikala
"They call me... Jack. Samurai Jack." Aivan loistava sarja btw.snu kirjoitti:Samurai Jackia
Laittele ihmeessä kokemuksia. Tuo on itsellekin menossa joskus ostoslistalle, mutta eipä ole vielä saanut aikaan.snu kirjoitti:Jos kiinnostusta löytyy, voin pistää jotain käyttökokemuksia Super Sculpeystä, kun olen puuhaillut sen kanssa vähän enemmän.
Napit näyttävät mukavilta, mutta en sano vielä mitään ihmeempää.
Re: Aloittelijan aloitus: Näin sitä kehitytään! [4.1 Fennbla
[Offtopic]
On se hienoa, kun on ensin kolme viikkoa flunssassa ja juuri kun luulee päässeensä siitä yli, niin tulee kuume...
[/Offtopic]
Epätoivoinen androgyyni on valmis, kuten mainittu jo aikaisemminkin. Nyt siitä olisi myös kuvia! Pistetäänpä ne heti alkuun, alta pois. Maalaus on aika epätyypillinen figuille, johtuen siitä, että kyseessä on kouluprojekti johon tuo tyyli sopii. Tarkoitus oli saada siitä pronssista valetun näköinen, ja siinä onnistuin mielestäni oikein hyvin. Teräksestä valmistettu jalusta vielä lisää illuusiota painollaan. Tämä oli muuten ensimmäinen figu, johon käytän metallimaaleja.

Picasassa vielä enemmän ja suurempia kuvia.
Nyt kun on saanut yhden työn valmiiksi, on hyvä ruveta tekemään kolmea uutta :)
Tilaamani Grace Is Gone -figuurit tulivat Italiasta, ja siitä vähän esimakua:

Pohjatöitä aloitettu ja basea alettu suunnittelemaan. Kuvasta se näkyy hieman heikosti, mutta kyseinen kyborgi on raskaana.
Toinen uusi projekti on vasta suunnitteluasteilla, mutta sen verran voin siitä paljastaa, että siihen yksi inspiraation lähde on tämä pelaamisen liian tosissaan ottava henkilö.
Aikoinaan oli puhetta HeroQuestin Kaos-sotureiden maalaamisesta yhtenäiseksi ryhmäksi. Mysterous aikoinaan ehdotti jokaisen maalaamista eri jumalan palvelijaksi. Joku muistutti mua tästä figumiitin jatkoilla ja kaiken sen GW-jutun jälkeen Mysterouksen idea alkoi taas kiinnostamaan. Olen nyt aloittanut kaivamaan niistä yksityiskohtia esille, ja siinä onkin hommaa... Käytännössä jokainen teräväksi tarkoitettu kulma pitää muotoilla uusiksi. Malleissa on myös kohtia, jossa selvästi eri osat on toisissaan kiinni, esim. kyynärsuojat kyljissä, kypärä ja sarvet kiinni olkasuojissa jne. Ajatuksena siis pitää ukoilla sama asento, mutta suhteellisen yksinkertaisilla muokkauksilla ja uskomattoman taidokkaalla maalauksella tehdä niistä mielenkiintoinen ryhmä.
Nurgle: Paiseita, limaa ja saastaa, vihreää ja ruskeaa, "paint it like you can smell the odor..."
Khorne: Piikkejä, sarvia, verta, punaista, mustaa ja messinkiä http://www.coolminiornot.com/227983
Slaanesh: Rapusaksi, liilaa, pinkkiä ja mustaa
Tzeentch: Silmiä, sinistä ja kultaa.http://www.coolminiornot.com/190642
Joko mä löysin noihin kaikki tyypilliset kliseet, vai vieläkö löytyy muita tunnusmerkkejä?
On se hienoa, kun on ensin kolme viikkoa flunssassa ja juuri kun luulee päässeensä siitä yli, niin tulee kuume...
[/Offtopic]
Epätoivoinen androgyyni on valmis, kuten mainittu jo aikaisemminkin. Nyt siitä olisi myös kuvia! Pistetäänpä ne heti alkuun, alta pois. Maalaus on aika epätyypillinen figuille, johtuen siitä, että kyseessä on kouluprojekti johon tuo tyyli sopii. Tarkoitus oli saada siitä pronssista valetun näköinen, ja siinä onnistuin mielestäni oikein hyvin. Teräksestä valmistettu jalusta vielä lisää illuusiota painollaan. Tämä oli muuten ensimmäinen figu, johon käytän metallimaaleja.

Picasassa vielä enemmän ja suurempia kuvia.
Nyt kun on saanut yhden työn valmiiksi, on hyvä ruveta tekemään kolmea uutta :)
Tilaamani Grace Is Gone -figuurit tulivat Italiasta, ja siitä vähän esimakua:

Pohjatöitä aloitettu ja basea alettu suunnittelemaan. Kuvasta se näkyy hieman heikosti, mutta kyseinen kyborgi on raskaana.
Toinen uusi projekti on vasta suunnitteluasteilla, mutta sen verran voin siitä paljastaa, että siihen yksi inspiraation lähde on tämä pelaamisen liian tosissaan ottava henkilö.
Aikoinaan oli puhetta HeroQuestin Kaos-sotureiden maalaamisesta yhtenäiseksi ryhmäksi. Mysterous aikoinaan ehdotti jokaisen maalaamista eri jumalan palvelijaksi. Joku muistutti mua tästä figumiitin jatkoilla ja kaiken sen GW-jutun jälkeen Mysterouksen idea alkoi taas kiinnostamaan. Olen nyt aloittanut kaivamaan niistä yksityiskohtia esille, ja siinä onkin hommaa... Käytännössä jokainen teräväksi tarkoitettu kulma pitää muotoilla uusiksi. Malleissa on myös kohtia, jossa selvästi eri osat on toisissaan kiinni, esim. kyynärsuojat kyljissä, kypärä ja sarvet kiinni olkasuojissa jne. Ajatuksena siis pitää ukoilla sama asento, mutta suhteellisen yksinkertaisilla muokkauksilla ja uskomattoman taidokkaalla maalauksella tehdä niistä mielenkiintoinen ryhmä.
Nurgle: Paiseita, limaa ja saastaa, vihreää ja ruskeaa, "paint it like you can smell the odor..."
Khorne: Piikkejä, sarvia, verta, punaista, mustaa ja messinkiä http://www.coolminiornot.com/227983
Slaanesh: Rapusaksi, liilaa, pinkkiä ja mustaa
Tzeentch: Silmiä, sinistä ja kultaa.http://www.coolminiornot.com/190642
Joko mä löysin noihin kaikki tyypilliset kliseet, vai vieläkö löytyy muita tunnusmerkkejä?
Re: Aloittelijan aloitus [17.1 Epätoivoinen androgyyni valmi
Maalaus tossa nyt ei näin figuilijan näkökulmasta mitenkään erityisen jännittävä ole, mutta sehän nyt ei ollut tarkoituskaan. Tavoitteeseen nähden maalauskin on kuitenkin hyvän näkönen ja onnistunut. Ja kokonaisuudessaan työ on oikein mielenkiintoinen ja näppärä. Varmaan opettajakin oli ihan tyytyväinen tollaseen suoritukseen. :)
Re: Aloittelijan aloitus: Näin sitä kehitytään! [4.1 Fennbla
Nonniin! seuravaan projetkiin taitaa kulua vähän enemmän Green Stuffia?? ;)snu kirjoitti:Toinen uusi projekti on vasta suunnitteluasteilla, mutta sen verran voin siitä paljastaa, että siihen yksi inspiraation lähde on tämä pelaamisen liian tosissaan ottava henkilö.
Tuo "Grace is Gone" on vaan NIIN upea figu <3
"Lukeminen kannattaa aina"
http://spikyratpack.blogspot.com/
http://spikyratpack.blogspot.com/
vähän on vaalea ollakseen pronssista valettu? näin oikeaa pronssia tuijotelleena sanosin et sävy on ehkä lähempänä kuparia kuin pronssia. tai siis ollakseen pronssista valettu sen pitäis hieman vihertää, tummat kohdat tummalla ja ainoastaan kohoumat yms sit ''pronssisiksi''
olettaen siis et haet tämmöstä hieman vanheman pronssin näköstä.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Tuokin olisi kyllä ihan hyvä resepti pronssille, varsinkin jos kyseessä olisi ulkokäytössä ollut pronssiesine. Pronsseja on monia erilaisia, ja ne voidaan vielä käsitelläkin eri tavoilla. Myöskään vihertävää oksidikerrosta ei kaikissa olosuhteissa synny. Pronssissa olevan kuparin määrä vaihtelee ainakin 90% ja 57% välillä, minkä on jo pakko näkyä värissäkin. Erilaisista pronssiesineistä löytyi ihan hyvin kuvia jo Wikipedian pronssi-sivultakin.santso kirjoitti:vähän on vaalea ollakseen pronssista valettu? näin oikeaa pronssia tuijotelleena sanosin et sävy on ehkä lähempänä kuparia kuin pronssia. tai siis ollakseen pronssista valettu sen pitäis hieman vihertää, tummat kohdat tummalla ja ainoastaan kohoumat yms sit ''pronssisiksi''