Turnausraportintynkä eli kolmesivuinen vuodatus:
Lista
Kevyen tuomaroinnin ohessa pelasin IG-parkkipaikkaa, alla lista noin suunnilleen:
Company Command (meltat, officer of the fleet, lippu, chimera h.flamerilla)
2x Veteran Squad (meltat, haulikot, chimerat h.flamerilla, toisessa squadissa autocannon)
Platoon Command (meltat, chimera h.flamerilla)
3x Infantry Squad (lascannonit, chimerat h. Boltereilla)
2x Vendetta (heavy bolterit)
2x Manticore
2x Hydra
Lista oli pääosin sama kuin parissa edellisessäkin turnauksessa, eli rutiinia listan pelaamiseen oli. Isoimpina muutoksina edellisiin turnauksiin verrattuna otin tällä kertaa mukaan seitsemännen chimeran ja lascannonit infantrysquadeihin. Pois listasta otin autocannon heavy weapon squadin ja special weapon squad flamereilla. Tässä turnauksessa lascannonit olivat kurjia ja seitsemäs chimera oli liikaa. Tuli ruuhkaa välillä, ja ylimääräinen lisädakka kostautui ongelmallisempana liikkumisena. Kokonaisuutena kuitenkin erittäin toimiva lista, jota epäonnistuneet pikkuviilaukset eivät kaataneet.
1. Peli
Spearheadia viidestä objektiivista ja sekundäärisesti killpointeista Aleksi Lehtiön Nova Marineita vastaan.
Aleksilla oli pari-kolme rifleman dreadia ja kolme predatoria autocannonturreteilla ja lascannonsponsseilla ja niitten kavereina vähän scoutteja ja paljon bikejä. Oikeastaan just semmoinen lista, jota vastaan mun armeija on parhaimmillaan.
Aloitin ja rikoin tai sheikkasin/stunnasin suuren osan marineiden tulivoimasta. Manticoret ja vendettat korkkasivat vehiclejä oikein mukavasti (vähän jopa ylisuorittaen). Ekat pari vuoroa ammuskeltiin puolin toisin, ja jossain välissä sitten biketkin pääsivät mun parkkipaikalle temmeltämään. Jotain ne rikkoivat ennen kuin kuolivat. Sitten marinet loppuivat kesken, ja meinasin voittaa massacrella. Peli kuitenkin meni loppumaan vitosen lopussa, jolloin yksi scouttisquadi vielä piti objektiivia. ”Vain” 9-1.
2. Peli
Dawn of Waria kill pointeista ja kolmesta objektiivista (2 kp arvoisia/kpl) Joona Knornin Space Wolffeja vastaan.
Joonalla oli listassa 3x5 long fangia, 4x wolf lord ja 3x twc sekä 3 ryhmää grey huntereita (yhdellä rhino). Tuttu lista, kun oli tullut vastaan jo edellisenä viikonloppuna. Silloin meni tasan, tällä kertaa huonommin.
Sain aloituksen ja pushbackailin vähän. Sitten ammuttiin ja sitten thunderwolf-paketti rysähti linjoihin pätkimään kaartia. Turpakäräjät. Tottelivat tosin dakkaa aika hyvin, mikä oli iso helpotus, kun en saanut tuotua tarpeeksi meltaa thunderwulffeja vastaan.
Maastona pöydällä oli aivan hillitön viidakko, jossa oli vaikea pelata vehicleillä, saati sitten 13 vehiclen armeijalla. Jotain kertoo se, että liikkumistani pelasti ainoastaan laudan pitkältä sivulta pitkälle sivulle halkonut joki, jota pitkin sain ajella chimeroilla Amphibious-säännön turvin clear terrainina ;)
Lopulta peli taisi (mun onnekseni) loppua vitosvuoron jälkeen. Tuolloin olin saanut yhden objektiivin haltuun ja toisen contestoitua, enkä ollut kill pointeissa ihan superpaljoa tappiolla. Jos peli olisi jatkunut, olisin todennäköisesti menettänyt vielä pisteen tai kaksi. 6-14. Olosuhteisiin nähden hyvin, oon joskus hävinnyt isomminkin. Pitäisi kyl varmaan joskus opetella voittamaan space wolffit.
3. Peli
Pitched battlea victory pointeista ja parista objektiivista (350vp/kpl).Vastassa Petri Haverinen ja Sanguinorin johtamat hyppyreppu-deepstrike-enkelit kolmella speederillä ja predatorilla tuettuna. Alusta saakka epätasaisen oloinen matsi pitkälti samoista syistä kuin ensimmäisessäkin pelissä.
Jouduin aloittamaan, joten sain pelata pari vuoroa tyhjällä laudalla. Huristelin autot ja lentsikat jonkinlaiseen vankkuri-kehään objektiivien läheisyyteen. Sitten ooteltiin inkkareita, jotka tulivat Officer of the Fleetin vähän hidastamina tipoittain kentälle. Ekasta aallosta jäi eloon kaksi marinea, tokasta jo vähän enemmän. Sitten ne oli linjoissa, mutta liian vähän ja liian myöhään. Jotain chimeroita ja sensemmoista ne korkkas ja tais siellä kaartiakin kuolla, mutta pelin lopussa mulla oli noin puolen maailman kokoinen vp-johto ja mun ukot istuivat objektiivien päällä. 20-0.
4. Peli
Pitched battlea neljänneksistä, joita vain troopit scoras ja contestoi. Vastassa Juhani Seppälän CSM. (Just semmoinen kuin kaaosmarineiden pitääkin olla. Tässä variaatiossa mukana lantikka ja deeppaavia termiksiä ja vain kuus oblia. Pari lashi-prinssiä). Tääkin oli tämmöinen vastustajani-kiipeää-koko-pelin-ylämäkeen -tyyppinen ratkaisu taas. Uusi codexi kaaokselle jooko?!
Jos nyt en ihan väärin muista, niin Juhani aloitti ja vähän kolisteli ampumisella jotain mun vehiclejä. Toinen vendetta menetti yhen lascannonin ja joku chimera immosi ja sheikkas. Rhinot liikkuivat ja prinssit lentelivät. Mun ykkösvuorolla sitten ammuin lähes kaikki oblit pois, immosin lantikan ja korkkailin jotain rhinoja. Tokalla vuorolla terminaattorit ja prinssi ilmestyivät mun vasempaan, heikompaan laitaan ja rupesivat pätkimään vaunuja. Pelasin huonosti ja kämmäsin meltaveteraani-unitteja lashille, mikä oli aika tyhmää kun ottaa huomioon, että mulla on hyllyssä about samanlainen CSM-armeija. Oikealta tuli toinen prinssi ja ruttomarsuja ja joku viimoinen obli.
Puskin oikealta eteenpäin, pidin vasemmalla asemat ja contestoin vasemmat neljännekset. Olisin varmaan voinut pelata paremmin, mutta enpäs pelannutkaan. Onneksi peli päättyi vasta seiskalla, joten mulla oli hyvää aikaa varmistella kaksi ikiomaa neljännestä ja kaksi contestoitua neljännestä. 15-5.
5. Peli
Kuudesta objektiivista spearheadia Jussi Nurron footslogga-örkkejä vastaan. 3x30 poikaa ja Ghazghkull, 2x14 lootaa, 2x~15 grottia ja mekki shokk attack gunilla tms. Ennenkin ollaan pelattu vastakkain ja ennenkin oon kironnut noitten örkkien määrää. Jussi oli tässä vaiheessa turnausta kolmantena ja mä neljäntenä. Ruvettiin laittaan objektiiveja.
Jussi voitti ekan heiton ja laittoi mut pistämään ekan objektiivin. Laitoin objektiiveja keskialuetta painottaen ja Jussi yhtä tiettyä nurkkaa painottaen. Loppujen lopuksi objektiiveista kolme oli yhdessä nurkassa, yksi vastakkaisella neljänneksellä ja kaksi keskialueella. Homman juju oli siinä, että Jussi oli todennut, ettei pysty voittamaan mua tarpeeksi isosti ”reilussa” pelissä, joten se jekutti objektiivit yhteen nurkkaan. Oisin voinut olla paremmin hereilä ja kai pelata objektiivenlaiton paremmin.
No, objektiivien laiton jälkeen sitten heitettiinkin noppaa vähän tavallista isommista panoksista: se kumpi heittää isomman, voittaa puolenvalinnan, aloituksen, pelin sekä näköjään turnauksenkin (koska ykköspöydässä pelasivat tasurin). Jussi voitti kaikki edellämainitut. Pelistä mulle pisteet 0-20.
Tokihan me vielä pelattiin se kolme tuntia semmoista aika tarkkaa ja ainakin Jussin puolelta hyvää peliä. Örkit tuli naamalle ja pisti aika paljon painetta. Aika paljon ne multa vehiclejä korkkaili, mutta kai mä sieltä jonkun ehkä sata greenskiniä sain pudotettua. Pari vikaa vuoroa koitin saada grotteja pois objektiiveilta, mutta eivät halunneet paeta. Immosin vielä vikan objektiiville suuntautuneen tank shockin difficulttiin, joten objektiivit 5-1. Vähän jos oisin paremmin pelannut, tuonut paremmin örkkejä vastaan soveltuvan listan tai ois ollu ansaitsematonta tuuria matkassa, oisin voinut raapia ehkä sen viisi pistettä tästä pelistä. No, toisin kävi
Jotain loppumietteitä...
Todella hyvä turnaus oli! Maasto oli valehtelematta parasta turnausmaastoa missä olen ikinä pelannut, pelipaikka oli erinomainen, järjestelyt sujuivat esimerkillisesti ja pelin tasokin oli korkeata. Kelpasi pelata. Lisää näitä!
Kiitokset kaikille osallistuneille, kaikille järkkääjille ja erityisesti kaikille vastustajille.
Parannusehdotuksina seuraaviin turnauksiin voisin ehdottaa, että ei kannata muuttaa mitään, koska tää oli melkein täydellistä. Ainoana mutinana ehkä ilmastoinnin heikkous.
Niinjoo, loppusijoitukseni: Pelipisteissä yhdenneksitoista, kokonaispisteissä jaetulle kymmenennelle.
Nopat & Taktiikka 40K Major Tournament Espoo 19-20.3.2011
Re: Nopat & Taktiikka 40K Major Tournament Espoo 19-20.3.201
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Pistetään nyt omaakin raporttia sikäli jos jotakuta kiinnostaa.
Pelasin tosiaan örkeilläni, jotka ovat tulleet useille jo tutuiksi. Listaan mahdutin ihan huvin vuoksi hieman riskialttiin Shokk Attack Gunin mekin seurassa ja pisteet tähän otin pienentämällä kommandojen ryhmää. Nämä kun perinteisesti kuolevat kuitenkin oli niitä sitten 15 tai 9. Listani oli siis seuraava.
Grazghkull
Mek & Shokk Attack Gun
2x 14 Lootas
8 Kommandoa & Snikrot
3x 30 Shootaboyziä
12 Grottia
10 Grottia
Nämä kaikki olen maalannut suunnilleen viimeisen vuoden sisällä ja ennen sitä ei kokemusta ole ollut vakavasta turnauspelaamisesta. Joka turnauksessa oppii aina jotain uusia kikkoja ja lista hioutuu hieman. Ja kuka sanoi, ettei green tide toimi? Kaikki vastustajan meltat, lancet ja lascannonit yms. menevät näitä vastaan aivan hukkaan. Pääasiassa lootat poksuttelee AV 12 ja sitä pienempiä ajoneuvoja/woundihordaa MC:t säpäleiksi. Sillä aikaa pojat etenee Grazin kanssa grottien jäädessä pitämää objektiveja. Kaikki tietysti yritetään saada maksimikoherensyyn ja areaterrainiin.
Pelit:
Eka:
Vastassa uusi naama minulle, Juhani Seppälä Chaos marsuineen. Listassa tupla lashit, 3x 2 oblia, kaksi rhinollista plaguemarsuja ja kaksi rhinollista normimarsuja unohtamatta terminaattoreita lantikassa. Tällaista listaa vastaan marsuilla useita kertoja hävinneenä örkkilistani alun perin suunnittelinkin. Pointtina on ampua lootilla lashiprinssit alas ja hordata kaikki muu. Homma lähti hiukan huonosti liikkeelle kun heittelin useasti lootilleni yhden kudin per naama ja toinen prinssi eli kai kolmannelle/neljännelle kierrokselle asti. Loppupeleissä pidin kolmea objektivea ja vastustaja kontestoi lantikallaan yhtä kahdesta muusta. Eli johdin kolmella objektivella ja killpointeilla johdin rutkasti, joten 10-0 hyväkseni. Jännä peli, ei siinä mitään.
Toka:
Vastassa Jesse Nurminen, tuttu mies, tällä kertaa susihukilla matkassa. Kolmet long fangit, parit grey hunterit ja kolme susilordia hukilla ja hukkaryhmä. Kill pointit ja kolme objektivea. Pari ekaa vuoroa ammun kaikella isoa susiryhmää jossa kaksi lordia. Toisella vuorolla kolmas lordeista hyökkää Grazin ja 30 pojan kimppuun ja tappaa lopulta Grazin 2+ invun lauettua ja kuolee itse poikien iskuihin. Iso susiryhmä tappaa kahdet poikaryhmät ja lopulta yhdet lootat ennen kuin kuolevat viimeiseen mieheen. Lopulta saan pidettyä kaksi objektivea ja Jesse saa kolmannen, kun hänen maastonväriset grey hunterit olivat poissa näkyvistäni talon nurkalla objektivella ilman että muistin heidän olemassaoloaan lainkaan. Olisin ne saanut kyllä varmaankin ammuttua vikalla vuorolla alas, jos olisin ne huomannut. Paha moka, joka johti lopulta ”vain” 11-9 voittoon. Tiukka peli ja ensimmäinen kosketus thunder wolffeihin. Vikan lordin vika woundi 2+ savella pelasti varmaan 40 woundia, ennen kuin loordi viimein kaatui. Osaanpahan ensi kerralla olla tarkempi ja käsitellä hukkasia ehkä hiukan paremmin. Opettavainen peli siis.
Kolmas:
Thomas Näsmania vastaan määrättiin pelaamaan, kun kummankaan meidän vastustajat eivät ilmestyneet ajoissa paikalle. Eldareita aloittelevan mestarin käsissä siis vastassa. Avataria, farseeriä, guardianeja, rangereita, avengereita ja bansheitä oli tarjolla victory point missionissa. Muutama örkki taisi matkan varrelle hukkua, mutta aika varmastihan se wipeout sieltä tuli. Huomiota herätti falcon holofieldillä, joka otti varmaan 40 glancing hittiä tuloksilla 39 shakenia ja yksi weapon destroyed, ennen kuin tipahti noin kolmanteen lähiskiekkaan nobin klawia vastaan. 20-0 päättyi lauantai.
Neljäs:
Joonas Neva vastassa Black Templareillaan päivän ekassa pelissä. Tehtävänä pöydän neljännekset ja alkuun jo naureskelin helppoa voittoa, vastassa kun oli vain neljä viiden miehen marinea, troop osiossa siis. Noh, lootat tällä kertaa alisuorittivat, eivätkä saaneet speedereitä halutulla tavalla alas. Menin täysillä prätkäkapteenilinkous vedätykseen ja terminaatorit annihiloivat yhden ryhmän poikia. Toinen ryhmä tuli apuun ja tappoi jäljelle jääneet. Ainoastaan hävisin hieman vikan lähiskiekan, ja Grazzi lähti nobin saattamana kotia kohti, kapteeni kun heitti nobin woundaukseen thunder hammerillaa sen ykkösen. Vikalla roundilla kaikki tulitus kohdistui grotteihin, jotka pitivät yhtä neljännestä, mutta herderi jäi jäljelle ja passasi testinsä. Eli mulla joukkoja kolmella, Joonaksella kahdella. Voitin siis 13-7. Tiukka peli ja opinpahan varomaan IC-linkoja.
Viides ja vika:
Vastassa vanha tuttu Touko Kästämä parkkipaikallaan. Vastassa tietysti se ainut armeija, joka jo olemassaolollaan pelottaa örkkejäni. Mahdolisesti kuusi isoa 2+:lla woundaavaa lättyä per vuoro, jotka ignoraavat kaiken koverin paitsi area terrainin. Vähän funtsin, että kun ollaan näin lähellä kärkeä, on vähän pakko koittaa onneaan varsinkin tällaista vastustajaa vastaan. Kuusi objektivea olisi jaossa ja voitin ekan nopanheiton, eli päätin Toukon aloittavan objektivien sijoittelun. Hän laittoikin ensimmäisen keskelle kenttää ja rupesinkin latomaan objektiiveja sille neljännekselle, minkä halusin valita, parhaimpaan suojaan mitä löytyi. Sitten pelattiinkin Toukon sanonoin ”upporikasta ja rutiköyhää”. Touko heitti kai 2, ja minä 3. Vai oisko ollut 5 ja 6, no kuitenkin voitin ja sain neljänneksen parhaalla areaterrain coverilla ja lähes kaikilla objektiiveilla. Siinä sitten vaan poksuteltiin loppupeli tankkeja ja juostiin örkeillä kohti. Sainkin tehokkaasti pidettyä Toukon scoraajat omalla neljänneksellään kaukana objektiiveistä. Ja pidin viimeiseen asti omat objektiivini. Lopussa kaksi eri grottiryhmää pitivät kolmea eri keskiobjektiivia ja vaikka manticoret niitä ampuivatkin, niin passasin molemmat paniikit re-rollien turvin ja objektiivit 5-1 minulle, eli 20-0 voitto. Mainitsemisen arvoisia hetkiä olivat kun wrekkasin ensin yhden chimeran, jonka päälle Touko ajeli toisella, jonka wrekkasin siihen. Sovittiin kuitenkin, ettei Touko enää kolmatta chimeraa aja päällekkäin, koska olisihan se aika retardia. :D Periaatteessahan sitä voisi tehdä vaikka seitsemän chimeran tornin, jos ne aina wrekkailisivat päällekäin. Toinen mainittava seikka on, että Shokk Attack Gun heitti ensimmäistä kertaa koko turnauksessa, tämän pelin vikalla roundilla, strenaksi sen tuplakutosen, eli kaikki templaten alla ovat removed from play. Lisäksi vielä hitti ja woosh, sinne katosi kokonainen infantrysquad joka oli matkalla ottamaan heitä lähintä objektivea. Tiukka kisa ja noppapelihän tämä loppupeleissä on. Kova vastus, mutta mieluisa ja kaikista vastuksistani kuitenkin rehdein, mukavin, kohtelian yms. yms. Fair play pisteet Toukolle kotiin. Toivottavasti kohtaamme uudelleen.
Pohdinnat:
Tulin sitten yhteispisteissä kiilanneeksi muitten ohitse ja sain Banebladen kainalooni. Loistoturnaus, kaikki toimi perin täydellisesti. Majoituksenkin aamupalalla sain Kallelta, parempaa palvelua ei voisi kyllä olla. Suurkiitokset siitä ja koko turnauksen järkkäämisestä. Tällaista varten kehtaa täältä Kuopiostakin aina ajella sinnepäin. Parhaiten hoidettu ruokahuolto, siinä komppaan muita. Järjestäjän puolelta hoidettu yhteispizzatilaus on kyllä erittäin hyvä käytäntö, jota kannatan kyllä kaikkii tämän kokoluokan tapahtumiin.
Jeps, lista toimi ihan hyvin, enempää kommandoja en olisi kai missään pelissä tarvinnut, ja Shokk Attack Gunkin oli ihan kiva piriste ja piste i:n päälle. Sitten vain seuraavaa turnausta odottamaan.
Kait pisteet menevät Rankings HQ:n? ; ) Sieltä jo ehdinkin ykkössijalta tippumaan. Hassua on, että jotkut tulevat jo peliä seuraamaan ja tuntevat meikän nimeltä, vaikken itse ole heitä kuunaan nähnyt.
- Jussi Nurro
Pelasin tosiaan örkeilläni, jotka ovat tulleet useille jo tutuiksi. Listaan mahdutin ihan huvin vuoksi hieman riskialttiin Shokk Attack Gunin mekin seurassa ja pisteet tähän otin pienentämällä kommandojen ryhmää. Nämä kun perinteisesti kuolevat kuitenkin oli niitä sitten 15 tai 9. Listani oli siis seuraava.
Grazghkull
Mek & Shokk Attack Gun
2x 14 Lootas
8 Kommandoa & Snikrot
3x 30 Shootaboyziä
12 Grottia
10 Grottia
Nämä kaikki olen maalannut suunnilleen viimeisen vuoden sisällä ja ennen sitä ei kokemusta ole ollut vakavasta turnauspelaamisesta. Joka turnauksessa oppii aina jotain uusia kikkoja ja lista hioutuu hieman. Ja kuka sanoi, ettei green tide toimi? Kaikki vastustajan meltat, lancet ja lascannonit yms. menevät näitä vastaan aivan hukkaan. Pääasiassa lootat poksuttelee AV 12 ja sitä pienempiä ajoneuvoja/woundihordaa MC:t säpäleiksi. Sillä aikaa pojat etenee Grazin kanssa grottien jäädessä pitämää objektiveja. Kaikki tietysti yritetään saada maksimikoherensyyn ja areaterrainiin.
Pelit:
Eka:
Vastassa uusi naama minulle, Juhani Seppälä Chaos marsuineen. Listassa tupla lashit, 3x 2 oblia, kaksi rhinollista plaguemarsuja ja kaksi rhinollista normimarsuja unohtamatta terminaattoreita lantikassa. Tällaista listaa vastaan marsuilla useita kertoja hävinneenä örkkilistani alun perin suunnittelinkin. Pointtina on ampua lootilla lashiprinssit alas ja hordata kaikki muu. Homma lähti hiukan huonosti liikkeelle kun heittelin useasti lootilleni yhden kudin per naama ja toinen prinssi eli kai kolmannelle/neljännelle kierrokselle asti. Loppupeleissä pidin kolmea objektivea ja vastustaja kontestoi lantikallaan yhtä kahdesta muusta. Eli johdin kolmella objektivella ja killpointeilla johdin rutkasti, joten 10-0 hyväkseni. Jännä peli, ei siinä mitään.
Toka:
Vastassa Jesse Nurminen, tuttu mies, tällä kertaa susihukilla matkassa. Kolmet long fangit, parit grey hunterit ja kolme susilordia hukilla ja hukkaryhmä. Kill pointit ja kolme objektivea. Pari ekaa vuoroa ammun kaikella isoa susiryhmää jossa kaksi lordia. Toisella vuorolla kolmas lordeista hyökkää Grazin ja 30 pojan kimppuun ja tappaa lopulta Grazin 2+ invun lauettua ja kuolee itse poikien iskuihin. Iso susiryhmä tappaa kahdet poikaryhmät ja lopulta yhdet lootat ennen kuin kuolevat viimeiseen mieheen. Lopulta saan pidettyä kaksi objektivea ja Jesse saa kolmannen, kun hänen maastonväriset grey hunterit olivat poissa näkyvistäni talon nurkalla objektivella ilman että muistin heidän olemassaoloaan lainkaan. Olisin ne saanut kyllä varmaankin ammuttua vikalla vuorolla alas, jos olisin ne huomannut. Paha moka, joka johti lopulta ”vain” 11-9 voittoon. Tiukka peli ja ensimmäinen kosketus thunder wolffeihin. Vikan lordin vika woundi 2+ savella pelasti varmaan 40 woundia, ennen kuin loordi viimein kaatui. Osaanpahan ensi kerralla olla tarkempi ja käsitellä hukkasia ehkä hiukan paremmin. Opettavainen peli siis.
Kolmas:
Thomas Näsmania vastaan määrättiin pelaamaan, kun kummankaan meidän vastustajat eivät ilmestyneet ajoissa paikalle. Eldareita aloittelevan mestarin käsissä siis vastassa. Avataria, farseeriä, guardianeja, rangereita, avengereita ja bansheitä oli tarjolla victory point missionissa. Muutama örkki taisi matkan varrelle hukkua, mutta aika varmastihan se wipeout sieltä tuli. Huomiota herätti falcon holofieldillä, joka otti varmaan 40 glancing hittiä tuloksilla 39 shakenia ja yksi weapon destroyed, ennen kuin tipahti noin kolmanteen lähiskiekkaan nobin klawia vastaan. 20-0 päättyi lauantai.
Neljäs:
Joonas Neva vastassa Black Templareillaan päivän ekassa pelissä. Tehtävänä pöydän neljännekset ja alkuun jo naureskelin helppoa voittoa, vastassa kun oli vain neljä viiden miehen marinea, troop osiossa siis. Noh, lootat tällä kertaa alisuorittivat, eivätkä saaneet speedereitä halutulla tavalla alas. Menin täysillä prätkäkapteenilinkous vedätykseen ja terminaatorit annihiloivat yhden ryhmän poikia. Toinen ryhmä tuli apuun ja tappoi jäljelle jääneet. Ainoastaan hävisin hieman vikan lähiskiekan, ja Grazzi lähti nobin saattamana kotia kohti, kapteeni kun heitti nobin woundaukseen thunder hammerillaa sen ykkösen. Vikalla roundilla kaikki tulitus kohdistui grotteihin, jotka pitivät yhtä neljännestä, mutta herderi jäi jäljelle ja passasi testinsä. Eli mulla joukkoja kolmella, Joonaksella kahdella. Voitin siis 13-7. Tiukka peli ja opinpahan varomaan IC-linkoja.
Viides ja vika:
Vastassa vanha tuttu Touko Kästämä parkkipaikallaan. Vastassa tietysti se ainut armeija, joka jo olemassaolollaan pelottaa örkkejäni. Mahdolisesti kuusi isoa 2+:lla woundaavaa lättyä per vuoro, jotka ignoraavat kaiken koverin paitsi area terrainin. Vähän funtsin, että kun ollaan näin lähellä kärkeä, on vähän pakko koittaa onneaan varsinkin tällaista vastustajaa vastaan. Kuusi objektivea olisi jaossa ja voitin ekan nopanheiton, eli päätin Toukon aloittavan objektivien sijoittelun. Hän laittoikin ensimmäisen keskelle kenttää ja rupesinkin latomaan objektiiveja sille neljännekselle, minkä halusin valita, parhaimpaan suojaan mitä löytyi. Sitten pelattiinkin Toukon sanonoin ”upporikasta ja rutiköyhää”. Touko heitti kai 2, ja minä 3. Vai oisko ollut 5 ja 6, no kuitenkin voitin ja sain neljänneksen parhaalla areaterrain coverilla ja lähes kaikilla objektiiveilla. Siinä sitten vaan poksuteltiin loppupeli tankkeja ja juostiin örkeillä kohti. Sainkin tehokkaasti pidettyä Toukon scoraajat omalla neljänneksellään kaukana objektiiveistä. Ja pidin viimeiseen asti omat objektiivini. Lopussa kaksi eri grottiryhmää pitivät kolmea eri keskiobjektiivia ja vaikka manticoret niitä ampuivatkin, niin passasin molemmat paniikit re-rollien turvin ja objektiivit 5-1 minulle, eli 20-0 voitto. Mainitsemisen arvoisia hetkiä olivat kun wrekkasin ensin yhden chimeran, jonka päälle Touko ajeli toisella, jonka wrekkasin siihen. Sovittiin kuitenkin, ettei Touko enää kolmatta chimeraa aja päällekkäin, koska olisihan se aika retardia. :D Periaatteessahan sitä voisi tehdä vaikka seitsemän chimeran tornin, jos ne aina wrekkailisivat päällekäin. Toinen mainittava seikka on, että Shokk Attack Gun heitti ensimmäistä kertaa koko turnauksessa, tämän pelin vikalla roundilla, strenaksi sen tuplakutosen, eli kaikki templaten alla ovat removed from play. Lisäksi vielä hitti ja woosh, sinne katosi kokonainen infantrysquad joka oli matkalla ottamaan heitä lähintä objektivea. Tiukka kisa ja noppapelihän tämä loppupeleissä on. Kova vastus, mutta mieluisa ja kaikista vastuksistani kuitenkin rehdein, mukavin, kohtelian yms. yms. Fair play pisteet Toukolle kotiin. Toivottavasti kohtaamme uudelleen.
Pohdinnat:
Tulin sitten yhteispisteissä kiilanneeksi muitten ohitse ja sain Banebladen kainalooni. Loistoturnaus, kaikki toimi perin täydellisesti. Majoituksenkin aamupalalla sain Kallelta, parempaa palvelua ei voisi kyllä olla. Suurkiitokset siitä ja koko turnauksen järkkäämisestä. Tällaista varten kehtaa täältä Kuopiostakin aina ajella sinnepäin. Parhaiten hoidettu ruokahuolto, siinä komppaan muita. Järjestäjän puolelta hoidettu yhteispizzatilaus on kyllä erittäin hyvä käytäntö, jota kannatan kyllä kaikkii tämän kokoluokan tapahtumiin.
Jeps, lista toimi ihan hyvin, enempää kommandoja en olisi kai missään pelissä tarvinnut, ja Shokk Attack Gunkin oli ihan kiva piriste ja piste i:n päälle. Sitten vain seuraavaa turnausta odottamaan.
Kait pisteet menevät Rankings HQ:n? ; ) Sieltä jo ehdinkin ykkössijalta tippumaan. Hassua on, että jotkut tulevat jo peliä seuraamaan ja tuntevat meikän nimeltä, vaikken itse ole heitä kuunaan nähnyt.
- Jussi Nurro
Oot nääs jo julkkis. Onnea menestyksestä!Scythas kirjoitti: Hassua on, että jotkut tulevat jo peliä seuraamaan ja tuntevat meikän nimeltä, vaikken itse ole heitä kuunaan nähnyt.
Orks orks orks
Tottakait lähtevät ! Kiitoksia vaan kiitoksista :)Scythas kirjoitti:Kait pisteet menevät Rankings HQ:n? ; ) Sieltä jo ehdinkin ykkössijalta tippumaan.
EDIT : Rankingit lähti.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Turnauksessa joku toinen lohjalainen kyseli pelisauraa mutta en silloin ehtinyt enempää ottaa tietoja ylös. Eli jos hän tämän lukee niin voi ottaa minuun yhteyttä YV:llä. Myös turnauksen järjestäjistä tai tuomareista voi joku yhdistää miedät lohjalaiset jos sattuvat tietämään kuka on kyseessä.
-Jussi
-Jussi
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.