40k turnaus?
40k turnaus?
Moi!
Miten oisi jos joku (en minä) haluaisi tehdä 40k turnauksen? En tahdo vielä tehdä oman turnauksen koska en ole vielä varma miten turnaukset menee, monet muutkin varmaan haluaa 40k turnauksen. Voin osallistua sen tekemiseen mutta riippuu missä.
Voisin varmaan jarjestää turnauksen JOS haluaisitte lainata maastoa. Pelikenttiin on tarvetta paljon, jos jollain on niin kertokaa, PS lähellä Kirkkonummia ja tuokaa silloin mielelään. Voin tulla Helsinkiin hakemaan maastot mutta kertokaa onko paljon vai ei, että teidän jos kannattaa ottaa ison laukun tai pienen repun.
Ja katotaan jos olen saanut kaiken oikein.
1. Päivämäärä mitä jtn muuta EI tapahdu, mielellään viikonloput
2. Hankkia tila missä turnaus voisi olla. Koulu, nuorisotila, kerhosali ja lisää.
3. Sääntöpaketti (mitä, missä, kuinka paljon, mitä saa käyttä, minkälaisia skenuja jne)
4. Ilmoitus
5. Rahat palkintoihin + jos se on vuokratila, maksan niillä rahoilla.
Eli noi olisi ne 5 askeleet mitä pitäisi tehdä jos haluaa turneen
- Waltio
Miten oisi jos joku (en minä) haluaisi tehdä 40k turnauksen? En tahdo vielä tehdä oman turnauksen koska en ole vielä varma miten turnaukset menee, monet muutkin varmaan haluaa 40k turnauksen. Voin osallistua sen tekemiseen mutta riippuu missä.
Voisin varmaan jarjestää turnauksen JOS haluaisitte lainata maastoa. Pelikenttiin on tarvetta paljon, jos jollain on niin kertokaa, PS lähellä Kirkkonummia ja tuokaa silloin mielelään. Voin tulla Helsinkiin hakemaan maastot mutta kertokaa onko paljon vai ei, että teidän jos kannattaa ottaa ison laukun tai pienen repun.
Ja katotaan jos olen saanut kaiken oikein.
1. Päivämäärä mitä jtn muuta EI tapahdu, mielellään viikonloput
2. Hankkia tila missä turnaus voisi olla. Koulu, nuorisotila, kerhosali ja lisää.
3. Sääntöpaketti (mitä, missä, kuinka paljon, mitä saa käyttä, minkälaisia skenuja jne)
4. Ilmoitus
5. Rahat palkintoihin + jos se on vuokratila, maksan niillä rahoilla.
Eli noi olisi ne 5 askeleet mitä pitäisi tehdä jos haluaa turneen
- Waltio
Viimeksi muokannut Waltio, Su 22.05.2011 18:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Kaapelikala
Re: 40k turnaus?
1. Valitse ajankohta. Viikonloput on hyviä. Kannattaa valita kohta, jolloin muuta jännää on mahd. vähän päällä (coneja, muita turnauksia, isoja lätkämatseja jne.).
2. Hommaa tilat. Itse olen ollut järkkäämässä turnauksia koulun ruokasalissa, tosin tässä oli vaatimuksena osallistujien ikäkeskiarvon mataluus. Hyviä paikkoja on koulut, nuorisotilat, kerhosalit, pelikaupat, mitänäitänyton.
3. Tee sääntöpaketti (mitä, missä, miten paljon, mitä saa käyttää, minkälaisia skenuja jne.)
4. Laita ilmoitus sotuun.
5. Kerää rahat ja maksa tilavuokrat + muut.
2. Hommaa tilat. Itse olen ollut järkkäämässä turnauksia koulun ruokasalissa, tosin tässä oli vaatimuksena osallistujien ikäkeskiarvon mataluus. Hyviä paikkoja on koulut, nuorisotilat, kerhosalit, pelikaupat, mitänäitänyton.
3. Tee sääntöpaketti (mitä, missä, miten paljon, mitä saa käyttää, minkälaisia skenuja jne.)
Ihan jees, mutta en omista tarpeeksi monta pelipöytiä enkä tiedä ihan miten. Kun teit turnauksen siellä ruokasalissa, niin keneltä kysyit jos saat pitää sen?Kaapelikala kirjoitti:1. Valitse ajankohta. Viikonloput on hyviä. Kannattaa valita kohta, jolloin muuta jännää on mahd. vähän päällä (coneja, muita turnauksia, isoja lätkämatseja jne.).
- Henkinen Johtaja
Yleensä kannattaa kääntyä sen puoleen joka tilan omistaa. Tosin kaupungin (missä lienetkin) nuorisotoimen puoleen kannattaa kääntyä, sillä heillä on usein tiloja (kuten täällä Riihimäellä).Waltio kirjoitti:Ihan jees, mutta en omista tarpeeksi monta pelipöytiä enkä tiedä ihan miten. Kun teit turnauksen siellä ruokasalissa, niin keneltä kysyit jos saat pitää sen?Kaapelikala kirjoitti:1. Valitse ajankohta. Viikonloput on hyviä. Kannattaa valita kohta, jolloin muuta jännää on mahd. vähän päällä (coneja, muita turnauksia, isoja lätkämatseja jne.).
Tuosta...
Asun Kirkkonummella. Kannattaako mennä kysymään rehtorilta vai joku jolla olisi avaimet kouluun? Esim. joku joka on nuorisotoimeen kanssaHenkinen Johtaja kirjoitti: Yleensä kannattaa kääntyä sen puoleen joka tilan omistaa. Tosin kaupungin (missä lienetkin) nuorisotoimen puoleen kannattaa kääntyä, sillä heillä on usein tiloja (kuten täällä Riihimäellä).
- Henkinen Johtaja
Kato nuorisotoimen nettisivuilta jonkun sähköpostiosoite joka vastaa tiloista ja kysy häneltä.Waltio kirjoitti:Asun Kirkkonummella. Kannattaako mennä kysymään rehtorilta vai joku jolla olisi avaimet kouluun? Esim. joku joka on nuorisotoimeen kanssaHenkinen Johtaja kirjoitti: Yleensä kannattaa kääntyä sen puoleen joka tilan omistaa. Tosin kaupungin (missä lienetkin) nuorisotoimen puoleen kannattaa kääntyä, sillä heillä on usein tiloja (kuten täällä Riihimäellä).
Tuosta...
Ja mistä' saisin pöytiä? En omista yhtään -.-
Jos turnaus on koulussa, niin tpulpetteja/ruokalan pöytiä voi käyttää hyväksi, niinpä tarvitsisit enään maastot.Waltio kirjoitti:Ja mistä' saisin pöytiä? En omista yhtään -.-
Magnumit on täällä aina valmiina.
Sitä enemmän tarkoitan..... En omista maastoa
- Kaapelikala
Kyselee jostain kerhoilta, figukaupoilta yms. Eikä kukkulat, metsät ja tämmöset maksa mitään, varsinkaan porukkana. Kaikki tuo jotain ja sitten askarrellaan.
Niin, mutta olen 14v, täytän 15 = en omista mitään autoa, millä voisin hakea esim pelipöytiä Helsingistä.
Yksin voi olla hyvin vaikea alkaa järjestää turnauksia. En taida muistaa yhtä ainutta turnausta missään minkä joku olisi järjestänyt onnistuneesti ilman apua.Waltio kirjoitti:Niin, mutta olen 14v, täytän 15 = en omista mitään autoa, millä voisin hakea esim pelipöytiä Helsingistä.
Jos vasta olet kiinnostumassa turnausympyröistä, on paras idea käyttää seuraava vuosi näitä turnauksia kierrellen ja asioita tutkiskellen. Ihan jo turnauksissa pelaamalla saa hyvän kuvan lopulta siitä mitä turnauspelaaja turnaukselta kaipaa, ja mitä kaikkia nippelijuttuja järjestäjän pitääkään ottaa huomioon. Jos ei ole aktiivista kaveriporukkaa pelaamassa ja järjestelemässä juttuja, kannattaa ensin tutustua turnausmaailmaan itse. :) 40k turnauksia pitäisi löytyä ympäri Suomen pitkin vuotta.
Jos hommiin haluaa, ja mihin tahansa nörttipuuhiin avuksi, niin ropeconiin voi mennä talkoolaiseksi. Sielläkin näkee ja oppii kaikenlaista.
Jos ei ole vielä resursseja järjestää turnauksia, niin ei niitä kannata sitten ihan vielä järjestää. Hyvin tehty ja suunniteltu on kaiken a ja o. :)
Maastoa meilläpäin rakennettiin kavereiden kesken läjäpäin parina kesänä. Työstä on sekin kiinni, ja rahasta tietty että saa materiaalit. Pöydän rakentaminen onnistuu halvimmillaan 10-15 eurolla. Maastotarpeet siihen päälle. Paljon saa viikkorahoistaan säästää jos kahdenkaan kymmenen pelaajan turnausta meinaa järjestää nollista rakentamalla. :)
Meitsi kyllä järjesti LOTR-puolella turnauksia melko onnistuneesti silloin joskus, ROTK-painoksen aikoihin tms... Hyvät suhteet paikalliseen kouluun ja lupa käyttää sen ruokalaa pöytineen oli toki avuksi.Rune kirjoitti:Yksin voi olla hyvin vaikea alkaa järjestää turnauksia. En taida muistaa yhtä ainutta turnausta missään minkä joku olisi järjestänyt onnistuneesti ilman apua.Waltio kirjoitti:Niin, mutta olen 14v, täytän 15 = en omista mitään autoa, millä voisin hakea esim pelipöytiä Helsingistä.