Turun 40k jengi: Voit tulla irc cannulle ja sopia matsorii.
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Turun 40k jengi: Voit tulla irc cannulle ja sopia matsorii.
Niin ilmoittelen tähän turun sceneenki että meillä on turussa tälläinen peliporukka jota nimitämme Turun 40k jengiksi.
Toiminta on täysin kotonamme pelattavia ystävyysotteluihin littyvä jengi, jossa ei mitää scenuja pelata ja sovitaat matsorii ainaku jolleki sopii ja pelaillaa siis ku halutaan.
Hyvää porukassa on se että jos innostut joinaamaan cannulle, innostaa se suaki maalailemaan taas ja harrastamaan harrastusta, koska tiedät, että on muitakin jotka nauttivat 40k pelailusta ja siitä puhumisesta.
Viimeaikoina varsinkin minä ja berryhill ollaan tehty omat pelipöydät koteihin, ja samalla tehty maastoa kuten voitte foorumin taisteluraprtit kuvista nähdä.
Meidän porukan ongelma viime kolmena vuonna on ollut se, että pelailtiin ennen megazonen tiloissa kun turre oli siel viellä vuoropäällikkönä mutta kun zone myytiin, niin työntekijät vaihtus ja menetettiin tilat pelailla. Nyttemmin kuitenkin kun olemme rakentaneet omiin koteihimme mahdollisuudet pelata on porukka taas aktivoitunut ja intoutunut pelaamaan.
Toisin kuin ordoaboensis, meidän porukassa voit haastaa 40k matsorii mille päivälle itse haluat. Joustoa siis piisaa. Lisäksi myös faba armeijoja osa porukasta omaa mutta eritoten 40k on se peli josta porukka on innostunut.
Porukan keski-ikä on about 28v tällä hetkellä mutta toivotame kaikki 40k pelaajat cannulle.
Kanava: #40k.fi @ Quakenet ja suora linkki mikäli omaat ircin jo entuudestaan: [url]irc://irc.quakenet.fi/40k.fi[/url]
Toiminta on täysin kotonamme pelattavia ystävyysotteluihin littyvä jengi, jossa ei mitää scenuja pelata ja sovitaat matsorii ainaku jolleki sopii ja pelaillaa siis ku halutaan.
Hyvää porukassa on se että jos innostut joinaamaan cannulle, innostaa se suaki maalailemaan taas ja harrastamaan harrastusta, koska tiedät, että on muitakin jotka nauttivat 40k pelailusta ja siitä puhumisesta.
Viimeaikoina varsinkin minä ja berryhill ollaan tehty omat pelipöydät koteihin, ja samalla tehty maastoa kuten voitte foorumin taisteluraprtit kuvista nähdä.
Meidän porukan ongelma viime kolmena vuonna on ollut se, että pelailtiin ennen megazonen tiloissa kun turre oli siel viellä vuoropäällikkönä mutta kun zone myytiin, niin työntekijät vaihtus ja menetettiin tilat pelailla. Nyttemmin kuitenkin kun olemme rakentaneet omiin koteihimme mahdollisuudet pelata on porukka taas aktivoitunut ja intoutunut pelaamaan.
Toisin kuin ordoaboensis, meidän porukassa voit haastaa 40k matsorii mille päivälle itse haluat. Joustoa siis piisaa. Lisäksi myös faba armeijoja osa porukasta omaa mutta eritoten 40k on se peli josta porukka on innostunut.
Porukan keski-ikä on about 28v tällä hetkellä mutta toivotame kaikki 40k pelaajat cannulle.
Kanava: #40k.fi @ Quakenet ja suora linkki mikäli omaat ircin jo entuudestaan: [url]irc://irc.quakenet.fi/40k.fi[/url]
Viimeksi muokannut Jeroi, Su 12.06.2011 22:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Feeling pain from Tyrant bonesabre, the Galgar still is the man...
Re: Turun 40k jengi: Voit tulla irc cannulle ja sopia matsor
Ihan hyvä juttu, että 40k-pelaajat aktivoituvat hieman.
Jotta kellekään ei tulisi väärää kuvaa Ordon peli-illoista, selvennän vähäsen.
Ordon pelipäivät ovat ma, ke ja to. Näinä päivinä voi pelata ihan mitä peliä haluaa, peliseura vain täytyy erikseen sopia. Järjestettyä toimintaa esimerkiksi 40k:hon on tällä hetkellä torstaisin. Peli-iltoihin olisi hienoa saada tällä hetkellä lisää pelaajia.
Pelejä ja muuta toimintaa voi tulla katselemaan täysin ilmaiseksi. Pelaaminen maksaa 2,5 €/kerta, jotta voimme kuitata hyvistä pelitiloista koituvat vuokrakulut. Lisäksi yhdistyksellä on paljon laadukasta maastoa ja pelipöytiä käytössä eri peleihin. Ja jotain jäsenetujakin on yhdistykseen liittyneille. :)
Ordon omalla irc-kanavalla ei tällä hetkellä ole aktiivisia 40k:n pelaajia. Kaikki ovat tietysti tervetulleita.
(Ja näin btw, IRC:issä on olemassa ignore-optio, jos ei halua tiettyjen henkilöiden viestejä lukea.)
Aijoo, linkissäs pitäis varmaan olla quakenet ilman g:tä?
Jotta kellekään ei tulisi väärää kuvaa Ordon peli-illoista, selvennän vähäsen.
Ordon pelipäivät ovat ma, ke ja to. Näinä päivinä voi pelata ihan mitä peliä haluaa, peliseura vain täytyy erikseen sopia. Järjestettyä toimintaa esimerkiksi 40k:hon on tällä hetkellä torstaisin. Peli-iltoihin olisi hienoa saada tällä hetkellä lisää pelaajia.
Pelejä ja muuta toimintaa voi tulla katselemaan täysin ilmaiseksi. Pelaaminen maksaa 2,5 €/kerta, jotta voimme kuitata hyvistä pelitiloista koituvat vuokrakulut. Lisäksi yhdistyksellä on paljon laadukasta maastoa ja pelipöytiä käytössä eri peleihin. Ja jotain jäsenetujakin on yhdistykseen liittyneille. :)
Ordon omalla irc-kanavalla ei tällä hetkellä ole aktiivisia 40k:n pelaajia. Kaikki ovat tietysti tervetulleita.
(Ja näin btw, IRC:issä on olemassa ignore-optio, jos ei halua tiettyjen henkilöiden viestejä lukea.)
Aijoo, linkissäs pitäis varmaan olla quakenet ilman g:tä?
no mutta tämähän on hienoa! lisää pelaajia turkkusen 40k skeneen.
ordon illoissa tosiaan on mahdollista pelata pientä korvausta vastaan, eivät siellä kaikki pelaa masiinaa tai fabaa, lisäksi toki täällä on muitakin 40k harrastajia, joita kannattaa -ja saa, huudella ordon kanavalla.
Itsehän en esim pelaa wm/h:ta vaan aika pitkälti kytkoota. Tuen ordon toimintaa lähinnä sen takia että pienemmällä porukalla on kovin ikävä järjestää turnauksia sillä budjetointi voi mennä isosti hanurilleen.
Hyvä että otitte asian puheeksi, mukavaa jos saisimme porukalla peliä aikaiseksi.
Täällä on myös turnauskoon pöytä käytössä, maastoineen, sekä armyja tarpeen tullen vähintään 5000pts seuraavia, chaos marines,Tau, eldar,dark angels(space marines),tyranids sekä necrons.
Ollaan yhteyksissä, ja toivottavasti tulee matsattua, joko ordon tiloissa, tai muuten.
-Gth-
ordon illoissa tosiaan on mahdollista pelata pientä korvausta vastaan, eivät siellä kaikki pelaa masiinaa tai fabaa, lisäksi toki täällä on muitakin 40k harrastajia, joita kannattaa -ja saa, huudella ordon kanavalla.
Itsehän en esim pelaa wm/h:ta vaan aika pitkälti kytkoota. Tuen ordon toimintaa lähinnä sen takia että pienemmällä porukalla on kovin ikävä järjestää turnauksia sillä budjetointi voi mennä isosti hanurilleen.
Hyvä että otitte asian puheeksi, mukavaa jos saisimme porukalla peliä aikaiseksi.
Täällä on myös turnauskoon pöytä käytössä, maastoineen, sekä armyja tarpeen tullen vähintään 5000pts seuraavia, chaos marines,Tau, eldar,dark angels(space marines),tyranids sekä necrons.
Ollaan yhteyksissä, ja toivottavasti tulee matsattua, joko ordon tiloissa, tai muuten.
-Gth-
Voipi olla vähän tulenarka aihe, mutta kommentoin silti: Nimimerkki Jeroi kävi joku aika sitten Ordossa 40k:ta pelaamassa, ja mun kokemus vastustajana oli, ettei me pelattu välillä ollenkaan samaa peliä. Omassa kaveriporukassa voi toki käyttää mitä house ruleja haluaa, mutta mun mielestäni vieraiden vastustajien kanssa on ehdottoman tärkeää, että se tuoreimman edition sääntökirja on oikeasti luettu ja ymmärretty, ja se codex millä pelaa on mukana vähintään vaikka valokopiona jollei oikeaa kirjaa omista, jotta epäselvissä tilanteissa yksiköiden säännöt voi tarkistaa kirjasta. Eri peliporukoissa muodostuu erilaisia tulkintoja, eikä vieraan vastustajan kanssa sen vuoksi voi mun mielestä olettaa pelaavansa "niin kuin meillä aina ennenkin on pelattu", vaan pitää pyrkiä selvittämään mitä ne säännöt ihan oikeasti sanoo.
Tässä nyt samalla kun kirjoitan, niin aiheen vierestä pitää myös mainita, että olen kuullut juttua, ettei osa turkulaisista figuilijoista halua pelata Ordossa koska siellä pelataan aina turnaustyylillä. Itse en todellakaan ole turnauspelaaja tai muutenkaan kovin kilpailuhenkinen, mutta en silti koe, että meininki olisi ainakaan 40k-illoissa mitenkään mulle sopimatonta. Ehkä turnauspelaajat on vihdoin tajunneet, että 40k on oikeasti aika paska peli ja vaihtaneet kaikki masiinaan... =)
-Lauri
Tässä nyt samalla kun kirjoitan, niin aiheen vierestä pitää myös mainita, että olen kuullut juttua, ettei osa turkulaisista figuilijoista halua pelata Ordossa koska siellä pelataan aina turnaustyylillä. Itse en todellakaan ole turnauspelaaja tai muutenkaan kovin kilpailuhenkinen, mutta en silti koe, että meininki olisi ainakaan 40k-illoissa mitenkään mulle sopimatonta. Ehkä turnauspelaajat on vihdoin tajunneet, että 40k on oikeasti aika paska peli ja vaihtaneet kaikki masiinaan... =)
-Lauri
- Ihme_apina
Niinhän me tehtiin :)
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Itsehän en jaksa pelata milään juustoisella (lue: turnaus)listalla, vaan teen listat aika pitkälti fiilispohjalla.
Ordon illoissa en ole ehtinyt pahemmin käymään työni takia, koska olen yleensä viikot kaikkialla muualla paitsi turussa tuohon aikaan kun peli-illat ovat :P
Ordon illoissa en ole ehtinyt pahemmin käymään työni takia, koska olen yleensä viikot kaikkialla muualla paitsi turussa tuohon aikaan kun peli-illat ovat :P
Tämä taitaa tosiaan olla yleinen harhaluulo.Malkuth kirjoitti:olen kuullut juttua, ettei osa turkulaisista figuilijoista halua pelata Ordossa koska siellä pelataan aina turnaustyylillä.
Turnauspelaajia ei ilmeisesti ole tainnut enää 40k-puolella käydä aikoihin. Ja FB-puolellakin on ollut edikan vaihdoksen jälkeen vähemmän väkeä. Pelaajia ja listoja on tietysti eri tasoisia ja peli-iltoihin olisikin hienoa saada lisää Turun seudun pelaajia, sillä silloin jokaiselle löytyisi oman tasoisia pelikavereita. Ordon peli-illat ovat mielestäni erittäin hyvä keino verkostoitua muiden pelaajien kanssa.
(Mainittakoon nyt vielä Warmachinesta, että tällä hetkellä suurin osa pelaa vaan kovia listoja, mutta meitä rennommin ottaviakin löytyy!)
Foorumilla/ircissä/paikanpäällä voi pelejä sopiessa myös keskustella siitä haluaako pelata rennommin vaiko esim. treenata turnaukseen kovalla listalla.
Lisäksi jos haluaa jotain peli-iltaa alkaa vetämään tai olisi toiveita peli-iltojen sisällöstä tms, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä Ordon hallitukseen tai pistäkää viestiä tänne foorumille.
-Jouni
PS. kuulun nykyiseen Ordon hallitukseen
ja lisättäköön vielä tämäkin fakta että mikäli on aktiivinen pelaaja ordon illoissa, on myös hyvinkin mahdollista että pääsee vetämään isompia turnauksia joita järjestetään T-talolla, fanatic tms tms. joten mahdollisuus vaikuttaa oman pelin skeneen on huomattava.
Muohaha, jos meidän jengin armeijat olis maalissa siin kunnos et pelattais turnauksissa ni hyvä ois. itekki ostellu nyt niipal figuja taas, scout snipoja, teroja, 3 razorbackii ja termislibrarianin ja tellionin ja maalaamattomien figujen lista vaan lisääntnyt. Puhumattakaan niistä kaikista combi-aseoptioista ja sun muista joita pitäisi magnetisoida tai tapittaa jne et sais wysiwyb turnaus legal armeijan niin työtä on vielä paljon eessä. Turrekin kehus aikaan ku oli kisoissa niin sen örkkiarmeijas oli niipal convattuja menopelei sun muita et kiisteltii turnauksessa onko sen armeija turnaus-legal. Oli kyl hymys meikkiksen suu ku kattelin niit vehkeit joita se siin turnaukses pelaili; aika häröö settii.Gargoth kirjoitti:ja lisättäköön vielä tämäkin fakta että mikäli on aktiivinen pelaaja ordon illoissa, on myös hyvinkin mahdollista että pääsee vetämään isompia turnauksia joita järjestetään T-talolla, fanatic tms tms. joten mahdollisuus vaikuttaa oman pelin skeneen on huomattava.
Me olemme kanssasi samaa mieltä, lista tehdää sulan hulluuden ja häviön vuoksi aina fiilispohjalla lukuunottamatta muutamaa henkilöä, jotka ovat pelanneet jo 10v ni vetävät suurinpiirtein listan jostain hyllyn arkistosta ja pelaa sillä.Gargoth kirjoitti:Itsehän en jaksa pelata milään juustoisella (lue: turnaus)listalla, vaan teen listat aika pitkälti fiilispohjalla.
Gargoth käväsikin kannula jo :). On vaan kaikki boysit nyt ollu koko viikonlopun kesää viettämässä. Turrekin kehus et on kaamea kapula tänään :D
No otamma ensviikolla Turren kans örkki matsorin taas, joten lisää rapsaa saattaa tännekin ilmaantua. Tarkotus olis tehdä youtube video raportti jossai vaihees. Ja muuten jossei muita ole kannulla ni kerron kyl mitä armeijoita pojilla on et haastetta voi antaa ni soittelen jannuja sit läpi.
Meikkis palo aika huolel tänää, pelailin aamulla sulkkista aruingon paahtees ja sit mentiin 3 tunniks rantsulle jos oli 24 asteista vettä ja sit viel sulkkista rantsun jälkee, joten nyt oon aika liekeissä sekä tunnen kuinka iho elää omaa elämää.
No mun ongelma on enemnpi tuo tietty päivä viikosta ja tietty kellonaika. Minulle sopii paremmin se et sovin vastustajan kanssa päivän jolloin pelaan kun se et pitäisi joka kerta tulla pelamaan vastustajaa jota ei välttis tunne, tai edes tiedä armeijaa jota vastaa pelaa. On kivempi ku tietää edes mikä armeija on vastassa siksi turnauksetkin on jääny meidän porukas vähäosalle. On inhottavaa tehdä joku geneerinen tiimi johonki tunraukseen, jossa tietää jo etukäteen et hävii jos vastustajiksi tulee tietyt armeijat.Malkuth kirjoitti: ...pitää myös mainita, että olen kuullut juttua, ettei osa turkulaisista figuilijoista halua pelata Ordossa koska siellä pelataan aina turnaustyylillä. Itse en todellakaan ole turnauspelaaja tai muutenkaan kovin kilpailuhenkinen, mutta en silti koe, että meininki olisi ainakaan 40k-illoissa mitenkään mulle sopimatonta. Ehkä turnauspelaajat on vihdoin tajunneet, että 40k on oikeasti aika paska peli ja vaihtaneet kaikki masiinaan... =)
-Lauri
Ennen kuin pistät yhtään "rapsaa" mistään "matsorista" niin kannattaa ensin oppia ne *itun säännöt. Tämä asia ei selvästi ole muuttunut vuosien aikana yhtään mihinkään.
- Mech-Tau kääse
- Ei ole huono tuuria, on vain huonoa skilliä
- Ei ole huono tuuria, on vain huonoa skilliä
EDIT: Ollaanpas kiltisti sittenkin, eikä sanota yhtään mitään enää...
Tuo on kyl aika sellanen juttu et taitaa olla 40k muutenki kuolemassa. Mua ei ainakaan innosta toisen armeijan kerääminen enää nykyisillä GW hinnoilla ja vielä kun blisterien tuottaminen halpeni niin silti hintoja nostettiin ja koittavat viel selittää ettei hinnan korotukset liittynyt päätökseen siirtyä resiinin käyttöön metallin sijasta. No yhtä kaikki, noilla hinnoilla en kerää toista armeijaa ja hintojen alennusta odotellessa pelailen vaik 10v pelkil marineilla. Vähänkö vituttaa seki etten viitti ostaa Vanguard ja sternguard veteraaneja kun hinnat nousi, ja vielku niille joutuu magnetisoimaan pyssyt et voit vahdella weapon optionseja joten aseoptioiden hankkiminen tuo lisäkustannuksia scuadiin ja scuadin koko muutenki pitäis olla kaksi lootaa eli 70€ yks scuadi. Metallisia en edes viittinyt ostaa koska niis ei tuu mukana ase optioita ja metallia on huono magnetisoida ja modata.Finet kirjoitti:Ihan hyvä juttu, että 40k-pelaajat aktivoituvat hieman.
Kyl viimeaikoina on ollu jotain tuon suuntaista havaittavissa, tosin gw voi myös syyttää itseään monella eri tavalla kun on kussut sekä harrastajien-että omaankin pakkiinsa asioissa.Jeroi kirjoitti:Tuo on kyl aika sellanen juttu et taitaa olla 40k muutenki kuolemassa. Mua ei ainakaan innosta toisen armeijan kerääminen enää nykyisillä GW hinnoilla ja vielä kun blisterien tuottaminen halpeni niin silti hintoja nostettiin ja koittavat viel selittää ettei hinnan korotukset liittynyt päätökseen siirtyä resiinin käyttöön metallin sijasta. No yhtä kaikki, noilla hinnoilla en kerää toista armeijaa ja hintojen alennusta odotellessa pelailen vaik 10v pelkil marineilla. Vähänkö vituttaa seki etten viitti ostaa Vanguard ja sternguard veteraaneja kun hinnat nousi, ja vielku niille joutuu magnetisoimaan pyssyt et voit vahdella weapon optionseja joten aseoptioiden hankkiminen tuo lisäkustannuksia scuadiin ja scuadin koko muutenki pitäis olla kaksi lootaa eli 70€ yks scuadi. Metallisia en edes viittinyt ostaa koska niis ei tuu mukana ase optioita ja metallia on huono magnetisoida ja modata.Finet kirjoitti:Ihan hyvä juttu, että 40k-pelaajat aktivoituvat hieman.
Tosin mitä seuraillut tulevan kutosedikan sääntöjen kehitystä, niin 40k:sta saattaisi jopa olla tulossa peli mikä pitkästä aikaa nojaa strategian suuntaan, joka ehkä voisi vähän elvyttää skeneä.
On se silti totta että nykyisillä figuhinnoilla aloituskynnys on vähän karski.
ja heitänpä nyt teillekkin tässä linkkiä mikäli jotakuta kiinnostaa ostaa armeijaa.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 7#p1120917
koska: turun alueella taidatte olla.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 7#p1120917
koska: turun alueella taidatte olla.