Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
Re: Tulevaisuudessa metallifigut resiiniksi?
Noniin, nyt kun kunnolla pääsi queekin kimppuun, niin oli tulla suru puseroon. Hännästä ja hakusta puuttui palanen, sen vielä kesti. Mutta kun kyseisen otalordin käsivarsisuojat on ihan "kraatereina" eli puhjenneitten ilmakuplien jälkiä täynnä, jonka täyttäminen tulee olemaan ihan hanurista. Sigh. Abaddon oli taasen virheetön, suorastaan täydellinen. Mutta kyllä muovi ja metalli on yhä parempia omasta mielestäni. Jatkoa seuraa.
Mahtaakohan niillä olla mitään laadunvalvontaa, että edes pintapuolisesti katsoitivat, mitä paketteihin laittavat?
Vaikka saattaahan GW:llä olla varaa siihenkin, että vaihtavat vialliset silloin, kun joku kehtaa valittaa, eikä itse korjaa kalliilla ostettua hartsimuodoketta.
Milleköhän sijalle mahtaa Green Stuff muodokkeet sijoittua arvoasteikolla? Sisältää hartsia ja on helpommin muovattavissa kuin muovi, mutta kaiken joutuu tekemään itse. Taitoa, jos vähän enemmän löytyisi, voisi Green Stuff muodokkeista myös valaa omat metallifiguurit.
Vaikka saattaahan GW:llä olla varaa siihenkin, että vaihtavat vialliset silloin, kun joku kehtaa valittaa, eikä itse korjaa kalliilla ostettua hartsimuodoketta.
Milleköhän sijalle mahtaa Green Stuff muodokkeet sijoittua arvoasteikolla? Sisältää hartsia ja on helpommin muovattavissa kuin muovi, mutta kaiken joutuu tekemään itse. Taitoa, jos vähän enemmän löytyisi, voisi Green Stuff muodokkeista myös valaa omat metallifiguurit.
Miau.
-
Rock_Lobba
En kyllä ymmärrä, miksi ostaa Finecast-figuja, jos voi saada metalli-version halvemmalla...ainakin, kun on ollut noin paljon virheitä niissä Finecast figuissa. Ainakin Puolenkuunpelit myyvät niitä metallisia vielä, eikä hintakaan ollut noussut.
Kävin tänään paikallisessa fantsussa asioimassa (ihan muissa asioissa kuin ostamassa GWn figuja tietty...) ja uteliaisuuttani rupesin pläräilemään uusia finecasteja joita hyllyssä möllötti. Mukavasti siellä oli vielä sekä vanhoja metallisia että uusia finecasteja, jotta pystyi tekemään ihan kunnollista vertailua.
Ja olin kyllä yllättynyt. Uudet resiinifigut näytti paljon terävemmiltä ja "freesimmiltä" kuin vanhat metalliset. Kävin kymmenen-parikymmentä blisteriä läpi, eikä mitään ihmeellisiä valuvirheitä/ilmakuplia tullut vastaan. Jonkun verran noissa oli valujälkeä/mold linejä, mutta kuka voi väittää ettei metallifiguissa olisi...
Vaikka GWllä tuntuu kaikki muu menevän päin peetä, niin kyllä ne silti figuja osaa tehdä.
Ja olin kyllä yllättynyt. Uudet resiinifigut näytti paljon terävemmiltä ja "freesimmiltä" kuin vanhat metalliset. Kävin kymmenen-parikymmentä blisteriä läpi, eikä mitään ihmeellisiä valuvirheitä/ilmakuplia tullut vastaan. Jonkun verran noissa oli valujälkeä/mold linejä, mutta kuka voi väittää ettei metallifiguissa olisi...
Vaikka GWllä tuntuu kaikki muu menevän päin peetä, niin kyllä ne silti figuja osaa tehdä.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Koska hintojen nosto on gw:n jokavuotinen tapahtuma eikä liity finecastiin mitenkään, ei vissiin gw sit tajunnu tehä noita erikseen. Ja jälleenmyyjät varmaan just myy myös noi metallifigut mistä finecastit on olemassa ihan mielellään pois, kaikistahan ei oo tehty vielä.Rock_Lobba kirjoitti:En kyllä ymmärrä, miksi ostaa Finecast-figuja, jos voi saada metalli-version halvemmalla...ainakin, kun on ollut noin paljon virheitä niissä Finecast figuissa. Ainakin Puolenkuunpelit myyvät niitä metallisia vielä, eikä hintakaan ollut noussut.
- Half-breed
Niitä metallifiguja on vielä jäljellä, koska niitä ei lähetetä GW:lle, vaan kauppiaat myy tavaransa pois ja uusia tilatessaan saavat niitä hartsifiguja tilalle.Rock_Lobba kirjoitti:En kyllä ymmärrä, miksi ostaa Finecast-figuja, jos voi saada metalli-version halvemmalla...ainakin, kun on ollut noin paljon virheitä niissä Finecast figuissa. Ainakin Puolenkuunpelit myyvät niitä metallisia vielä, eikä hintakaan ollut noussut.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Metalli vs. muovi vs. hartsivääntö tulee olemaan ikuista, tosin ainakin GW:n osalta nyt katoavaa kansanperinnettä. Perusteet kaikki tietävät molemmin puolin. Itse olen naavapartalinjalla, jonka vuoksi suosin myös non-GW skirmish-pelejä, joissa figutkin ovat lähes aina metallisia (Alkemy nyt ainoana poikkeuksena mieleen). Nuoriso on väärässä.
Toisaalta, eipä tämä muutos vaikuta omaan GW-ostoskäyttäytymiseeni oikeastaan millään tapaa. Hyvä sinänsä, jos uusivat muottinsa, jos vanhemmat muotit alkavat jo hapertua. Kyllä hartsikin pitää yksityiskohtia ja metalliakin paremmin. GW:n ongelmat eivät kuitenkaan liene missään vaiheessa ollut figujen laadussa sinänsä. Hartsiin siirtyminen jakaa mielipiteitä ja karkoittaa osan fanboista, mutta ehkä palauttaa osaa harrastajista takaisin.
Puolen vuoden päästä seuraava hinnannousu sitten.
Toisaalta, eipä tämä muutos vaikuta omaan GW-ostoskäyttäytymiseeni oikeastaan millään tapaa. Hyvä sinänsä, jos uusivat muottinsa, jos vanhemmat muotit alkavat jo hapertua. Kyllä hartsikin pitää yksityiskohtia ja metalliakin paremmin. GW:n ongelmat eivät kuitenkaan liene missään vaiheessa ollut figujen laadussa sinänsä. Hartsiin siirtyminen jakaa mielipiteitä ja karkoittaa osan fanboista, mutta ehkä palauttaa osaa harrastajista takaisin.
Puolen vuoden päästä seuraava hinnannousu sitten.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Lord Mikke
Koko ketjua tullut seurattua hieman hämillään nyt loppupuolella ainakin, mitähän ne ovat oikein sekoilleet noiden ensimmäisten resiiniversioiden kanssa? Tuotantovirheet kyllä ymmärtää, mutta että noin paljon, ja siis... kai joku pakkaakin nuo? Miksei kukaan huomaa? Ilmeisesti Gw:n laadunvalvonta ei ole niin tarkkaa kuin Nokialla... auta armias, jos mokaat. Naarmu on pahin vihollinen.
Tuo resiinikysymys on vähän höhlä, tietäisikin miten siihen oikein pitäisi suhtautua. Kolmessakymmenessä metallisessa White Lionissa on kyllä oma särmäkkyytensä ja paino lisää munaa, mutta oikeastaan käytännön puolelta metallifiguissa nautin muovia enemmän vain maalin poistoprosessista ja sen helppoudesta. Niin no, taitokset eivät ole napille yhtä kohtalokkaita, mutta jatkuva miekan taittelukaan ei ole kauhean fiksua. Muovimiekka on kerrasta poikki- meininkiä, metallinen kestää tuskaa enemmän, mutta kun metallimiekka katkeaa, peli on pelattu, ellei ole hyvä hiomaan. Jälki tuskin on kumminkaan siistiä, vaikka sen siitä vielä korjaisikin.
Nostalgiaa metallissa on enemmän, mutta toisaalta jälki on välillä yhtä puuroa ja konffatessa tulee itku, olin joskus vähällä heittää joka ainoan kutosedikan kaaosritarin roskiin, kun niille ei voinut tehdä mitään järkevää. Onneksi tuli muoviset, ja sitten kaikki saman tien myyntiin. Oikeastaan en koskaan nähnyt kenenkään konvertoineen noita.
Resiinissä yksityiskohdat ovat omiaan ja hero lähtee tuulen mukana ilmaan, mutta jos tuo todella halkeilee niin kovin kuin väitetään, niin vähän skeptinen olen.
Millaisia kokemuksia ihmisillä on? Halkeileeko helposti, ja jos, niin millä tavalla? Pitäisi vähän selvittää, ennen kuin varmuudella rupeaa työstämään. Materiaali on kaiketi myös aika kovaa. Vaikuttaako tämä työstämiseen paljoakaan?
Tuo resiinikysymys on vähän höhlä, tietäisikin miten siihen oikein pitäisi suhtautua. Kolmessakymmenessä metallisessa White Lionissa on kyllä oma särmäkkyytensä ja paino lisää munaa, mutta oikeastaan käytännön puolelta metallifiguissa nautin muovia enemmän vain maalin poistoprosessista ja sen helppoudesta. Niin no, taitokset eivät ole napille yhtä kohtalokkaita, mutta jatkuva miekan taittelukaan ei ole kauhean fiksua. Muovimiekka on kerrasta poikki- meininkiä, metallinen kestää tuskaa enemmän, mutta kun metallimiekka katkeaa, peli on pelattu, ellei ole hyvä hiomaan. Jälki tuskin on kumminkaan siistiä, vaikka sen siitä vielä korjaisikin.
Nostalgiaa metallissa on enemmän, mutta toisaalta jälki on välillä yhtä puuroa ja konffatessa tulee itku, olin joskus vähällä heittää joka ainoan kutosedikan kaaosritarin roskiin, kun niille ei voinut tehdä mitään järkevää. Onneksi tuli muoviset, ja sitten kaikki saman tien myyntiin. Oikeastaan en koskaan nähnyt kenenkään konvertoineen noita.
Resiinissä yksityiskohdat ovat omiaan ja hero lähtee tuulen mukana ilmaan, mutta jos tuo todella halkeilee niin kovin kuin väitetään, niin vähän skeptinen olen.
Millaisia kokemuksia ihmisillä on? Halkeileeko helposti, ja jos, niin millä tavalla? Pitäisi vähän selvittää, ennen kuin varmuudella rupeaa työstämään. Materiaali on kaiketi myös aika kovaa. Vaikuttaako tämä työstämiseen paljoakaan?
Peril of Warp
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Nyt tuli ostettua yksi finescat figuuri. Empiren nuija-hero pistoolilla. Ei tuossa figussa ainakaan vaikuttanut olevan mitään pahoja virheitä ja kyllähän nuo detailit ovat toistuneet siihen ihan hyvin. Sitä on jopa helpompi tarkastella kuin metallifigua. Valujälkiä on melko vähän ja paikoitellen en huomannut niitä yhtään. Tai tuossa ei ainakaan näkynyt esim. juuri niitä muotin jättämiä rajoja. Uusi muoviseos on minusta melko taipuisaa. Itse otin siitä reunasta sellaisen litteähkön ja sileän jämäpalan ja taivuttelin sitä. Ei se nyt niin helposti katkea, vaikka väänsin sen 90-asteen kulmaan. Että ei tuo vaikua läheskään niin hauraalta kun Forgen resiini.
Mutta, että maailman hienoimpia resiini figuja?? No tuskinpa vaan. En ole kaikkia mahdollisia nähnyt, mutta vähän hupaisa väite GW:ltä. Saahan sitä tietty väittää mitä haluaa, vaikka toki tietyt säännöt pätevät hyvään ja asialliseen markkinointiin.
Eli ei tuo nyt varmaan niin paskaa ole näin alkutuntuman perusteella, mutta ei nyt myöskään mitään superia. Harmi kun ei ollut tuota samaa ukkoa metallisena, niin voisi vertailla.
Mutta, että maailman hienoimpia resiini figuja?? No tuskinpa vaan. En ole kaikkia mahdollisia nähnyt, mutta vähän hupaisa väite GW:ltä. Saahan sitä tietty väittää mitä haluaa, vaikka toki tietyt säännöt pätevät hyvään ja asialliseen markkinointiin.
Eli ei tuo nyt varmaan niin paskaa ole näin alkutuntuman perusteella, mutta ei nyt myöskään mitään superia. Harmi kun ei ollut tuota samaa ukkoa metallisena, niin voisi vertailla.
Modern cars - they all look like electric shavers.
- Sör-Skaven
Tuli ostettua lisää Blood Knihtejä, ja pakko sanoa että ovat syvältä. Suurin osa on ilmakuplilla, lommoilla rupusen näköistä mössöä. :S
GW:n laadun tarkastaja tainut olla kahvitauolla... Osista päistä puuttuu jopa puolet ja ei tullut kun vain 2 lancea... Taitaa mennä nämä palautukseen, sen verran pahaa jälkeä ovat, kuitenkin kyseessä 80e boksi. Ennestään omistan 5 Blood knihtiä ja pakko sanoa että ovat paljon paljon laadukkaampia.
GW:n laadun tarkastaja tainut olla kahvitauolla... Osista päistä puuttuu jopa puolet ja ei tullut kun vain 2 lancea... Taitaa mennä nämä palautukseen, sen verran pahaa jälkeä ovat, kuitenkin kyseessä 80e boksi. Ennestään omistan 5 Blood knihtiä ja pakko sanoa että ovat paljon paljon laadukkaampia.
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Vie ne tosiaan takaisin varsinkin jos puttuu kamaa ja valut ovat vajaita !!!!
Jätä viestisi äänimerkin jälkeen.
- Kaapelikala
Suomalaiset ovat ihme hiiriä, kun eivät omia oikeuksiaan huolla. Jos on virheellinen, niin takaisin vaan. Jos kengistä puuttuu pohjat, niin tuskinpa sanoo vaan "jaa no ihan on on".dewil kirjoitti:Vie ne tosiaan takaisin varsinkin jos puttuu kamaa ja valut ovat vajaita !!!!
Pois vaan ja uutta tilalle.
- Sör-Skaven
Joo pitänee viedä, mutta eilen alotin ottaa jo sprueista joitakin poies... Ajattelin että kokeilempa jos nämä saisi kuntoon.... Ne varmaan eivät ota takas jos sprueista on jo otettu pois? :/dewil kirjoitti:Vie ne tosiaan takaisin varsinkin jos puttuu kamaa ja valut ovat vajaita !!!!
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Kannattaa silti viedä. Ukoissa on selkeä valmistusvirhe, eikä ne niitä kuitenkaan laittaisi uudelleen myyntiin. Luulisi ainakin etteivät laittaisi?
Miau.
- Kaapelikala
Kuluttajansuojalaki sanoo: tuote on selvästi virheellinen -> uutta kehiin tai kaupan purku
Joo kauppaan vaan takaisin ehdottomasti.. Ei sillä ole väliä jos olet niitä spruesta irroitellut.
- Sör-Skaven
Ookeh, pitänee ensi viikolla käydä viemässä takas. Jäi vain melko pahamaku suuhun "finecast" figuista.. :D
- Sör-Skaven
Ainih! Jos sielt sitten tulee uus boksi takas joka on yhtä kurasessa kunnossa niin palautan senkin...??
kylläSör-Skaven kirjoitti:Ainih! Jos sielt sitten tulee uus boksi takas joka on yhtä kurasessa kunnossa niin palautan senkin...??
Kannattaa varmaan avata paketti jo liikkeessä.Sör-Skaven kirjoitti:Ainih! Jos sielt sitten tulee uus boksi takas joka on yhtä kurasessa kunnossa niin palautan senkin...??
Vähän tuntuu että GW:llä on nyt aika paha kiire saada uusia finecasteja kaikkialle ja paljon niin että laadunvalvonnasta on tingitty ihan liikaa.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.