"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2k Space Wolf. 2 Lantikkaa 2 Vintikkaa

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Twipp

2k Space Wolf. 2 Lantikkaa 2 Vintikkaa

Viesti Kirjoittaja Twipp »

Terve kaikki. Kehittelin listaa,jossa olisi ideana rushia aggressiivisesti vihollista päin. aluksi mulla oli 2x 6 miehen Long Fangiä missile launchereilla, mutta päätin korvata ne kahdella Vindicator-tankilla. Mitäs mieltä olette kyseisestä? Ajattelin, että Lantikat säilyisi hengissä paremmin jos saattajina olisi kaksi vindicatoria ja näiden takana Rhinot,vastustaja joutuisi miettimään kumpaa ampua lantikoita vai Vindicatoreita. Pelkäsin myös jättää Long Fangit joukkojen taakse ampumaan, sillä vastustaja vain Outflankaisi/Deep strikettäisi ne kuoliaaksi.

Elikkä tämmöistä listaa ajattelin.

HQ

Rune Priest 100 JotWW/Tempest Wrath Tempest Wrathillä suojaisin rynniviä tankkejana, jotta vihollinen ei Deep Strikettäisi esim melta joukkoja kylkeen kiinni.

TROOPS

10 Grey Hunters, 2 Meltag, 1 Standard, 1 MotW, 1 Wolf Guard+PF Rhino

9 Grey Hunters, 1 Meltagun 1 Standard, 1 MotW, 1 Wolf Guard CM+Pf Rhino

9 Grey Hunters, 1 Meltagun 1 Standard, 1 Rune Priest Rhino

5 Grey Hunters. 1 Flamer Razorback

ELITE

5 Scouts, Meltagun, Wolf Guard CM + PF

3 Wolf Guard 3x PF 2x Comb. Melta

5 Terminators 2x combi-plasma/power weapon, Land Raider Redeemer
1x combi-melta/chainfist
1x flamer/Power Weapon
1x combi-melta wolf claw

HEAVY

Vindicator 115

Vindicator 115

Landraider MG, EA 275

Total: 1969

Vielä olisi 30 pistettä käytettävissä. :) Ehdotuksia sen käyttämiseen, ja muutenkin listan parantamisesta otetaan mielellään vastaa. Kiitos.
Viimeksi muokannut Twipp, Ma 16.05.2011 23:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaapelikala

Re: 2k Space Wolf. 2 Lantikkaa 2 Vintikkaa

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Ainakin sekavasti olet kirjoittanut. Kannattaa kokeilla kirjoittaa niin, että muutkin saavat selvää ilman turhia ponnisteluja.

Mitä listaan itseensä tulee (olettaen, että sain selvää), niin yhtään kunnollista pitkän matkan panssarintorjuntaa ei ole (paitsi lantikka). Vindit eivät kuitenkaan kestä mitään ja rikkinäinen ase tai puhjennut rengas aiheuttavat Vindicatorin täydellisen lamautumisen. Itse yrittäisin saada ainakin yhden lauman Long fangeja, mielellään tietty kaksi tai jopa kolme.

Mitä termut yrittävät? Ajella lantikallaan ja assaultoida pihalle? Itse varmaan tekisin termiciden podissa (3 äijää, 3 meltaa tai 2 meltaa ja flekku) ja ostaisin toiselle WG-laumalle sen lantikan.

Priestille itse ottaisin ihan vaan Living Lightningin ja JotWW:n, kun se Tempest Wrath ei kuitenkaan ole niin hieno.

Taktiikasta: Lantikka vai Vindicator? Ammutaan Vindiä, juostaan Lantikkaa karkuun :D. Tai one-shotataan se Dark Lancella :D
Twipp

Kiitos palautteesta. Olen itse aika vihreä pelaaja ja vielä vihreämpi listojen tekijänä. Yritin vähän selkeyttää sitä.

Long Fangeissa on vaan ollut ongelmana se, että ne yleensä Deep Striketetään kuoliaaksi mahdollisimman nopeasti.
Sitten armeijoita kuten, TAU, Eldarit, Guardit niin nehän yleensä seisoo paikoillaan ja ampuu kaukaa. Mun pitäisi päästä niiden iholle jotenkin.
Ajattelin, että tollasten tykistöarmeijoiden tulivoima ei riittäisi jos tarjoan 4 herkullista kohdetta, samalla scoutit outflankkaa selästä.
Taktiikkana tosiaan olisi, että saisi ajettua tankit iholle ja assaulttaisin siitä.

Mites jos jättäisi Rune Priestin Long Fangien mukaan ja castaisi Tempest Wrathiä?
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Twipp kirjoitti:Kiitos palautteesta. Olen itse aika vihreä pelaaja ja vielä vihreämpi listojen tekijänä. Yritin vähän selkeyttää sitä.

Long Fangeissa on vaan ollut ongelmana se, että ne yleensä Deep Striketetään kuoliaaksi mahdollisimman nopeasti.
Sitten armeijoita kuten, TAU, Eldarit, Guardit niin nehän yleensä seisoo paikoillaan ja ampuu kaukaa. Mun pitäisi päästä niiden iholle jotenkin.
Ajattelin, että tollasten tykistöarmeijoiden tulivoima ei riittäisi jos tarjoan 4 herkullista kohdetta, samalla scoutit outflankkaa selästä.
Taktiikkana tosiaan olisi, että saisi ajettua tankit iholle ja assaulttaisin siitä.

Mites jos jättäisi Rune Priestin Long Fangien mukaan ja castaisi Tempest Wrathiä?
Mutta se on taas vaan neljä kohdetta :\ Eldarit ainakin pääsee noita karkuun helposti tankeillansa, Taulla on broadsidet ja IG:llä lentsikat, 100 meltaa ja kovan strenan epäsuoraa tulta. Kaverin lantikkalistaa vastaan ei ole kiva pelata, kun saan sen lamautettua tehottomaksi ekalla, tai viimeistään tokalla kiesillä.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Twipp

Kiitos palautteesta Kaapelikala ja Kylis. Enpä tullut yhtään ajatelleeksi tota vastustajan hit and run taktiikkaa :)
Onneksi en vielä ole ostanut noita Vindicatoreita, täytyy oikeasti miettiä tota asiaa ottaen huomioon neuvonne, kiitos.
Twipp

Sori, tuplapostaus.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Vindien ongelmana on tosiaan lyhyt kantama ja huonot pellit. Yksikin pene ja vehje on seis aikalailla loppupelin. Lonkkarilauma (6 jannua, 5 sinkoa, mahd. WG cyclonella) ampuu kuitenkin sen 5-7 ohjusta kahteen eri kohteeseen. Tankkeja tappaa paremmin kuin Vindicator, jalkaväkeä vastaan toimii kanssa ihan kauniisti. 7 krakia pelottaa smurffeja, 7 fragia kaikkia muita. Vindi pelottaa kaikkia sen yhden vuoron, sitten se jätetään rauhaan tai korkataan fistillä.

Joo, lonkkarit voidaan deepata hengiltä, mutta ei se mitään. Voihan ne heittää aina vaikka razoriin tarpeen vaatiessa.

Itse siis vaihtaisin vindit maksimilonkkareihin, ehkä myös sen crusaderin kanssa. 3 x 5 ohjusta kuuteen eri kohteeseen ei ole kivaa vastustajalle. Eliitteihin kaksi tai kolme Cyclone-terminaattoria, esim.

5 WG, 4 x PF&CM, 1 x Term+Cyclone

6 WG, 1 x Term+cyclone, CP+PW,CP+PF,CM+CF,CM+WC,CM+PW.

Flekku jää tosin kotiin, mutta saa sen cyclonen.

Trooppeihin silloin

3 x 9 GH, Melta, Standard, MotW, Rhino
5 GH, flamer, Razor

Priestille on paikka lonkkareissa, joista se pääsee roiskimaan Living Lightningiä tai Jawsia tarpeen tullen. Tietty Tempestillä saa suojattua esim. deeppaajilta, mutta dangerous testit eivät ole kuitenkaan niin hirveän vaarallisia. Kaksi priestiä on kanssa ihan jees, toiselle Jaws+LL, toiselle vaikka se LL+Tempest. Tempestiäijä heittää tempestiä, jos tarvitsee ja toinen roiskii jawsia tai lightningiä. Jos ei ole tempestille tarvetta, tempestiäijä roisii salamia.

Jos taas heität papin huntereihin, jätä jostain laumasta yksi äijä pois ja saat tilaa papille taksiin. Kaikkiin huntterilaumoihin haluat Wolf guardin joka tapuksessa.
Twipp

Kiitos Kaapelikala vinkeistä. Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä parempi pysyä noissa lonkkareissa. Tohon 2k listaan yritän toki mahduttaa noi 2 lantikkaa, sillä yleesä pelailen örkkejä tai nidejä vastaan ja toi AV14 on tuntunut kestävältä, yhden pelin pelasin about tällä listalla IG:tä vastaan ja silloin ainakin toimi. Samalla ajattelin jättää Priestiltä pois toi Tempest Wrath ja antaa tilalle Storm Caller. Näin voin antaa vielä coveria eteneville joukoille. (2 lantikkaa, 2 Rhinoa)
Long Fangeja yritän suojaa esim maastolla tai sijoittamalla ne rakennuksien sisälle. Harvat yksiköthän pystyy Deep Strikestä suoraan assaultoimaan? Myös Chooser of Slain turvaa mahdollisen infiltraten.
Ajattelin myös jättää Razorbackin lähelle Long Fangejani, (6 miestä,flamer,Combi-melta ja Power Fist). Saisin nyt lonkkareilta tarvittavaa long range fire supportia samalla kun vaunut etenevät päin vastustajaa, mahdolliset vendetat yms ammuttaisiin alas missileillä. Samalla Scoutit häiritsevät linjojen takana.
Mites toi trooppien määrä? Eikö 4 ryhmää ole ihan "ok" ?

Eli tässä ois viimeisin vedos listasta:

HQ

Rune Priest 110 CoS JOTWW/Storm Caller

TROOPS

10 Grey Hunters, 2 Meltag, 1 Standard, 1 MotW, 1 Wolf Guard+PF Land raider Crusader

9 Grey Hunters, 1 Meltagun 1 Standard, 1 MotW, 1 Rhino

9 Grey Hunters, 1 Meltagun 1 Standard, 1 Rune Priest Rhino

5 Grey Hunters. 1 Flamer, Wolf Guard CM+Pf Razorback

ELITE

5 Scouts, Meltagun, Wolf Guard CM + PF 85

3 Wolf Guard 3x PF 2x Comb. Melta 124 (sijoitettuna johtamaan trooppeja seka Scoutteja)

5 Terminators 2x combi-plasma/power weapon Land Raider Redeemer
1x combi-melta/chainfist
1x flamer/Power Weapon
1x combi-melta wolf claw

HEAVY

Long Fang 5 missile 140

Long Fang 4 missile 115

Landraider MG, EA 275

Total: 2004
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”