"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mahtava sculptaus. Millä aineksilla ja välineillä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Cyber Mummy

Mahtava sculptaus. Millä aineksilla ja välineillä?

Viesti Kirjoittaja Cyber Mummy »

http://www.coolminiornot.com/183034
Selailin tuossa Googlen kuvahakua. Kirjoitettuani Lord Kroak törmäsin tuohon kuvaan. Katselin hieman kommentteja, ja vaikuttaa että kaveri on itsekseen sculptannut tuon. Rupesin sitten pohtimaan että mistä aineksista ja millä välineillä tuollainen mestariteos oikein syntyy? On sekä pehmeitä että kovia muotoja eikä näy Green Stuffille tyypillistä epätasaista pintaa tai muuta mössön näköistä. Varmasti taitoa tuollainen vaatii aivan valtavasti, mutta en itse henkilökohtaisesti ole vastaavanlaiseen sculptiin törmännyt. Kertokaa toki jos tiedätte enemmän miten vastaavanlaisia Sculpteja saa aikaan.
Kaapelikala

Re: Mahtava sculptaus. Millä aineksilla ja välineillä?

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Sisus esim. Fimolla, ulkokuori Kneadatite B/Y:stä. Välineet normaaleja, mutta myös kumipäinen savenmuovailuverme kannattaa hommata.
Cyber Mummy

Viesti Kirjoittaja Cyber Mummy »

Mistäs näitä Suomessa saisi hommattua?
Kaapelikala

Fimoa askartelukaupoista, Kneadatite B/Y kulkee myös nimelleä "Green Stuff". GF9 on ihan hyvä Knedatiten purkittaja, tosin Suomen hintataso on korkeahko. Itse tilasin tuota ja Kneadatite B/G aka "Brown Stuffia" brittiläisestä Heresy Miniaturesista jossain vaiheessa.
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Kaapelikala kirjoitti:... myös kumipäinen savenmuovailuverme kannattaa hommata.
Pahoittelen kuokkimista, mutta itekin olen senverran kiinnostunut sculptaamisesta että mistäköhän näitä kannattaisi alkaa metsästää? Ja ilmeisesti tuo "kumipäinen" tarkoittaa tarttumatonta kumi/vinyyli/olimitäolijne päätä?
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Kuutsa kirjoitti:
Pahoittelen kuokkimista, mutta itekin olen senverran kiinnostunut sculptaamisesta että mistäköhän näitä kannattaisi alkaa metsästää? Ja ilmeisesti tuo "kumipäinen" tarkoittaa tarttumatonta kumi/vinyyli/olimitäolijne päätä?
Kaapelikala tarkoittanee näitä clay shapereinä tunnettuja silikonityökaluja.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Kaapelikala

Hanska kirjoitti:
Kuutsa kirjoitti:
Kaapelikala tarkoittanee näitä clay shapereinä tunnettuja silikonityökaluja.
Juurikin noita. Ja taiteilijatarvikekaupoista saa sekä Suomesta että ulkomailta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”