GIMP on aika kamala, minulla ei ole piirtopöytää ja tykkään lyijykynistä hurjasti enemmän.
'nuff said. Sain pari tuntia kulumaan tuohon.

Viestin skandien puutteesta väittäisin ei-Saksa-, ei-pohjoismaat-näppäimistöasettelua ja/tai lokalisaatiota.Usermaatra kirjoitti:Kääpiö. Ookko Painttia muuten kokeillu? SIllä on mukavaa tehdä, osittain juuri alkeellisuuden vuoksi.
Ja sille että en käyttänyt sitä paria tuntia todella enempää aikaa. :) Minulla taisi olla vain todella, todella tylsää tuona iltana, ja ajattelin saman tien laittaa tänne tuon kuvatuksen.Kaapelikala kirjoitti:Viestin skandien puutteesta väittäisin ei-Saksa-, ei-pohjoismaat-näppäimistöasettelua ja/tai lokalisaatiota.Usermaatra kirjoitti:Kääpiö. Ookko Painttia muuten kokeillu? SIllä on mukavaa tehdä, osittain juuri alkeellisuuden vuoksi.
Painttiin en suosittele koskemaan pitkällä tikulla, kun sillä ei pysty tekemään yhtään mitään. Gimpillä saa esim. tasot näppärästi käyttöön. Onhan sen nykyinen peruskäyttöliittymä aika kauhea, mutta muisteleisin tuohon olevan jonkin paketin olemassa, missä UI on korvattu vanhempaa Photoshopia vastaavalla.
Kuvaan: Eipä tossa mitään ihmeellistä, jotenkin nuo "lyijykynän" viivat häiritsivät. Myös kädet näyttää jotenkin hassulta. Voi toki olla, että näen omiani - mene tiedä. Lähinnä vasen kämmen (se keltainen juttu). Parta näytti kanssa vähän jännältä, ihan kuin siinä ei olisi ollenkaan massaa. Kuinka korjata, en tiedä, sillä en itse osaa piirtää ollenkaan.
Annetaan anteeksi piirtopöydättömälle tällä kertaa :P.
Puuh. Tuota on meinaan erinäisiä ikuisuuksia saanut etsiä. Kiitos!Kaapelikala kirjoitti:Gimpin viivain
Onhan se vähän kiven alla, itsekin löysin vahingossa. Lukee kyllä vinkkipalkissa alhaalla koordinaatiston vieressä ainakin uudessa versiossa (2.6.8 ->).Furinji kirjoitti:Puuh. Tuota on meinaan erinäisiä ikuisuuksia saanut etsiä. Kiitos!Kaapelikala kirjoitti:Gimpin viivain