"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropecon 2011 - ohjelmaa kaivataan!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Day
Valvoja
Viesti:

Ropecon 2011 - ohjelmaa kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Day »

Tervetuloa järjestämään ohjelmaa Ropeconiin 2011!

Ropecon 2011 järjestetään Espoon Dipolissa 28.-31.7., teemanaan sankarit ja kotimaisuus.
Haemme ohjelmajärjestäjiä, jotka ovat kiinnostuneet järjestämään figupelejä, demoja,
työpajoja, figuaiheisia esitelmiä tai muuta figuohjelmaa. Lisäksi kaipaamme uusia ja
innokkaita ihmisiä sekä figutiskille että omiin maalaustyöpajoihimme. Tänä vuonna etsimme
myös erityisesti lapsille ja aloittelijoille sopivaa ohjelmaa. Myös ohjelmatoiveita saa
esittää - jos ehdotus on hyvä, koetan sitten etsiä sopivan vetäjän. Ohjelmajärjestäjille
tarjotaan ohjelman pituudesta riippuen päivä- tai viikonloppuranneke tapahtumaan.

Jos ohjelman järjestäminen innostaa, lähetä minulle lyhyt kuvaus ohjelmastasi,
tarvitsemasi pöytätila sekä aikataulutoiveet ja koetan sen jälkeen aikatauluttaa
ohjelmaa: [email protected].

terveisin,
Eino, figuvastaava

P.S. Ropecon järjestää myös Democon-nimisen tapahtuman, joka myös etsii ohjelmajärjestäjiä. Viesti alla:
Hei,

Democon on Ropecon ry:n järjestämä pelitapahtuma nuorisotila Hapessa Helsingissä 16.4 klo 9-18. Tapahtuma on suunnattu 10-18 vuotiaille nuorille. Ideana on kertoa ja esitellä roolipeliharrastusta erilaisten näytöspelien ja ohjelmanumeroiden avulla. Nämä voivat sisältää lauta- paperi- kortti- larppi ja muita roolipelejä sekä esim. tanssiharjoituksia, työpajoja ja lautapelejä. Tapahtumaan odotetaan kymmenittäin nuoria ja sitä tullaan mainostamaan kaikilla nuorisotaloilla helsingin alueella ja netissä.

Olisiko teillä kiinnostusta osallistua ohjelman järjestäjänä tapahtumaan? Kaikenlainen yllä mainittu ohjelma on mitä tervetulleinta kunhan se on sopivaa myös nuoremmille kiinnostuneille. Kaipaamme mahdollisimman monipuolista tarjontaa. Onhan kyseessä pienimuotoinen maistiainen Ropeconista.

Kaikille järjestäjillä on järjestetty kahvia ja mahdollisesti jotain pientä purtavaa Hapen kahviosta. Lisäksi yläkerrassa on käytettävissä pieni mikrolla varustettu keittiötila. Rakennuksesta löytyy takaa lastauslaituri jonka kautta pystyy roudaamaan isompaakin kalustoa paikalle.

Kaikki vapaaehtoiset ei-kaupalliset järjestäjät saavat korvaukseksi työstään ropeconin päivälipun.

Lämpimin terveisin

Toni Nurmi
Democonin pääjärjestäjä
046-625 2844
[email protected]
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Möllyskä

Re: Ropecon 2011 - ohjelmaa kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Möllyskä »

...
Dr. Icchan » Ma 29.10.2012 18:22

Norjassa karhutrio oli murtautunu mökkiin, syöny safkat, juonu kaljat, repiny kalusteet hajalle ja paskonu sänkyyn. Joten ei ne aina pasko metsään
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Uhh, minne saa winettää ja winkua siitä että 'coni on taas heinäkuussa eli kotimaan lomakautena? Jäänee taas tänä vuonna väliin ajankohdan ja lomasijainnin takia (mökki toisella puolen Suomea). Eikö elokuun ensimmäiset viikonloput onnistu millään, kuten oli ennen? Luulisi että vaikeuttaa ohjelmankin järjestämistä jos ihmiset on yleisesti ottaen lomilla (vaikka osuuhan tuo heinä/elokuun taitteeseen, mutta se on yleensä lomiltapaluuviikonloppu eli tarkoittaa että silloin ollaan ajamassa takaisin, puretaan kamoja, jne).

EDIT:
Olen ilmoinen että 'conia edelleen järjestetään (scene kärsii ilman), ja ei ollut tarkoitus kaapata threadiä. Pääsi vaan harmittamaan kun jää taas väliin. Sorry.

-mv40k2
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

mv40k2 kirjoitti:Uhh, minne saa winettää ja winkua siitä että 'coni on taas heinäkuussa eli kotimaan lomakautena? Jäänee taas tänä vuonna väliin ajankohdan ja lomasijainnin takia (mökki toisella puolen Suomea). Eikö elokuun ensimmäiset viikonloput onnistu millään, kuten oli ennen? Luulisi että vaikeuttaa ohjelmankin järjestämistä jos ihmiset on yleisesti ottaen lomilla (vaikka osuuhan tuo heinä/elokuun taitteeseen, mutta se on yleensä lomiltapaluuviikonloppu eli tarkoittaa että silloin ollaan ajamassa takaisin, puretaan kamoja, jne).

EDIT:
Olen ilmoinen että 'conia edelleen järjestetään (scene kärsii ilman), ja ei ollut tarkoitus kaapata threadiä. Pääsi vaan harmittamaan kun jää taas väliin. Sorry.

-mv40k2
Täällä on ihan hyvä valittaa. Ja joo, olen samaa mieltä - itsekin mieluummin järjestäisin conia elokuun ensimmäisen viikonlopun aikaan. :)

Mutta siis: conin järjestämiseen vaikuttavat muutaman eri tapahtuman aikataulut. Näitä ovat Assembly, Finncon, Animecon, Tuska sekä Tracon. Lisäksi 'coni koetetaan järjestää ennen koulujen alkua; siispä, yleensä mahdollisia viikonloppuja on kaksi. Tänä vuonna Assembly ehti varata viikonlopun 5.-7.8., joten conille jäi sitten se aikaisempi. Sitä seuraavalla viikolla alkaa jo osa kouluista, joka olisi ongelma etenkin kauempaa tuleville; kahtena aiempana viikonloppuna puolestaan ovat Tuska ja Finncon. Assemblyssä taas on töissä vino pino conin luottotyövoimaa, joten päällekäisyys olisi aika ikävää molemmille tapahtumille. Lyhyesti voisi sanoa, että vuosien saatossa on havaittu, että heinäkuun loppu on vähemmän huono vaihtoehto kuin järjestää coni koulujen jo alettua.

Myös pikanttina yksityiskohtana voin kertoa, että Ropecon koetetaan yleensä järjestää samaan aikaan kuin Neste Rally. Tälle on olemassa ihan oikea perustelu, mutta en viitsi paljastaa jotta voitte kehittää kummallisia teorioita. ;)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Day kirjoitti:Myös pikanttina yksityiskohtana voin kertoa, että Ropecon koetetaan yleensä järjestää samaan aikaan kuin Neste Rally. Tälle on olemassa ihan oikea perustelu, mutta en viitsi paljastaa jotta voitte kehittää kummallisia teorioita. ;)
Johtunee siitä, että GW:llä on vahvan muoviteollisuutensa kautta vahvat linkit öljynjalostusteollisuuteen ja sitä kautta Shelliin ja Shell on määritellyt nämä reunaehdot, ettei Nesteen toimintaa missään määrin tuettaisi. Missäs mun foliohattu olikaan?

--

Alustava varaus Malifaux-turnaukselle ja mahd. demolle, kunhan nyt saataisiin ensin tietää paljonko olisi pelaajia tulossa ja milloin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Ok, ymmärrän hyvin perustelut. Ruuhkaa on messurintamalla loppukesästä. Omasta puolestani sanoisin että mielummin koulujen alettua kun heinäkuussa kesken lomien, mutta ymmärrän kauempaa tulevien kantaa. Kai. Luullakseni he saapuvat kuitenkin paikan päälle koko viikonlopuksi (siis yöpymään), joten en näe miksi eivät voi tehdä sitä koulujen alettua. Perjantain saapuminen voi tietysti venyä myöhäksi arjen takia. En keksi missä on kytky Neste Rallyyn. Ympäristöajattelu?

PS. Onko mahdoton ajatus että Ropecon olisi kesäkuun alussa? Vai onko silloin samanpaisia päällekkäisyyksiä alan harrastajien tapahtumien kanssa?

-mv40k2
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

Koska enemmistö figuttajista tajuaa siirtää kaiken turhan kuten lomamatkat, perheen kans oleilun yms pois 'conin tieltä :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kun amikset on rallissa, ne ei voi olla otskissa vetämässä nörttien päitä pönttöön
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

mv40k2 kirjoitti:Ok, ymmärrän hyvin perustelut. Ruuhkaa on messurintamalla loppukesästä. Omasta puolestani sanoisin että mielummin koulujen alettua kun heinäkuussa kesken lomien, mutta ymmärrän kauempaa tulevien kantaa. Kai. Luullakseni he saapuvat kuitenkin paikan päälle koko viikonlopuksi (siis yöpymään), joten en näe miksi eivät voi tehdä sitä koulujen alettua. Perjantain saapuminen voi tietysti venyä myöhäksi arjen takia. En keksi missä on kytky Neste Rallyyn. Ympäristöajattelu?

PS. Onko mahdoton ajatus että Ropecon olisi kesäkuun alussa? Vai onko silloin samanpaisia päällekkäisyyksiä alan harrastajien tapahtumien kanssa?

-mv40k2
Itse asiassa en edes tiedä, onko koskaan edes puhuttu conin järjestämisestä kesäkuun alkupuolella. Ainakaan kun olen itse ollut coniteassa (2007->), en muista siitä koskaan puhutun. Voisin koettaa pistää tuon korvan taakse ja pohtia sitä ensi vuonna kun conin päivämääristä päätetään. Tänä vuonna olisi tietysti ollut mahdollista järjestää coni myös assemblyn jälkeen (12.-14.8.2011), mutta pääjärjestäjät eivät halunneet niin tehdä.

Toisaalta, ensi vuonna elokuun alkuun mahtunee kaksi viikonloppua ennen koulujen alkua (3.-5.8.2012 ja 10.-12.8.2012), toivottavasti saamme conin jommallekummalle noista. Mieluummin itse valitsisin tuon myöhäisemmän kuin heinäkuun lopun, riippuen tietysti Assemblyn aikatauluista. Joka tapauksessa, Dipoli varataan alustavasti seuraavaa vuotta varten aina heti conin jälkeen, voin koettaa varmistaa että tänä vuonna alustava varaus kattaa myös tuon myöhäisemmän viikonlopun jotta se on oikeasti mahdollinen vaihtoehto.

Tähän Neste Rally -säätöön liittyy olennaisesti myös Assembly, jonka päivämäärä myös riippuu Neste Rallystä. Tosin Assemblyä ei koskaan järjestetä samaan aikaan kuin Neste Rallyä, kun taas Ropecon koettaa järjestää tapahtumansa samaan aikaan kuin Neste Rally. ;)
Silveri

The plot thickens. Tähän liittyy selvästi isompi kisma assemblyjärjestäjien kesken, joista jokin merkkihenkilö on olennaisesti myös Neste Rallyn järjestäjä. Kyseinen henkilö on aikaisemmin ollut järjestämässä coniakin ja tuputtautuisi muuten mukaan, mutta "valitettavasti" coni osuu aina "sattumalta" samoihin aikoihin kuin Neste Rally, jolloin kyseinen kynä-ääliö ei voi tänäkään vuona osallistua koniteaan. Harmin paikka, ihan oikeasti me yritettiin, mutta muuta vuoroa ei taaskaan saatu.
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Olen jo lupautunut pystyttämään ja purkamaan narikkaa, mutta voisi sitä jonkun figuohjelmankin vetää, jos kiinnostusta löytyy. Heittäkää jotain ideoita, joista haluaisitte kuulla mun puhuvan/pitävän ohjelmaa. Niille, jotka eivät tunne mua kerrottakoon, että pelata en osaa ja maalausta olen harrastanut vajaan vuoden:
Kuvia mun maalaamista figuista ja blogi
Silveri

Mites muuten tuo Vampireturnaus sijoittuu? Pitänee päättää tuo Malifaux-turnauksen ajankohta eikä saisi mennä päällekäin.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Silveri kirjoitti:Mites muuten tuo Vampireturnaus sijoittuu? Pitänee päättää tuo Malifaux-turnauksen ajankohta eikä saisi mennä päällekäin.
V:tES? Ei ole vielä tietokannassa, kysäisen korttipelivastaavalta.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Day kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Mites muuten tuo Vampireturnaus sijoittuu? Pitänee päättää tuo Malifaux-turnauksen ajankohta eikä saisi mennä päällekäin.
V:tES? Ei ole vielä tietokannassa, kysäisen korttipelivastaavalta.
V:tES pyritään pitämään samaan aikaan kuin viime vuonnakin, eli perjantaina. Ihan tarkkaa aikataulua ei vielä ole, mutta jollei Orava kovasti muuta mieltään, mennään viimevuotiseen malliin. Auttoiko yhtään?
Silveri

Jeh. Malifaux lauantaille, jos onnistuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”