"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

BA dual storm raven

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
HerraMauno

BA dual storm raven

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Eli tehtiin lista silä oletuksella, että storm ravenit on kovii:

Libu (kilpi ja pelko tai lance) 100

pappis mies 50

10 TH/SS naattoria 450

furiosa, talonit 125

furioso, talonit 125

10 assault marinea, fisti ja 2x melta 235

10 assault marinea, fisti ja 2x melta 235

storm raven, extrat 215 (näillä molemmilla on lassot tai plasmat)

storm raven, extrat 215

tasan 1750
Jabbdo

Re: BA dual storm raven

Viesti Kirjoittaja Jabbdo »

Se onglema minkä huomaa suurimmasta osasta stormraven listoja on et jos ei saa ekaa vuoroo on kusessa. Ekan vuoron kanssa tää voisi olla jo pätevä.

En itse lähtisi tunkemaan raveniin THSS miehiä, kun perässä roikkuu vielä furioso ja ravenit ovat ainoat vehiclet kentällä vihulla ei pitäisi olla hirveän vaikeaa päättää minne ampua hänen missilet/lascannonit. Käyttäisin niitä enemmin kyyditsemään jotain assault marinei meltoil tai jotain, mutta toisaalta ne ovet jumalattoman kalliitta sellaiseen tarkoitukseen jonka rhinokin voi täyttää. Pitää ajatella tässä.
HerraMauno

Kyllä itelläni on sellainen lentokone fobia, että kuitenkin ampuisin coverittomat AV12 lentsikat pois ekana, eli ei oikein auta vaikka pumppain lentokoneen kuraa täyteen. Nytten pääsen vaan TH/SS pojilla jurmuttaan 2. vuorolla, jos oon eka, ja jos en oo eka pistän reserviin/ deep strikeen.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Tiputtaisin dreadit ja ottaisin support elementtejä. Turha tunkea yhtä av12 tankkii täyteen yksiköitä imo. Jos storm raveneita pelaa, niin nimenomaan mun mielestä th/ss pommin kanssa, eikä normi assault marsujen tai jonkun muun kaa.
HerraMauno

En varmaan tohon listaan ottais niitä support juttuja. Toi lista kuitenkin joko deeppaa kokonaan, tai tulee nopee iholle. Tietysti, jos saan ekan vuoron, vois joku ampuminenkin olla ihan kivaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Haizelhoff kirjoitti:Tiputtaisin dreadit ja ottaisin support elementtejä. Turha tunkea yhtä av12 tankkii täyteen yksiköitä imo. Jos storm raveneita pelaa, niin nimenomaan mun mielestä th/ss pommin kanssa, eikä normi assault marsujen tai jonkun muun kaa.
Sen kerran kun saa assault rampin kanssa kyytsätä dredejä, niin mikäjottei?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Haizelhoff
Valvoja

Oberon kirjoitti:
Haizelhoff kirjoitti:Tiputtaisin dreadit ja ottaisin support elementtejä. Turha tunkea yhtä av12 tankkii täyteen yksiköitä imo. Jos storm raveneita pelaa, niin nimenomaan mun mielestä th/ss pommin kanssa, eikä normi assault marsujen tai jonkun muun kaa.
Ottaisin joko dredin tai muun yksikön. En kumpaaki. Sitten kun laittaa vastakkain dredin ja th/ss termarit, niin termarit vie voiton. Dredil saa halvemman yksikön raveniin mukaan, ja vois olla ihan varteenotettava buildi, mut fnp termarit on yks pelin parhaita munakoreja imo.
HerraMauno

Haizelhoff kirjoitti:
Oberon kirjoitti:
Ottaisin joko dredin tai muun yksikön. En kumpaaki. Sitten kun laittaa vastakkain dredin ja th/ss termarit, niin termarit vie voiton. Dredil saa halvemman yksikön raveniin mukaan, ja vois olla ihan varteenotettava buildi, mut fnp termarit on yks pelin parhaita munakoreja imo.
Ei nyt tämä poika tajua miksi ei vois laittaa drediä ja TH/SS samaan raveniin. Lista kuitenkin perustuu siihe, että ajetaan päin ja annetaan lastin hoitaa loput.
Haizelhoff
Valvoja

Ei, poika ei tajuu. av12 peltipurkkien kaa riskeeraaminen on yks asia, mut kaiken sun armeijan tunkeminen niihin samaisiin av12 peltipurkkeihin onkin jo aivan toinen.

''Cool, saan sekä dreadin että toisen yksikön yhteen storm raveniin!'' Get over it! Vastustajan on vaan helpompi paskoo sun armeija.
HerraMauno

Nyt ei kyllä poika tosiaan tajua. Jos mä otan dredien tilalle rifleman dredit näin esimerkiksi, mitä se nyt auttais? Jos mun tyylikkäät lentsikat räjähtää vuorolla, jolla olen eka kuskannu ne ihan vastustajan eteen, ei se haittaa niin paljoa. Ei ne termarit nyt mihinkään lentsikan räjähdykseen kuole, ja dreditkin saa termareista coveri, kun ne lentsikat rähähtää. Tää lista kuitenkin yrittää olla vaan espanjan lista storm raveneilla ja siinä onnistuu aika hyvin mun mielestä.
Haizelhoff
Valvoja

Oberonin innoittamana lista joka pyrkii tekeen muutaki ku kahta raven munakoria. Libu haluis ihan oikeesti repun, mut minkäs voit, kait se vetelee yksin ravenissa. Huomautetaan nyt, että jos meet eka voit ahtaa ravenit täyteen assault marsuja ja alpha strikaa, mut tää lista osaa myös pelata jotain muuta kuin ekan vuoron tuuttausta/reserviin hajoamista.

Ei välttämättä loistava lista, mutta ehkä selkeyttää mun pointtiani:

Librarian

3x Furiosot taloneilla ja extroilla

3x 10 assault marsua, 2 meltaa

3x storm ravenit

Menettää siis DoA armeijoille tyypilliset sanguinary priestit, mutta saa kolme gunshippia ja mahdollista tuuttaajaa. Lähinnä kait mun pointti on, et itekki yritin joskus tehä munakori raven listoja, mutta ne vaan oli kuraa jotka luotti ekaan vuoroon tai hyviin reserviheittoihin.
HerraMauno

Sun listassa on 3 AV 12 lentokonetta. Kyllä nekin taitaa hajota ihan minkälaiseen vaan anti tankkiin yhessä tai kahessa vuorossa -> Nihkee mennä tokana edelleen. Mä varmaan play testaan tota mun listaa jossain vaiheessa meidän turnauksen jälkeen.
Haizelhoff
Valvoja

HerraMauno kirjoitti:Sun listassa on 3 AV 12 lentokonetta. Kyllä nekin taitaa hajota ihan minkälaiseen vaan anti tankkiin yhessä tai kahessa vuorossa -> Nihkee mennä tokana edelleen. Mä varmaan play testaan tota mun listaa jossain vaiheessa meidän turnauksen jälkeen.
Niin ei silläkään kannata deploo, mut väittäisin et sil on paremmat eväät lähtee reservistä pelaamaan.

Eetu rakas, musta vaan tuntuu et tää on yks niit asioita jois meiän pitää olla erimieltä...
HerraMauno

Ei me nyt olla eri mieltä, kun isken sellasen argumentin kehiin, että säkin näet, että ainoa tapa pelata näitä hirvittävän kalliita lentokoneita on juuri munakori KPS lista.

Tästä se tulee:

Listassa, jossa ei ole tarkotus ajaa suoraan päin ja toivoa parasta, ei kannata tollasia super kalliita lentsikoita olla, koska autolasset ja kumppanit hoitaa homman paremmin ja halvemmalla. Se miksi lentsikoissa on pakko vähintään TH/SS olla on se, että ne pystyy esim. chargeen useemman auton kerrallaan. On vähän nihkee mech IG:tä lähtee purkaan pelkästään parilla talon furiosolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”