Kuopio ja LotR figupeli

Kuopion ja lähiseutujen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

aatami

Kuopio ja LotR figupeli

Viesti Kirjoittaja aatami »

Viimeisen katastrofiturnausken jälkeen, mikäs on lotrin tilanne täällä Kuopiossa?
Turnauksen piti olla demotus/aloittelijoiden opastus tapahtuma, mutta juttu meni siihen että paikalle tuli yksi aloittelija (minä) täys-fluffisella armeijalla, pari jo jonkin aikaa pelannutta, ja sitten Garoth, niin juustoisella armeijalla (joka johti siihen että hän voitti turnauksen) mitä rahalla saa. Ei siis ollut ollenkaan hauskaa, ja sain huonon kuvan pelistä (vaikka olinkin saanut jo erinomaisen kuvan pelistä fluffipelattuani Valaganten kanssa). Mielestäni lotriin ei sovi juustoilu ollenkaan... Faba ja Kimble ovat siinä rajalla, mutta lotriin sopii minusta äärettömän paljon enemmän fluffi-, ja hupipelaus, kuin verinen min-maxaus.

Eli asiaan: Mikä on LotR SBG:n tilanne Kuopiossa? Pelaako kuinka moni muu lotria? Aloittivatko ihmiset oikeasti lotrin, kun tarkoitus oli?

Minä ainakin mielelläni pelaisin lotria, jos se on sitten lord of the rings fluffipelausta eikä lord of the min-max copy-paste.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Valagante

Re: Kuopio ja LotR figupeli

Viesti Kirjoittaja Valagante »

For the record, minä pelaan edelleen vaikka en ole wiime aikoina ehtinyt paikalle hautauduttuani massiivisen figuvyöryn alle. Pitäisi tässä jonain päivänä raahata nämä Rohanin pojat sinne paikalle... mutta eipä nyt eksytä asiasta. Kuulostaa hiukan siltä että tournee ei aivan saavuttanut päämääräänsä.

Minuakin kiinnostaisi kuulla edistyikö pelaajakannan kasvatus/konversioprosessi.
Se jolla kuollessaan on eniten leluja, voittaa.
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Jeps. Turnauksessa ei tainnut mennä pieleen muu, kuin että järjestäjien lisäksi paikalle saapui kolme ihmistä. Minä ja Pesis päätimme pelata järkkärin roolissa yhtenä pelaajana, jotta saatiin edes tasainen paritus. Neljällä pelaajalla homma oli vähän kivistä ja kivisemmäksi se meni vielä, kun aatami jätti leikin kesken. Pelasin itsekin Garothin listaa vastaan, eikä se nyt niin kauhea ollut. =) Turnauslista, kyllä joo, mutta ihan pörrökäs ja kyllä sille olisi voinut asioita tehdä, jos vain olisi osannut.Totuus vain on, että kaveri oli paikalla olleista ihmisistä kokenein ja esimerkiksi minä ja aatami emme kumpikaan olleet pelanneet peliä juuri ollenkaan. Ihmekös siis tuo, että mies heitteli meitä kuin säkkejä - mutta sellaista se on, siinähän sitä pelatessa oppii. =)

Muuten pelit menivätkin jees ja ainakin itselläni, Pikku-Makella ja Garothilla näytti olevan hauskaa. Mietittiin siinä lähtiessä, jotta seuraavalla kerralla voisi vain muutta vähän konseptia; jotta mentäisiin vain jonkun kämpille ja heitettäisiin rennosti noppaa kera kaljan. Tällä ketaa sana "turnaus" taisi hämätä sen verran, että Garoth sitten oikeasti toi sen turnauslistan, jossa siis ei mitään väärää ole, mutta tuollaisessa rennommassa illanvietossa ihmiset länttäisivät vain nappinsa kentälle. Ei se niin tarkkaa ole, eikä sitä kannata liikaa miettiä. Nappejakin taitaa olla yhteensä ihmisillä sen verran (lähinnä siis Garothilla) jotta voisi joskus kokeilla tällaisessa tapaamisessa ihan vaikka trilogian skenujen pelaamista. Olisi kiva jäkätä tällainen, kovinkinkin kyllä.

Vaan saa nähdä mitä kevät tuo. Rahaa ei kaljotteluun juuri nyt ole ja aikakin on vähän kortilla extempore-figuiluun. Mutta järkätkää ja pelailkaa. Itse en tiedä ollenkaan, missä päin Suomea hiihdän kesällä ja tulevana syksynä, mutta Kuopiossa kyllä tulee pyörittyä ja jos vain aikaa repeää niin enköhän itsekin jonnekin ilmesty.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No joo, myönnetään, turnauslistalla tultiin. Se on ihan toimiva, mutta ei se nyt missään määrin juustoinen ollut. Se oli ihan jees vuonna 2006 jolloin sen tein, mutta sen jälkeen on LOTR:iin tullu aika paljon tehokkaampiakin juttuja. Mut mun mielestä Spider Queenit tai Dragon armeijan johtajana tai Shadowlordin ymppääminen kaikkiin listoihin sitä LOTR:in copy-pastea, mitä mä olen aina yrittänyt välttää, vaikka sillä itseäni jalkaan ammunkin.

Barrow-wightit on ollu jo pitkään mun juttu, vaikka ne kaukana optimista ovatkin. Niillä on yksi pelin parhaista (ellei suoraan paras) taika, mutta itse jätkä on niin tuhtia jöötiä ettei mitään rajaa. Kyseessä on 50 pts hero, joka ei tuo armeijaan yhtään Mightia, mikä rajoittaa armeijan strategista kontrollointia aika paljon. Lisäksi D7, W1 ja Fate 0 tarkoittaa, että ne kestää lähiksessä just yhtä paljon kuin mun armeijan perusrivimiehet. Yleensä noiden kohtaloksi on tulla ammutuksi jousilla, tai sitten vastustaja sitoo niitä rivimiehillä, joka estää niitä taikomasta, eli olemasta yhtään mitään. Ja vaikka sen rivimiehen tarkoituksena onkin vain sitoa, niin yleensä se pentele onnistuu siinä ihan vaan vahingossa tappamaan wightin pois. Se on noitten kanssa se suurin ongelma, mitään ei saa päästää läpi niihin, about joka ikisellä figulla koko pelissä on realistinen mahdollisuus tappaa wighti yhdellä lucky-shotilla. Mut yleensä ihmiset unohtaa miten helppo ne on tappaa, se niiden loitsun vaikutus vie tehokkaasti huomion pois siitä. Ei sen niiden loitsun nimi turhaan ole "Paralyse", yleensä se toimii yhtä hyvin pelaajaan kuin pelinappuloihin...

Nuo ei siis tosissaan mitään LOTR:in copy-paste-juustoa ole, 7 vuodessa turnauksissa olen nähnyt noita vain kerran jonkun muun listassa kuin omassani, (Fängin lista Lahden Juhla-Fanaticissa). Kaipa ne olis yleistyny sinne Spider Queenien ja Shadowlordin tasolle, jos ne oikeasti olisivat hyviä.

Itse pelailen trilogia skenuja ihan yhtä mieluusti kuin perusmättöjäkin, ja figujakin riittää aika monenlaiseen. LOTR kyllä soveltuu erittäin hyvin kevyeen hupipelaamiseen. Yrittää ehtiä joskus, jos nyt sais tiistait vapautettuja muusta vapaa-aikaa syövästä toiminnasta.
Phil Kelly says "No!"
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Joo, itseäni kiinnostaa ainakin fluffiset kampanjat (tms), jos joskus niitä joku järjestää.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Joskus me vielä laitetaan se Markon helms deeppi käyttöön ja mä tuon paikalle 10 000 urukkia :P
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kuopio”