"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ärsttävät asiat...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Itselläni ei ainakaan ole vielä mitään huudeltu tai kiusattu figujen takia. Jotkut kaverit vain valittavat niinden kalleudesta.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

Jazka kirjoitti:
Notre Damen Kaulankatkoja kirjoitti:mut ne jotka huutaa on just sellasii nörttei jotka pelaa 8 tuntii counter-strikee päivässä.....
Ei ne oo nörttejä. Ne on wannabe "koviksia". Haluaa vaan pilkata kaikkea mitä eivät osaa tehdä itse kunnolla tai mitä eivät ymmärrä. Huutelevatko ne "nörtit" sulle sillätavalla, että on vaikka viiden tyypin ryhmä ja yksi huutelee ilkeyksiä samalla kun muut huutavat kahta sanaa: "Niin just!".

no niitä koviksia ne luulee olevansa.... yleensä ku mä ja mun kaveri tai kaverit puhutaan hammereista nii sit lähetään muualle puhuu jos ne m*lkut tulee valittamaan, ja joskus on semmonen porukka joka tulee huutamaan kaikkee tyhmää, mut tartteeks tollasist kusipäistä välittää? ei mun mielestä ainakaan.
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mun mutsi tykkää siitä et harrastan hammereita mut ei voi tukee ku on vähän huono rahatilanne.....
mun serkku alotti toissapäivänä figut
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Kainuh kirjoitti:
Eleandelus kirjoitti:Minä otan pois figun ja sanon että yhden arvo on noin kaksi euroa ja että olen maalannut sitä noin kahdeksan tuntia, niin jo rupee tajuamaan etteivät ne ole mitään leluja.
3 vuotias pentu tajuu rahasta sen verran että sillä saa karkkia... tunne arvosta tietää sen että jos nalle otetaan pois niin se on väärin, koska nalle on sen paras kaveri...
Sanonkin tuon raha-asian mun vanhemmille tai sen vanhemmille.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

mun luokalla on jotain tyhmiä pelle-skeittareita, jokka tulee aina, kun puhun kavereiden kanssa hammereista, huutan jotain, että niin ja ne virtual sumot on hyviä ja pröntsö pröntsöt on vähän pahoja ja nanno-save on 4 yms. Ne alkaa vähän ärsyttämään.
Cutter

Viesti Kirjoittaja Cutter »

Minulla ei kyllä ole ollut pulmia kaverien kaa, yks neuvo miten maalata, joskin se ei oikein tiennyt että miten yksityiskohtaisia warhammerit ovat, joten sen ehdottama pieni hiekkapaperi kikka ei toimisi. :) Äitikin ottaa harrastuksen vakavasti, mutta pikku-veli, iso-veli ja iso-sisko pitävät niitä palikoina, legoina, tuoleina jne.jne.
blaa blaa aargh
Ruutiukko

Viesti Kirjoittaja Ruutiukko »

Lukiossa tuli juuri koettua tollaista "weaoponskilli on kova" haistattelua aina, jos puhui kavereiden kanssa hammerista tai roolipeleista... Vaan mitapa siita, odottakaa yliopistoon paasya, sielta loytyy paljon teitakin kummallisempaa porukkaa.
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
Wazuuup

Viesti Kirjoittaja Wazuuup »

Ruutiukko kirjoitti:Lukiossa tuli juuri koettua tollaista "weaoponskilli on kova" haistattelua aina, jos puhui kavereiden kanssa hammerista tai roolipeleista... Vaan mitapa siita, odottakaa yliopistoon paasya, sielta loytyy paljon teitakin kummallisempaa porukkaa.
Kyllä niitä outoja jo lukiosta löytyy :wink:
Itse asiassa en ole saanut kuulla mitään pahaa näistä. Isosisko ja sen kaverit on kommentoineet joskus mun huoneessa käydessään niistä, mutta sekin on ollut asiallista, vaikkeivat tiedä figuista yhtään mitään (onpas paljon pikku-jammuja, on ehkä hauskin kommentti tähän mennessä)
on se niin väärin :wallbash
Mad Larkin

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin »

Yleensä hiljaa pysyminen laittaa "kovisten" suut suppuun ihmeellisen nopeasti , kun eivät saaneet sinua provosoitua tappeluun (sitä juuri nämä ihmiset etsivät).
Uskotko ihan oikeasti tuohon?
*Ajattelee ihania yläasteaikoja ja lataa haulikkoaan*
Jos ei tee mitään, homma pahenee
Sitten kun viimeinkin ratkeaa ja käy jonkun päälle ni eikun rehtorin puheille ja saadaan "Väkivalta-ei-ole-ratkaisu"-paskaa silmät suut täyteen. Ja vieressä se kusipää istuu ja virnuilee.
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

IG general kirjoitti:mun luokalla on jotain tyhmiä pelle-skeittareita, jokka tulee aina, kun puhun kavereiden kanssa hammereista, huutan jotain, että niin ja ne virtual sumot on hyviä ja pröntsö pröntsöt on vähän pahoja ja nanno-save on 4 yms. Ne alkaa vähän ärsyttämään.
No vastaappa niille skeittipelleille että mikä saa valkoisen pennun matkimaan ghetto-apinaa potkulautaa raahaten?

Kommentti saattaa olla piilorasistinen mutta ko. tilanteessa saattaa olla toimiva ratkaisu. Turpaahan sillä ittelleen järjestää mutta uskoisin että on sen arvoista. Jos ette uskalla mä voin tulla kertoo niille... :)

Sympatiani kaikille teille joita on aiheesta kiusattu. Tiedän tunteen, yläaste ei ollut ihan helpoimpia paikkoja kusipäiden ympärillä. Onneksi lukiossa (toinen koulu lisäksi) yleinen henkinen kypsyys oli jo parempaa.
Siitä eteenpäin aina vain helpottuu.

Yleensä syy vinoiluun, kiusaamiseen ei ole peleissä tai niiden figuissa vaan omankaltaisuudessa. "Isot pojat" ei pysty sietämään että joku on erilainen (ei jengissä) ihan vapaaehtoisesti. Sen takia älkää ainakaan lopettako. Tämä on hyvä terveellinen harrastus joka kehittää kärsivällisyyttä, pitkäjänteisyyttä, tarkkuutta, (kielitaitoakin), sekä sosiaalisia kykyjä. Paljon parempi ja arvokkaampi harrastus kuin steissillä hengailu-pikkuvandalismi-teinikänni-liimanveto.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Jazka

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Mad Larkin kirjoitti: Uskotko ihan oikeasti tuohon?
Itse asiassa kyllä. Ainakin minun koulussani menevät ihan hiljaisiksi , kun ei ala haastamaan riitaa takaisin. Haistattavat vaan hyvät päivänjatkot ja lähtee pois paikalta. Yläasteella asiat on varmaan toisin. Itse olen vasta saanut kokea ala-asteen naurettavat kovisteluyritykset.
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
VammaVasara

Viesti Kirjoittaja VammaVasara »

Isäni sanoo sitä ihan fiksuks harrastukseks, ja onneks koulussa useimmat meidän luokalla ymmärtää jotenkin että se on ihan ok harrastus, mutta nekin sanoo että hinnat on liian korkeita(se on ihan totta). Mutta on mullekkin tuttuja nää jutut että:"Etteks te nörtit tee mitään muuta kun maalaatte niitä leluja?".
VammaVasara
Mad Larkin

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin »

Tuli muuten mieleen, kun maalasin ekaa kertaa guardsmaneja kotona ni isä tuli pällistelemään siihen.
"No mitäs ne nämä?"
"Miniatyyrejähän ne"
"Jaahas? "
isukki ottaa maalatun heavy weaponin pöydältä ja sanoo:
"Ihan hyvinhän nämä oot maalann-Hups!"
guardsman ottaa ja tippuu suoraan avattuun Boltgun Metal purkkiin
"Öööh... tuotaa... minäpä käyn tärpättiä"
:D
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Eikös tästä ole inisty jo yhdessä+ topicissa? Siis mitä sitten jos ihmiset aukovat teille päätään... Ei tosiaan ole pakko kertoa kaikille tälläisistä harrastuksista.

EDIT: Pakko vielä nauraa tuolle kommentille, ei voi olla kuin samaa mieltä... :D
No vastaappa niille skeittipelleille että mikä saa valkoisen pennun matkimaan ghetto-apinaa potkulautaa raahaten?
zqmfgb
Argon

Viesti Kirjoittaja Argon »

mua ei olla koskaan kiusattu vaikka harrastan warhammeria(syynä taitaa olla mun harvinaisen lyhyt pinna)
no niin no...
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Noh ihmiset on yleensä ymmärtäny tai ainakin yrittäny ymmärtää mun harrastustani johonkin asteeseen saakka. En ol kokenu suoranaista vittuilua koskaan, mut yleensä on kommentoitu "pikku-ukkojen" hinnasta!
Kaikkein paras tapa kertoa tästä harrastuksesta maallikoille on sanoa että ne on koottavia joilla pelataan sotastrategia peliä joka on rinnastettavissa shakkiin! Toiminu yllättävän hyvin, mut elkää hyvät ihmiset ensimmäisenä menkö mainitsemaan figu/figuuri/miniatyyri kaltaisia "sivistyssanoja" se aiheuttaa hyvin helposti rinnastamisen roolipelaamiseen. (mul ei ol mitään sitä vastaan) Ja kaikki roolipelithän on suurimmanosan mielestä larppaamista mikä taasen johtaa saakuli palvontaan ja rituaali murhiin, etc. :wink: YOU GOT THE POINT! :?
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

hei voisko joku muuten selittää mulle ton "kiroilen koska en ole lukenut vielä sääntöjä" jutun? mä oon kuullu ton monta kertaa täällä mut en vieläkään tiedä että mitä se tarkoittaa.
minä olen swamphead
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

figut ovat vain yksi hyvä tekosyy lisää aukoa päätään jollekin. Jos koulukiusausta esiintyy yleisesti (varsinkin yläasteella..) omalle kohdalle, ei vain aukomista figuista, niin asiaan kannattaa puuttua. Itse toimin ns. tukioppilaana meidän yläasteellamme ja kyllä se on totta, että kun kaiken maailman urpot tungetaan samaan laitokseen, niin siitä synny ku pahan luoka kaaos. Tämä oli siis ihan kiusaamisesta. opolle tai kuraattorille (tai jos tukioppilaita löytyy, niin niille) juttelemaan aiheesta, jos asia oikeasti häiritsee.
Pieni figuista vattuilu nyt on aika yleistä ja itellenikin sitä sattuu, ei siitä kannata tosissaan nokkiin ottaa. Ite harrastan myös tätä kyseistä ylikalliilla laudanpätkällä rullailua (kivaa sekin ja saa siitäkin aihetta aukomiseen, jos haluaa), mutta suvaitsevina ihmisinä te ette tietenkää alennu kiusaajien tasolle, ettehän :wink:
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Kyllähän minäkin tuota ylikallista lautailua harrastan varsinkin jos saa dekin kahes viikos poikki...
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Nii eli ettehän te nyt hauku skeittareita ettehän? Nimittäin satun itsekkin harrastamaan tätä "ylikalliilla" laudanpätkällä rullaamista. Mut nyt menee kyllä ooteeks. :wink:
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”