"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä liimaa käytätte?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Nintendomies kirjoitti:Pitääks toi epoksi pikaliimaa paremmin? Ei o kivaa ko Death company hajoaa kuljetuksessa palasiksi.
siinä vaan kestää kaiuan se kuivuminen
mutta kestäväks se tekee
komissaarin käsi on tiukasti paikallaan :)

sitä epoksia vaan pitää sekotella kahesta aineesta
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Tänään kyllä taas irtos käsi ihan noin ohimennen. Hyvä että niillä on Feel no Pain.
zqmfgb
Blöö

Nintendomies kirjoitti:Tänään kyllä taas irtos käsi ihan noin ohimennen. Hyvä että niillä on Feel no Pain.
jaa... no ei mulla oo ainakaan tota ongelmaa ollut *kiittää onneaan*
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

IG general kirjoitti:siinä vaan kestää kaiuan se kuivuminen
mutta kestäväks se tekee
komissaarin käsi on tiukasti paikallaan :)

sitä epoksia vaan pitää sekotella kahesta aineesta
Ostin vuosi sitten GW:n metalliliima, mutta kun nyt yritin liimata figuja, osata eivät edes yrittäneet pysyä yhdessä. Sen jälkeen kokeilin jotain metalli cementia. Aluksi näytti hyvältä, mutta kun pohjamaalauksen jälkeen irrotin pahviin kuivuneita figut, lähti kaikki osat saman tien irti.

Nyt kokeilin kaksikomponentti epoksiliimaa. En vielä osaa sanoa mitään liiman pito-ominaisuuksista, mutta täytyy myöntää, että se oli hyvin työläs homma.
Ensin kokeilin sekoittaa liimaa valmiiksi paletilla, mutta kun joudun pitämään osat kiinni noin 5-10 min, niin se sekoitus ehtii kuivua eikä ollut enää käyttökelpoinen. Seuraavaksi kokeilin sekoittaa se liimaa suoraan liimauspaikalla, mutta joka kertaa liiman koostumus oli erilainen.

Olisiko jollakin hyviä vinkkejä epoksiliiman käytöstä? Tarvitsen nimenoman sellaista liimaa, jolla saa täytettyä epätasaisia liitoksia, ja epoksiliima tuntuu sopivan paremmin siihen.
Blöö

no tee aina pieni "annos" kerrallaan ja käytä se kaikki siihen, tai pyydä kaveria pitämään toista liimausta samaan aikaan, kun sinä pidät omaasi.
Druzhina Captain
Valvoja

IG general kirjoitti:tai pyydä kaveria pitämään toista liimausta samaan aikaan, kun sinä pidät omaasi.
Päähäni kyllä vilahti ajatus, että voisin pyytää poikiani pitelemään niitä kunnes liimailen muita, mutta epäilen, ettei niiltä riittää kärsivällisyyttä pysyä 5 min paikalla. :wink:
Blöö

heh :D . Anna niille karkkia ja johan pysyvät :)
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

ite käytän super attackia mut nyt tuli viimevuoden lopussa uus super attacki geeli se ei ainakaa valu sormille, koska jos se neste menee sormille ni.................
Heebbari

Viesti Kirjoittaja Heebbari »

makebou. kirjoitti:ite käytän super attackia mut nyt tuli viimevuoden lopussa uus super attacki geeli se ei ainakaa valu sormille, koska jos se neste menee sormille ni.................
Ni mitä?
Sormiin tulee paiseita :wink: ?
Dean Andersson

Viesti Kirjoittaja Dean Andersson »

makebou. kirjoitti:ite käytän super attackia mut nyt tuli viimevuoden lopussa uus super attacki geeli se ei ainakaa valu sormille, koska jos se neste menee sormille ni.................
Itelläni on meny pariin otteeseen tota super attackiä sormille ja ne on liimautunu yhteen, ei se paljoa satu ku kiskoo sormia toisistaan irti. Itelläni ei lähtenyt edes nimeksikään nahkaa.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Mistä tuota Revelliä saa? Paljon se maksaa?

Itse käytän tiimarista ostettua kontakti-liimaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Revelli maksaa viitisen euroa. Jos joku väittää kovaksi hinnaksi, niin uskallan väittää ettei ole. Liimapurkki joka kestää reilusti yli vuoden, niin en sanoisi että liian kallis.

Ja pitäisi saada lähes jokaisesta pienoismalli ja askartelukaupasta.
makebou.

mulla ku sitä super attackii menee sormii en saa millään niitä irti toisistaan vaan joudun sulattaa sitä liimaa jollain stenkulla hanan yläpuolella tai sit vaa ootan et se kovettuu(jos vaa yhessä sormessa) ja sit se kuivii pois
Blöö

Weekender kirjoitti:...Ja pitäisi saada lähes jokaisesta pienoismalli ja askartelukaupasta.
Mää löysin sitä City Marketista.
makebou. kirjoitti:...sit vaa ootan et se kovettuu(jos vaa yhessä sormessa) ja sit se kuivii pois
Mää otin yhestä sormesta sen mattopuukolla pois, ja lähti muuten kaikki liima pois.
makebou.

mä tiiän et se lähtee mutta oon niin taitava veisten kanssa että sormetki ois irti
Blöö

makebou. kirjoitti:mä tiiän et se lähtee mutta oon niin taitava veisten kanssa että sormetki ois irti
Mulla oli vaan vähän iho punainen sen jälkeen
Nasu

Viesti Kirjoittaja Nasu »

Mulla on *ulkosynnyttimen* itsepäinen kaamos lohikäärme. Mikään super attak ei siihen enää futaa ja pinnejäkin on laitettu vaikka millä mitalla. taitaa olla epoksi seuraava vaihtoehto. Onko kellään kokemuksia epoksin toimivuudesta?
"I Have The Power" - He-Man
Blöö

kyllä se mulla ainakin on pitänyt tosi hyvin
Druzhina Captain
Valvoja

IG general kirjoitti:kyllä se mulla ainakin on pitänyt tosi hyvin
Niin hyvä sinun kannaltasi, mutta kysymys oli: olisiko jollakin kokemusta epoksiliiman käytöstä? Jos jollakin on niin kuunetelisin mielelläni joitakin vinkkejä.
Itse havaitsin, jos käyttää kaksikomponenttista epoksiliimaa, niin ei ainakaan kannattaa sekoittaa valmiiksi isoa määrää, koska se ehtii kuivua ennen kuin ehdit liimata ensimmäisen osan. Kokeilin tehdä sillä tavalla että laitoin liimauspaikalle ensin vähän base-komponenttia ja sitten sinne suoraan toista ainetta ja sekoitin siellä niin sanotusti paikan päällä. Sitten laitoin osan valmista seosta toiselle puolelle. Ongelmana on se, että joka kerta seoksen koostumus on erilainen. Se on ollut ensimmäinen kokeiluni, enkä tiedä onko sillä koostumuksella isoa merkitystä? Miten se vaikuttaa liiman pitoon?
Heebbari

Viesti Kirjoittaja Heebbari »

Käykö metallifiguihin muovi liima?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”