"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

maelstorm tilaus

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tneva82

Re: maelstorm tilaus

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

smaxx kirjoitti:Olisitko sinä aloittanut pelaamisen, jos et olisi nähnyt niitä jossain kaupassa esillä ? (ja tämä nyt ei ollut siis erityisesti tnevalle osoitettu retoorinen kysymys).
Jep. Enpä muista kovinkaan montaa peliä jonka olisin aloittanut koska olivat kaupan hyllyllä...Umm...Hetkinen...Öööö...En yhtään itseasiassa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Oberon kirjoitti: No kyllä sillä varmaan on paikallisen liikkeenpitäjän mielestä aika paljonkin väliä, että ostatko sen dreadnought-boksin häneltä vai netistä? Jos ostat netistä, paikallinen myyjä osti itelleen sen boksin turhaan ja se jää hänelle pyörimään nurkkiin määrittelemättömäksi aikaa, sen sijaan että olisi saanut sijoituksensa takaisin+vähän voittoa josta kaikki ja enemmänkin menee kuitenkin kiinteisiin kuluihin ja keskimääräistä pienempään palkkaan. GG.
Voi voi. Jos eivät pysty tarjoamaan hinta/laatusuhteessa parasta palvelua niin ei voi mitään. Markkinatalous jyllää. Ostan niistä suomalaisista kaupoista joista saan hyvää vastiketta rahalle. Ne jotka eivät tarjoa saavat hukkua tuotteisiinsa. Ehkäpä järkevöittävät toimintaansa.

Ulkomailta saan figuni halvemmalla, paremmalla asiakaspalvelulla, paremmalla pakkauksella(Todella kivaa kun kirja joka tulee vahingoittuneena huolimattoman pakkauksen takia. Viimeisin kirja jonka tilasin suomalaisesta kaupasta tuli pahasti vahingoittuneena. Kiitti vaan tyhjästä!) ja usein jopa nopeammin kuin suomalaisesta. Miksiköhän sitten jätän suomalaiset liikkeet sikseen...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Edellä onkin varmaan kiteytetty kuluttajan valinnan perusteet.

Itse olen nyt kamppaillut samojen fiilisten kanssa. Tuntuu hassulta asua paikkakunnalla, jossa olisi Fantasiapelit, joka vielä tarjoaa pelitilaa kampanjan käyttöön ja kaikkea muuta mukavaa. Itse kuitenkin on jo vakiintunut ulkomaisten figuliikkeiden asiakkaaksi tilanteessa, jossa eroa oli vain hinnassa ja kuluttajansuojan pykälissä. Pitänee oikeasti opetella tukemaan sitä kivijalkaliikettä.

Ja sen verran aiheeseen päin, että parin kuukauden odottelun jälkeen Mael laittoi postiin minulle Enigma miniaturesin The Old Deathin, jonka hinta olikin jo kerennyt pomsahtaa melkein kaksinkertaiseksi - hassua. Ilmeisesti on sitten kysytty ja hankalasti saatava figu.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Murhe kirjoitti:Ja sen verran aiheeseen päin, että parin kuukauden odottelun jälkeen Mael laittoi postiin minulle Enigma miniaturesin The Old Deathin, jonka hinta olikin jo kerennyt pomsahtaa melkein kaksinkertaiseksi - hassua. Ilmeisesti on sitten kysytty ja hankalasti saatava figu.
Laskuttiko ne sinua siis tuplasti vai menikö wanhalla hinnalla, kun olit jo maksanut vai häh?
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

tneva82 kirjoitti: Ehkäpä järkevöittävät toimintaansa.
Kuten jättävät esim. korkean arvonlisäveron maksamatta (ai niin, ei se oikein käy)? Postikulut taitavat olla myös siksi aika kalliit kun ei ole löytynyt postille kilpailijaa kotimaassa ja se on tietysti myös kauppiaiden vika. Eli siis miten kehottaisit suomalaisia kauppiaita järkevöittämään toimintaansa? Mitä olisivat ne konkreettiset toimenpiteet, muut kuin lappu luukulle? Varmaan joku kuulisi mielellään, että mitä nämä toimet ovat, jotta vältettäisiin pahimmat sudenkuopat. Osa kauppiaista ei tietysti tajua esim. sitä, että he joutuvat kilpailemaan myös ulkomaisten liikkeiden kanssa ja ei vain riitä, että on lähiseudun ainut pelikauppa koska ne lähiseudun ihmiset pääsevät nettiin asioimaan melkein koska vaan, mutta on asioita joista nyt ei voi ainakaan suomalaista yrittäjää heti syyttää.
Ulkomailta saan figuni halvemmalla, paremmalla asiakaspalvelulla, paremmalla pakkauksella
Noista seikoista tuo hinta on ainostaan se mikä ehkä pitää paikkansa, mutta en nyt tiedä tuosta paremmasta asiakaspalvelusta. Ehkä suomalaiset kauppiaat vaan vihaavat sinua. Itse olen aina saanut hyvää palvelua ja paketitkin ovat olleet kunnossa. On niitä saattanut joskus hajota/kadota tässä vuosien aikana, mutta jos paskaa rupeaa oikein kaivelemaan, niin kyllä sitä varmaan jostain mällistormeistakin löytyy. Kuten nyt vaikka se, että osa on juuri joutunut odottamaan toimituksiaan pitkään. Ja kyllähän hekin jostain kohdista joutuvat tinkimään, jotta pystyisivät pitämään yllä halpoja hintoja.
Jep. Enpä muista kovinkaan montaa peliä jonka olisin aloittanut koska olivat kaupan hyllyllä...Umm...Hetkinen...Öööö...En yhtään itseasiassa.
Ahaa..ok. No ei tuo mikään universaali totuus ole, että kaikken kohdalla asia olisi ollut noin. Itse kyllä olen tutustunut tähän maailmaan oikeastaan fantasiapelien/ white dwarf lehden ansioista. Tosin tämä olikin aikaa ennen interwebiä, mutta silti. Vaikka netti olisikin ollut, niin en nyt tiedä, että miten olisin tullut tietoiseksi näistä peleistä, puhumattakaan siitä että niitä olisi sitten saanut hankittua kovinkaan helposti kun kellään ei mitään oikeita luottokortteja ollut. Ja tämä pätee ainakin meidän koko peliporukkaamme +niihin keihin me taas sitten vaikutimme (eli ehkä joku toistakymmentä ihmistä).
Kyllähän sen jo nyt näkee, että vaikka joku peli X olisi miljoona kertaa parempi säännöiltään kuin GW:n pelit ja ukotkin hienompia ja halvempia, niin ei sitä peliseuraa vaan löydy. Aika heikostihan nuo löytävät tiensä suomalaisten pelaajien pöytiin, kun niitä ei juuri mistään saa. GW:n figuja saa melkein mistä vain, joten onko ihme, että ne ovat niin suosittuja ja peliseuraa saa helposti. Ja kehtaan väittää, että monien kohdalla esim. warmachinenkin innostus kasvoi tai syttyi kun niitä rupesi saamaan myös paikallisista kaupoista. Jossain niitä on ihan hyllykamanakin. Confron suosiokin taissi olla huipussaa silloin kun niitä rupesi saamaan sotataidosta. Siltä se ainakin vaikutti, ja miksipä ei. Ihan kuka vaan saattoi tilata niitä sieltä jos vain rahaa oli. Sitten tapahtui tietty se, että rackham kusi faniensa naamalle väittäen sitä shampanjaksi ja nyt ei sitäkään firmaa enää ole.

En oikein jaksa itse uskoa, että Suomen kaltaisessa maassa tällä harrastuksella olisi kovin valoisaa tulevaisuutta, jos kaikki paikalliset liikkeet kuolisivat pikkuhiljaa pois. Kyllä varsinkin nuoremmalle pelaajakunnalle voi olla aika hankalaa hankkia Kaikki figunsa ja harrastustuoteet vain netistä (ja vieläpä ulkomailta) ja että he ylipäätään tutustuisivat jotenkin näihin juttuihin. Kyllä ainakin porvoon pelikaupassa käy paljon kiinnostunutta väkeä pelailemassa Warhammeria ja kyllä ne tuotteet vaikuttavat ehkä paljon kiinnostavimmilta kun ne ovat siinä esillä ja niitä pääsee jopa kokeilemaan halutessaan. Itse en ole myöskään niin laiska, että en jaksaisi mennä mieluummin lähellä olevaan pelikauppaan asioille. Sieltä saa sentään ne tuotteet samantien ja myyjätkin tuntevat ja antavat joskus alennustakin ihan pikku ostoksista jne. ja palvelu on toiminut hyvin omalla kotimaisella kielellä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Mua kiinnostas tietää miten tarkalleen noi ulkomaanpaketit toimii. Meinaan onko suomen posti niin höveli että kuskaa paketin ilmaiseksi perille jos joku on maksanut muutaman euron posteja ulkolaiselle firmalle joka dumppaa ne vain tänne. Tietääksein ihan tämä meidän itella ne perille saakka jakaa.

Edit. Meinaan vaan sitä että kenen rahoilla se 15e paketti kuskataan perille jossa on ilmaiset postit. Joku sen kuitenkin maksaa ja 7e postien sisällyttäminen moiseen ei vaan oman logiikan mukaan sovi ellei itellaa vaan karusti huijata tai jotain.
Valagante

Viesti Kirjoittaja Valagante »

Warchef kirjoitti:Mua kiinnostas tietää miten tarkalleen noi ulkomaanpaketit toimii. Meinaan onko suomen posti niin höveli että kuskaa paketin ilmaiseksi perille jos joku on maksanut muutaman euron posteja ulkolaiselle firmalle joka dumppaa ne vain tänne. Tietääksein ihan tämä meidän itella ne perille saakka jakaa.

Edit. Meinaan vaan sitä että kenen rahoilla se 15e paketti kuskataan perille jossa on ilmaiset postit. Joku sen kuitenkin maksaa ja 7e postien sisällyttäminen moiseen ei vaan oman logiikan mukaan sovi ellei itellaa vaan karusti huijata tai jotain.

Meilläpäin postin täti ajelee laittamassa sanomalehtiä, mainoksia ja muuta kivaa postilaatikoihimme, siinä samalla sinne sujahtaa myös saapumisilmoitukset paketeista jotka minulle ovat tulleet, ja postilaatikkoon sopivat paketit laitetaan sinne laatikkoon muun postin kanssa. Oletan että ei siinä kauheasti ekstraa makseta kun joka päivä se postikierros on kuitenkin ajettava...
Se jolla kuollessaan on eniten leluja, voittaa.
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Ilmeisesti eri maiden postilaitokset tekevät syvää yhteistyötä toistensa kanssa. Kun lähetät täältä vaikka britteihin paketin, maksat siitä Itellalle, joka hoitaa paketin Royal Mailille (Itellan korvike briteissä) joka toimittaa paketin perille. Rahat ja hinnan määrittäminen jää tässä Itellalle. Täysin sama toisinpäin. Mutta, kauden(vuoden?) lopussa ilmeisesti vertailevat toisilleen tekemien lähetysten määrää ja se, joka on paketteja enemmän kuskannut, saa tasausmaksua toiselta. Sitä en tosin teidä, että miten briteistä lähettää ison paketin tänne alle kymmenellä punnalla, kun sama paketti sinne maksaa sen 70 euroa. Ilmeisesti Royal Mailin tarkoitus on tuottaa halpoja palveluita kansalaisilleen ja suomen Itellan tarkoitus onkin tuottaa tulosta ulkomaisille pääomasijoittajille?
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Scythas kirjoitti:Ilmeisesti Royal Mailin tarkoitus on tuottaa halpoja palveluita kansalaisilleen ja suomen Itellan tarkoitus onkin tuottaa tulosta ulkomaisille pääomasijoittajille?
Vastenmielisyyteni Itellaa kohtaan monista syistä on syvä, mutta annettakoon nyt kuitenkin tähän se perusperustelu : Itellalla on velvollisuus toimittaa posti harvaanasutussa Suomessa joka paikkaan ilman korkeampia kustannuksia asuinpaikan mukaan, tms, ja syrjäseutujen tuki maksatetaan tasaisesti kaikilla. Tämä on ilmeisesti, tai kaiketi lakisääteinen pakote. Sen vuoksi ei kait sitten ole myöskään kilpailua - pääkaupunkiseudulla ja kaupunkien välistä postia palvelemaan löytyisi toimijoita, muttei pökköperille.

Itella suksikoon silti... Enkä ihan sulata tuota käsittämätöntä hintaa yksityishenkilöiden postilähetyksille.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Kaapelikala kirjoitti:
Murhe kirjoitti:Ja sen verran aiheeseen päin, että parin kuukauden odottelun jälkeen Mael laittoi postiin minulle Enigma miniaturesin The Old Deathin, jonka hinta olikin jo kerennyt pomsahtaa melkein kaksinkertaiseksi - hassua. Ilmeisesti on sitten kysytty ja hankalasti saatava figu.
Laskuttiko ne sinua siis tuplasti vai menikö wanhalla hinnalla, kun olit jo maksanut vai häh?
Tuotteen olin jo maksanut, joten hinnankorotus ei minua koskenut laisinkaan. Oli vain veikeätä huomata, että hinta tuplaantui kahdeksasta punnasta 16 puntaan. Pitäisin sitä kuitenkin melko dramaattisena liikkeenä, ja saa GW:n korotukset näyttämään jo maltillisilta. Hymyilyttämään jäi ensiajatus, että jos figu on kiven alla ja kysyntää riittää, niin markkinahengessä hinnan voi hyvin tuplata. Enigma on varmaan vain tarkistanut figun hinnan vuoden vaihteessa ja Mael päivittänyt omat hintansa, ellei tukkuri vedä välistä.
snowblizz

Viesti Kirjoittaja snowblizz »

Valagante kirjoitti: Meilläpäin postin täti ajelee laittamassa sanomalehtiä, mainoksia ja muuta kivaa postilaatikoihimme, siinä samalla sinne sujahtaa myös saapumisilmoitukset paketeista jotka minulle ovat tulleet, ja postilaatikkoon sopivat paketit laitetaan sinne laatikkoon muun postin kanssa. Oletan että ei siinä kauheasti ekstraa makseta kun joka päivä se postikierros on kuitenkin ajettava...
Siitä hyvästä mun on ainakin annettava Suomen Postille ( P*****t siitä "Itella" jutusta, ihan tyhmää se nimi on) erinomainen arvosana. Minulle ovat kerta kertaan jälkeen tuoneet mun paketit ihan ovelle saakka. Kuulema jos postimiehellä sille vaan on tilaa niin he ottavat niitä mukaan. Ihan oikeasti kysyin postista että mikä on juttu kun oli pakko mennä hakemaan pientä pakettia mutta pari päivää ennen oli paljon suurempi viety ovelle asti.
Kerrankin postimiesparka ihan kiltisti toi paketin mulle toistamissen kun en unenpöperössä ihan ymmärtynyt että ovella oli joku. Mä siis menin ulos parvekkeelle ja huusi sille että oliko paketti minulle, ja kyllä se paketin toi toista kertaa neljänteen kerrokseen. Että semmoista palvelua. Ja hyvä kun tuovat kun konttori muutti Turun Hämeentieltä sinne puolimatkaa Karjalaan. Ihan tosi, sieltä konttorin pihalta näkee Venjän karhut tallustelemassa. Kerran erehdyn kävelemään sinne ja viikkohan se kesti ennenkuin löysin takaisin. (No vähän liiottelen, mutta niille joilla ei on auto niin on se uus paikka todella kaukana, taisi paikka vaihtua yhdestä alueen laidasta toiseen)
smaxx kirjoitti: Vastenmielisyyteni Itellaa kohtaan monista syistä on syvä, mutta annettakoon nyt kuitenkin tähän se perusperustelu : Itellalla on velvollisuus toimittaa posti harvaanasutussa Suomessa joka paikkaan ilman korkeampia kustannuksia asuinpaikan mukaan, tms, ja syrjäseutujen tuki maksatetaan tasaisesti kaikilla. Tämä on ilmeisesti, tai kaiketi lakisääteinen pakote. Sen vuoksi ei kait sitten ole myöskään kilpailua - pääkaupunkiseudulla ja kaupunkien välistä postia palvelemaan löytyisi toimijoita, muttei pökköperille.

Itella suksikoon silti... Enkä ihan sulata tuota käsittämätöntä hintaa yksityishenkilöiden postilähetyksille.
Kyllähän Royal Maililla on vähän samaa, Brittian saariltakin löytyy syrjäseutuja. Niillä vaan on vähän enemmän asuttuja paikkoja jonne tasaisemmin voidaan ne kustannukset jakaa.
Scythas kirjoitti:Ilmeisesti eri maiden postilaitokset tekevät syvää yhteistyötä toistensa kanssa. Kun lähetät täältä vaikka britteihin paketin, maksat siitä Itellalle, joka hoitaa paketin Royal Mailille (Itellan korvike briteissä) joka toimittaa paketin perille. Rahat ja hinnan määrittäminen jää tässä Itellalle. Täysin sama toisinpäin. Mutta, kauden(vuoden?) lopussa ilmeisesti vertailevat toisilleen tekemien lähetysten määrää ja se, joka on paketteja enemmän kuskannut, saa tasausmaksua toiselta. Sitä en tosin teidä, että miten briteistä lähettää ison paketin tänne alle kymmenellä punnalla, kun sama paketti sinne maksaa sen 70 euroa. Ilmeisesti Royal Mailin tarkoitus on tuottaa halpoja palveluita kansalaisilleen ja suomen Itellan tarkoitus onkin tuottaa tulosta ulkomaisille pääomasijoittajille?
Kiitos siitä tiedosta, olenkin aika usien miettinyt vähän semmoista asiaa siinä välissä kun kiivasti odotta niitä Maelstromin paketteja. Myönnetään.

Nythän on vähän niin että Royal Mail toimii vähän erillä tasolla kuin Itella. Jossain määrin niillä taitaa olla ihan eri mittakaavaetu. Veikkaan että Royal Mail täyttää koneen Suomeen mutta ei taida Itella tältäpäin samaan pystyä. Tosin miten semmoinen hoituu en tiedä. Royal Maililla on omia lentokoneita, onko Itellalla? Sama vanha virsi, enemmän työtä tehdään jokaista ihmistä ja kalustoa kohteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”