"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1750p Tau-armeeja

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
jamovoima
Valvoja

1750p Tau-armeeja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Heippa.

Olen vähän herätellyt taulaisiani talviunilta ja pohtinut listoja. Tämmöiseen päädyin, vaikuttaisi hauskalta pelata, tarpeeksi kyvykkäältä ja muutenkin mukavalta pienine puutteineen:

HQ

Shas'el -109p-
-fusion blaster, missile pod, plasma rifle, hw targeting array & multi-tracker-

Elites

2 Crisis suits -169p-
-plasma rifle, missile pod, multi-tracker, team leader, gun drone, marker drone-

2 Crisis suits -169p-
-plasma rifle, missile pod, multi-tracker, team leader, gun drone, marker drone-

2 Crisis suits -133p-
-fusion blaster, missile pod, multi-tracker, team leader, 2 gun drones-

Troops

3x 6 Fire warriors -3x 60p-

2x 10 Kroot -2x70p-

Devilfish transport -85p-
-distruption pod-

Fast attack

2x 4 Pathfinders -2x 48p-

2x Devilfish -2x 85p-
-distruption pod-

Heavy support

2 Broadsides -175p-
-target lock, 2 shield drones-

2 Broadsides -175p-
-target lock, 2 shield drones-

Sky ray -145p-
-burst cannons, targeting array, distruption pod-

Total: 1746

Paljon lamppuja ja pyssyjä. Objektiivien nappaaminen hiukan haastavaa, mutta se on aina taulla.
Flogger

Re: 1750p Tau-armeeja

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Perusteiltaan näyttää kai ihan ok, mutta detaileissa riittää hiomista:

-Targeting arraysta ei ole HW-versiota. Noin yleisesti, kolmen aseen suitit eivät ole suositeltavia kun maksimissaan kahdella voi ampua. Joskus olen miettinyt Shas'Oa jolla olisi vaikka Missile-Airburst-Fusion, jotain joka tilanteeseen.

-Marker Droneja pidetään yleensä liian kalliina että niitä kannattaisi ottaa. Jos suitille ostaa Team Leaderin, niin ehdottomasti samalla Targeting array, ja Multi-tracker hardwirediksi.

-Omasta mielestäni ainakin toinen kroottiporukka saisi olla vähän isompi (~14). Krootit ottavat lämää tosi nopeasti ja pikkuporukka ammutaan nopeasti moraalitestiin/muuten käyttökelvottomaksi.

-Kahden XV-88:n tiimille ei kannata ottaa Target lockia (tarkoititko Targeting arrayta?). A.S.S on yleensä paras sydeemi Broadsideille.

-Sky Raylle ehdottomasti Multi-tracker, mielellään myös Smart Missile system. Tällöin tankki voi ajaa joka kierros 12" ja ampua koko arsenaalilla, vaikka kolmea eri kohdetta. Hyvin kätsyä.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

Haluaisitko perustella muutamia, taikka samantien vaikkapa kaikkia, valintojasi? Varsinkin sekalaiset dronet sekä kävelevät warriorit ihmetyttää.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
jamovoima
Valvoja

Detaljit voi tosiaan olla vähän hakusessa. Pelasin käytännössä koko nelosedikan taulla, mukaan lukien kymmenisen turnausta. Vitosedikassa ovat kuitenkin vähän jääneet hyllyyn pölyttymään, pari peliä olen tainnut viimeisen vuoden aikana pelata näillä. Eldarit ja kaaos alkaa kuitenkin vähän kyllästyttämään hetkeksi niin näilläkin olisi kiva vääntää.

Flogger kirjoitti:Perusteiltaan näyttää kai ihan ok, mutta detaileissa riittää hiomista:

-Targeting arraysta ei ole HW-versiota. Noin yleisesti, kolmen aseen suitit eivät ole suositeltavia kun maksimissaan kahdella voi ampua. Joskus olen miettinyt Shas'Oa jolla olisi vaikka Missile-Airburst-Fusion, jotain joka tilanteeseen.

-Marker Droneja pidetään yleensä liian kalliina että niitä kannattaisi ottaa. Jos suitille ostaa Team Leaderin, niin ehdottomasti samalla Targeting array, ja Multi-tracker hardwirediksi.
Kappas, totta puhut sen se teettää kun ei ole pitkään aikaan pelannut. Jää sitten kymppi muuhun käyttöön. Pomolla oon tykännyt kolmest aseesta, vaikka kaikkea ei tosiaan saa ampuakkaan. Käytännössä tuo fusion blaster on semmoinen hätävara-ase / deepstrike optio. Suunnitelmissa siis oli pomon mahdollinen deepstrikeäminen, samoin kuin tuon meltaryhmän. Ohihan ne tulee aina ampumaan, mutta voi ne joskus osuakin :) AIr-bursting fragia pelasin joskus, mutta tosi harvoin sillä pääsi ampumaan oikein mitään järkevää ja silloin oli vielä alaitoc eldarit kova sana. Ainut nykyinen hyvä hyötykäyttö olisi örkkihordet, joihin se ei oikein tee tarpeeksi vahinkoa ja ig:n combined squadit. Sihen nähden hintalappu on aika kova (kuten koko tau codexissa tahtoo olla tapana).

Marker dronet on tosiaan ihan hiton kalliita, mutta marker lightit on hauskinta mitä tau codexista löytyy, joten pyrin pelaamaan niitä. Ihan ok ne on olleet käytössäkin, markerlighti kuitenkin parantaa hiukan suittien ankeaa osumatarkkuutta. Tuota targeting arraytakin olen tosiaan aiemmin pelannut, nyt on jäänyt pois. Voisin vaihtaa ainkin ton pomon targeting arrayn näille peruskriiseille, toisenhan saisi tiputtamalla pomolta myös meltan pois, jolloin jäisi pisteitä myös johonkin pieneen 5p upgradeen, mutta ehkä mielummin pidän sen pyssyn siellä. Toinen vaihtoehto mistä pisteet saisi olisi broadsidejen target lockit, joka voisi ollakin ihan potentiaalinen.
-Omasta mielestäni ainakin toinen kroottiporukka saisi olla vähän isompi (~14). Krootit ottavat lämää tosi nopeasti ja pikkuporukka ammutaan nopeasti moraalitestiin/muuten käyttökelvottomaksi.
Joo, tosin ei se 4 kroottia ihmeitä tee ja pisteet on tiukalla. Ei näiden tehtävänä ole juuri muu kuin uhrautua parempien yksiköiden puolesta tai pitää kotiobjektia piilossa. En ole oikein koskaan kyllä vakuuttunut krootteihin minkäänkokosissa ryhmissä, mutta näen niiden hyödyllisyyden.
-Kahden XV-88:n tiimille ei kannata ottaa Target lockia (tarkoititko Targeting arrayta?). A.S.S on yleensä paras sydeemi Broadsideille.
Stabisysteemiä olen aina aiemmin pelannut, nyt jätin kuitenkin pois koska pisteet oli tiukassa. En näe miksei target lockista olisi iloa, maksaa vain 5 pinnaa ja joku support systeemi on pakko ottaa kuitenkin. Tietty useimmiten näillä ampuu molemmilla samaa kohdetta, mutta joskus ihan näppärä ominaisuus jakaakin tulta.
-Sky Raylle ehdottomasti Multi-tracker, mielellään myös Smart Missile system. Tällöin tankki voi ajaa joka kierros 12" ja ampua koko arsenaalilla, vaikka kolmea eri kohdetta. Hyvin kätsyä.
Sky raylle on kaavailtu tehtäväksi olla kaukana vihulaisesta, koska markerlightit on defensivejä voi se liikkua 6" ja ampua molemmat valot. Burst cannonit on mukana vain koska olivat halvimmat. Kun ohjukset on menneet siirtyy tämä häirintämoodiin, objektiivin contestaamiseen jne. Toki mietin alkuun tota smart missileä, silloinkin voisi ajella 6" ja ampua kaikki aseet eri kohteisiin. 12" ajeleminen ja röpöttely olisi kyllä hyvä sen jälkeen kun ohjukset on menneet, mutta en tiedä onko 10 pisteen arvoista. Toki pätevä myös sivupanssarien hakemiseen jne., mutta sitä voi hakea jo deploymentilla.
Haluaisitko perustella muutamia, taikka samantien vaikkapa kaikkia, valintojasi? Varsinkin sekalaiset dronet sekä kävelevät warriorit ihmetyttää.
Warriorithan ei kävele vaan hyppäävät noihin pathifindereiden transportteihin. Toki dawn of warissa menee hiukan säätämiseksi.

Sekalaisista droneista gun dronet on lähinnä ottamassa ekat singonpaukut naamariin, marker droneilla sama tehtävä (kalliilla) fiilistelylisällä. Dronet on käytännössä nykyään noille crisiksille pakollisia, kun niitä ei oikein voi saada kaikelta ikävältä piiloon.
Flogger

jamovoima kirjoitti: Marker dronet on tosiaan ihan hiton kalliita, mutta marker lightit on hauskinta mitä tau codexista löytyy, joten pyrin pelaamaan niitä. Ihan ok ne on olleet käytössäkin, markerlighti kuitenkin parantaa hiukan suittien ankeaa osumatarkkuutta. Tuota targeting arraytakin olen tosiaan aiemmin pelannut, nyt on jäänyt pois. Voisin vaihtaa ainkin ton pomon targeting arrayn näille peruskriiseille, toisenhan saisi tiputtamalla pomolta myös meltan pois, jolloin jäisi pisteitä myös johonkin pieneen 5p upgradeen, mutta ehkä mielummin pidän sen pyssyn siellä. Toinen vaihtoehto mistä pisteet saisi olisi broadsidejen target lockit, joka voisi ollakin ihan potentiaalinen.
Markerlightit ovat tosiaan hauskoja, mutta Marker Drone on huonoimpia tapoja lisätä niitä listaan. Targeting array antaa +1BS kymmenellä pisteellä, Drone antaa +0.5BS 30 pisteellä. Säästät 10 pistettä jos vaihdat ne Gun Droneiksi ja laitat Targeting arrayt...
jamovoima kirjoitti: Stabisysteemiä olen aina aiemmin pelannut, nyt jätin kuitenkin pois koska pisteet oli tiukassa. En näe miksei target lockista olisi iloa, maksaa vain 5 pinnaa ja joku support systeemi on pakko ottaa kuitenkin. Tietty useimmiten näillä ampuu molemmilla samaa kohdetta, mutta joskus ihan näppärä ominaisuus jakaakin tulta.
Itse olen huomannut että Broadsideilla tulee ammuttua sellaisia kohteita jotka on PAKKO poistaa, siksi yleensä molemmat ampuvat samaa kohdetta. Stabilisointi-sydeemi tai Targeting array ovat yksinkertaisesti biljardi kertaa parempia kuin Target lock. Ehkä kolmen suitin tiimiin voisi ottaa yhden Hard-wiredin Target lockin.

Ilmeisesti Broadsidet on nyt niin että toisella on Target lock ja toisella Drone controller+Dronet? Jos oikein cheapo haluat olla niin molemmille Drone controller tietysti...
jamovoima kirjoitti: Sky raylle on kaavailtu tehtäväksi olla kaukana vihulaisesta, koska markerlightit on defensivejä voi se liikkua 6" ja ampua molemmat valot. Burst cannonit on mukana vain koska olivat halvimmat. Kun ohjukset on menneet siirtyy tämä häirintämoodiin, objektiivin contestaamiseen jne. Toki mietin alkuun tota smart missileä, silloinkin voisi ajella 6" ja ampua kaikki aseet eri kohteisiin. 12" ajeleminen ja röpöttely olisi kyllä hyvä sen jälkeen kun ohjukset on menneet, mutta en tiedä onko 10 pisteen arvoista. Toki pätevä myös sivupanssarien hakemiseen jne., mutta sitä voi hakea jo deploymentilla.
Smart missile on hieno vekotin, kun siltä ei pääse piiloon, etenkin siinä vaiheessa kun pitää ruveta siivoamaan rippeitä objektiivien lähistöltä. Itse en ole koskaan Sky Raylla ampunut koko ohjusvarastoa tyhjiin. Uuden FAQin tarkennus parantaa Sky Rayta, kun sen ei tarvitse nähdä vihollisvaunusta kuin vähäsen ja tämä ei saa coveria.
jamovoima
Valvoja

Onhan se ihan mukava laite ja mielellään sen tuohon ottaisinkin, myös devilfisheille, mutta pitäisi varmaan tiputtaa toiset krootit jos mielisi. Sky rayn seekerit saattaa tyhjentyä myös paremmin, kun armeijassa on 12 lamppua :).

Enpä muuten ole ajatellut että broadsideillekin saa tosiaan targeting arrayn, sehän voisi olla ihan pätevä lisä. Tosin kalliiksi sekin tulisi. Jotenkin sitä on jumittunnut tohon target lockiin kun sitä on aina noilla pelannut kolmosedikasta lähtien. Niitä stabilisointisysteemejä kaipaa kyllä aina enemmän kun tätä listaa miettii. Ne varmaan pitää jotenkin askarrella sisään.

Ja puhut ihan totta noista marker droneista, ne on aika törkeän ylihintaisia. Uskon kuitenkin kokemuksiin siitä, ettei ne pelit ratkea mihinkään pikku upgradeihin. Markerlightit on vaan hauskoja ja liikkuvat sellaiset on varsinkin hyödyllisiä. Tykkään etenkin niiden ominaisuudesta, jolla voidaan poistaa coversavea. Tosin vaatii tietysti paljon lampunosumia, mutta on se sen arvoista kun pääsee räpsäyttämään pomolla vahvistetulla kriisiporukalla viiden markerlightosuman kera 2+ osuvia plasmoja joihin ei saa coveria :). (EI tosin välttämättä maksettujen pisteiden arvoista :D)

Tau codex (ja sattumalta myös kaksi muuta armeijaani eli Eldar ja CSM) kärsii vähän siinä vanhuudestaan, että nelosedikassa kaikki kama oli vähän konservatiivisemmin hinnoiteltua. Pelatessa näitä uudempia armeijoita vastaan starttaa ikään kuin pelin 10-20% pienemmällä armeijalla. Huhuissa sen myös huomaa, kun kaikille yksiköille on vihjailtu melko tuntuvia pistealennuksia.
Flogger

Hauskuuden vuoksihan tätä pelataan (tai no minä ainakin, en tiedä muista), jos joku on kivaa niin pistä ilmanmuuta listaan. Itsekin käytän Krootoxeja yms. tuubaa, kun ne on hupaisia.

Seeker missileistä olen itse huomannut että helpointa on antaa Sky Rayn ampua ne itse. Pathfinderit ja muut joilla on tavallisia Markerlightejä eivät voi tilata Seekereitä omilla Markerlighteillään. Jonkun kolmannen yksikön täytyy ampua kohdetta ja pyytää Seekereitä, menee mutkikkaaksi. Ja lopulta ohjus kuitenkin menee ohi :P Toivottavasti seuraavassa kirjassa kaikki lamput on verkotettuja, helpottaisi vähän.

4. edikan armeijoiden ammunta tosiaan tuntuu välistä aika lussulta uusien kirjojen rinnalla. Vitosen alkuaikoina puhuttiin siitä miten ampuvat armeijat eivät enää pärjää, mutta uusien kirjojen potenssia on nostettu vastaamaan uusia sääntöjä.
jamovoima
Valvoja

Flogger kirjoitti:Hauskuuden vuoksihan tätä pelataan (tai no minä ainakin, en tiedä muista), jos joku on kivaa niin pistä ilmanmuuta listaan. Itsekin käytän Krootoxeja yms. tuubaa, kun ne on hupaisia.

Seeker missileistä olen itse huomannut että helpointa on antaa Sky Rayn ampua ne itse. Pathfinderit ja muut joilla on tavallisia Markerlightejä eivät voi tilata Seekereitä omilla Markerlighteillään. Jonkun kolmannen yksikön täytyy ampua kohdetta ja pyytää Seekereitä, menee mutkikkaaksi. Ja lopulta ohjus kuitenkin menee ohi :P Toivottavasti seuraavassa kirjassa kaikki lamput on verkotettuja, helpottaisi vähän.

4. edikan armeijoiden ammunta tosiaan tuntuu välistä aika lussulta uusien kirjojen rinnalla. Vitosen alkuaikoina puhuttiin siitä miten ampuvat armeijat eivät enää pärjää, mutta uusien kirjojen potenssia on nostettu vastaamaan uusia sääntöjä.
Häh, mihin niitä networked markerlighteja tässätapauksessa tarvitsee, vai missaanko jotain? Networkkaushan meinaa vaan, että se ryhmä itse voi käyttää sitä markerlight osumaa ampuessaan. Eli esim. tän miun listan tapauksessa noi suitit voi käyttää itse sen markerlightinsa mahdollisen osuman ampuessaan. Markerlight osuman eka valittava optiohan on seekermissilen tilaaminen, ei siinä mitään mistään networkista puhuta. Sky rayssa taas mainitaan että sen lamput on networkattuja ja se voi käyttää niitä omien ohjusten ampumiseen, jottei mitään epäselvyyttä syntyisi.

Tohon listaan tekis kyl mieli jotenkin ujuttaa piranha tai pari. Siihenkin voisi laittaa ohjuksen tai kaksi. Noi meltasuitit vois ehkä antaa tilaa, en tiiä. On kyl mahdollista et lista ei tuu tossa muodossaan koskaan realisoitumaan, ainakaan ennen uusia sääntöjä. Pitäisi hankkia 2 tankkia ja parit broadsidet lisää. Tietty jos jostain halvalla saisi niin.... :)
Flogger

jamovoima kirjoitti: Häh, mihin niitä networked markerlighteja tässätapauksessa tarvitsee, vai missaanko jotain? Networkkaushan meinaa vaan, että se ryhmä itse voi käyttää sitä markerlight osumaa ampuessaan. Eli esim. tän miun listan tapauksessa noi suitit voi käyttää itse sen markerlightinsa mahdollisen osuman ampuessaan. Markerlight osuman eka valittava optiohan on seekermissilen tilaaminen, ei siinä mitään mistään networkista puhuta. Sky rayssa taas mainitaan että sen lamput on networkattuja ja se voi käyttää niitä omien ohjusten ampumiseen, jottei mitään epäselvyyttä syntyisi.
Markerlighteja ampuvat unitit eivät voi itse käyttää niitä Markerlightejä, elleivät ole Networkattuja. Sky Ray ja Marker Drone ovat, Pathfindereiden ei ole. Suitit voivat tosiaan käyttää lamppunsa heti, mutta kahdella BS3 Markerlightillä ei nyt niin hirveästi juhlita. Muutenkin yleensä lienee parempi nostaa BS:ää tai vähentää coveria, että suitit itse saavat kohteen tuhottua. Poikkeuksena ehkä joku multiwound-jalkaväkiosasto tyyliin Tyranid Warriorit, joissa Seeker Missile aiheuttaa mukavaa instant deathia muun ammunnan lisäksi.
jamovoima
Valvoja

Hmm. kuullostaa vähän oudolta. Itse näkisin asian näin, että nuo sky rayn seeker missilet on ihan samanlaisia kuin kaikkien muidenkin tankkien. Jolloin ne toimisivat ihan normaalisti markerlight osumilla, ainoina erikoisuuksina se, että niitä on kuusi ja että siinä tankissa on itsessäänkin aseistuksena markerlighteja, jolloin se voi myös itse ampua niitä omia ohjuksiaan.

Vai onko tätä jotenkin erityisesti pyöritelty jossain faqissa?

Jos noita ohjuksia ei voi ampua muilla valoilla niin mielummin sitten jättää koko lotjan kotia ja hajauttaa nuo ohjukset devilfisheihin ja piranhoihin.
Flogger

jamovoima kirjoitti:Hmm. kuullostaa vähän oudolta. Itse näkisin asian näin, että nuo sky rayn seeker missilet on ihan samanlaisia kuin kaikkien muidenkin tankkien. Jolloin ne toimisivat ihan normaalisti markerlight osumilla, ainoina erikoisuuksina se, että niitä on kuusi ja että siinä tankissa on itsessäänkin aseistuksena markerlighteja, jolloin se voi myös itse ampua niitä omia ohjuksiaan.
Käsitit vähän väärin, kyllä ne on ihan tavallisia Seekereitä, mutta Pathfinderit eivät voi niitä ITSE tilata ampumillaan Markereilla. Em. syystä Seekereiden käyttö tuppaa olemaan vähän kankeaa.
jamovoima
Valvoja

Hmm. no joo, näen pointtisi. Säännöt näyttäisi olevan vähän ristiriitaisesti kirjoitettu. Seeker missileiden säännöissä puhutaan "any model equipped with a markerlight may request" ja markerlight säännöissä taas puhutaan, että "counters may be used by subsequently firing tau units". Aihetta ei näemmä käsitellä faq:ssakaan. Tulen kyllä silti varmaan jatkossakin pelaamaan niin, että niitä ohjuksia voi ampua millä tahansa lampunosumalla, koska se tuntuu paljon järkevämmältä kuin se, että lampunosuman jälkeen jonkun pitää vielä ampua erikseen kohdetta. Turnauksissa (jos joskus semmoiseen eksyn) pitänee asiasta tosin neuvotella etukäteen.
Noh, ompahan jokatapauksessa yksi syy lisää odotella uutta codexia. Tuo tau codex on muutenkin tosi hankalasti kirjoitettu, kun yksiköiden varusteet joutuu etsimään jokaisen eri sivulta.

Mutta tosiaan tätä ohjuasasiaa kun on päässä pyöritellyt niin tämmöinen muutos vaikuttaisi näppärältä:

-
Sky ray 155p

+
Piranha 75p
-fusion blaster, targeting array, distruption pod-
Advanced-stabilization system kaikille broadsideille 40p
seeker missile jokaiseen devilfishiin ja piranhaan 40p

ja sitten pomolta se targeting array jollekin perussuitille. Fusion blasterin voisi myös vaihtaa flameriksi, jolloin saisi toisellekin firekniferyhmänjohtajalle ton targeting arrayn.
Flogger

jamovoima kirjoitti:Hmm. no joo, näen pointtisi. Säännöt näyttäisi olevan vähän ristiriitaisesti kirjoitettu. Seeker missileiden säännöissä puhutaan "any model equipped with a markerlight may request" ja markerlight säännöissä taas puhutaan, että "counters may be used by subsequently firing tau units". Aihetta ei näemmä käsitellä faq:ssakaan.
Joo, koko jako Networkatuihin ja tavallisiin Markerlighteihin on mielestäni tarpeeton ja toivottavasti poistuu seuraavassa kirjassa. Taun nelosedikan kirja on aika kiireessä tuherrettu updeitti edellisestä ja kaikenlaisia ihmeellisyyksiä jäi. Itselläni yleensä aina käy niin että Seekerit happanevat ajoneuvoihin kun ei niitä jaksa tai muista käyttää. Lisäksi vastustajilla on ärsyttävä tapa tappaa Pathfinderit heti, vaikka kuinka protestoin että eihän ne tee sulle ees damaa, niin Markerlightit usein katoavat kentältä aika nopeasti.
Strangelove

Viesti Kirjoittaja Strangelove »

Pakko vähä kysäistä tästä trooppien puutteesta. Ei tarvitse olla kuin semi ampuva lista vastassa nii ne lahtaavat krootit lähtöruutuun ja mikään ei saa päästä base to base kontaktii pienien warru määrien kanssa, koska ne vain kuolevat. Pahimmassa tapauksessa tuon listan voi rampauttaa täysin jo parissa vuorossa kun troopit kuolivat jäädessä juuri ja juuri näkyville. Tau'n leadership:ssä ei myöskään ole paljon juhlimista joten 6 fire warrun ryhmästä kolmen kuolema voi jo tuottaa ulosjuoksun kentältä ilman bonding knifeä. Kolme fire warrua tappaa nyt vahinko laukauksillakin ^^
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Strangelove kirjoitti:Pakko vähä kysäistä tästä trooppien puutteesta. Ei tarvitse olla kuin semi ampuva lista vastassa nii ne lahtaavat krootit lähtöruutuun ja mikään ei saa päästä base to base kontaktii pienien warru määrien kanssa, koska ne vain kuolevat. Pahimmassa tapauksessa tuon listan voi rampauttaa täysin jo parissa vuorossa kun troopit kuolivat jäädessä juuri ja juuri näkyville. Tau'n leadership:ssä ei myöskään ole paljon juhlimista joten 6 fire warrun ryhmästä kolmen kuolema voi jo tuottaa ulosjuoksun kentältä ilman bonding knifeä. Kolme fire warrua tappaa nyt vahinko laukauksillakin ^^
Nuo kuuden palomiehen ryhmät hyvin todenäköisesti ovat noiden devilfishejen sisällä tekemässä niistä scooraavia. Ei ne ulkona itsekseen ole hillumassa. Ja devilfishit ovat ihan suhteellisen kestäviä transporteiksi ja liikkuvat hyvin. Trooppeja on siis kyllä tarpeeksi ainakin omaan makuuni.
Flogger

Strangelove kirjoitti:Pakko vähä kysäistä tästä trooppien puutteesta. Ei tarvitse olla kuin semi ampuva lista vastassa nii ne lahtaavat krootit lähtöruutuun ja mikään ei saa päästä base to base kontaktii pienien warru määrien kanssa, koska ne vain kuolevat. Pahimmassa tapauksessa tuon listan voi rampauttaa täysin jo parissa vuorossa kun troopit kuolivat jäädessä juuri ja juuri näkyville. Tau'n leadership:ssä ei myöskään ole paljon juhlimista joten 6 fire warrun ryhmästä kolmen kuolema voi jo tuottaa ulosjuoksun kentältä ilman bonding knifeä. Kolme fire warrua tappaa nyt vahinko laukauksillakin ^^
Totta toki, mutta eivät ne isommat palomiesporukat ole juuri sen kestävämpiä. Melkein mikävaan voittaa täydenkin ryhmän assaultissa, joten pieni porukka on melkeinpä parempi...
jamovoima
Valvoja

Joo, oikeestaan ainut tapa jolla voi edes kuvitella jotain objektiivia pitelevänsä on devilfishissä istuvat ukot. Ehkä jollain reservistä tulevilla kävelijöillä voisi jotain saada aikaan, mutta kalliiksi tulee semmoinen. Toki varmaan tänkin listan tapauksessa ton transportillisen troopin tuo mielummin reserveistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”