Best Miniature of Pori II
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Best Miniature of Pori II
Noh tullaan mukaan, kai viimeinenkin saa jonku hyvä-tyyppi palkinnon :D
Soi viulu
Itsekkin voisin osallistua mikäli aikaisemmin maalatulla figulla kilpailuun saa ottaa osaa. Tosin kuva figusta on jo sotussa näytillä ollut mutta ompahan itse maalattu. Kyseessä kuitenkin tämän vuoden puolella toteutettu projekti joten mistään vuosientakaa ei lähdetä figuja kaivelemaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Olisi se kuitenkin toivottua, että väki maalaisi tätä varten ihan uuden fikun. Ei siinä mitään, jos ottaa toukokuussa maalatun ukon mukaan, mutta jos mennään niihin aikoihin kun vielä oli lumi maassa, niin sitten alkaa olemaan minusta ihan eri asia.
Maalaustaitohan on kuitenkin jatkuvasti kehittyvä asia, että se on kanssa siitä huono asia tuoda vanha ukko. Nyt kun on niin paljon paremmat skilzzit, niin pärjäisi paljon paremmin maalaamalla uuden ukon.
Dippi taitaa sitten olla sellainen asia, että siitä tuskin kukaan tykkää.
Maalaustaitohan on kuitenkin jatkuvasti kehittyvä asia, että se on kanssa siitä huono asia tuoda vanha ukko. Nyt kun on niin paljon paremmat skilzzit, niin pärjäisi paljon paremmin maalaamalla uuden ukon.
Dippi taitaa sitten olla sellainen asia, että siitä tuskin kukaan tykkää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Taitaa minunkin olla pakko osallistua. Jäi nyt niin hyvä maku noiden FoW commandojen maalaamisesta. Osallistunen silti ihmisille tutumman mittakaavan figulla kisaan. Pitää vaan miettiä vielä että mitä sitä oikein maalaisi.
Kalat meni kotio...
Mä osallistun myös vaikka en ihan porissa asukkaan mutta kumminki lähin yhteisö meikäläistä. Maalaan ehkä harkkarilta saadun Dwarf Runesmithin suoritettuani ensin huolellisen maalinpoiston.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Kapulla oli toki aidosti ihailtavan kehittävää pointtia, mutta ei minun mielestäni olisi kovin väärin osallistua ei-tätä-kisaa-varten-maalatulla figulla. Ottaa huomioon tuon ensimmäisen kisan osallistujamäärän, niin ehkei kauheasti rajoituksiin ole tarvetta vielä tässä vaiheessa.
Taito kehittyy, motivaatio laskee. Mutta joo, eikö se idea ole aina ollut tuoda sitä kisaa varten maalattu ukko? Onhan mulla tuossa tuo nurgle vindicaattori jota en ole vielä käyttänyt missään kisassa.El Capitan kirjoitti:Maalaustaitohan on kuitenkin jatkuvasti kehittyvä asia, että se on kanssa siitä huono asia tuoda vanha ukko. Nyt kun on niin paljon paremmat skilzzit, niin pärjäisi paljon paremmin maalaamalla uuden ukon.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ei minusta kymmenen äijää ole mikään pieni luku. Vaikka samat rajoitukset meillä olikin käytössä.Furinji kirjoitti:Ottaa huomioon tuon ensimmäisen kisan osallistujamäärän, niin ehkei kauheasti rajoituksiin ole tarvetta vielä tässä vaiheessa.
Mutta mulle on ihan sama. Minusta kuitenkin on vähän ihmeellistä, jos sallitaan koska tahansa maalattu ukko. Silloinhan jokainen meistä voi osallistua ja se todellinen henkilön taidonnäyte jää pimentoon kun nähdään vain vanhaa tuotantoa, joka on ehkä ollut pelipöydälläkin jo muutaman kerran. Ei tämän nyt mitään vakavaa tarvitse olla, kuhan maalaillaan vain, mutta ainakin minä tykkäisin, jos jokainen katsoisi missä ne omat rajansa tällä hetkellä on.
Sitä Skaven orjaa ei ehkä maalannut silloin joskus ihan niin hyvin kuin pystyisi.
- Sinitähti
- Sinitähti
Itse lähtisin rajan vetämään siihen että figu pitää olla tämän vuoden tuotoksia. Tällöin ei kaivettaisi ikivanhoja figuja laatikon pohjilta ja maalaus taso olisi tämän hetken tasalla. Harvalla sitä maalaustaito kuitenkaan paranee muutamassa kk:ssa merkittävästi. Eipä silti juurikaan merkitystä vaikka pitäisi toukokuun jälkeen olla maalattu, omilla maalaustaidoilla kun ei paljon juhlita. Voin siis jättää osallistumatta (en jää mistään paitsi) tai vaihtoehtoisesti ottaa osaa jos saan jonkin kohtuullisen maalauksen aikaiseksi jota kehtaa muillekkin esitellä muualla kuin pelipöydällä.
Se päättäköön ketä Best Miniature of Pori II järjestää, loppupeleissä muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Se päättäköön ketä Best Miniature of Pori II järjestää, loppupeleissä muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ah ei kymmenen huonosti olekaan. Käsitin ensin tuosta tulosketjusta, että vain viitisen työtä oli ja "keskeyttäneet" jäivät kokonaan kelkasta matkalla.El Capitan kirjoitti:Ei minusta kymmenen äijää ole mikään pieni luku. Vaikka samat rajoitukset meillä olikin käytössä.
Älkää käsittäkö väärin en tarkoita, ettäkö tämä mahdollinen sääntö olisi mitenkään ylivoimaisen huono idea. Minusta se on vain yksinkertaisesti vähän tarpeeton ja miksi tehdä ylimääräistä sääntöä, jolla ei ole kovinkaan ihmeellistä merkitystä.
Olen aikalailla samaa mieltä kaikissa sanomisissanne kilpailun hengen ja muun suhteen en vain näe olevan tarpeen että henkeä parannetaan lisäsäännöillä. Tottakai halutaan että kehitys näkyy ja varsinkin tässä harrastuksessa suunta on lähes aina ylöspäin. Tämän vuoksihan ihan automaattisesti kilpailuihin yleensä tehdään uusi figu, koska kaiken järjen mukaan on edellisiä parempi. On toki armeliasta siis kieltää ketään nolaamasta itseään joululomalla tekemällään figulla, mutta onko se aidosti tarpeen?
On myös erittäin totta, että tässä on mielenkiintoisinta nähdä miten muut paikalliset ovat kehittyneet, mutta minä en itse ainakaan ole edes nähnyt muiden paikallisten töitä sitten Game Housen maalauskilpailun ja pitkiksen turnausten. Viime aikainen keskustelu on myös osoittanut, että moni on kuvitellut oman peliporukkansa olevan lähes ainoa porissa, joten kuvittelisin, että mikä tahansa figu muilta porilaisilta harrastajilta on kiinnostava uutuus monille.
Kuten sanoin ei sääntö ole varsinaisesti huono. Yritän vain nostaa esiin toisenkin pointin ja osoittaa, ettei pikkutarkkoja sääntöjä edes hirveästi kaivata tässä vaiheessa. Monissa isoissa maalauskilpailuissakaan ei kovin usein ole mitään viimeistä käyttöpäivää figuilla, joten miksi meidän pitäisi moisia sääntöjä keksiä, kun tarkoituksena on paljon kevyempi kilvoittelu?
Vaikka moinen sääntö heitettäisiinkin kehiin, niin ei se minua itseäni sinäänsä rajoita, koska enköhän kesän aikana edes yhden figun saa valmiiksi armeijaani, jonka voin nostaa sieltä esille. Kuten sanoin aiemmin ei minua niin maalauksella kilpailu ole koskaan kiinnostanut, mutta paikallistouhujen uudelleenherättämisen tukemisen ilosta voisin jonkun figun kehiin heittää.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Kukin tavallaan. Jos joku ei jaksanutkaan maalata, niin ottakoot sitten vähän vanhemman fikun.
Se on kuitenkin toivottavaa, että jokainen yrittäisi parastaan ja katsoisi mihin taidoillaan pystyypi. Jos kaikki toisivat sen speed paintatun liukuhihnaukon kisaan mukaan, niin eihän se ole kivaa.
Se on kuitenkin toivottavaa, että jokainen yrittäisi parastaan ja katsoisi mihin taidoillaan pystyypi. Jos kaikki toisivat sen speed paintatun liukuhihnaukon kisaan mukaan, niin eihän se ole kivaa.
- Sinitähti
- Sinitähti
Furinji puhuu asiaa ja mietteensä melkeinpä suoraan minun päästäni. Eiköhän se leppoisa kiva kilpailuhenki sallisi vaikka jonkun palkkamaalatun kusetuksen, mutta kuka jaksaa nähdä vaivaa tämän takia kusettaakseen. Luottamusta kilpakumppaneihin ja sitä rataa.
Harmittelin kun Hesan fantsusta ei löytynyt warmachinea blisterikamana, olisin sieltä jonkin maalannut mielelläni. Nyt tarvinnee sortua koluamaan figulootien syövereitä ja yllättää itsensä jollain hauskalla maalaamattomalla figulla ja sutia sellainen.
Harmittelin kun Hesan fantsusta ei löytynyt warmachinea blisterikamana, olisin sieltä jonkin maalannut mielelläni. Nyt tarvinnee sortua koluamaan figulootien syövereitä ja yllättää itsensä jollain hauskalla maalaamattomalla figulla ja sutia sellainen.
Kalat meni kotio...
Olin hieman itsekin sillä kannalla että laitetaan vaan ihmiset maalaamaan uudet tekeleet kisaa varten, mutta kyllä taitaa olla parempi vain sallia aikaisemmatkin tuotokset, jos kunnolla osallistujia halutaan. Tämmöinenhän syö jonkin verran tunnelmaa, mutta kai me sitten voidaan patistaa seuraavalle kerralle vähän uudempaa nappia ja antaa pidempi aika deadlineen.
Ja mitä äänestykseen tulee, niin Sotun taannoisen pikamaalauskisan äänestyssysteemi olisi varsin passeli, koska silloin kaikki työt saavat edes jonkin arvosanan ja vältytään paremmin tylsiltä jaetuilta sijoilta. Pitäisi vain muistaa sopia joku arvosana-asteikko, ettei joku anna arvosanaa väliltä 1-10 ja toinen arvostelija sitten 4-10. Isompi hommahan tämä taitaa olla kuin se, että annetaan vain pisteet parille parhaimmalle.
Ja mitä äänestykseen tulee, niin Sotun taannoisen pikamaalauskisan äänestyssysteemi olisi varsin passeli, koska silloin kaikki työt saavat edes jonkin arvosanan ja vältytään paremmin tylsiltä jaetuilta sijoilta. Pitäisi vain muistaa sopia joku arvosana-asteikko, ettei joku anna arvosanaa väliltä 1-10 ja toinen arvostelija sitten 4-10. Isompi hommahan tämä taitaa olla kuin se, että annetaan vain pisteet parille parhaimmalle.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ekkö nää kerkiä maalata sitä yksilöä kahdessa kuukaudessa?Javyrus kirjoitti: ja antaa pidempi aika deadlineen.
Pisteytyksestä, jos joku tietää jonkun vänskän, niin voi ilmoitella. Minusta se 3p parhaimmalle, 2p kakkoselle ja 1p kolmoselle on tyhmä systeemi kun osallistujia on paljon. Se ei ole kivaa jos ja kun jää nollille pisteille.
- Sinitähti
- Sinitähti
No hyvä kun ehtisi edes yhden saappaan maalata tuossa ajassa...El Capitan kirjoitti:Ekkö nää kerkiä maalata sitä yksilöä kahdessa kuukaudessa?
Ehkei nyt sentään. Ajatuksena oli se, että sitten tulevaisuudessa niitä varta vasten kisaan maalattuja figuja tulisi kaikilta, jolloin nappeja ei tarvitsisi kaivaa naftaliinista kun se pari kuukauttakaan ei riittänyt. Mutta voin sanoa, että omalta suunnalta tulee tuoretta tuotosta.
Olisi tosiaankin mukavaa kun jokainen antaisi jokaiselle työlle arvosanan/pisteytyksen ja ne kolme omaa suosikkia saisivat vielä jotain rakentavaa/henkevää/viiltävää/etc. kommenttia kaupan päälle. Figujen saamat pisteet on lopuksi helppo laskea yhteen/laskea keskiarvo ja laittaa sitten paremmuusjärjestykseen, vaikka töitä olisikin 10+ kappaletta.
No mites jos annetaan sitten kaikille pisteitä. Eli jos vaikka 10 osallistuu, niin parhaalle antaa 10p seuraavalle 9p jne jne ja sille "eniten kehitystä kaipaavalle" 2 pistettä. Itseään kun ei voinut äänestää? Näin kaikki saa pisteitä ja kokoporukka tulee arvioitua jonkinlaiseen järjestykseen. Mutta tuskin se silti sen paremmalta tuntuu viimeisestä, vai? Juhuu olin viimeinen, mutta empäs jäänyt nollille!!!
Tuossa toisessa systeemissä, että annetaan vain 1:lle, 2:lle tai 3:lle pisteitä. Ei välttämättä se heikoin erottaudu niin selkeästi. Nolla tuloksia, kun saattaa olla useita. Eikä näin ollen samalla arvostella jotakin huonoimmaksi.
Tuossa toisessa systeemissä, että annetaan vain 1:lle, 2:lle tai 3:lle pisteitä. Ei välttämättä se heikoin erottaudu niin selkeästi. Nolla tuloksia, kun saattaa olla useita. Eikä näin ollen samalla arvostella jotakin huonoimmaksi.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Jos se nyt minusta on kiinni niin maalataan uusi figu kilpailuun tai ollaan osallistumatta. Kyllähän noita figuja perusväreihin tulee maalattua joten ainakin sellainen irtoaa kisaa varten, tosin kaunista katseltavaa se ei välttämättä ole.
Jotkut pisteytystyylit taitavat kyllä valitettavasti paljastaakin heikoiten menestyneen selvemmin kuin joku toinen systeemi. Minusta tosin jotenkin tuntuu siltä, että täkäläiset figuilijat näkevät jumbosijasta enemmän märkiä päiväunia kuin kultapallista.
Jos kolmen kärjelle pitäisi vain antaa pisteitä ja tuotoksissa sattuisi helposti myös näkymään ne muutamat tietyt figut, joille kaikki antavat suurin piirtein pisteensä, niin siinä jää pahimmassa tapauksessa puolet figuista ilman minkäänlaisia pisteitä. Ihmisiä kuitenkin kiinnostaa kuinka hyvin oma lapsi on menestynyt, vaikka hännille joutuisikin.
Jos kolmen kärjelle pitäisi vain antaa pisteitä ja tuotoksissa sattuisi helposti myös näkymään ne muutamat tietyt figut, joille kaikki antavat suurin piirtein pisteensä, niin siinä jää pahimmassa tapauksessa puolet figuista ilman minkäänlaisia pisteitä. Ihmisiä kuitenkin kiinnostaa kuinka hyvin oma lapsi on menestynyt, vaikka hännille joutuisikin.
Minusta tuo Javyruksen ehdottama kouluarviointi olisi passeli. Laskisi niistä sitten keskiarvon josta voittaja. Kaikki osallistujat antavat kaikille figuille kouluarvosanan. Arvioijia on sillois siis yhtä monta kun figujakin ja saadaan ihan hyvä otos. Arvoasteikko voisi hyvin olla 1-5 niin ei joudu niin paljon arpomaan sen 1-10 asteikon kanssa, että ottaako 6 vai 7 vai 8 jne. Helpompi sillä olisi meinaan arvioida. Huomattavasti rakentavampi arviointitapa tämä.
Kalat meni kotio...
Kuulostaa järkevältä. Jokainen itseään kunnioittava artisti haluaa kuulla mitä muut ovat mieltä hänen tuotoksestaan.
Ja tuosta 1-5 asteikosta. Siinä on aika vaikea mennä arvioimaan mikä on 5:n figun, kun taas sen ysin voi antaa melko huoletta hienolle figulle, joka ei ihan ole sen kympin arvoinen. Itse kannata 1-10, tai 4-10, ihan sama, vaikken todennäköisesti edes ole osallistumassa. Tosin voin olla vierailevanan tuomarina.
Ja tuosta 1-5 asteikosta. Siinä on aika vaikea mennä arvioimaan mikä on 5:n figun, kun taas sen ysin voi antaa melko huoletta hienolle figulle, joka ei ihan ole sen kympin arvoinen. Itse kannata 1-10, tai 4-10, ihan sama, vaikken todennäköisesti edes ole osallistumassa. Tosin voin olla vierailevanan tuomarina.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone