Ohjelma armeijalistan tekoon ?
Ohjelma armeijalistan tekoon ?
Kaverilla on joku warhammer pisteiden lasku ohjelma
jossa siis voi valita joukon ja mitä sillä joukolla tai taikurilla on ja pisteet se laskee automaattisesti
mistäköhän tämmöisen ohjelman saisi ?
jos tiiätte mitä höpötän :D
(Smaxxedit : otsikko muokattu tolkullisemmaksi, vähän yritystä jatkossa, kiitos)
jossa siis voi valita joukon ja mitä sillä joukolla tai taikurilla on ja pisteet se laskee automaattisesti
mistäköhän tämmöisen ohjelman saisi ?
jos tiiätte mitä höpötän :D
(Smaxxedit : otsikko muokattu tolkullisemmaksi, vähän yritystä jatkossa, kiitos)
Re: Moi
Army Builder on yksi suosittu ohjelma. Ohjelmasta on kaksi eri versiota 3.* ja 2.2. Molemmat ovat maksullisia vaikka 2.2 versiota ei enää tueta.
3.* versioon löytyy hyvin ainakin 40k tiedostoja ja 2.2 versiosta sekä 40k että fantasy battleen.
Toinen ohjelma jota ainakin itse käytän on BattleScribe. Ohjelma on ilmainen, mutta armeijatietojen määrä on tällä hetkellä rajallinen, mutta ne pystyy tekemään itse.
Lisäksi on joitakin web pohjaisia joita en ala nyt metsästämään.
3.* versioon löytyy hyvin ainakin 40k tiedostoja ja 2.2 versiosta sekä 40k että fantasy battleen.
Toinen ohjelma jota ainakin itse käytän on BattleScribe. Ohjelma on ilmainen, mutta armeijatietojen määrä on tällä hetkellä rajallinen, mutta ne pystyy tekemään itse.
Lisäksi on joitakin web pohjaisia joita en ala nyt metsästämään.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Re: Ohjelma armeijalistan tekoon ?
kiitos tiedosta
Aiheeseen liittyen kysymys:
Onko army builder 2.2:lle saatavilla fantasy battlen 8. edikan tiedostoja? Jos on, mistä ne voi saada?
Onko army builder 2.2:lle saatavilla fantasy battlen 8. edikan tiedostoja? Jos on, mistä ne voi saada?
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
http://www.nopat.fi/
2.2 armu builderiin on olemassa aktiivinen yahoo grouppi, joka päivittää jopa päivittäin 8 edikan tiedostoja.
http://games.groups.yahoo.com/group/Arromanche/
http://games.groups.yahoo.com/group/Arromanche/
Pelaan Infinityä.
Suosittelen kyllä lämpimästi excelin, tai sen open office -vastaavan käyttöä armeijalistojen tekoon. Sellaista asiaa ei olekaan mihin ei excel taivu. Lisäksi voi väritellä ja kuvitella listan mielensä mukaan, ja ottaa listalle sitä dataa ja muistinvirkistystä mitä haluaa. Valmissofta tuottaa tylsiä listoja, joissa on turhaa höhää. Lisäksi työelämässä kaikki se mitä ei tehdä powerpointilla, tehdään excelillä, joten oppii samalla tärkeitä taitoja. Exceliinhän voi vaikka viritellä hauskoja makroja, joilla hifistellä vieläkin enemmän.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
-
Masterofmayhem
Toinen ääni Excelille. Sillä saa suht helposti tehtyä omat listansa niin, että codexin ja säntiksen valintakriteerit ja säännöt toteutuu. Vähän vaan data validationia ja checkboxeja käyttöön niin on vähintäänkin yhtä toimiva ku maksulliset ohjelmat. Ja kuten jo aiemmin mainittiin, näiden oppiminen ja kevyt VBA kielen rakentelu on vain hyvästä koneen työkäyttöä varten.
En mie saanu tota lista ohjelmaa toimii, se herjaa että ei löydä tiedostoja.
No missäs se mun exel oli...
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Mitä ohjelmaa?thamus kirjoitti:En mie saanu tota lista ohjelmaa toimii, se herjaa että ei löydä tiedostoja.
Sählymailat ja kävelysauvat ei tässä auta...
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
Ääni excelille mutta google docs -mausteella. Eli kun listansa tekee google docsiin niin se on käytössä mistä vain, vaikka kännystä jos jäi ennen turnausta tulostamatta.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Oon tässä jokin aika sitten ohjelmointia opiskelleena alkanu taiteileen listojen tekemiseen omaa ohjelmaa ihan näin harrastuksena.
Ei vielä täysin valmis, mutta käyttämiseen jo soveltuva.
Kaverit oon pistäny jo kokeileen eikä oo toiminnasta sen enempää valittanu.
Löytyy verkosta http://www.vtlaaksonen.info (en ole vielä kuin raapaissut html:ää, sivut raakoja eikä löydy googlella).
Rakentavaa palautetta olis kiva saada, niin tietää miten parantaa.
Mutta tosiaan koska teen sitä silloin kun ehdin/jaksan/kiinnostaa niin en voi luvata että päivityksiä satelee kuin sammakoita.
Valmiit listat olis kanssa helppo jakaa (kunhan joku ne tekee, itselläni kun ei kaikkia codexeja ole), mutta en tee sitä ennen kuin joku voi todistaa ettei gw lähetä koiria perääni.
Eli siis ilmainen ohjelma, ei (vielä) valmiita listoja, päivittäminen/ylläpito yhden henkilön mielentilasta kiinni.
Unohtui mainita: vasta lähinnä 40k listojen tekemiseen, itse kun en fabaa pelaa.
Löytyy verkosta http://www.vtlaaksonen.info (en ole vielä kuin raapaissut html:ää, sivut raakoja eikä löydy googlella).
Mutta tosiaan koska teen sitä silloin kun ehdin/jaksan/kiinnostaa niin en voi luvata että päivityksiä satelee kuin sammakoita.
Valmiit listat olis kanssa helppo jakaa (kunhan joku ne tekee, itselläni kun ei kaikkia codexeja ole), mutta en tee sitä ennen kuin joku voi todistaa ettei gw lähetä koiria perääni.
Eli siis ilmainen ohjelma, ei (vielä) valmiita listoja, päivittäminen/ylläpito yhden henkilön mielentilasta kiinni.
Unohtui mainita: vasta lähinnä 40k listojen tekemiseen, itse kun en fabaa pelaa.
Viimeksi muokannut GotT, To 14.06.2012 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapelikala
Millä lisenssillä tuo on julkaistu?GotT kirjoitti:Oon tässä jokin aika sitten ohjelmointia opiskelleena alkanu taiteileen listojen tekemiseen omaa ohjelmaa ihan näin harrastuksena.
Ei millään, mulla ei oo mitään käsitystä asiaan kuuluvista byrokratioista...
- Kaapelikala
Kannattaa tutustua mingw:n lisenssiin, samoin QT:n lisenssiin. Nuo on julkaistu omilla lisensseillään (vissiin Qt ja LGPL). Voit pitää sorsat suljettuina, jos ja vain jos linkkaat dynaamisesti ko. kirjastoihin ja sulla on lisenssit kunnossa. Noiden lisensseissä mainitaan, että saat käyttää niitä jos ja vain jos mainitset niiden olevan tietyllä lisenssillä ja noudatat niiden lisenssiä.GotT kirjoitti:Ei millään, mulla ei oo mitään käsitystä asiaan kuuluvista byrokratioista...
Toki jos tuo olisi suljetussa ympäristössä, ei ko. lisensseistä tarvitseisi välittää hölpäsen pöläystä (noin niinkuin periaatteessa siis, käytäntö toki voi olla jotain ihan muuta).
Mitä softaan itseensä tulee, asennusohjeet vois olla vähemmän asioista tietäville kivat. Mitä CodexUpdaterin pitäis tehdä. Ainakaan nyt se ei toimi millään asteella.
Ja kodekseja ei kannata kopioida, koska tekijänoikeudet.
Täytyypä vilkaista, Dynaamista linkitystä olen tutkinut joitakin kuukausia sitten, ja ainakin silloin qtlla dynaaminen linkitys oli taikatemppu.Kaapelikala kirjoitti:Kannattaa tutustua mingw:n lisenssiin, samoin QT:n lisenssiin. Nuo on julkaistu omilla lisensseillään (vissiin Qt ja LGPL). Voit pitää sorsat suljettuina, jos ja vain jos linkkaat dynaamisesti ko. kirjastoihin ja sulla on lisenssit kunnossa. Noiden lisensseissä mainitaan, että saat käyttää niitä jos ja vain jos mainitset niiden olevan tietyllä lisenssillä ja noudatat niiden lisenssiä.
Korjaus: olin katsellut staattista linkitystä, en dynaamista
Tähänhän asti tämä on ollut vain minun ja kavereiden käytössa, tämän julkisen mainostuksen tein hieman extemporee.Kaapelikala kirjoitti:Toki jos tuo olisi suljetussa ympäristössä, ei ko. lisensseistä tarvitseisi välittää hölpäsen pöläystä (noin niinkuin periaatteessa siis, käytäntö toki voi olla jotain ihan muuta).
Mitä softaan itseensä tulee, asennusohjeet vois olla vähemmän asioista tietäville kivat. Mitä CodexUpdaterin pitäis tehdä. Ainakaan nyt se ei toimi millään asteella.
Josta päästäänkin tuohon codexupdateriin... se oli tarpeellinen vain kavereille jotka oli käyttäny vanhaa versiota, ja tallennetut tiedostot piti päivittää. Nyt se olisi tietenkin hyvä ottaa erikseen... päivitämpä illan aikana sivuja vastaamaan nykyistä potentiaalista käyttäjäkuntaa.
Josta syystä sitä en ole tehnyt...Kaapelikala kirjoitti:Ja kodekseja ei kannata kopioida, koska tekijänoikeudet.