"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ihka ensimmäinen eldar-listani 1000pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
ParanormaaliMursu

Ihka ensimmäinen eldar-listani 1000pts

Viesti Kirjoittaja ParanormaaliMursu »

Joo elikkä aloitin tuossa just eldarit ja myös 40k:n ja tein heti listan kun codex tuli mutta selailin ensin muiden sotulaisten tekemiä eldar-listoja ja päädyin tälläiseen:

HQ
farseer 135pts
spirit stones
doom, mind war
runes of warding

Troops
Dire avengers x10 120pts

Dire avengers x10 152pts
exarch with two shuriken catapult
bladestrom

Rangers x5 95pts
Elites

Howling banshees x6 118pts
exarch
executioner
Wave serpent 115pts
twin-linked scatter lasers

Heavy support
Falcon 145pts
bright lance

Fire prism 115pts

=995pts

Risuja ja ruusuja saa antaa ja kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista.
p.s. en tiedä onko tällä tiedolla väliä mutta useimmiten on vastassa dark eldarit
"Make us whole again"

Dead space
Haltijajorma

Re: Ihka ensimmäinen eldar-listani 1000pts

Viesti Kirjoittaja Haltijajorma »

Noh itse suippis pelaajana sanon suoraan. Mind war on täysin turha farkulla, varsinkin deldareita vastaan ,hyöty jää yhden heppulin tappamiseen, korkeintaan, ota enenemmin Guide tai edes Stormi se pinnavana saattaa saada jotakin aikaan kuitenkin varsinkin wychein keskuudessa large blastina. (Muista combottaa doomin kans.) Howlarit on myös yhtä tyhjän kans ellei vastassa ole kunnon armoroitua sakkia (marsuja pääasiassa.) Heppulit voisi korvata, vaikka Scorppareilla koska woundivat 3+ ja wychet saa kuitenki invu heitot joka tapauksessaa.

Anna direille se taksi alle ennemmin ne on trooppeja ja ne sitä myös tarvii, ja falconilta mieluusti ylikallis lance pois tai heität koko Falconin mäkeen ja tilalle vaikka war walker squadi (pelottavia kun annat kaikille tupla scatterit ;D.) Tai sitten ilkeä pelote ja otat mukaan Avatarin jonka inspring on hyvä, ja kova lähistelijä ja tulen imijä. (Voit harkita myös wraithlordia, tosin en suosittele kun Deldareilla sattuu olemaan poison pyssyt.)

Warp spiderit on kivoja ja samoin eri hyvä combp on Autarch siivillä, ja sitten Swooping hawkeja exalla ja skyleapilla. Huomaat combon tehokkuuden kun kattelet Codexia vähäsen. Ja Autarchille myös fusion gun tankkien hakuun ja sitte vaikka vielä Mandiblasterit ja scorpion chainsword. Tässäpä tätä alkuun.
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

Nuo 6 Bansheeta mahtuvat Falconiinkin, joten anna Wave serpent mieluummin toisen Dire Avenger -ryhmän käyttöön. Sekä Falconiin, että Waveen kannattaa ehdottomasti ottaa Spirit stones -upgrade ja Falconiin myös Holo-field, joka lisää sen kestoa huomattavasti. Harkitsisin myös Falconin brightlancen vaihtamista Eldar missile launcheriin tai scatter laseriin. Kalliista bright lancesta et hirveästi hyödy bs 3:lla ja dark eldareilla ei taida olla mitään vehiclejä joiden Armour value on yli 12(?), joita vastaan lancen AV:n pudotuksesta olisi hyötyä. Aseet vaihtamalla vapautuisi jonkin verran pisteitä näihin muutoksiin ja lisää niitä saa esim. tiputtamalla Farseerilta spirit stonet ja Mind warin. Jos pisteitä jää yli niin harkitsisin myös rangereiden muuntoa pathfindereiksi.

edit: Ai niin. Banshee-exarchille kannattaa laittaa acrobatic-kyky. Halpa ja hyödyllinen.
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ei ne Bansheet nyt niin huonoja ole, vaikka eivät pääsekään oikeuksiinsa kevyesti panssaroituja kohteita vastaan. Bansheet ovat kuitenkin tehokkaita lähistelijöitä ja iskevät aina ensin, niin kyllä niille aina käyttöä löytyy, joten en itse ainakaan vaihtaisi heitä Scorppareihin, etenkin jos pidät figuista. Lisäksi itse olen kyllä skeptinen Exarchin Executinerista, sillä se ei oikein sovellu Banhseejen rooliin. Juu se antaa mahiksen tehdä jälkeä koviinkiin kohteisiin, mutta kun Bansheet ei niitä vastaan alun perinkään halua tapella. Mirrorswordit on sitten parempia heikkokestoisia joukkoja vastaan.

Muutoin mennään kahden edellisen linjoilla, eli Doomseer Wardingilla on riittävä tuki listalle. Serpent toiselle Direjengille. Alastomat Diret ei ole oikein pop valinta, joten jotain kamaa näille kannattaisi hankkia. Falcon, Serpent ja Prisma tarvisivat Eldarien ajoneuvojen peruskamat, eli Spirit Stonet ja Holo-fieldit. Sitten se Falconin lance on tosiaankin huono sijoitus.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

Half-breed kirjoitti:Lisäksi itse olen kyllä skeptinen Exarchin Executinerista, sillä se ei oikein sovellu Banhseejen rooliin. Juu se antaa mahiksen tehdä jälkeä koviinkiin kohteisiin, mutta kun Bansheet ei niitä vastaan alun perinkään halua tapella. Mirrorswordit on sitten parempia heikkokestoisia joukkoja vastaan.
Tästä oon hiukan eri mieltä. Doomin kanssa bansheet pärjäävät varsin hyvin esim. tyranidin isompia monstereita vastaan. Itse olen kovasti tykännyt tuosta executionerista niin pienen toughnessin joukkoja, kuin isompiakin röllejä vastaan.
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”