Lantikoista, mikä malli?
- Kaapelikala
Lantikoista, mikä malli?
Elieli. Lantikka tuli hommattua (Teminus Ultra). Osia tuossa tulee peruslantikkaan ja terminus ultraan. Laatikoissa pyörii lisää bitsejä.
Kysymys kuuluukin: Mikä lantikkamalli tuosta kasataan? Tulossa joko avaruushauveleille tai geekuille. Apoccia en pelaa.
a) Godhammer. Antitankkia, ei juurikaan penkkejä. Istuu tai ampuu. Kantama pitkä.
b) Terminus Ultra. 5 läskiä, mutta vain Apocci-vehje.
c) Crusader. Anti-infantry/Antitank. Kaahaa eteenpäin ja antaa bolttereiden laulaa. Psybolteilla korkkaa mitävaan, mutta sitten istuukin paikallaan. Sisällä täydellinen 16 hengen ruokailutila ja sviitit kaikille kuljetettaville.
d) Redeemer. Anti-Infantry/Antitank. Paistaa äijiä täysillä. Kohtalainen rahtiruuma.
Jotenkin olen itse Crusaderiin tai Redeemeriin päin kallistumassa. Godhammer on ihan ok, mutta saman antitankin saa vaikka AC/LC-predalla. Tai vaikka sinkolonkkareilla. Terminus on Apoccia, joten sitä tuskin teen. Crusader kuskaa termulauman vihollisen naamaan ja laukaisee kranaatit perään. Redeemerin kyytiin taas ei mahdu niin isoa laumaa ja ei osaa ampua kaikkia pyssyjään kerralla.
Hauveleilla ei ole antitankista puutetta (lonkkarit), joten Godhammer on niiltä pois laskuista. Geekut taas sillä voisivat jotain tehdä, emt. Toisaalta taas joka laumassa on S10 moukarit, niin ei pitäisi olla kovin iso ongelma tankkien korkkaaminen lähiksessä. Psycannonitkin repivät tankkeja yhtä kovaa kuin assault cannon.
Crusader on aseistukseltaan vähän köyhä, mutta osaa sekin rikkoa asioita. Tankkeja vastaan Assault Cannon ja Multimelta, jalkaväkeä vastaan AC ja boltterit. Psyboltteja ei oteta, kun silloin menisi bolttereiden pointti :/.
Redeemerillä on vieläkin lyhyempi kantama (~8" lieskareilla). Pitää päästä vieläkin lähemmäksi kuin Crusaderin, että pääsee röpöttämään. Toki sisältö tahtoo lähelle, että sen puoleen. On myös halvempi, kuin Crusader.
Olen itse kuitenkin Crusaderin puoleen kääntymässä. Vai olisko Redeemer sittenkin parempi?
Äää! Minkä mä teen?
Kysymys kuuluukin: Mikä lantikkamalli tuosta kasataan? Tulossa joko avaruushauveleille tai geekuille. Apoccia en pelaa.
a) Godhammer. Antitankkia, ei juurikaan penkkejä. Istuu tai ampuu. Kantama pitkä.
b) Terminus Ultra. 5 läskiä, mutta vain Apocci-vehje.
c) Crusader. Anti-infantry/Antitank. Kaahaa eteenpäin ja antaa bolttereiden laulaa. Psybolteilla korkkaa mitävaan, mutta sitten istuukin paikallaan. Sisällä täydellinen 16 hengen ruokailutila ja sviitit kaikille kuljetettaville.
d) Redeemer. Anti-Infantry/Antitank. Paistaa äijiä täysillä. Kohtalainen rahtiruuma.
Jotenkin olen itse Crusaderiin tai Redeemeriin päin kallistumassa. Godhammer on ihan ok, mutta saman antitankin saa vaikka AC/LC-predalla. Tai vaikka sinkolonkkareilla. Terminus on Apoccia, joten sitä tuskin teen. Crusader kuskaa termulauman vihollisen naamaan ja laukaisee kranaatit perään. Redeemerin kyytiin taas ei mahdu niin isoa laumaa ja ei osaa ampua kaikkia pyssyjään kerralla.
Hauveleilla ei ole antitankista puutetta (lonkkarit), joten Godhammer on niiltä pois laskuista. Geekut taas sillä voisivat jotain tehdä, emt. Toisaalta taas joka laumassa on S10 moukarit, niin ei pitäisi olla kovin iso ongelma tankkien korkkaaminen lähiksessä. Psycannonitkin repivät tankkeja yhtä kovaa kuin assault cannon.
Crusader on aseistukseltaan vähän köyhä, mutta osaa sekin rikkoa asioita. Tankkeja vastaan Assault Cannon ja Multimelta, jalkaväkeä vastaan AC ja boltterit. Psyboltteja ei oteta, kun silloin menisi bolttereiden pointti :/.
Redeemerillä on vieläkin lyhyempi kantama (~8" lieskareilla). Pitää päästä vieläkin lähemmäksi kuin Crusaderin, että pääsee röpöttämään. Toki sisältö tahtoo lähelle, että sen puoleen. On myös halvempi, kuin Crusader.
Olen itse kuitenkin Crusaderin puoleen kääntymässä. Vai olisko Redeemer sittenkin parempi?
Äää! Minkä mä teen?
Re: Lantikoista, mikä malli?
Redeemer on halvempi ja sen sponsoneilla oikeesti tekee jotain jos ne saa kantamalle, samat päätykithän niissä on crusaderin kanssa molemmissa. Boltereista ei oo GK:lla puutetta eikä kummallakaan armeijalla tarvetta. Jos et termiksiä kuleta ni mihin sä tarttet niitä ylimäärästä neljää penkkiä? Godhammerin pilaa takakontin pienuus, 10 äijää meinaa ettei sinne saa ryhmän kaveriksi enää hahmoa...
- Viikatemies Jr
Jos sulla on assault termareita suosittelisin redeemeriä. Molemmat tahtoo lähelle.
The war never changes.
- Kaapelikala
Redeemerillä mennään siis. Termujen taksina tosiaan mietin tätä, joten siinä olis iso takakontti mukava. Toisaalta taas, redeemerillä saa jengiä hengiltä nätisti.
Seuraavasta sitten jotain muuta.
- Kaapelikala
Redeemerillä mennään siis. Termujen taksina tosiaan mietin tätä, joten siinä olis iso takakontti mukava. Toisaalta taas, redeemerillä saa jengiä hengiltä nätisti.
-
Captain-Jake
Magneetilla sponsonit niin voit vaihdella mielen mukaan?Kaapelikala kirjoitti:Redeemerillä mennään siis. Termujen taksina tosiaan mietin tätä, joten siinä olis iso takakontti mukava. Toisaalta taas, redeemerillä saa jengiä hengiltä nätisti.
- Viikatemies Jr
Tuo on ehkä paras idea tähän mennessä. Itellä ei kuitenkaan oo kokemusta asiasta mutta jos systeemi kusee kaikki saattaa tehdä niin mutta onnistuessaan se on paras vaihtoehto. Varsinkin kun antaa armeijallesi mahdollisuuden olla monipuolinen josta saa kasattua armeijan listaan kuin listaan.Captain-Jake kirjoitti:Magneetilla sponsonit niin voit vaihdella mielen mukaan?Kaapelikala kirjoitti:Redeemerillä mennään siis. Termujen taksina tosiaan mietin tätä, joten siinä olis iso takakontti mukava. Toisaalta taas, redeemerillä saa jengiä hengiltä nätisti.
Eli jos olet magneeteilla liitellyt osia aiemminkin suosittelen, muuten kehotan harkitsemaan asiaa. (Sanoo henkilö joka on pitäytynyt kyseisessä tilanteessa vanhassa keinossa - liimassa.)
The war never changes.
- Kaapelikala
Magneetteja en jaksa tällä kertaa käyttää. Mietin alkuun itse, mutta tulin siihen tulokseen, etten rupea kaivelemaan. Plus sopivan kokoiset magneetit loppui vähän aikaa sitten. Magneetteja käytetty vähän vaikka missä, mutta nyt ei ole sopivia, eikä mistään saa muutaman tunnin varoitusajalla.Viikatemies Jr kirjoitti:Tuo on ehkä paras idea tähän mennessä. Itellä ei kuitenkaan oo kokemusta asiasta mutta jos systeemi kusee kaikki saattaa tehdä niin mutta onnistuessaan se on paras vaihtoehto. Varsinkin kun antaa armeijallesi mahdollisuuden olla monipuolinen josta saa kasattua armeijan listaan kuin listaan.Captain-Jake kirjoitti: Magneetilla sponsonit niin voit vaihdella mielen mukaan?
Eli jos olet magneeteilla liitellyt osia aiemminkin suosittelen, muuten kehotan harkitsemaan asiaa. (Sanoo henkilö joka on pitäytynyt kyseisessä tilanteessa vanhassa keinossa - liimassa.)
-
Captain-Jake
Pikaliima pisara? Käytät hyvin vähän pikaliimaa niin saat vielä ilman suurempaa väkivaltaa irti.Kaapelikala kirjoitti:Magneetteja en jaksa tällä kertaa käyttää. Mietin alkuun itse, mutta tulin siihen tulokseen, etten rupea kaivelemaan. Plus sopivan kokoiset magneetit loppui vähän aikaa sitten. Magneetteja käytetty vähän vaikka missä, mutta nyt ei ole sopivia, eikä mistään saa muutaman tunnin varoitusajalla.Viikatemies Jr kirjoitti:Tuo on ehkä paras idea tähän mennessä. Itellä ei kuitenkaan oo kokemusta asiasta mutta jos systeemi kusee kaikki saattaa tehdä niin mutta onnistuessaan se on paras vaihtoehto. Varsinkin kun antaa armeijallesi mahdollisuuden olla monipuolinen josta saa kasattua armeijan listaan kuin listaan.Captain-Jake kirjoitti: Magneetilla sponsonit niin voit vaihdella mielen mukaan?
Onko redeemer oikeasti parempi kuin crusader? En ole koskaan nähnyt, että redeemer olisi päässyt suhauttamaan fleikoillaan, vaikka melko monta kertaa oon semmosen pelikentällä nähnyt. Hurricaneboltereille löytynee sentään aina jotain röpöteltävää, vaikkeivat välttämättä mitään hurjuuksia teekkään.
Redeemeri, koska pyyhkii MEQ-uniteilla lattiaa.
- Viikatemies Jr
Maksaa vähiten kaikista lantikoista ja kuitenkin lantikka on ainut mahis siirtää termiksiä, ja jos kyseessä on assault termarit molemmat tahtoo lähelle.jamovoima kirjoitti:Onko redeemer oikeasti parempi kuin crusader? En ole koskaan nähnyt, että redeemer olisi päässyt suhauttamaan fleikoillaan, vaikka melko monta kertaa oon semmosen pelikentällä nähnyt. Hurricaneboltereille löytynee sentään aina jotain röpöteltävää, vaikkeivat välttämättä mitään hurjuuksia teekkään.
Helppo (yksinkertaistettu) taktiikka:
assault termarit redeemerin sisään
=>redeemer cruisaa vihollisten naaman eteen
=>termarit jalkautuvat
=>redeemer käyttää erikois säännön "Power of the machine Spirit" ja ampuu toisella fleimillä
=>termarit käyttää redeemerin erikois säännön "Assault Vehicle" ja erikois varusteen "frag assault launchers" eli termarit assaultaa viholliseen käyttäen frageja.
Eli ne fleimit on vain yksi tärkeä osa kokonaisuutta...
The war never changes.
Pakko sanoo tähän että Jamo on nähny varsinkin miun redeemerin usein palloilemassa kentällä juurikaan hyödyntämättä fleikkoja, niin siihen on tullut kyl parannusta ja fleikat on toiminu viime peleissä paremmin kun on muistanu ajella tankin sopiviin asemiin. Tähän auttanut myös se että sisältö on halunnut hanakammin tappelemaan.jamovoima kirjoitti:Onko redeemer oikeasti parempi kuin crusader? En ole koskaan nähnyt, että redeemer olisi päässyt suhauttamaan fleikoillaan, vaikka melko monta kertaa oon semmosen pelikentällä nähnyt. Hurricaneboltereille löytynee sentään aina jotain röpöteltävää, vaikkeivat välttämättä mitään hurjuuksia teekkään.
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
Nojoo, mut näen enemmän noi fleikat silti psykologisena aseena, tosin hyvänä sellaisena. Jos ne oikeasti pääsee jotain mehukasta marineläjää ampumaan on tilanne lähtökohtaisesti jo sen verran hyvä, että fleikat on vaan lisää voittoa voiton päälle.
Ei sillä, kyllä varmaan itekin sitä pelaisin multimeltan kanssa, mut ei muutkaan variantit huonoja ole. Jotenkin vaan tota redeemeriä sattuu enemmän se, että se immobilisoituu kuin muita malleja. Ja jokainen lantulla pelannut tietänee, että se jotenkin jumahtaa harmillisen usein.
Ei sillä, kyllä varmaan itekin sitä pelaisin multimeltan kanssa, mut ei muutkaan variantit huonoja ole. Jotenkin vaan tota redeemeriä sattuu enemmän se, että se immobilisoituu kuin muita malleja. Ja jokainen lantulla pelannut tietänee, että se jotenkin jumahtaa harmillisen usein.
- Viikatemies Jr
Ite omassa taistelussa (1750p sm - csm) käytin redeemeriä joka kuljetti termareita. vastustaja sai kylläkin immottua ja 2 asetta tuhottu sekä oliko shaken siihen päälle (juuri kyseisessä järjestyksessä) fleimeillä olisi voinut saada kunnolla tappoja aikaan ellei olisi ollut pikkasen huonotuuri nopan kanssa.
The war never changes.