Jeah, samaa mieltä. Yksi mahdollisuus olisi myös, että voitoista saa kaksi turnauspistettä ja tasureista yhden ja sitten VP-erotuksella ratkaistaisiin tasatilanteet. Tällöin hillitön murskavoitto ei olisi ihan niin oleellinen (VP-erotus kun voi pahimmillaan olla todella korkea, jolloin voi teoriassa sattua tilanne, että yhden murskavoiton ja kaksi niukkaan tappiota kärsinyt voittaa loppusijoituksessa jonkun, joka on voittanut kaikki kolme peliänsä niukasti). VP-erotuksessa myös huonoin pelaaja tavallaan vaikuttaa todella paljon lopputulokseen ja kun ensimmäisen kierroksen peliparit ovat kuitenkin satunnaiset, niin siinä on omat ongelmansa.Fängi kirjoitti:Jossain vaiheessa virallisessa turnausformaatissa laskettiin turnauksen voittoa puhtaasti pelissä kerättyjen VP:n summana. Tämä särähtää ainakin omaan korvaan melko pahasti, kun optimaalisin pelityyli on silloin pelata "sopupeliä", siten että molemmat pelaajat saavat pelistä sen täydet 8 pistettä. Samoin kuulostaa melko irstaalta, että koko homman voisi voittaa häviämällä kaikki pelinsä VP:in 7-8 tjsp. Tästä on tuolla Wyrdinkin sisäpiirialueella ollut keskustelua ja VP-ero pisteytys näkyy olevan voitolla.
Malifaux
- Hammerheart
Re: Malifaux
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Joku ratkaisu tuolta väliltä lienee fiksuin. Tyyliin 0 pojoa tappiosta, 1 pojo tasapelistä, 2 pojoa niukasta voitosta ja 3 pojoa isosta voitosta. Isot voitot on edelleen tärkeitä, mutta 8-0 ei ole automaattinen voitto riippumatta muiden pelien tuloksista.
-Roope
-Roope
Tungenpa mukaan tähänkin aiheeseen, ajattelin näet tässä parin kuukauden sisällä aloitella tämänkin pelin joten lienee fiksua kysyä hiukan ohjeistusta siihen millaisen porukan sitä muiden asiaankuuluvien roippeiden mukana tilaisi.
Pahaan suunnitelmaani kuului aloittaa hommat Guildilla mutta asiassa on mutta; saako poppoon johtajana toimia Lucius? Figu yksinkertaisesti näyttää niin tyylikkäältä että sen kun näin niin tiesin että siinä on se mies joka johtaa mieheni varmaan kuolemaan!
Sikäli kuin herra L. saa johtaa raukat pikaiseen loppuunsa, niin kaipaisin hänestä hiukan lisäinfoa. Sen fluffin vähän mitä netistä löysin perusteella heppuli ilmeisesti johtaa jonkinlaista eliittijoukkoa. Onko hänellä näinollen jonkinlaisia etuja jos kentälle tuo Killan omaa sotaväkeä, esim. Guild Guardeja?
Pahaan suunnitelmaani kuului aloittaa hommat Guildilla mutta asiassa on mutta; saako poppoon johtajana toimia Lucius? Figu yksinkertaisesti näyttää niin tyylikkäältä että sen kun näin niin tiesin että siinä on se mies joka johtaa mieheni varmaan kuolemaan!
Sikäli kuin herra L. saa johtaa raukat pikaiseen loppuunsa, niin kaipaisin hänestä hiukan lisäinfoa. Sen fluffin vähän mitä netistä löysin perusteella heppuli ilmeisesti johtaa jonkinlaista eliittijoukkoa. Onko hänellä näinollen jonkinlaisia etuja jos kentälle tuo Killan omaa sotaväkeä, esim. Guild Guardeja?
Se jolla kuollessaan on eniten leluja, voittaa.
- Kaapelikala
Lisärin myötä tulleen Henchmanit osaavat toimia johtajina. Lucius on yksi tämmöinen. Johtaa Killan erikoisjoukkoja ja antaa muutamia erikoiskykyjä armeijalleen. Kaikki säännöt löytyy Rising Powers -kirjasta.
Vitonen silmään ja menoksi, pojat!Kaapelikala kirjoitti:Lisärin myötä tulleen Henchmanit osaavat toimia johtajina. Lucius on yksi tämmöinen. Johtaa Killan erikoisjoukkoja ja antaa muutamia erikoiskykyjä armeijalleen. Kaikki säännöt löytyy Rising Powers -kirjasta.
Kiitoksia ohjeistuksesta, nyt voin hyvällä omatunnolla jatkaa juonimista. :D
Ja tunnettu juttuhan on että Luciuksen mukana liikkuu kaikkein hirvittävin hirviö mitä Malifauxissa on konsaan nähty... Lakimies! (dun-dun-DUN) :D
"Uvver teams play, Blitzwaaagh kills!" ("Kaptin" Grimgor Ironjaw; Da Blitzwaaagh!)
Mmmm, olentuumaillut joukkiota, jossa on sekä lawyer että judge, ehkä myös executor. Pitäisi saada kasattua ehta vallan kolmijako-opin mukainen joukkio. (Laindäädäntövalta: Lucius ja lawyer, Tuomiovalta: Justice ja Judge, Toimeenpanovalta: Executioner ja poliisimestari)
Lucius on tosiaan Henchman eli saa toimia jengin johtajana. Kaikkien Henchmanien tavoin tällä on Mastereita rajallisempi valikoima figuja käytettävissään, tosin Luciuksen valikoima on tällä hetkellä yksi Henchmanien monipuolisimmista (Outcastit taitavat mennä ohi). Lucius voi palkata mukaan Elite Division ja Guardsman figuja, eli tällä hetkellä Lucius boksin sisällön, sekä Guild Guardeja ja Austringereja, sekä koiria, kunhan ilmestyvät joskus. Toteemin saa lisäksi mukaan ja Lucius voi valita Governor's Proxyn ja Drill Sergeantin välillä, molemmat ovat toimivia.
Pelityyliltään Lucius on takalinjojen hiippari, joka keskittyy lähinnä komentamaan apulaisiaan toimimaan nopeammin ja tehokkaammin. Killan mittapuulla Lucius ei osaa lyödä kovin lujaa, mutta tarvittaessa siihenkin kykenee. Tyyppi on lisäksi melko kestävä, etenkin jos pitää sopivasti kavereita vieressä ja on omiaan sitomaan vihollisen kovempia mättäjiä.
Muu jengi on sitten suht tehokasta melee-taistelijaa, joilta löytyy pistoolit takataskusta. Tehokasta pidemmän kantaman ampumista saa mukaan Rylen ja Austringerien muodossa. Kaartilaiset osaavat muutaman kikan, millä rajoittaa vihollisen liikkumista ("Seis! Tämä alue on eristetty rikostutkinnan vuoksi!") ja vihollista häiritsevää taikuutta saa mukaan lakimiehen avulla.
-Roope
Pelityyliltään Lucius on takalinjojen hiippari, joka keskittyy lähinnä komentamaan apulaisiaan toimimaan nopeammin ja tehokkaammin. Killan mittapuulla Lucius ei osaa lyödä kovin lujaa, mutta tarvittaessa siihenkin kykenee. Tyyppi on lisäksi melko kestävä, etenkin jos pitää sopivasti kavereita vieressä ja on omiaan sitomaan vihollisen kovempia mättäjiä.
Muu jengi on sitten suht tehokasta melee-taistelijaa, joilta löytyy pistoolit takataskusta. Tehokasta pidemmän kantaman ampumista saa mukaan Rylen ja Austringerien muodossa. Kaartilaiset osaavat muutaman kikan, millä rajoittaa vihollisen liikkumista ("Seis! Tämä alue on eristetty rikostutkinnan vuoksi!") ja vihollista häiritsevää taikuutta saa mukaan lakimiehen avulla.
-Roope
Ooo, vielä tarkempaa selostusta illan tähdestä. Kiitokset tästäkin, Lucius alkaa jo kuulostamaan paremmalta kuin odotinkaan!
No huh-huh! Onhan siellä ehkä hiukan tukalat oltavat mutta että epäinhimillisyys viedään tälle tasolle... :PVeZuri kirjoitti:Ja tunnettu juttuhan on että Luciuksen mukana liikkuu kaikkein hirvittävin hirviö mitä Malifauxissa on konsaan nähty... Lakimies! (dun-dun-DUN) :D
Näen jo sieluni silmin valtavan demonin epäuskoisen ilmeen kun joku satunnainen vartija uhoaa sille kädessään paperilappu täynnä Byrokratian Kiemuroita.Fängi kirjoitti:"Seis! Tämä alue on eristetty rikostutkinnan vuoksi!"
- NorjanPaavi
Varmaan taas tulee noottia, että wanhaa, mutta laitan joka tapauksessa:
Hoffman kumppanit
Sitten pisti nämä puppet warsin figut silmään googlen puolelta:
Puppet
Nää on muuten aika kliffan näköisiä figuja. ;) Aikas mukavaa settiä, ei auta kuin odotella koska tulevat.
Hoffman kumppanit
Sitten pisti nämä puppet warsin figut silmään googlen puolelta:
Puppet
Nää on muuten aika kliffan näköisiä figuja. ;) Aikas mukavaa settiä, ei auta kuin odotella koska tulevat.
Ja hieman lisää tulevaa http://www.wyrd-games.net/forum/showthread.php?t=19155
Kaikkea kivaa siis kevään myötä tulossa...
Kaikkea kivaa siis kevään myötä tulossa...
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Hmh. Uusi Hamelin oli pettymys, Hoffman jätti myös kylmäksi. Muutoin julkaisut vaikuttaisivat hyvältä/erinomaisilta.
Eli koni olisi 29-31.7... Hmh... Turnaus silloin? Järkkäreinä Roope, Matias ja minä? Multa saa ainakin maastoa ja pöytiä (täysmittainen Malifaux-kaupunkipöytä á WorldWorksGames, tarvittaessa kyhätään toinenkin, +HD-pöytiä).
Säännöstönä Rising Powers + FAQ:t (käytännössä aloittelijat pärjäävät perussäännölillä ja julkisilla päivityksillä, skenaariot ja Schemet kuitenkin RP:n mukaan). v2 -kortit, tulostetut(kin) kelpaavat, mutta tarkistettava järkkäreillä ensin. 35 ss pelit + 15 ss sideboard. Kutakin Schemeä voi käytää vain kerran turnauksen aikana. Pisteytys: voitto +3, tappio +1, tasapeli +2, tiebreakerina kumulatiivinen VP-erotus. Skenaariot joko sidottuja pöytään tai pöytäkohtaisesti arvottavia.
Ja erästä ystävääni hyvin vapaasti mukaillen: turnauksessa voi ehkä olla juoni, mutta se ei saa estää sujuvaa aktien etenemistä kohtauksesta toiseen.
Eriäviä näkemyksiä?
Eli koni olisi 29-31.7... Hmh... Turnaus silloin? Järkkäreinä Roope, Matias ja minä? Multa saa ainakin maastoa ja pöytiä (täysmittainen Malifaux-kaupunkipöytä á WorldWorksGames, tarvittaessa kyhätään toinenkin, +HD-pöytiä).
Säännöstönä Rising Powers + FAQ:t (käytännössä aloittelijat pärjäävät perussäännölillä ja julkisilla päivityksillä, skenaariot ja Schemet kuitenkin RP:n mukaan). v2 -kortit, tulostetut(kin) kelpaavat, mutta tarkistettava järkkäreillä ensin. 35 ss pelit + 15 ss sideboard. Kutakin Schemeä voi käytää vain kerran turnauksen aikana. Pisteytys: voitto +3, tappio +1, tasapeli +2, tiebreakerina kumulatiivinen VP-erotus. Skenaariot joko sidottuja pöytään tai pöytäkohtaisesti arvottavia.
Ja erästä ystävääni hyvin vapaasti mukaillen: turnauksessa voi ehkä olla juoni, mutta se ei saa estää sujuvaa aktien etenemistä kohtauksesta toiseen.
Eriäviä näkemyksiä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- NorjanPaavi
Kuulostaa aiak hyvältä. Mut juu kuinka toimitaan jos kohdalle osuu vastakkain samat Masterit? Saako tuohon sideboardiin sisällyttä toisen masterin samasta Factionista?Silveri kirjoitti:Hmh. Uusi Hamelin oli pettymys, Hoffman jätti myös kylmäksi. Muutoin julkaisut vaikuttaisivat hyvältä/erinomaisilta.
Eriäviä näkemyksiä?
Kyllä tuon konin voisi jo nyt merkitä kalenteriin ja lähteä ottamaan fauxissa oikein kunnolla turpaan.
Ajattelin tässä että jos sitä nyt itsekkin vihdoin tilaisi ekat Mali napit. :) Minkäs verran nappulaa sitä kantteis ton Death Marshals boksin kylkeen ostella että pääsis alkuun? Ja pitäskö tässä mietiskellä että mikä sopii minkäkin kanssa yhteen vai voiko napsia vaan sellasia mitkä omaa silmää miellyttää? Ajattelin jos nyt tilais sen verta ettei tarttee heti huomenna olla lisää tilailemassa. :P Ja onko jotain muuta mitä kannattaa ostaa? Pakka? Jotai kirjoja?
Näkisin, että jengi kasataan yhden masterin varaan. Malifauxissa on sen verran mastereita käytössä, että tuo voitaneen ohittaa pelaajaparitusvalinnoilla. Toinen vaihtoehto on kehittää sitten "IMPOSTER!"-skenaario, jonka tavoitteena on ottaa omalla masterillaan toinen master hengiltä. :PNorjanPaavi kirjoitti:Kuulostaa aiak hyvältä. Mut juu kuinka toimitaan jos kohdalle osuu vastakkain samat Masterit? Saako tuohon sideboardiin sisällyttä toisen masterin samasta Factionista?
Kyllä tuon konin voisi jo nyt merkitä kalenteriin ja lähteä ottamaan fauxissa oikein kunnolla turpaan.
Guildin suhteen en ole paras sanomaan mitään, mutta Death Marshalsseihin voisi esim. Guild Guardeja tai Austringerejä yhdistää noin alkuun. Sääntökirja on aika lailla pakollinen, Rising Powers -lisäosa suositeltava, muttei alkuun välttämätön. Korttipakaksi käy tavallinenkin korttipakka, jossa on 2 jokeria, mutta helpommalla pääsee (ja saa hienommat kortit) ja ostaa virallisemman. Respektipisteitä Puppet Warsin pakalla. :)Xenon kirjoitti:Ajattelin tässä että jos sitä nyt itsekkin vihdoin tilaisi ekat Mali napit. :) Minkäs verran nappulaa sitä kantteis ton Death Marshals boksin kylkeen ostella että pääsis alkuun? Ja pitäskö tässä mietiskellä että mikä sopii minkäkin kanssa yhteen vai voiko napsia vaan sellasia mitkä omaa silmää miellyttää? Ajattelin jos nyt tilais sen verta ettei tarttee heti huomenna olla lisää tilailemassa. :P Ja onko jotain muuta mitä kannattaa ostaa? Pakka? Jotai kirjoja?
- NorjanPaavi
Puppet Warsin pakka on aivan mahtava ei pelkästään kuvataiteen, mutta myös materiaalin osalta. Pakka on vakuuttanut itsensä peleissä. Toki pelejä sillä on alla vasta muutama.Silveri kirjoitti:Guildin suhteen en ole paras sanomaan mitään, mutta Death Marshalsseihin voisi esim. Guild Guardeja tai Austringerejä yhdistää noin alkuun. Sääntökirja on aika lailla pakollinen, Rising Powers -lisäosa suositeltava, muttei alkuun välttämätön. Korttipakaksi käy tavallinenkin korttipakka, jossa on 2 jokeria, mutta helpommalla pääsee (ja saa hienommat kortit) ja ostaa virallisemman. Respektipisteitä Puppet Warsin pakalla. :)Xenon kirjoitti:Ajattelin tässä että jos sitä nyt itsekkin vihdoin tilaisi ekat Mali napit. :) Minkäs verran nappulaa sitä kantteis ton Death Marshals boksin kylkeen ostella että pääsis alkuun? Ja pitäskö tässä mietiskellä että mikä sopii minkäkin kanssa yhteen vai voiko napsia vaan sellasia mitkä omaa silmää miellyttää? Ajattelin jos nyt tilais sen verta ettei tarttee heti huomenna olla lisää tilailemassa. :P Ja onko jotain muuta mitä kannattaa ostaa? Pakka? Jotai kirjoja?
Mites sitten vielä kuinka toimitaan jos haluaa pelata minionilla jota ei ole julkaistu? (vai olikos se niin että kaikkien uusienkin pitäisi tulla kesään mennessä tai kesällä?) Toki nuita mastereita löytyy melko hyvin, mutta ongelma saattaa tulla siinä että jokunen niistä tuntuisi olevan jopa suomen mittapuulla melko suosittuja. Vai onko tämä vain liiallista yleistystä?
Itse melkein ehdottaisin että tuo turnaus jengi kootaan siten että 2 masteria samasta factiosta, joista kentälle voisi valita vastustaja mukaan toisen. Kuitenkin siten rajoituksin että molempia tulisi turnauksessa käyttää, jonkin säännön mukaan. Toki kuka tahansa voi halutessaan ottaa Henchmanin jos pelkää saavansa vastaan saman Masterin. Niin ja toki ongelma taitaa olla tuo 15pp varakäsi jolla tosin ei millään saa toiselle masterille sitä hyvää buildia.
- Hammerheart
Kesään mennessä on varmastikin jo ilmestynyt ilmainen pdf-versio noista uusista, täydet erratat sisältävistä säännöistä (kirjahan on jo ulkona, joskaan ei vissiin ihan vielä Maelissa), eli niitä varmaan kannattaa suosia.Silveri kirjoitti:Säännöstönä Rising Powers + FAQ:t (käytännössä aloittelijat pärjäävät perussäännölillä ja julkisilla päivityksillä, skenaariot ja Schemet kuitenkin RP:n mukaan).
Kuinka paha ongelma tuo nyt on? Parituksilla voi tuota pyrkiä välttelemään, mutta periaatteessa peliteknillisesti mirror match voi olla hauskakin. Fluffillisesti puolestaan Doppelgangerithan ovat Malifauxn arkipäivää =)NorjanPaavi kirjoitti:Mut juu kuinka toimitaan jos kohdalle osuu vastakkain samat Masterit?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Oolrait.. No ehkä mä tilaan vain noi perusboxin figut näin alkuun ja kattelen sit lisää nappuloita tarkemmin kun on vähän tutustunut peliin.Silveri kirjoitti:Guildin suhteen en ole paras sanomaan mitään, mutta Death Marshalsseihin voisi esim. Guild Guardeja tai Austringerejä yhdistää noin alkuun. Sääntökirja on aika lailla pakollinen, Rising Powers -lisäosa suositeltava, muttei alkuun välttämätön. Korttipakaksi käy tavallinenkin korttipakka, jossa on 2 jokeria, mutta helpommalla pääsee (ja saa hienommat kortit) ja ostaa virallisemman. Respektipisteitä Puppet Warsin pakalla. :)Xenon kirjoitti:Ajattelin tässä että jos sitä nyt itsekkin vihdoin tilaisi ekat Mali napit. :) Minkäs verran nappulaa sitä kantteis ton Death Marshals boksin kylkeen ostella että pääsis alkuun? Ja pitäskö tässä mietiskellä että mikä sopii minkäkin kanssa yhteen vai voiko napsia vaan sellasia mitkä omaa silmää miellyttää? Ajattelin jos nyt tilais sen verta ettei tarttee heti huomenna olla lisää tilailemassa. :P Ja onko jotain muuta mitä kannattaa ostaa? Pakka? Jotai kirjoja?
- Hammerheart
Tuo on validi vaihtoehto. Jos jotain pientä haluaa kylkeen, niin yhden Austringerin kanssa ei oikein voi mennä pieleen - ne toimivat aika pitkälti aina.Xenon kirjoitti:Oolrait.. No ehkä mä tilaan vain noi perusboxin figut näin alkuun ja kattelen sit lisää nappuloita tarkemmin kun on vähän tutustunut peliin.