Tästä hieman juttuja kuulleena ajattelin kysellä ihmisten tuntoja tästä;
- Minkälaista työstää? Onko tämä sitä "Foamboardia" josta monet ulkomailla kaikenmoista väsäävät?
- Mistä voi/kannattaa tilata?
Kapalevy - mitä ja mistä?
- Kaapelikala
Re: Kapalevy - mitä ja mistä?
Ekaan:
Vaahtomuovia + paperia, veitsellä menee. Ja on se.
Tokaan:
=2&fid[]=47&fid[]=3&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi]Rakettitiedettä ja oma-aloitteisuutta, niin olisi tilauspaikatkin löytänyt hetkessä.
Ei se haun käyttäminen niin vaikeaa ole, eihän?
Vaahtomuovia + paperia, veitsellä menee. Ja on se.
Tokaan:
=2&fid[]=47&fid[]=3&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi]Rakettitiedettä ja oma-aloitteisuutta, niin olisi tilauspaikatkin löytänyt hetkessä.
Ei se haun käyttäminen niin vaikeaa ole, eihän?
Täältä tilasin itse juuri äsken, eivät ottaneet toimituskuluja lainkaan. Homman toimivuutta noin muuten en osaa vielä kommentoida, paitsi, että nettikauppaan rekisteröityminen oli hiukka hankalaa.
Aika mukavaa. Metalliviivoitin ja vaihtoteräveitsi lienevät edelleen hyvä perusratkaisu. Vähän pitää varoa kieroon leikkaamista, pahvin repeämistä, vaahdon ruhjontaa ja muuta yleistä sähläystä. Terävällä veitsellä ja rauhallisesti tulee hyvä.ShadowMan kirjoitti:- Minkälaista työstää?
Ammattilaisen liimausohjeet. Paljas vaahto voi rikkoutua käytössä tai haihtua spray-maaliin.
Juu. Ehkä vielä tarkempi termi on "foamcore", jolla tehdään ero pelkästä vaahdosta koostuviin levyihin. Käytännössä kyllä foamboardilla viitataan usein juuri pahvilliseen.Onko tämä sitä "Foamboardia" josta monet ulkomailla kaikenmoista väsäävät?
KAPA ja KAPA-fix ovat ymmärtääkseni 3A Compositesin tuotemerkkejä, jotka ovat päätyneet suomeen yleisnimeksi koko materiaalille.
Voi: Monetkin kaupat aloilta askartelu, pienoismallit, kehystys, taide, myymäläsisustus, arkkitehtuuri.- Mistä voi/kannattaa tilata?
Kannattaa: Riippuu paikallisesta tarjonnasta, tarpeen määrästä ja mahdollisista toimituskuluista.
Itse olen saanut kehystämöistä hukkapaloja ilmaiseksi tai irtokolikoilla. Alle 20 sentin suikale ei ole siellä hyötytavaraa, mutta pienoismalleissa riittää vielä pitkälle. Täysi levy taas mitataan usein neliömetreissä. Muovikassillinen silppua on riittänyt vuosiksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Moi,
itse kävin hakemassa Lohikarista (www.lohikari.fi).
Voi ostaa yksittäisiä levyjä eikä hinta ole paha.
itse kävin hakemassa Lohikarista (www.lohikari.fi).
Voi ostaa yksittäisiä levyjä eikä hinta ole paha.
Vanha threadi: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =3&t=93314
Itse kävin paikallisessa ETRA:ssa, mutta sieltä minimimäärä oli 100 levyä. Ööh! Ehkä vähän liikaa. Paikallisesta taideliikkeestä löytyi sitten eri yksittäisinä 3 ja 5 mm paksuja levyjä. 3 mm paksu, valkoinen 70x100 cm maksoi vajaat 8 € (hinta 2010).
-b-
Itse kävin paikallisessa ETRA:ssa, mutta sieltä minimimäärä oli 100 levyä. Ööh! Ehkä vähän liikaa. Paikallisesta taideliikkeestä löytyi sitten eri yksittäisinä 3 ja 5 mm paksuja levyjä. 3 mm paksu, valkoinen 70x100 cm maksoi vajaat 8 € (hinta 2010).
-b-
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
He'll give you His grace enabling you to cope :-