Ärsttävät asiat...
-
Andromedus
Ärsttävät asiat...
Onko lähipiirissäsi niitä jotka sanovat esim "Onpas sinulla mukavia leluja" tai äitisi tulee huoneeseesi pelin aikana ja sanoo "Mukavat leikit teillä pojilla". Mulla se on sellanen reflexi että pitäis oikoo koko asia pohjamutia myöten, siis joskus tekee mieli repiä käsi irti että olisi jotain jolla heittää.
Onko tuttua? Eikö olekkin ärsyttävää, onko teillä omia kokemuksia.
Onko tuttua? Eikö olekkin ärsyttävää, onko teillä omia kokemuksia.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
ärsyttäintä on sellainen että jos on just saanut maalattua jonku ukon omasta mielestä hienosti ja sitten jotkut serkut tulee kylään ja sellainen 3v. jantteri tulee ja rupee "leikkimään" sillä ja omalla action manillä... huutaa jotain sen korviin sopimatonta ja porukat tulee aukoo päätä ja sanoo että se on vasta lapsi ja pitäis sen antaa sen vähän leikkiä... illan tullen pikku mies kyllästyy ja sitten huomataa että ukosta on lähtenyt maalit ja enemmän osia kun siinä tuli 
Se pitää vaan hallita.
-
Andromedus
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
3 vuotias pentu tajuu rahasta sen verran että sillä saa karkkia... tunne arvosta tietää sen että jos nalle otetaan pois niin se on väärin, koska nalle on sen paras kaveri...Eleandelus kirjoitti:Minä otan pois figun ja sanon että yhden arvo on noin kaksi euroa ja että olen maalannut sitä noin kahdeksan tuntia, niin jo rupee tajuamaan etteivät ne ole mitään leluja.
Se pitää vaan hallita.
Mhm.. alan joskus itse nauraa, kun luokassa puhun kaverin kanssa warhammereista ja sitten joku toinen tulee sanoo: "Warhammereita, siis niinku siis, get a life" tai jotain siihen suuntaan yleensä. Onhan figuilla pelaaminen järkevämpää/kehittävämpää(maalaaminen, strategiset ominaisuudet)/hauskempaa kuin 24/7 istuminen koneella pelaamassa esim. counter strikee. Niin ja on se joskus aika "noloa" kun tyttöystävä kysyy aina: "Leikitkö sä vieläkin legoilla?", kun liimailen osia yhteen figussa:) Sä (LAndE) voisit selittää (ellei ne jo tiedä) etteivät ne ole leluja, enemmänkin (osa)koottavia pienoismalleja.LAndE kirjoitti:Onhan se ärsyttävää kun kaverit huutelee, että lopeta se leluilla leikkiminen.
-
LedByReaper
Tuo on asiaa! Aina kun mä ja yks kaveri puhutaan hammereista esim. välkäl nii sit joku tulee ja huutaa: "Jou sil on hyvä attacki ja range" ja niin poispäin..... kun ollaan puhuttu esim. et mikä on jonkun weaponskill nii joku tulee ja huutaa joo weaponskill on tosi hyvä sellanen kannattaa olla.... mut ne jotka huutaa on just sellasii nörttei jotka pelaa 8 tunii counter-strikee päivässä.....Hirttoköysi kirjoitti:Mhm.. alan joskus itse nauraa, kun luokassa puhun kaverin kanssa warhammereista ja sitten joku toinen tulee sanoo: "Warhammereita, siis niinku siis, get a life" tai jotain siihen suuntaan yleensä. Onhan figuilla pelaaminen järkevämpää/kehittävämpää(maalaaminen, strategiset ominaisuudet)/hauskempaa kuin 24/7 istuminen koneella pelaamassa esim. counter strikee. Niin ja on se joskus aika "noloa" kun tyttöystävä kysyy aina: "Leikitkö sä vieläkin legoilla?", kun liimailen osia yhteen figussa:) Sä (LAndE) voisit selittää (ellei ne jo tiedä) etteivät ne ole leluja, enemmänkin (osa)koottavia pienoismalleja.LAndE kirjoitti:Onhan se ärsyttävää kun kaverit huutelee, että lopeta se leluilla leikkiminen.
-
Grand Admiral Prawn
Ikäviä kokemuksia teillä. Minulla on onneksi kotona aika hyvin suhtautuvaa väkeä, äitini on tukenut harrastusta siitä lähtien kun 6 v sitten aloitin - hänen mielestään se kehittää minua
ja 5 v pikkuveli tulee aina katsomaan kun maalaan ja ihastelee sotilaita. Tietää myös mihin saa koskea ja mihin ei.
Kaverit puolestaan...
No jaa, tuo leegoreaktio tulee silloin tällöin vastaan, tai ainakin tuli ennen kuin maalasin kahdelle ystävälleni LotRin Sarumanin ja Gandalfin - tuli muuten hienoimpia mitä olen maalannut - syntymäpäivälahjaksi. Nyt minua ymmärretään paremmin
kun otan sen kannan että Warhammerien maalaamisen voi rinnastaa taideharrastukseen... Mikä on muuten ihan totta.
Kaverit puolestaan...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Siis kyllähän perhe on tukenut tätä harrastusta, kuten mutsin ja faijan antama rahapanos figujen ostoon, joka on ihan kohtuullinen summa ja oonpahan saanut pikkuveljenkin keräilemään.
Ja ittelleni ei koulussa siitä huudella, mutta aina joskus kaverit kysyy, että "Miks ihmeessä sä alotit ton?"
Ja ittelleni ei koulussa siitä huudella, mutta aina joskus kaverit kysyy, että "Miks ihmeessä sä alotit ton?"
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
No mulla käy niin että jos mulla on peli menossa ja meille tulee vieraita käymään niin kohta aukee mun huoneen ovi ja äiti siellä selosta vieraille jotain tämäntapaista: "Tämmösillä ne täällä pellaa. En minä niistä mittään ymmäärrä mut jotenkin ne niitä liikuttellee ja sitten heittää nopilla. Mut en minä niistä mittään ymmärrä..." Arvaa alkaako tommonen ottaa päähän.
Ehkä yläasteella tuli enemmän sanomista harrastuksesta ikätovereilta, nykyään ei enää mitään. Mun äiti on aina hyväksynyt mun harrastuksen ja joskus jopa kommentoi mun viimeisimpiä maalauksia. Pikkuveljen olen antanut seurata mun figunmaalausta ja useimmiten on ollut innoissaan kun olen delegoinut vallejo purkkien sekoitusta ja metallifigujen tiskaamista sille. Siis eipä kai mitään sen ihmeempiä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
No tuo kuulosti tutulta!Runefang kirjoitti:No mulla käy niin että jos mulla on peli menossa ja meille tulee vieraita käymään niin kohta aukee mun huoneen ovi ja äiti siellä selosta vieraille jotain tämäntapaista: "Tämmösillä ne täällä pellaa. En minä niistä mittään ymmäärrä mut jotenkin ne niitä liikuttellee ja sitten heittää nopilla. Mut en minä niistä mittään ymmärrä..." Arvaa alkaako tommonen ottaa päähän.
Ja sekä perhe että tyttöystävä suhtautuvat kohtalaisella ymmärtämyksellä harrastukseen. ("ei pojat kasva ikinä aikuisiksi"
-
TranssiApina
Ei ne oo nörttejä. Ne on wannabe "koviksia". Haluaa vaan pilkata kaikkea mitä eivät osaa tehdä itse kunnolla tai mitä eivät ymmärrä. Huutelevatko ne "nörtit" sulle sillätavalla, että on vaikka viiden tyypin ryhmä ja yksi huutelee ilkeyksiä samalla kun muut huutavat kahta sanaa: "Niin just!".Notre Damen Kaulankatkoja kirjoitti:mut ne jotka huutaa on just sellasii nörttei jotka pelaa 8 tuntii counter-strikee päivässä.....
Minulla henkilökohtaisia kokemuksia tästä(sen takia en juuri malta odottaa yläastetta). Yleensä hiljaa pysyminen laittaa "kovisten" suut suppuun ihmeellisen nopeasti , kun eivät saaneet sinua provosoitua tappeluun (sitä juuri nämä ihmiset etsivät).
No nyt asiaan. Kyllä meillä isä ostelee mulle pensseleitä tai maaleja , mutta figut joudun rahoittamaan itse (hirvittävää eikövain?
Koulussa pari luokkatoveria haukkuu henkisesti viisi vuotiaaksi kun keräilen "tinasotilaita". Takaisin yleensä heitän jotain heidän ylettömästä "runescapen"(maailman surkeimman nettipelin). Tämä saa heidät toistamaan samaa asiaa niin kauan , että yleensä repeän naurusta.
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
No ärsyttävää on selittää ihmisille, mitä harrastus on, koska ei tätä voi selittää niin, että kuulostaisi edes vähän vähemmän vähäjärkiseltä. Mulle tämä vain harrastus muiden joukossa, eikä tule kommenttia. tyttöystävä katellu noita kummasti jo pitkään, mutta pitänyt suunsa kiltisti kiinni 
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
- Henri Ketonen