Peittävä kirkas keltainen maali
Peittävä kirkas keltainen maali
Tämän päivän ongelmaksi muodostui, mistä saada peittävä keltainen väri joka olisi mahdollisimman lähellä GW:n Sunburst Yelowia?
No onhan näitä maalikauppoja kyllä mutta mitä väriä kannattaisi siis lähteä metsästämään, vai pitääkö väriteema kenties laittaa vaihtoon.
No onhan näitä maalikauppoja kyllä mutta mitä väriä kannattaisi siis lähteä metsästämään, vai pitääkö väriteema kenties laittaa vaihtoon.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Re: Peittävä kirkas keltainen maali
Vallejon Game colour sarjasta löytyy täysin saman värinen keltainen maali. Ei sekään mikään mahtava ole, mutta huomattavasti paljon parempi kuin gw:n vastaava.
No sävyn ei välttämättä aivan nappiinsa tarvitse olla kunhan saataisiin vain sitä peittävyyttä. Ei millään viitsisi pienimpiä kohtia moneen kertaan sutia näillä tärinäkäsillä. Teettää kummasti lisää maalaamista jokainen ylimääräinen kerros taidot kun on mitä on.
Mieluiten siis GW:n maalia haen koska paikallinen kauppias näitä myy.
Mieluiten siis GW:n maalia haen koska paikallinen kauppias näitä myy.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
No mikään gw:n keltainen ei peitä kunnolla, paitsi foundation sävyt. Ne ovat tosin enemmän maanläheisiä, mutta jos kelpaa niin sitten varmaan kannattaa niitä hankkia. Vallejot on ihan hyviä kyllä. :)
Tarkkaan en muista mikä foundation väri tuli tänään jo kokeiltua mutta tuntui että vetää liian tummaksi, enemmänkin lähempänä ruskeaa kuin keltaista omaan silmään. Tosin ei se nyt niin kamalalta näyttänyt etteikö sitä voisi käyttää, mutta minkäs teet pakko mielteiselle kirkkaalle. No ehkäpä tämä tästä vielä jollain aikaa selkiytyy.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Itsellä on kokemusta Vallejon Model Color sarjan Flat Yellow maalista, ja se on ihan surkea. Minä kun luulin sen Model Color sarjan olevan parempi.Xenon kirjoitti:Vallejon Game colour sarjasta löytyy täysin saman värinen keltainen maali. Ei sekään mikään mahtava ole, mutta huomattavasti paljon parempi kuin gw:n vastaava.
- St. Apollo
Akryylikeltaiset on aina surkeita. Alkoholipohjaiset sentään toimii. Itselä on tuo Flat Yellow, kyllä sillä hommia saa tehtyä, tosin ei mitenkään LOISTAVASTI, mutta jotenkin...parempi se kuin ei mitää.Dr. Icchan kirjoitti:Itsellä on kokemusta Vallejon Model Color sarjan Flat Yellow maalista, ja se on ihan surkea. Minä kun luulin sen Model Color sarjan olevan parempi.Xenon kirjoitti:Vallejon Game colour sarjasta löytyy täysin saman värinen keltainen maali. Ei sekään mikään mahtava ole, mutta huomattavasti paljon parempi kuin gw:n vastaava.
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Jos tahdot peittävää keltaista, joudut valitettavasti maalaamaan useita kerroksia. Lisäksi auttaa, jos keltaiseen sekoittaa tipan harmaata. Lisäksi tietysti voit maalata pinnan aluksi vaikka sillä foundation-sarjan keltaisella ja sutia päälle pari kerrosta vallejon transparent yellowia.St. Apollo kirjoitti:Akryylikeltaiset on aina surkeita.Dr. Icchan kirjoitti:Itsellä on kokemusta Vallejon Model Color sarjan Flat Yellow maalista, ja se on ihan surkea. Minä kun luulin sen Model Color sarjan olevan parempi.Xenon kirjoitti:Vallejon Game colour sarjasta löytyy täysin saman värinen keltainen maali. Ei sekään mikään mahtava ole, mutta huomattavasti paljon parempi kuin gw:n vastaava.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Tämä on valitettava tosiasia..se vaan johtuu siitä, että se keltainen maalipigmentti ei vaan ole peittävää.Day kirjoitti: Akryylikeltaiset on aina surkeita.
En usko että löydät minkään valmistajan kirkkaankeltaista maalia joka olisi yhtä peittävää kuin esim. valkoinen maali.
Salaisuus hyvään lopputulokseen onkin juuri pohjatyö, eli maalaat valkoisen alle ja sitten vedät sen keltaisen päälle.
"Lukeminen kannattaa aina"
http://spikyratpack.blogspot.com/
http://spikyratpack.blogspot.com/
Kiitoksia avunannostanne, päätin tuon kirkkaan keltaisen vaihtaa tuohon foundationiin harvinaisen laiska kun olen. Tai en laista mutta mukavuuden haluinen.
Kirkkautta saa lisää keltaisessa(kin) niin varsin helposti että lisäät ohuen valkoisen kerroksen sinne halutun värin alle. Yhdessä viime/toissavuoden WD:ssä (voin kaivella kaapista tarvittaessa) oli hyvä artikkeli asiasta. Foundationin yellowsta on keltaisesta myöskin helppo layeröidä kirkkaampi jos ei valkoisella kikkailu maistu.
Infra terram pumiliones cuprum edent!