"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire 2400 (listan teko apua).

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Runt

Empire 2400 (listan teko apua).

Viesti Kirjoittaja Runt »

Nyt olisi tarkoirus tehdä 2400 pts armeija (Deadline 1.6 klo:12.00) niin että sillä 8th sääntöjen opettelu on mielekästä puuhaa, joten apuja kaivataan.
Tarkoitus ei ole tehdä mitään yyber listaa, mutta ei mitään vasemmalla kädellä tehtyäkään.
Muutama asia mikä mielessäni näin alku vaiheilla liikkuu:
-Minkä kokoisina Knightejä kannattaa 8th peluuttaa? White wolfit "IC" uppauksella kiinnostavat myös itseäni suuresti, jolloin olisi jotain mikä lyö lujempaa close combatissa.
-Tavara valinnat täysin hukassa itselläni joten mitä laittaa ja kenelle?
-Myös hieman taktisia neuvoja kaivataan.

Jottei listaa tarvitsisi alkaa täysin tyhjästä tekemään niin asetetaan hieman rajoitteita:
-Ei detachmentteja

Alustavaa suunnitelmaa:
LORD
Wizard Lord 300.pts
-Up 4.level
-Holy Relic
-Seal of Destruction
Menee swordmen yksikköön.

General Of The Empire 181.pts
-Dawn Armour
-Shield
- Barded Warhorse
-Sword of Anti-Heroes
Menee Knight Orders yksikköön.

469.pts = 19,54%

HERO
1 x Warrior Priest 119.pts
-GW
-Armour of Meteoric Iron
Menee hilpari yksikköön.

Battle Standard Bearer 108.pts
-Full plate armor
-Enchanted shield
-Sword of might

227 .pts = 9,46%

CORE
40 x Halberdiers FC 220.pts
Hoitaa perus työn.

30 x Swordsmen FC 205.pts
Pysyttelee taka-alalla antaen suojaa.

9 x Knight Orders FC 257.pts
-Banner of Eternal Flame
Hakee flankkeja.

835.pts = 34,79%

SPECIAL
25 x Greatswords (sis.muusikko, lippu ja champion)280.pts
Ottaa kontaktia edestä pain.

2 x Great Cannon 200.pts

480.pts = 20,00%

RARE
2 x Helstorm Rocket Battery 230.pts

1 x Steam Tank 300.pts
Ottaa kontaktia edestä pain.

530.pts = 22.08%

Total:2388
Viimeksi muokannut Runt, Ti 31.05.2011 21:42. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

Re: Empire 2400 (listan teko apua).

Hieman eteenpäin ollaan listan kanssa päästy (muutokset aloitusviestissä).
Apua kuitenkin kaivataan edelleen, etenkin tavara valintojen suhteen. Jotta tavaraa saadaan mahtumaan listaa pitää tiivistää hieman.
Mahdollisia kysymerkkäjä listassani ovat White Wolf yksikkö, Swordmen yksikkö jos poistaa miten sijoittaa velho, Cannonit + Engineer, Steam Stank hauska vehje ja kerran kun on ostettu niin mieluusti sitä peluuttaisi.

Kehitysehdoituksia siis kaivataan hyvinkin nopeasti.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
PistolGripPump

Viesti Kirjoittaja PistolGripPump »

Dawnstone, luckstone ja dragon helm sääntökirjasta kannattaa ottaa kaikille, jolla panssaria löytyy. Maagille vaikka se vastustajan taijan tiputtelija käärö ja 4+ wardi. En muista nimiä. Maagin lorekin pitää valita ennakkoon. Joku life, light tai metal voisi olla sopiva. Itse ottaisin bösbille minimissään 2+ panssarin ja s5:n. Tämän saa monella combolla. esim. sword of mightilla, fpa:lla ja enc. shieldillä. Miekkamiehet on liian pieniä joku 30 voisi olla miniminä. Isot miekkamiehet voisin laittaa 30:n hordeksi. Isolla melalla extra rivi hyökkäyksiä toimii. Maagisia lippujakin voisi levitellä enemmän. Esim. liekkilippu ja +1M voisi toimia joillakin. Tarvitsetko oikeasti kahta pappia ja insinööriä? Muutenkin charruosasto on yliedustettu. Papille myös lisää suojaa.
Runt

8th itselläni pahasti hakusessa joten juurikaan käsitystä siitä ei ole tarvitsenko kahta pappia ja insinööriä. Papin siirtäminen hilpari yksikköön kävi mielessä jolloin etu olisi suurempi.
Generalin varustus on myös vähän niin ja näin +S3 bonus on vähän kyseenalaien, toki tuolla jo jahtaa isompaakin mörökölliä mutta jos perus boxien flankkeja pyrkii hakemaan niin +A3 olisi huomattavasti parempi vaihtoehto.
Toki pisteitä generalissa on suht paljon kiinni tällä hetkellä joka hieman myös mietityttää itseäni.
GW:tä löyryy vain tuo 20.kpl joten määrä sen takia jää alhaiseki.

Mutta jatketaan tästä, eiköhän lista muutaman tunnin sisään taas saa päivitystä muutoksien kera.

EDIT: Lista päivitetty

Josko Swodmenit tiputtaisi kokonaan pois listalta ja tilalle löisi 10 x Crossbowman yksikön, tosin velhoa tämä yksikkö ei juurikaan suojaa mutta toisaalta lähi kontaktia ei vihollisen kanssa edes haeta.
Tässä tapauksessa olisi 2396.pts jos laskelmani pitävät paikkansa.
Bladetongue
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Bladetongue »

Warrior priestin hinta on väärin laskettu, hinta noilla kamoilla on 119. Tiputa white wolf ritarit pois ja kasvata niistä saaduilla pisteillä swordmen yksikkö 30 kokoiseksi ja lopuilla pisteillä sitten kasvatat greatswordit ainakin 25 jäntteriin. Noilla muutoksilla listasi kokonaispistearvo olisi 2380, joten varaa jäisi 20 pisteen verran. Greatswordeille voisi sitten vaikka antaa jonkin maagisen lipun lopuilla pisteillä.
Runt

GW:n optiot eivät salli maagista lippua, muuten muutokset kuulostaa hyvältä. Muokkailen kunhan ehdin.
PistolGripPump

Viesti Kirjoittaja PistolGripPump »

Maagille tarkoitin seal of destructionia. Se 20 pts on halpa lisähinta kääröstä, jos saat dwellerin tai gatewayn pois vastustajalta. Hieman epäselvästi ilmaistu. Life toimii varmaan parhaiten maagilla. 2,6,5,3 olisi melkein järjestys, jolla nykisin valitut taiat.
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Runt kirjoitti:GW:n optiot eivät salli maagista lippua, muuten muutokset kuulostaa hyvältä. Muokkailen kunhan ehdin.
Greatswordit saanee taikalipun kun sulla kerta on empire general armeijan johdossa, eikös kenun säännöissä sanota että yksi State Troop -yksikkö saa ottaa taikalipun kenraalin läsnäollessa?
Runt

Muutokset suoritettu, omien laskelmien mukaan 12.pts jäi vielä vajaaksi.
Ja olihan se niin että GW:t taikalipun saavat kun general on mukana, nyt vaan pitäisi keksiä mitä sinne tunkee ja mistä tiivistää pisteet. Samaa taikalippua ei ilmeisesti kun kahteen kertaan saa valita?
Bladetongue
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Bladetongue »

Runt kirjoitti:Muutokset suoritettu, omien laskelmien mukaan 12.pts jäi vielä vajaaksi.
Ja olihan se niin että GW:t taikalipun saavat kun general on mukana, nyt vaan pitäisi keksiä mitä sinne tunkee ja mistä tiivistää pisteet. Samaa taikalippua ei ilmeisesti kun kahteen kertaan saa valita?
Juu, samaa taikalippua ei saa olla kahdesti. Jos tiputtaisit yhden hilpari miehen pois ja ottaisit siitä saamilla pisteillä joko standard of diciplinen tai swiftnessin. Pisteitä olisi sitten 2398. Muuta en tuosta listasta oikein lähtisi muuttamaan tai edees poistamaan. Hyvä lista ja varmasti mukava pelata.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”