Maaston hankintaa
Maaston hankintaa
Ehtoota.
Ajattelin josko sitä hommaisi pelipöytää ja maastoa kotia asti.
Kysymys kuuluukin:
Mistä olette hommannut maastoja ?
Hakusessa vähän kaikkea taloista metsiin, tiet ja joet yms...
Löytyisikö jostain hyviä tutoriaaleja jos itse nakertelisi?
Ajattelin josko sitä hommaisi pelipöytää ja maastoa kotia asti.
Kysymys kuuluukin:
Mistä olette hommannut maastoja ?
Hakusessa vähän kaikkea taloista metsiin, tiet ja joet yms...
Löytyisikö jostain hyviä tutoriaaleja jos itse nakertelisi?
Nurinaa, ainaista nurinaa...
Re: Maaston hankintaa
Itse löysin hyvää kevät peltoa (eli juuri kylvettyä, eli ilman heinää) Hong Kong tavaratalosta, maksoi 1e ruskea kynnysmatto joka sopi hommaan hyvin (sitä tosin pitää leikellä tietysti pienempiin paloihin).
Itse löysin isäni vanhoja pienoisrautatiehen kuuluneita taloja. Osat oli vähän rikki, mutta ne menikin hyvin sitten raunioituneiksi taloiksi. Näitä löytyy pienoisrautateitä myyvistä liikkeistä, kun etsii tarpeeksi niin noita löytää mukavan halvalla.
Lisäksi löysin hieman radan pätkää, joka käy sellasenaan hyvin maastoksi.
Metsiä yritin tehdä itse, eli kuusia oli tarkoitus tehdä katuharjasta ja rautalangasta, mutten onnistunut siinä. Seuraava ajatus on käyttää pientä silppua vaahtomuovia (vihreätä mieluiten) ja tehdä koivuja liimailemalla sitä oksistoon.
Suosittelen katsomaan tuon maalaus/konverttaus/maastonteko osion, siellä on hyvä ketju alussa mihin on kerätty eri maastontekolinkkejä.
Itse löysin isäni vanhoja pienoisrautatiehen kuuluneita taloja. Osat oli vähän rikki, mutta ne menikin hyvin sitten raunioituneiksi taloiksi. Näitä löytyy pienoisrautateitä myyvistä liikkeistä, kun etsii tarpeeksi niin noita löytää mukavan halvalla.
Lisäksi löysin hieman radan pätkää, joka käy sellasenaan hyvin maastoksi.
Metsiä yritin tehdä itse, eli kuusia oli tarkoitus tehdä katuharjasta ja rautalangasta, mutten onnistunut siinä. Seuraava ajatus on käyttää pientä silppua vaahtomuovia (vihreätä mieluiten) ja tehdä koivuja liimailemalla sitä oksistoon.
Suosittelen katsomaan tuon maalaus/konverttaus/maastonteko osion, siellä on hyvä ketju alussa mihin on kerätty eri maastontekolinkkejä.
- Kaapelikala
Puiden teko onnistuu nätisti hamppuköydestä ja rautalangasta. Ohentaa lateksimaalia maidon paksuksi liemeksi. Rautalankojen välille köydestä purettuja ohuita karvanippuja. Vääntää akkuporakoneella rautalangat nippuun pulloharjan tyyliin. Leikkaa sopivaan muotoon. Dippaa ja antaa olla maalissa vähän aikaa (15min tms.) Dippaa märkänä maastopuruun (fine turf, värjättyä vaahtomuovisilppua), tuota saa pienoisrautatiekaupoista esim.
Kiitoksia vastauksista.
Lähinnä laiskuuden takia enemmän kiinnostaisi kaupat mistä olette valmiita maastoja tilannut.
Lähinnä laiskuuden takia enemmän kiinnostaisi kaupat mistä olette valmiita maastoja tilannut.
Tuolta nyt ainakin löytyy nuita FoWiin soppeleita taloja yms.: http://www.thewarstore.com/15mmworldwar2terrain.html
Toki onhan noita varmasti muitakin, mutta muita ei nyt muistu mieleen.
Toki onhan noita varmasti muitakin, mutta muita ei nyt muistu mieleen.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Seuraavista puljuista ainakin löytyy valmisrakennuksia:
JR Miniatures scenery
JR Miniaturesin Stalingradia
Total Battle Miniaturesin Western Europe
Kerr & King - paljon erilaista maastoa ja ilmainen postitus kun yli £20 tilaus Suosittelen
JR Miniatures scenery
JR Miniaturesin Stalingradia
Total Battle Miniaturesin Western Europe
Kerr & King - paljon erilaista maastoa ja ilmainen postitus kun yli £20 tilaus Suosittelen
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Puolenkuun peleistä voi tilata Total Battle - valmistajan taloja (afrikkaan, itärintamalle,länsirintamalle) ja tienpätkiä.
..ja jos kiinnostusta maaston ostamiseen on, niin merikäläiseen voi YVllä ottaa yhteyttä. Opinnot on vielä kesken, mutta sehän ei tekemistä estä, rajoitettuun sarjatuotantoon on mahdollisuus.
Tilasin jo Kerr & kingistä. Pannaan korvan taakse kun tarvitaan lisää.Anaheim kirjoitti:..ja jos kiinnostusta maaston ostamiseen on, niin merikäläiseen voi YVllä ottaa yhteyttä. Opinnot on vielä kesken, mutta sehän ei tekemistä estä, rajoitettuun sarjatuotantoon on mahdollisuus.