"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Varoitus muillekin.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Varoitus muillekin.

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

En suosittele että käytätte Citadelin spray lakkaa varsinkaan jos on varaa valita muita merkkejä. Pohjamaalit on ihan ok. Voitte etsiä sen mun aikaisemman viestin jossa kerroin tarkemmin siitä miksi en enää suosittelisi ostamaan citadelin spraylakkaa jos kiinnostaa. Eli otsikko on "Citadelin lakkaspray". Joka tapauksessa n. 5 vuoden työ on huonoimmassa tapauksessa ihan pilalla lakkauksen takia. Kaikkia ohjeita olen noudattanut ja luulisi että jos lakka on figuja varten niin sitten se myös toimii hyvin mutta olisihan se pitänyt tietää että eihän se niin mene. Voittehan te toki käyttää mitä vaan lakkaa ja hyvä juttu jos ei ole ollut ongelmia mutta itse en voi enää sanoa citadelin lakasta mitään hyvää. Miniature paintsin purkkilakka on tietty hitaampaa levittää siveltimellä mutta toistaiseksi se toimii.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Voisinko tiedustella että kuinka pitkän ajan päästä lakkaamisesta tämä vaikutus ilmeni? Itselläni on nimittäin 2000 pisteen Dark Elf-armeija lakattuna GW:n lakalla eikä mitään vikaa, jälkikin on siistiä.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Siis miten ne meni pilalle? Oliko lakka liian kiiltävää vai ...?
Gorkiporki

Jaa joku vastasi tähänkin eli jos luette vielä tämän niin Amiraalille tiedoksi että huomasin sen vasta tuossa alkuvuodesta ja vanhimmat on lakattu n.3 vuotta sitten eli ei ne heti ilmene ja sehän siinä onkin niin V%¤&¤#¤# hauskaa juttu.
Siis kyllähän toi lakka vähän kiiltää eikä siinä mitään mutta kun siinä on niitä pieniä halkeamia pinnassa. Onneksi maalit on pysyneet toistaiseksi eikä se näy kuin hyvässä valaistuksessa tarkasteltuna mutta harmittaa kuitenkin helvetisti.
Modern cars - they all look like electric shavers.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

tuota noin, koettele lakata päälle sillä MP lakalla. Nimittäin sen pitäisi täyttää halkeamat ja samalla sitten antaa tasainen pinta. voisi parantaa näköä... siis teoriassa.

tietty olet jo voinut koetellakin tätä. :wink:
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

En ole käyttänyt lakkaa enää pitkään aikaan lähes ollenkaan, paitsi matta lakkaa ja kiiltävää ihan maalatavassa muodossa. Mielestäni tuo spray ei oikein sovellu muuhun kuin maaston lakkaamiseen :(.
Gorkiporki

[quote="Grand Admiral Thrawn"]Voisinko tiedustella että kuinka pitkän ajan päästä lakkaamisesta tämä vaikutus ilmeni? Itselläni on nimittäin 2000 pisteen Dark Elf-armeija lakattuna GW:n lakalla eikä mitään vikaa, jälkikin on siistiä.[/quote]
No nyt mä sain tuloksia noista mun testiukoista ja ilmeisesti tuo halkeilu alkaa n. 3-4 kuukauden kuluttua lakkauksesta.
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

Mulla on ollut eldarit lakassa about 2 vuotta. Ja rapiat päälle.
Ne mitään halkeile..
Gorkiporki

No hyvä juttu sulle mut en tiedä mikä on ongelman nimi täällä. Ei auttanu edes kunnon ravistukset. Samaa jälkeä tuli kuitenkin. Ehkä ne pitää lakata jostain metrin päästä. Tuskin mä kuitenkaan valehtelen tästä asiasta että turha sellasta on edes vihjaista. Ja kuten olen aikaisemmin sanonut en mäkään huomannut sitä kun vasta 4-5 vuoden päästä lakkauksesta. Ei ne siinä pöydällä tai hyllyssä näy.
Modern cars - they all look like electric shavers.
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

En kyllä mitään vihjaillut.

Jaioin omaa kokemustani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”