"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PK-seudun miniatyyrimeettiketju (next meet: 26.1. 13->)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Okkiw

Re: PK-seudun miniatyyrimeettiketju (next meet: 26.3. 16:00

Viesti Kirjoittaja Okkiw »

Memnon kirjoitti:Taidan itse asiassa jättää tämän väliin, mitään näytettävää ei ole. Ensi kuussa sitten.
Tähän on kerrottava oma mielipide. Itse olen sitä mieltä että tulisin paikalle, vaikka en omaisi mitään näytettävää,,se kun ei mielestäni ole näiden tapaamisten pointti=).....kuullostaa ehkä hullulta, mutta omasta mielestä tärkeintä on päästä tapaamaan samanhenkisiä ihmisiä rennossa ilmapiirissä.

On hauskaa päästä jauhamaan rauhassa näistä ihmeellisistä pienmiehistä! Itse en harrasta pelaamista, joten tapaan harvoin "kolleegoitani". Näissä tapaamisissa käy erittäin asiallisia harrastajia, monilta rakkaan harrastuksemme eri aihealueilta, Joku pelkästään maalaa, joku on kova turnauspelaaja jne. Keskustelemalla eri ikäisten ja eri tasoisten (siis harrastuksen puitteissa!) voi oppia paljon uusia asioita.

plus ne jatkot...mm...Beer and good company!
"Lukeminen kannattaa aina"
http://spikyratpack.blogspot.com/
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Joo, huhtikuu näyttää vaikealta. Model expon lisäksi saman viikonloppuna on hiphopin SM-kisat, mutta se ei varmaan kiinnosta täällä ketään muuta kuin minua. ;) Lisäksi ennen tuota 16. päivää en itse pääse paikalle, kun olen Amerikan kultamaassa. Noh, pohditaan vielä; pakko ei ole meetata lauantaina.

En tosin tiedä, kannattaako Sotun maalauskisan töitä tuoda näytille, jos minä ja Ninnu olemme tuomaroimassa kisaa. :S
Neurotic kirjoitti:
Matti kirjoitti:
Neurotic kirjoitti:
Day kirjoitti:Kokeillaan sit uudestaan huhtikuussa? Päivämäärätoiveita voi esittää jo nyt. :)
Kuun viimeinen eli 30.4.?
Kai tämä oli vitsi? 30.4 on vappuaatto.
Oho.

16.?

Edit: tuo tosin on jo aika pian ja Model Expon kanssa päällekkäin. Seuraavana viikonloppuna taas on pääsiäinen, joten jokainen kuuliainen kristitty on varmaankin odottamassa innosta piukeana ylösnousemusta (Edit: ellei jopa resurrektiota hehehe). Ei ensi kuu oikein näytä hyvältä.

Olisiko viisainta vain jättää seuraava tapaaminen toukokuulle? Tällöin näytillä saattaisi olla jopa jotain, jos ihmiset kiikuttavat maalauskisatöitään paikalle.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Day kirjoitti:Noh, pohditaan vielä; pakko ei ole meetata lauantaina.

En tosin tiedä, kannattaako Sotun maalauskisan töitä tuoda näytille, jos minä ja Ninnu olemme tuomaroimassa kisaa. :S
Periaatteessa mulle sopisikin jokin arkipäivä aina paremmin kuin lauantait, mutta huhtiqn jälkeen sillä ei ole niinkään väliä.

Maalauskisatöiden esittelyhän on kiinni ihan siitä, onko raati ehtinyt lausua painokkaan sanansa ennen meattia, joka on ajankohtana X.

...

Ai häh, maalauskilpailu?
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Okkiw kirjoitti:
Memnon kirjoitti:Taidan itse asiassa jättää tämän väliin, mitään näytettävää ei ole. Ensi kuussa sitten.
Tähän on kerrottava oma mielipide. Itse olen sitä mieltä että tulisin paikalle, vaikka en omaisi mitään näytettävää,,se kun ei mielestäni ole näiden tapaamisten pointti=).....kuullostaa ehkä hullulta, mutta omasta mielestä tärkeintä on päästä tapaamaan samanhenkisiä ihmisiä rennossa ilmapiirissä.

On hauskaa päästä jauhamaan rauhassa näistä ihmeellisistä pienmiehistä! Itse en harrasta pelaamista, joten tapaan harvoin "kolleegoitani". Näissä tapaamisissa käy erittäin asiallisia harrastajia, monilta rakkaan harrastuksemme eri aihealueilta, Joku pelkästään maalaa, joku on kova turnauspelaaja jne. Keskustelemalla eri ikäisten ja eri tasoisten (siis harrastuksen puitteissa!) voi oppia paljon uusia asioita.

plus ne jatkot...mm...Beer and good company!
Puhut asiaa. On hyvinkin mahdollista että ilmestyn paikalle.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

Onko huomenna siis huomenna tulossa ihmisiä puhumaan "asiaa" ?
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Ogre_dude kirjoitti:Onko huomenna siis huomenna tulossa ihmisiä puhumaan "asiaa" ?
Mä tulen toki, ja tuon jotain näytillekin (en tosin figuja). Jatkoiluun en pääse, kun pitää lukea pari kirjaa. :S
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Hei!

Huhtikuu on ollut vähän hankala figumeettien suhteen, joten kokeillaanko seuraavaksi toukokuuta? Ehdottaisin lauantaita 14.5. klo 16 alkaen. Tuttu ja turvallinen paikka Kaisaniemen metroasemalla.
Usermaatra

Viesti Kirjoittaja Usermaatra »

Mun kesäsuunnitelmiin kuuluu, et pääsen Stadiin figumiittiin ees kerran. Iha vaan siksi että musta on niin siistiä että jotkut tyypit vaa kerääntyy tunneliin minioniensa kaa kerran kuukaudessa.

Onko kaikilla violetit kaavut joissa on keltaisia pentagrammeja? Kauanko teidän miitit yleensä kestää?
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Ei nyt millään pahalla ketään kohtaa mutta jotenkin tuntuu hullulta että tämä ketju on tässä osiossa.
Ulkopaikkakuntalaisena tämä topicki ei tarjoa itselleni mitään joten siksi se pomppaa joka kerta silmilleni. Eikös tämä ketju ennemmin kuuluisi peliporukkoihin --> Helsinki?
Harvemmin täälä kuitenkaan puhutaan mitään liittyen "Maalaus, konverttaus ja maiseman teko" aiheisiin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Runt kirjoitti:Ei nyt millään pahalla ketään kohtaa mutta jotenkin tuntuu hullulta että tämä ketju on tässä osiossa.
Ulkopaikkakuntalaisena tämä topicki ei tarjoa itselleni mitään joten siksi se pomppaa joka kerta silmilleni. Eikös tämä ketju ennemmin kuuluisi peliporukkoihin --> Helsinki?
Harvemmin täälä kuitenkaan puhutaan mitään liittyen "Maalaus, konverttaus ja maiseman teko" aiheisiin.
Jos se olisi Helsingin peliporukka -alueella, ei kukaan tätä lukisi. Esim. Usermaatra ei olisi kommentoinut mitään tähän. Kaipa figumiittiketjuja voi tehdä muillekin alueille.

14.5. yritän tulla kuulostelemaan. Mitään en ole tuomassa, mutta tuskinpa se niin fataalia on.
Ogre_dude

Ite koitan ainaskin päästä paikalle, nyt toivottavasti joillain ois jotain figuja kerta toi maalaus skaba alkaa oleen aika ajankohtaista vaikka eihän noitten vanhojen codexsejen ja WD:en lukeminen mitään nihkeetä ole :D.
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
Agamemnon2

Re: PK-seudun miniatyyrimeettiketju (next meet: 14.5. 16:00

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Toukukuu jää kyllä väliin, olen Tampereella tuolloin.
Okkiw

No onkos tänään ketään tulossa tonne paikalle?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Okkiw kirjoitti:No onkos tänään ketään tulossa tonne paikalle?
Minä. Heini ilmoitti tulevansa, sekä ainakin Ogre Dude pari viestiä ylempänä. :)

Kapteeni Gagaa ei vissiin nähdä? :(
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Minä käyn pistäytymässä muun asioinnin ohessa. Ei mulla kylläkään mitään esiteltävää ole. :)
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Okkiw

Gyllä se Gapteeni näkyy siellä;)
Ogre_dude

valitettavasti joudun perumaan, olin eilen pistäytymässä hesassa ja huomasin turhan myöhää et ois ollu miittii, ja nyt kävis vähän ehkä turhan kalliiks kukkarolle. Eli Ogre_duden voi laskea pois mies vahvuuksista, millos ois seuraavaa tiedossa ?
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

En lähdekään teitä tartutaamaan kurjaan räkätautiin :/.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Sup.

Koetan pitää tätä ketjua relevanttina niillekin, jotka eivät meetteihin tule, eli tässä lyhyesti asioita joista puhuimme.

Viimeksi juttelimme paljon sculptaamisesta, valamisesta ja forge worldista. Mikko sai valmiiksi 32-millisen kapteeni gagansa (löytyy mm. täältä: http://spikyratpack.blogspot.com/ ), jota sitten ihmeteltiin. 32-millisten figujen sculptaaminen on kovin erilaista kuin yli 80-millisten nappien, ja olimme yllättyneitä miten hyvin 80-millinen gaga toimii 32mm -skaalassa vaikka molemmissa napeissa on yhtä paljon yksityiskohtia. Forgen malleista puhuttiin myös, ja todettiin että hartsivalun yleistyessä on kivaa nähdä monen kotipajankin tarjoavan tosi erilaisia figuja ja töitään myyntiin, kuten esim. tällaisia.

Lisäksi juttelimme väreistä. Eini toi näytille Stephanie Pui-Mun Law'n taidekirjan. Puimunin tapa käyttää värejä on todella hauska, mutta tietenkin toimii lähinnä vain akvarellitöissä. Juttelimme tuokion myös Jeremien / Armees de gehennen tavasta käyttää värejä, joka muistuttaa hieman Puimunin värienkäyttöä. Muutamia esimerkkejä alla:

http://www.coolminiornot.com/76851
http://www.coolminiornot.com/79600
http://www.coolminiornot.com/82513
http://www.coolminiornot.com/28966

Myös juteltiin, josko conissa kannattaisi pitää värityöpaja. Ideana olisi lähinnä vain käydä läpi värien käyttöä, taittamista ja yhdistelyä. Etenkin pelipöydälle tarkoitetuissa napeissa väriteemalla voi olla isokin merkitys, kun maalauksen yksityiskohtia ei erityisemmin juuri tule katsottua.

Siinäpä kaikki tältä kertaa. Tervetuloa mukaan ensi kerralla. :)
Ogre_dude

oliko seuraavasta kerrasta mitään puhetta ? täytyis laittaa kalenteriin ettei järkkää mitään samaan aikaan :DD
Vai että forgesta oli puhetta, täytyykin ens kerraks saatuu noi viimisimmät ukkelit valmiiks nii pääsevät ihmiset pällistelemään niitä.
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”