"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Orks 1750p

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Buzzsaw

Orks 1750p

Viesti Kirjoittaja Buzzsaw »

Olen aikalailla aloittelija 40k:n puolella, en ole pelannut vielä yhtään peliä. Eli listaan tarvittaisiin parannusehdotuksia. Pistekoko on 1750. Figuja on vielä vain noin 40 boyzia, warboss, 5 nobzia, trukki ja konffattu weirdboy. Voin siis muuttaa listaa oleellisestikkin, kun kerran ei ole juuri nappuloita hankittuna.

Yksiköt menevät alapuolellaan olevaan transport vehicleen.

HG

Warboss 120p
-attack squig
-'eavy armor
-cybork body
-power claw
-twin linked shoota

Big mekk 85p
-Kustom force field

TROOPS

12* Ork boyz (sluggas and choppas) 117p
-big shoota
-Nob (powerclaw, posspole)

Trukk 40p
-reinforced ram

12* Ork boyz (sluggas and choppas) 117p
-big shoota

Trukk 40p
-red paint job
-reinforced ram

12* Ork boyz (sluggas and choppas) 122p
-rokkit launcha

Trukk 40p
-reinforced ram

20* Ork boyz (sluggas and choppas) 165p
-big shoota
Warbossi tänne.

Battlewagon (heawy support) 135p
-Deff rolla
-red paint job
-4* big shootas

19* Ork boyz (shootas) 174p
-2* rokkit launchas
-Nob (poweclaw, posspole)

Battlewagon (heawy support) 135p
-Deff rolla
-red paint job
-4* big shootas

5* Maganobz 200p
Big mek tänne.

Trukk 40p
-reinforced ram

FAST ATTACK

2* Warbuggies 70p
-twinlinked rokkit launchas

2* Deffkoptas 90p
-twinlinked rokkit launchas

=1709p
Viimeksi muokannut Buzzsaw, Ti 04.01.2011 15:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
'Neljäviitonen

Re: Orks 1750p

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Ihan kivan näköinen päristelylista.

Tankbustat tosin eivät saa trukkia dedicated vehkeeksi, eli joko täytyy keksiä vaihtoehtoinen ratkaisu kulkupeliksi,
tai sitten jättää nämä kokonaan pois ja ottaa esimerkiksi lootia näiden tilalle tulitueksi.

Trukeilta voi ottaa reinforced ramit pois, jos maksimi tehoja yrittää listalta hakea. Kaveripeleissä menevät kyllä oikein hyvin.

Warbossille voisi jättää vain tavallisen shootan twinkatun tilalle, ja ottaa posspolen mukaan.

Wyrdboykaan ei ole välttämättä turnauspelaajan valinta, mutta kyllä se jännä epeli toisinaan on.
Tämä menee kait meganobien mukana?

Ja itse vaihtaisin kaikki boyzien big shootat rokitteihin. Listassasi nimittäin on antitankkia hieman nihkeästi.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Itse jättäisin red paint jobit ennemmin pois trukeista kuin reinforced ramit. Olen nähnyt reinforced ramia käytettävän trukeissa aivan turnauslistoissakin. Sen jälkeen kun pojat on toimitettu eturintamaan, trukki voi lähteä shokkailemaan, eikä se re-rollattava terrain testikään täysin turha ole. Itse ainakin olen erittäin epäluuloinen ilman ramia/rollaa lähtemäään vehiclellä hankalan terrainin lävitse.
Yleisesti kuitenkin täysin päivittymätön trukki on ehkä se paras vaihtoehto, ottaen huomioon trukin hyvin todennäköisen vaurioitumisen/tuhoutumisen pelissä. Hyvä kun ehtii sinne tank shock-kantamalle. :)

Tankbustat saavat trukin ajopeliksi vain lainaamalla jonkun toisen yksikön dedicated trukkia. Tankbustasit, mahtavat metallifigut ja fluffi, mutta kaksi sanaa: Glory Hogs. Kyseinen erikoissääntö orjuuttaa bustaseita melkolailla, tehden bustista hankalan yksikön käyttää. Mikäli et välttämättä näitä halua listassasi halua käyttää, suosittelen muuta, esim. lootaseita tai buggyja.

35 pisteellä saa yhden Twin-linked Rokkit launcha -warbuggyn. Tiputtamalla trukkien uppgradeja ja/tai tankbustat, saat niitä helposti jo useamman. Rokkit buggy on yksi parhaimmista anti-tank vehkeistä mitä örkeillä on saatavilla.

Warboss ei tarvitse bossbolea koska hänen yksikkönsä nobilla on jo lipputanko. Warbossin LD:tä voi re-rollata myös sitä kautta, kun bossi on joinannut. Vastavuoroisesti Bole voisi olla myös nobin sijaan bossilla. Bossi kantaa bolen mukanaan seuraavan ryhmään mikäli jostain syystä mobi ympäriltä kuolee. Itse tiputtaisin kaikesta huolimatta '45:sen tapaan TL shootan. Normi shoota on lähes yhtä hyvä/huono, mutta ei maksa mitään. Jos oikein pisteitä haluaa puristaa pois niin 'eavy armourin voi myös jättää aika huoletta mekin pajaan. Cyborkin 5+ invu on se mitä eniten tarvinnet.

Weirdboy omaa hyvät taiat. Itse olen todennut sen ihan hyväksi pisteisiinsä nähden (Weirdboy siis, ei Warphead), mutta 85 pisteellä saa jo niin tärkeän HQ:n kuten Big mekin Kustom Force Fieldillä. En keksi oikein mitään örkkiarmeijamallia johon KFF ei jollain tavalla sopisi. Erityisesti vehicleille saatava obscured status on kova etu listaasi ajatellen. Mietein pääni puhki mihin olit ajatellut laittaa weirdboyn, mutta ilmeisesti vaihtoehtoina sinulla on vain joko mega nobit tai tankbustat. En laittaisi häntä kumpaankaan. Weirdboy monipäisen normi poikamobin pariin, mieluiten shootilla varustettuna. Muista että Weirdboyn psychic testien LD tulee tarpeeksi monen pojan kautta 10:ksi.
Voisit esimerkiksi tiputtaa 20-päisestä wagon-mobista yhden pojan, varustaa heidät shootilla ja laittaa weirdboyn (itse laittaisin sen KFF-mekin) kaveriksi. Shoota boyzzit ovat huomattavasti monimuotoisempia kuin Slugga ja Choppa boyzzit. Shootat ampuvat hyvin, mutta pärjäävät myös lähärissä melkein yhtä hyvin kuin slugat. Oli kumpi asevaihtoehto pojillasi tahansa, power claw nob ei ole ikinä huono lisä yksikköön. Itse käytän molempia versioita pojista.

Battlewagonit huutavat itselleen armour plateja. Et halua olla stunned koska a) pojat ovat kauempana tällöin lähiksestä b) jos stunned olisikin vain shaken, saat rokata ja rollata. ;)
Buzzsaw

Viesti Kirjoittaja Buzzsaw »

Otin ne Tankbustat pois, samoin red paint jobit Trukeilta. Weirdboyn korvasin KFF Mekillä. Sitten lisäsin vielä Warbuggyt ja Deffkoptat. Pisteet riitti kun sain tiputtaa yhden ylimääräisen Trukin. Niin ja pistin myös ne armor platesin Battlewagoneille ja yhdelle isolle boyziryhmälle shootat.

Mites nyt, 35 ylimääräistä pistettä. Pitäisikö ottaa lisää koprereita/buggyja, vai repiä jostain pisteitä Lootaseihin? Mikä olisi niille sopiva koko?
'Neljäviitonen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Nyt alkaakin näyttää jo aika kovalta listalta.
35 pojolla ottaisin tuohon itse kahdet rokkitit boyzeille big shootien tilalle sekä toiselle kopterille buzzsawin.
Ja ne armor platet taisit unohtaa wagoneille merkitä.

Hyvä ryhmäkoko lootille on siinä kymmenen paikkeilla.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Nyt kun päätit oivallisesti vaihtaa big mekkiin ja joinata mega nobeihin, big mekille kannattaa ehdottomasti antaa bossbole. Mega-nobit kun juuri kaipaavatkin parempaa liippaa ja mieluiten re-rollilla.

Itse käyttäisin jäljellä olevat pisteet big mekin buffaamiseen: burna, cybork body ja bossbole tekee sellaisen 35 pongoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”