Ärsyttävin 40k Armeija
Re: Ärsyttävin 40k Armeija
Joskus ennen vanhaan kun pelasin, niin eniten ärsyttivät kyykkimisarmeijat, jotka eivät pelaa movement phasea (=Tau, Necronit ja Mariinit). Necroneissa potutti DE-pelaajan näkökulmasta Monoliitit ja C'tanit, etenkin pienissä peleissä. Vanha kaaos oli ärsyttävä, koska se oli niin monipuolinen, ja uusi kaaos vielä ärsyttävämpi, koska aloin keräämään sitä ja viimeisin kodeksi oli roskaa. Demonit ärsyttävät hieman samasta syystä, niille ei itsenäisenä armeijana ole asiaa 40K-puolelle. Tyranidit ärsyttävät, koska ne aiheuttavat (aiheetonta) pelkoa sekä figuissa että niiden pelaajassa. Dark Eldarit ärsyttävät, koska koska niistä ei uudessa kodeksissa tehty autowin-armeijaa.
Noista kaikista jos pitää se ärsyttävin valita, sanoisin, että kaikki jossa yli kaksikymmentä pistettä maksavia T3 single wound-modellaja.
Noista kaikista jos pitää se ärsyttävin valita, sanoisin, että kaikki jossa yli kaksikymmentä pistettä maksavia T3 single wound-modellaja.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Meet the Eldar 4th edition codex. Wooohou.Mikki N kirjoitti: Noista kaikista jos pitää se ärsyttävin valita, sanoisin, että kaikki jossa yli kaksikymmentä pistettä maksavia T3 single wound-modellaja.
Ärsyttävimpinä armeijoina nimeäisin hmm.. Fullproxy setit, ja IG tankspam. Proxyttämisessä ärsyttää juurikin laiskuus ja saamattomuus. Miksei niitä modelleja voi sitten hankkia? IG tankspam taas hajottaa peliteknillisiltä osin, kun se nyt vaan pyyhkii unitteja pöydältä kodisssa ja puutarhassa, useamman vuorossa säkällä.
Tosin proxyttamisen idea yleensä onkin testata ennen, kuin ne figut ostaa ettei osta turhaan. Etenkin kun ottaa huomioon, että GW figut eivät ole siitä halvimmasta päästä. Kaikki eivät vain halua ottaa riskiä, että rahaa menee hukkaan.Joo-o kirjoitti:Proxyttämisessä ärsyttää juurikin laiskuus ja saamattomuus. Miksei niitä modelleja voi sitten hankkia?
Anteeksi, en ollut tarpeeksi selvä. Meinasin näitä ikiproxyttäjiä, joiden necron warrut ovat olleet muka immortaleja viimeiset 4 vuotta jne.
Enemmän mua häirtsee käppäset konffaukset ja maalaukset, kuin rehelliset proxyt.
This is internet. Kannattaa olla tarpeeksi selvä.Joo-o kirjoitti:Anteeksi, en ollut tarpeeksi selvä. Meinasin näitä ikiproxyttäjiä, joiden necron warrut ovat olleet muka immortaleja viimeiset 4 vuotta jne.
Onko noita ikiproxyttajia tosiaan olemassa? Olisi mukava kuulla jotain omakohtaista kokemusta sulta, jos moisia on tullut vastaan.
On todellakin ikiproksyttäjiä olemassa. 4 vuotta pelasin Lahdessa, koskaan ei ollut YhenTyypin armeijassa sekä:
a: omat napit
b: kaikki maalattu
C: samalla väriteemalla
D: samasta armeijakirjasta
E: tai edes ehjiä kaikki
Esim: Päätön ritari=muusikko, ainoa ritari kellä on kilpi kädessä=champpa, ainoa ritari kenen peitsi on maalattu=lippuritari, ja oli muuten kaikki ritarit lainafiguja ja aivan erivärisiä kuin ne muut napit. Osalla napeista basena movement tray jne. Loputtomat naurut kyllä saatiin, kun SiinäYhdessäTurnauksessa kyseinen figusetti sai miinusmerkkiset maalauspisteet...
a: omat napit
b: kaikki maalattu
C: samalla väriteemalla
D: samasta armeijakirjasta
E: tai edes ehjiä kaikki
Esim: Päätön ritari=muusikko, ainoa ritari kellä on kilpi kädessä=champpa, ainoa ritari kenen peitsi on maalattu=lippuritari, ja oli muuten kaikki ritarit lainafiguja ja aivan erivärisiä kuin ne muut napit. Osalla napeista basena movement tray jne. Loputtomat naurut kyllä saatiin, kun SiinäYhdessäTurnauksessa kyseinen figusetti sai miinusmerkkiset maalauspisteet...
- Guardsniper
Toisten ihmisten kasvaessa aikuisiksi moni hankkii (oikean) elämän, joka sitten taas vie aikaa (ja rahaa) figuilta. Meikäläisellä ei ainkaan ole aikaa maalailla figuja (oikeasti hyvin) edes joka viikko kun pitää käydä töissä, hoitaa koti, lemmikit, tyttöystävä, ruokkia itsensä ja jossain välissä sitä vaan haluaa vain olla kun on tarpeeksi väsynyt. jossain välissä pitäis kavereitakin ehtiä näkemään... Niin ja nukkumaan.Joo-o kirjoitti:Anteeksi, en ollut tarpeeksi selvä. Meinasin näitä ikiproxyttäjiä, joiden necron warrut ovat olleet muka immortaleja viimeiset 4 vuotta jne.
Eipä sillä, ei se mtn kauhean kivaa ole kun on monta tuntia maalaillu ihan poskettoman hienoa armeijaa ja tehnyt niille hienot maastot ja vastustaja sitten ilmaantuu samanlaisella figu läjällä, jonka Oberon kuvaili. Eri asia sitten jos molemmilla on proxy armeijat...
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
No miten niillä "proxyttäjillä" on kuitenkin aikaa käydä aina viikonlopun kestävissä turnauksissa? :D Kyllä se figupelejen "meininki" vähän häviää jos vastaan lentelee jotain maalaamattomia pegasuksia joilla ei ole siipiä taikka ratsastajia. Ei sen armeijan tarvitse mikään mestariteos olla, mutta on se nyt jo ainakin minun mielestä vähän pelleilyä jos turnaukseen tulee jollain armeijalla josta puolet on maalaamattomia ja loput puolet jotain liimahirviösillisalaattia joiden päälle on oksennettu jotain bestial brownia ja kiiltävää lakkaa. Parhaassa lykyssä saattaa ne basetkin puuttua osalta. Yritäppä siinä sitten pelata..Guardsniper kirjoitti:Toisten ihmisten kasvaessa aikuisiksi moni hankkii (oikean) elämän, joka sitten taas vie aikaa (ja rahaa) figuilta. Meikäläisellä ei ainkaan ole aikaa maalailla figuja (oikeasti hyvin) edes joka viikko kun pitää käydä töissä, hoitaa koti, lemmikit, tyttöystävä, ruokkia itsensä ja jossain välissä sitä vaan haluaa vain olla kun on tarpeeksi väsynyt. jossain välissä pitäis kavereitakin ehtiä näkemään... Niin ja nukkumaan.
Eipä sillä, ei se mtn kauhean kivaa ole kun on monta tuntia maalaillu ihan poskettoman hienoa armeijaa ja tehnyt niille hienot maastot ja vastustaja sitten ilmaantuu samanlaisella figu läjällä, jonka Oberon kuvaili. Eri asia sitten jos molemmilla on proxy armeijat...
Perus värit ja liimauksen saa jokainen paikoilleen parissa viikonlopussa, jos vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja tekee sen. Dippaamallakin saa armeijan muutamassa tunnissa pelikuntoon.. Ei siinä se oikeakaan elämä kärsi, tai jos kärsii niin on varmaan väärän harrastuksen parissa. :D Eipähän sitten ei tarvii muidenkaan kanssapelaajien arpoa että oliko se päätön ritari nyt champpa vai lipunkantaja.
- Guardsniper
Ei niillä KAIKILLA enää olekaan. :( Ja vaikka olisi niin mitä järkeä maksaa itseään kipeäksi, jotta voi päästä pelaamaan jotain puoliksi kastattua armeijaa vastaan.Xenon kirjoitti:No miten niillä "proxyttäjillä" on kuitenkin aikaa käydä aina viikonlopun kestävissä turnauksissa? :D
Jöpöti... Saahan ne perus värit nopeasti, mutta jos haluaa saada oikeasti hyvän näköisen armeijan niin ei sitä (ainakaan mun kärsivällisyydellä ja taidoilla) ihan parissa päivässä maalata.Xenon kirjoitti:Perus värit ja liimauksen saa jokainen paikoilleen parissa viikonlopussa, jos vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja tekee sen. Dippaamallakin saa armeijan muutamassa tunnissa pelikuntoon..
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Niin no ei varmaan kaikilla tietenkään, aina löytyy poikkeuksia. Mutta kyllähän niitä jonkun asteisia ns. proxyttäjiä lähes poikkeuksetta on joka turnauksessa, jossa ei maalauspakkoa ole. Ja siis mitäähä? Niin eihän siinä olekkaan tavallaan järkeä, mutta siksihän se olisikin suotavaa että niitä proxyjä ei suuremmin harrastettaisi. Toki sehän on turnausjärjestäjän päätettävissä että onko turnauksessa minkälainen toleranssi maalamisen suhteen. Eipähän sitä sinänsä voi proxyttäjää itseään paljon voi syytellä jos turnausjärjestäjä antaa luvan tulla pelailemaan matta mustia Maston metsän haltioita..Guardsniper kirjoitti:Ei niillä KAIKILLA enää olekaan. :( Ja vaikka olisi niin mitä järkeä maksaa itseään kipeäksi, jotta voi päästä pelaamaan jotain puoliksi kastattua armeijaa vastaan.Xenon kirjoitti:No miten niillä "proxyttäjillä" on kuitenkin aikaa käydä aina viikonlopun kestävissä turnauksissa? :D
Niin mutta jos ei ole taitoa/kärsivällisyyttä maalata armeijaa hyvin niin tarkoittaako se sitä että sitä ei sitten voi maalata ollenkaan. Jos ne perusvärit maalailee paikalleen niin niitä voi sitten aivan hyvin myöhemmin jatkaa yksikkö kerrallaan ja viimeistellä rauhalliseen tahtiin. Se pelkillä perusväreillä maalattu armeija on jo kuitenkin huomattavasti paremman näköinen, kuin maalaamaton armeija.Guardsniper kirjoitti:Jöpöti... Saahan ne perus värit nopeasti, mutta jos haluaa saada oikeasti hyvän näköisen armeijan niin ei sitä (ainakaan mun kärsivällisyydellä ja taidoilla) ihan parissa päivässä maalata.Xenon kirjoitti:Perus värit ja liimauksen saa jokainen paikoilleen parissa viikonlopussa, jos vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja tekee sen. Dippaamallakin saa armeijan muutamassa tunnissa pelikuntoon..
-
Risto.Salonen
Xenon kirjoitti: niitä jonkun asteisia ns. proxyttäjiä lähes poikkeuksetta on joka turnauksessa, jossa ei maalauspakkoa ole. Ja siis mitäähä? ---
Toki sehän on turnausjärjestäjän päätettävissä että onko turnauksessa minkälainen toleranssi maalamisen suhteen. Eipähän sitä sinänsä voi proxyttäjää itseään paljon voi syytellä jos turnausjärjestäjä antaa luvan tulla pelailemaan matta mustia Maston metsän haltioita..
Niin mutta jos ei ole taitoa/kärsivällisyyttä maalata armeijaa hyvin niin tarkoittaako se sitä että sitä ei sitten voi maalata ollenkaan. Jos ne perusvärit maalailee paikalleen niin niitä voi sitten aivan hyvin myöhemmin jatkaa yksikkö kerrallaan ja viimeistellä rauhalliseen tahtiin. Se pelkillä perusväreillä maalattu armeija on jo kuitenkin huomattavasti paremman näköinen, kuin maalaamaton armeija.
Onko proxyttäminen nyt siis sitä, että pelaa maalaamattomalla armeijalla, tai armeijalla, joka on pelkästään pohjaväreissä?
Eli maalauspakkoko jotenkin poistaa sen, että ei voi väittää päätöntä miestä muusikoksi ja kilvellistä championiksi jne..?
Itse luullut, että proxy on sellainen malli, joka esittää sellaista mallia joka se ei ole. Ja no huono convaus on huono convaus, eikä se mielestäni ole sama asia kuin proxy, on sentään yrittänyt. Samoin ruma ja huonosti itse tehty malli ei mielestäni ole proxy, vaikka olisikin häpeämättömän ruma (näitähän saa joskus ihan ostettuakin, ei tarvii itse tehdä). WYSIWYG on asia, jota ei monetkaan halua turnauksissa, kun heillä on armeijassaan aina jokunen malli, jotka ei ole tasan sitä, miltä se näyttää niille jotka tuntee malleja, kun taas maalauspakkoa monet haluaa, kun se jotenkin tekee pelistä paremman ja nautittavamman.
Itse olen todella huono maalaamaan ja convaamaan, mutta ottaisin kyllä vähän nokkiini, jos vastustaja ei haluaisi pelata kanssani vain sen takia, että hänen mielestään mallini on rumia. Tosin onneksi tiedän, että se olisi vain tekosyy, tuo ei kehtaisi sanoa ettei halua pelata kun en tiedä oikeita sääntöjä.
Mitenkäs, jos proxy on mikätahansa itse tehty malli tai convaus, ja turnauksessa on proxy kielto, niin saako sellaisia yksiköitä käyttää, joille pelin tekijä ei ole julkaissut malleja, tai joiden valmistus on lopetettu vuosikausia sitten..?
No varmaan tajusit kuitenkin mitä tässä ajettiin takaa. Tämä "proxy" termi nyt vaan levisi kun ruettiin puhumaan samoissa viesteissä noista maalauksista yms. Ei wysiwygiä oikein voi orjallisesti yleensäkään noudattaa, eikä ole tarvekkaan. Mutta minusta se hyvän maun raja on aika selkeä. En minä nyt suutu jos jollakin ei ole standardia unitissa vaikka siellä sääntöteknisesti se olisikin yms. Mutta kyllä siitä vastustajan armeijasta aika usein näkee että onko se nyt edes vähän yrittänyt laittaa niitä figuja silleen järkevään kuntoon. Jos puolilta figuista puuttuu paljon osia jne niin on se vähän häiritsevää. Jos niille figuille ei jakseta mitään tehdä niin eikö se olisi sama sitten pelata jollain käpylehmillä? Ja minun mielestäni se menee sinne "proxy" kategoriaan jos figuista puuttuu rankasti osia ja niitä ei ole kasattu kunnolla. Silloin ne ovat jotain muuta mitä niiden tulisi olla.Risto.Salonen kirjoitti: Itse luullut, että proxy on sellainen malli, joka esittää sellaista mallia joka se ei ole. Ja no huono convaus on huono convaus, eikä se mielestäni ole sama asia kuin proxy, on sentään yrittänyt. Samoin ruma ja huonosti itse tehty malli ei mielestäni ole proxy, vaikka olisikin häpeämättömän ruma (näitähän saa joskus ihan ostettuakin, ei tarvii itse tehdä). WYSIWYG on asia, jota ei monetkaan halua turnauksissa, kun heillä on armeijassaan aina jokunen malli, jotka ei ole tasan sitä, miltä se näyttää niille jotka tuntee malleja, kun taas maalauspakkoa monet haluaa, kun se jotenkin tekee pelistä paremman ja nautittavamman.
Itse olen todella huono maalaamaan ja convaamaan, mutta ottaisin kyllä vähän nokkiini, jos vastustaja ei haluaisi pelata kanssani vain sen takia, että hänen mielestään mallini on rumia. Tosin onneksi tiedän, että se olisi vain tekosyy, tuo ei kehtaisi sanoa ettei halua pelata kun en tiedä oikeita sääntöjä.
Ja joo ei huono convaus tietenkään ole sama asia kuin proxy.. Enkä todellakaan tarkoita että olen joku natsi joka ei halua pelata jos armeija ei ole joku showcase armeija.. Mutta ylipäätään se asenne mitenkä pelataan.. Jos pelataan peliä niin, että kentälle heitetään kasa palasina olevia muovi ukkoja niin ei se oikein innosta. Kyllä mä voin edelleen pelata, mutta ei se niin kivaa ole.
Ja jos joku ei ole hyvä maalaamaan niin sitten ei ole, eihän siinä mitään. En minä kenenkään armeijaa rumaksi sanoisi tai kieltäytyisi pelaamasta. :D
No se on tietenkin turnauksen järjestäjästä itsestään kiinni. Minun mielestä se hyvän maun raja on tässäkin aika toimiva. Se kyllä yleensä karsii kaikki härskit proxyt ja konffit suoraan pois. Ja jos jollain on epäselvyyttä asian suhteen niin kysyy erikseen järjestäjältä että saako tälläistä proxyä käyttää. On se ennenkin toiminut ja toimii varmasti nykyäänkin. Kyllä jokainen kuitenkin osaa omassa mielessään vähän miettiä että onko tämä minun proxy/convaus semmoinen että sillä kehtaa turnauksessa pelata.Risto.Salonen kirjoitti: Mitenkäs, jos proxy on mikätahansa itse tehty malli tai convaus, ja turnauksessa on proxy kielto, niin saako sellaisia yksiköitä käyttää, joille pelin tekijä ei ole julkaissut malleja, tai joiden valmistus on lopetettu vuosikausia sitten..?
-
Risto.Salonen
Toki. Pahoittelut.Xenon kirjoitti: No varmaan tajusit kuitenkin mitä tässä ajettiin takaa.
Itse hyväksyn proxyämistä melko paljon, mutta turnaukset on vähän virallisempia tilaisuuksia, tai ainakin pitäisi olla. Kuullut jotta jotkut lähteneet pullonkorkki/base armeijalla turnaukseen, ja se on vain sitä toimintaa, millä mennään siihen jenkki touhuun, missä vain ja ainoastaan alkuperäiset figut alkuperäis asussa ja maaleissa hyväksytään turnauskäyttöön. Sellaiseen en haluaisi, ja tuskin sielläkään joka turnaus sellainen on.
Ja olen kyllä samaa mieltä siitä, että turnauksissa tulisi olla kasauksen puolelta pitkälle viimeisteltyjä armeijoita. Maalaus on minulle vähempi arvoista, mutta ymmärrän kyllä heitäkin, jotka sitä vaativat.
Ja sitä paitsi mitä sitä maalata ukkoja huonosti, pitää mieluummin maalamattomana. Sitten kun on aikaa niin maalaa hyvin.
Mulla on kaiki maalamatta ei edes pohja maalia, helpompi niin kun ei koskaan tiedä joutuuko vielä konvaamaan lisää.
Mulla on kaiki maalamatta ei edes pohja maalia, helpompi niin kun ei koskaan tiedä joutuuko vielä konvaamaan lisää.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Jooph mutta sitä voisi vaikka ensin tehdä kaikille perusvärit, sitten toisen vaiheen, sitten kolmannen etc. Näin kaikki figut saa perusvärit kohdilleen ASAP mikä näyttää jo paremmalta ku maalaamaton ja sitä voi sitten parantaa kun aikaa riittää ;)Guardsniper kirjoitti:Jöpöti... Saahan ne perus värit nopeasti, mutta jos haluaa saada oikeasti hyvän näköisen armeijan niin ei sitä (ainakaan mun kärsivällisyydellä ja taidoilla) ihan parissa päivässä maalata.Xenon kirjoitti:Perus värit ja liimauksen saa jokainen paikoilleen parissa viikonlopussa, jos vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja tekee sen. Dippaamallakin saa armeijan muutamassa tunnissa pelikuntoon..
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tämä kaikki puhe maalaamisesta on alkanut vähän mua epäilyttää kun en älyttömästi yleensä vietä aikaa maalaten ellei ole vähintään joku inde charru. Mulla menee korkeintaan 2 tuntia jonkun 10 marsun ryhmän maalaamiseen. Eikä mun periaate olekkaan, kuin maalata pelaamista varten, joten noi ei näytä läheskään niin hyviltä, kuin useimpien muiden armeijat. En vain jaksa kuluttaa useampaa tuntia yhteen marsuun, joten showcase tasoa on multa turha odottaa mikä saattaa kultasilmiä ärsyttää.
Enks mä nimenomaan sanonut että ei tarttee olla mikään showcase tason armeija? Tai oletan nyt, että olet jostain minun viestistäni saanut semmoisen käsityksen että minä olen joku kultasilmä, koska täällä lähes ainoana avauduin tästä maalaamisesta.. Minusta(ja varmasti lähes kaikkien muidenkin mielestä) on vaan parempi jaksaa edes jollain lailla sen armeijansa maalata. Se miten sen maalaa niin on täysin omista taidoista ja voimistaan riippuvaisia, enkä halua paheksua kenenkään armeijoita tai maalaustyyliä.Mecha kirjoitti:Tämä kaikki puhe maalaamisesta on alkanut vähän mua epäilyttää kun en älyttömästi yleensä vietä aikaa maalaten ellei ole vähintään joku inde charru. Mulla menee korkeintaan 2 tuntia jonkun 10 marsun ryhmän maalaamiseen. Eikä mun periaate olekkaan, kuin maalata pelaamista varten, joten noi ei näytä läheskään niin hyviltä, kuin useimpien muiden armeijat. En vain jaksa kuluttaa useampaa tuntia yhteen marsuun, joten showcase tasoa on multa turha odottaa mikä saattaa kultasilmiä ärsyttää.
Se on kyllä tullut huomattua että jos armeijalla on edes 2 perusväriä laitettu + metallit drybrushattu, lisää se huomattavasti pelinautintoa (ja yksiköt on helpompi tunnistaa). Proksyttaminen on toisinaan välttämättömyys jos haluaa testata jotain yksikköä ennen rahan vaihtamista (ja kaikki tätä peliä harrastavat eivät välttämättä ole kovinkaan suurituloisia).
Huonot konvaukset ja itsetehdyt napit ovat sitten oma lukunsa. Mikä luokitellaan huonoksi konffiksi? Milloin itsetehtyä tankkia vastaan ei halua pelata? Ovatko nämä huonoja konvauksia, omasta mielestäni pari weapon swappia saivat oikein hyvin aikaan asiaansa kuvaavia figuja. Antakaa jotain esimerkkiä hirveistä konffauksista.
Huonot konvaukset ja itsetehdyt napit ovat sitten oma lukunsa. Mikä luokitellaan huonoksi konffiksi? Milloin itsetehtyä tankkia vastaan ei halua pelata? Ovatko nämä huonoja konvauksia, omasta mielestäni pari weapon swappia saivat oikein hyvin aikaan asiaansa kuvaavia figuja. Antakaa jotain esimerkkiä hirveistä konffauksista.
Itse en kyllä tota harrasta eli mulla metallit on drybrushaamatta. Onko se, että ei drybrushaa sitten väärin?Mysterous kirjoitti:metallit drybrushattu