"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranidien aloitus

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Waltio

Tyranidien aloitus

Viesti Kirjoittaja Waltio »

Moi!

Aattelin aloittaa Tyranideillä ja haluaisin noin 1750pts - 2000pts Nidi armeeija. En tiedä mitä ottaisin HQ:ksi mutta sen tiedän että Hormagauntteja tulee, ja paljon. Se olisi assault armeeija enimäkseen ja kertokaa mitä kannattaa ottaa HQ:ksi ja vähän muuta. Mutta listani näyttäisi tältä

HQ

1 Tervigoni (kertokaa mitä kannattaa ottaa tälle?)

Elites

Zoanthrope Brood 3kpl

Troops

3 Hormagaunt broodii 30kpl / brood (otanko mitään uppgradeja?)

1 Tervigon (mitä otan?)

2 Genestealer broodii 20kpl / brood (mitä otan)

Heavy Support

Trygon Prime (mitkä uppgradet?)

Biovore Brood 3kpl

En tiedä paljon pistettä tuossa olisi joska en ole vielä hankkinut tavarat, mutta ehdotuksia haluaisin että jos suosittelet jotain niin kerro. Mulla on tällä hetkellä 24 kpl Hormagaunttii

- Waltio
Viimeksi muokannut Waltio, Su 15.05.2011 23:34. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Joo-o

Re: Tyranidien aloitus

Viesti Kirjoittaja Joo-o »

2 Tervigonia kannattaa kyllä. Riippuen tietysti muusta listasta mutta. Jos nyt "hyvää listaa" haetaa niin dumppaat eliittisektion tyhjäksi ja heität sinne 3x3 Hive Guardia. Hive guardit on taivaan lahja antitankin tarpeessa oleville tyrkyille. Hormagauntit on vähän huonoja hintansa suhteen, kun genet hoitavat hommat paljon paremmin. Haluat mielummin sen 60kpl genejä jotta voit olla kunnon hc. Mawloc ja Trygon on vähän irtonaisia tuolla heavy support osiolla, ja vie pisteitä reilusti yli sen perus 1,75k standardin. Jämäpisteillä otat jotain, gargoja, gauntteja ja siirrät tervigonin trooppiin tjsp. Siinä olisi semmonen "Hyvä lista". Kuitenkin jos tykkäät peluuttaa esim hormiksia niin ei ne nyt sysipaskoja ole. Yks vaihtoehto on myös unohtaa genet ja panostaa trygoneihin, mutta geneihin luottaisin enemmän. Tässä mun suosittelut.
Dethroll

Viesti Kirjoittaja Dethroll »

Muute ihan vaan ohimenen tervigoni aina reserviin ja mawlocki aina kentälle(koska tervigoni tulee maan alta reservista ja mawlockin pitää tehdä se liikumis vuorossa).
You kill time untill time kills you.
Exalted One

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Dethroll kirjoitti:Muute ihan vaan ohimenen tervigoni aina reserviin ja mawlocki aina kentälle(koska tervigoni tulee maan alta reservista ja mawlockin pitää tehdä se liikumis vuorossa).
Tarkoitit varmaan että trygon reserviin? tervigonin termagauntit jää tekemättä jos se nysvää reservissä, ja maan alta se ei ainakaan sieltä tule. :-)

Mutta. Itse jättäisin pyrovoren pois, se on kewl, mutta ei hintansa väärtti näillä säännöillä. HQ:sta tosiaan ainakin toinen tervigon trooppeihin, ja kun kerran niitä on kaks, trooppeina toimisi paljon paremmin termagantit, kuin hormikset, joita kuitenkin on hyvä olla ainakin vähän koska ovat niin nopeita. (Tervigonin myrkkypypussit ja adrenaliini välittyy termagantteihin ilmaiseksi, mutta hormiksiin ei.) Zoanthropeja tarvitset vähintään monta, tai et ollenkaan, yksi on vähän se ja sama. Hive guardit on kivoja ja käytännöllisiä ja niitä suosittelen minäkin, mutta 3x3 on jo aika tylsää. Heviksi suosittelisin trygon primeä, kun tuota synapsea sinulla on tuossa aika vähän ja mawlokin sijaan ottaisin kolme biovorea, niitä vaan vihaa kaikki jotka niitä vastaan joutuu, ja mawlokin maanaltahyökkäys ei pure ihan niin kovin enää kun siihen saa FAQin mukaan savet nykyään.

Toivottavasti auttaa.

Welcome to the Hive. :D
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Dethroll

Viesti Kirjoittaja Dethroll »

anteeksii siis trygoni voi jeesus oon menny näil tyrkky paikoill ja sekottanu noi aina^-^
You kill time untill time kills you.
Ogx

Viesti Kirjoittaja Ogx »

Hormagaunteille laitan itse aina vähintään venom sacksit, tuon kaiken woundaaminen 4+:lla on sen verran kova juttu. Täysillä upgradeillakin ovat kyllä kovia, mutta mielestäni vähän turhan hinnakkaita. Genestealereille samoin tuo poison on ihan ehdoton (kaksinkertainen mahdollisuus rendata esim. mariineita vastaan, koska S4 poisonilla saa rerollin T:ää vastaan). Broodlordit ovat myös ihan hiton kovia, ja aina välillä se hypnotic gazekin tuottaa tulosta. Hormagaunttien kanssa olen toimivaksi havainnut lentävät Hive Tyrantin hive commanderilla, +1 reserviheittoihin on kiva ja näin saat yhden hormagaunttiporukan outflankkaamaan genestealereiden kaveriksi. Pelkästään tuo useamman outflankkaavan yksikön olemassaolo vaikuttaa yleensä heti alusta asti vastustajan peliin, oppivat aika nopeasti pysymään 18'' päässä reunoista, mikä taas tekee vastustajan piirittämisestä vieläkin helpompaa.

Tervigonia olen itse testaillut vain parin pelin verran, mutta en ole sitä sen kummemmin jäänyt kaipaamaan. Zoanthropet toimivat ihan hyvin ilman sporeakin, mutta tarkoitus olisi nyt itse ryhtyä sellaista käyttämään. Hive guarditkin ovat hyvä yksikkö, mutta ei niitä mikään pakko ole ottaa tuota täyttä yhdeksää kappaletta. Itse olen käyttänyt 2-3 guardia saman määrän zoanthropeja kaverina.

Trygon vaikuttaa paperilla aivan törkeän kovalta yksiköltä, mutta yleensä sen tehtävän on kuitenkin vain kerätä itseensä parin vuoron tulitus. Primeksi päivittäminen kannattaa siinä mielessä, että lisää synapsea on aina kiva juttu (paitsi välillä stealereiden mielessä, kannattaa tämä muistaa) ja 12 S5 laukausta voi saadakin jonkin tankin shakettua vuoroksi jos haluat tulla peliin deep strikellä. Välillä on kuitenkin kätevämpää aloittaa pöydältä, kaikki trygoniin kohdistettu tuli on kuitenkin pois muusta armeijasta, ja jos sitä ei hengiltä saadakaan niin on se meleessä kuitenkin suht ikävä. Yksi ainut trygon tulee keräämään tulta aika törkeästi itseensä, joten ihan täyttä prime+adrenal glands+regen -komboa ei välttämättä kannata ottaa, ei se regeneraatiokaan kuitenkaan niin varma pelastus ole. Aika harvoin prime ja mawloc ovat omissa peleissä olleet ratkaisijan asemassa, niiden tehtävänä on enemmänkin vain toimia pelotteena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”