Pakkelia basehin
-
VilleVicious
Pakkelia basehin
Jossain netissä( olisikohan ollut BOLS) näin kuinka figujen basettamiseen käytettiin pakkelia, jolla saatiin luotua realistisempi(=epätasaisempi) lookki ja ennen kaikkea ukkojen jalustat naamioituvat kivasti osaksi pohjaa, eikä näytä siltä että jokainen jantteri on löytänut pienen nyppylän jolla seistä.
Onko täällä porukka kokeillut moista? Onko jokin pakkeli merkki osoittaunut erityisen hyväksi?
Onko täällä porukka kokeillut moista? Onko jokin pakkeli merkki osoittaunut erityisen hyväksi?
Re: Pakkelia basehin
Itse käytin tuota Vallejon Grey Pumicea alustoihin. Ison neukkujalkaväkiarmeijani kanssa tein vaan sillain että levitin voiveitsellä kerroksen pumicea alustalle ja tökin ukot siihen. Vähän vielä ukkojen alustojen päälle tökin sitä ja hyvin on pysynyt. Tuo pumice tekee sellaisen hiekkaisen pinnan eli saa sen tekstuurin siihen pintaankin mukavasti.
Kalat meni kotio...
-
VilleVicious
Kiitos vinkistä!
- Kaapelikala
Itselläni jotain Clas Ohlsonin pikasiloitetta. Ei näköjään ole enää internet-sivujen mukaan, mutta vastaavaa kuin tämä: http://www.smartia.fi/PublishedService? ... 1-85421075. K-rauta, Clas Ohlson, yms. rautakaupat kauppaavat. Ota vesiohenteista, niin saat työkalutkin joskus puhtaaksi + jos sotket napin, niin ei ole totaalinen menetys. Pikkuisen kostutettua topsia kun näyttää, niin kyllä lähtee.
Samoilla linjoilla Harkkarin kanssa, Vallejon White Pumicea olen itse käyttänyt. Muistaakseni myös perus maan väristä ruskeatakin löytyy? Tekstuurimielessä loistava, pinta näyttää hyvältä ja muokkautuu hyvin.
joo, toi pumice on ehdoton, valmis tekstuuri ilman sitä hiekan liimailua. Tarttuukin vielä oikein hyvin baseihin.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
hmm ite oon käyttäny stuffia+hiekkaa...onko toi pumice paljonkin parempi tohon hommaan? ja missä hintaluokassa se on?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Melko edullista on. Olisiko tuollainen 200ml purkki suomessa siinä kympin pintaan. Maelstromissa jokusen euron halvempi. Hyvää tavaraa. Eri karheusasteita löytyy riippuen käyttötarkoituksesta. Itse olen suosinut tuota harmaata jossa hiekka jää vähän enemmän esiin. Toisaalta enpä ole valkoista testannut edes. Kuivumisessa kestää vuorokauden verran että siihen kannattaa varautua.
Tuossa esim.
http://www.maelstromgames.co.uk/index.p ... ef_107_000
Tuossa esim.
http://www.maelstromgames.co.uk/index.p ... ef_107_000
Kalat meni kotio...
Myös käytän tuota Vallejo tavaraa.
Sekoitan siihen tosin itse vielä lisää hiekkaa ja sotken ruskeaa maalia myös hieman.
Sitten sen levittää laatalle ja kuivuttua vielä vähän dry brushailee ja heittää nurmikkoa/puskaa tai muuta vastaavaa niin tulee helpolla aika kivan näköisiä.
Sekoitan siihen tosin itse vielä lisää hiekkaa ja sotken ruskeaa maalia myös hieman.
Sitten sen levittää laatalle ja kuivuttua vielä vähän dry brushailee ja heittää nurmikkoa/puskaa tai muuta vastaavaa niin tulee helpolla aika kivan näköisiä.
Minäkin siirryin Oiva -silotteesta Pumiceen, kun Jaakko sitä mainosti saksalaisten rakennusoppaassa, ja hyvin toimii. Pumicea saa eri karkeuksina, Hobby Pointissa on muistaakseni näytillä miltä ne kuivuttuaan näyttävät. Silotteellakin pääsee ihan hyvään tulokseen, kun sotkee hiekkaa massaan ja sekottaa töhnäksi. Tuolla lailla olen tehnyt erilaisia pienempiä maaston kappaleita, kun en sitä silotetta kehtaa poiskaan heittää, vaikka Vallejon töhnä onkin parempaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
sen verran vielä tosta pumicesta että se on aika hyvin liimaavaa. Meikäläinen laittaa aina pumicen jälkeen baseen 2-3mm halkaisijtaltaan kiviä. Ne kun painelee siihen töhnään niin pysyvät hyvin ja näyttävät hiekasta nousevilta kiviltä.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
-
VilleVicious
Kävin tänään ostamassa Vallejon pumacea (mustaa karkeata) ja paria maalia jotta pääsen toivottavasti loppuviikosta työstämään ekoja joukkueita. Tavoitteena olisi että toivottavasti pääsisi kuun vaihteessa ekaa kertaa ulkoiluttamaan neuvostoliittolaisia.
Meitsi käyttelee nyt tota harmaata vallejotöhkää... Mitähän lie suomeksi, hohkakivitahnaa.
Sivelen vedellä ohentaen jalustalle, laitettuani ensin isompaa koristetta: sitten ripottelen hiekkaa päälle ja lopuksi heitän liimat tai vähän ohutta hohkakivitahnaa vielä hiekan päälle. Sitten kelpaa viedä äijä pohjamaalattavaksi. Helppoo ja kivaa ja paljon mielenkiintoisemman näköistä kuin pelkkä hiekoitus.
Sivelen vedellä ohentaen jalustalle, laitettuani ensin isompaa koristetta: sitten ripottelen hiekkaa päälle ja lopuksi heitän liimat tai vähän ohutta hohkakivitahnaa vielä hiekan päälle. Sitten kelpaa viedä äijä pohjamaalattavaksi. Helppoo ja kivaa ja paljon mielenkiintoisemman näköistä kuin pelkkä hiekoitus.