Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
-Pakeneva yksikkö ei ole tuhottu (mikäli se on pelipöydällä pelin päätyttyä).
-Multi W tyyppien pisteet pyöristetään ylöspäin (pelin lopussa kun lasketaan pisteet).
-Itselleen aiheutuneet tuhot lasketaan vihollisen pisteiksi (misscast vahingot, dangerous test vahingot yms.).
Pelitilat kuulostavat varsin hyviltä kun pelipöydätkin ovat oikeasti sen kokoisia mitä niiden kuuluu olla. Iso plussa tulee myös siitä että paikanpäällä on mahdollisesti enemmän väkeä jolta voi kysellä sääntötarkastuksia, syrja se meistä taitaa parhaiten säännöt osailla tuon 8th:n puolelta. Itse siis kannatan tälläisiä pelejä, jolloin myös voi seurata 2 eri peliä kerralla jos itse ei pelaa. Sovitaan vain päivät ja kellon ajat kohdalleen niin mikäs siinä.
Mitä luultavamin Hapid saa listansa huomenna nippuun niin päästään sitten tarkastelemaan listoja.
Toivotaan että virheitä ei listoista löydy niin ei tarvitse muokkailla sitten näin jälkikäteen.
Jos virheitä löytyy niin sitä listaa ei tietenkään tehdä uudelleen kokonaisuudessaan vaan korjataan virheet mahdollisimman pienin muutoksin!
Tämän jälkeen väki voi alkaa sopimaan pelejä keskenään ellemme sitten yritä pitää pelejä syrjan luona porukalla.
-Multi W tyyppien pisteet pyöristetään ylöspäin (pelin lopussa kun lasketaan pisteet).
-Itselleen aiheutuneet tuhot lasketaan vihollisen pisteiksi (misscast vahingot, dangerous test vahingot yms.).
Pelitilat kuulostavat varsin hyviltä kun pelipöydätkin ovat oikeasti sen kokoisia mitä niiden kuuluu olla. Iso plussa tulee myös siitä että paikanpäällä on mahdollisesti enemmän väkeä jolta voi kysellä sääntötarkastuksia, syrja se meistä taitaa parhaiten säännöt osailla tuon 8th:n puolelta. Itse siis kannatan tälläisiä pelejä, jolloin myös voi seurata 2 eri peliä kerralla jos itse ei pelaa. Sovitaan vain päivät ja kellon ajat kohdalleen niin mikäs siinä.
Mitä luultavamin Hapid saa listansa huomenna nippuun niin päästään sitten tarkastelemaan listoja.
Toivotaan että virheitä ei listoista löydy niin ei tarvitse muokkailla sitten näin jälkikäteen.
Jos virheitä löytyy niin sitä listaa ei tietenkään tehdä uudelleen kokonaisuudessaan vaan korjataan virheet mahdollisimman pienin muutoksin!
Tämän jälkeen väki voi alkaa sopimaan pelejä keskenään ellemme sitten yritä pitää pelejä syrjan luona porukalla.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
No tiedä nyt sitten tuosta parhaiten osaamisesta. Kyllä sitä tämän tästä aina ilmestyy eteen uusiakin juttuja mitä ei ole huomannut/tai tulkinnut väärin. Samoin nuo faq:it sekoittelevat/selventävät lisää aikaajoin. Juu ja tosiaan mikäli vaan aikataulut sopii yhteen niin yhteispelit meillä on yksi vaihtoehto.
Niin ja laitoin "ryhmä yv:n" kaikille osallistujille. Yhteystietoja ja sellaista. Ilmoitelkaa jos ei ole tullut.
Niin ja laitoin "ryhmä yv:n" kaikille osallistujille. Yhteystietoja ja sellaista. Ilmoitelkaa jos ei ole tullut.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
TÄSSÄ TULEE LISTAT!!!
Listat on suoria Quoteja minulle tulleista viesteistä, en lähtenyt kummemmin siivoamaan mitään muita asioita joita noissa mainittiin, kun niitä oli niin vähän. Siivoatte sitten turhanpäiväisyydet kun postaatte nämä jonnekkin etusivulle tms.
Listat on suoria Quoteja minulle tulleista viesteistä, en lähtenyt kummemmin siivoamaan mitään muita asioita joita noissa mainittiin, kun niitä oli niin vähän. Siivoatte sitten turhanpäiväisyydet kun postaatte nämä jonnekkin etusivulle tms.
Hapid kirjoitti:Moi Harri! Tässä on kääpiölistani.
Lord -259pts.
-gw
-shield
-ro brotherhood
-master rune of spite
-2x rune of cleaving
Thane -155 pts.
-battle standard bearer
-rune of brotherhood
-2x rune of iron
-rune of fire
-rune of stone
-rune of furnace
Runesmith -151 pts.
-gw
-shield
-spelleater rune
-master rune of gromril
16x Quarrellers - 249 .pts
-fc
-gw
-shield
34x Longbeards 501.pts
-rangers
-gw
-fc
22x Hammerers - 319 pts.
-fc
-rune of battle
15x Miners - 215 pts.
-fc
-steam drill
Grude Thrower -170 pts.
-engineer
-2x rune of penetrating
-rune of accuracy
Cannon -140pts
-rune of forging
-rune of reloading
-rune of burning
Organ Gun -120pts
Organ Gun -120pts
TOTAL= 2399 pts.
Bringer-of-Doom kirjoitti:Bringer-of-Doomin Warriors of Chaos armeijalista Porin Fabaliigaan 2011:
LORDS
Sorcerer Lord
with: level 4 upgrade 35 pts.
Mark of tzeentch 20 pts.
Golden Eye of Tzeentch 25 pts.
Disc of Tzeentch 20 pts.
Total: 335 pts.
HEROES
Exalted Hero (general)
with: shield 5 pts.
Mark of tzeentch 10 pts.
Relic Sword 10 pts.
Dragonhelm 10 pts.
Talisman of Endurance 30 pts.
Total: 175 pts.
Exalted Hero (Battle Standard Bearer)
with: Army Battle Standard 25pts.
Halberd 4 pts.
shield 5 pts.
Mark of tzeentch 10 pts.
Rapturous Standard 20 pts.
Total: 174 pts.
Chaos Sorcerer (Lore of Slaanesh)
with: Level 2 Upgrade 35 pts.
Mark of Slaanesh 5 pts.
Spell Familiar 15 pts.
Seed of Rebirth 10pts.
Total: 150 pts.
CORE
16 Chaos Warriors
with: Mark of Tzeentch 20 pts.
shields 1 pt. / model
halberds 1 pt. / model
Musician 6 pts.
Standard Bearer 12 pts.
Champion 12 pts.
Total: 322 pts.
16 Chaos Warriors
shields 1 pt. / model
halberds 1 pt. / model
Musician 6 pts.
Standard Bearer 12 pts.
Champion 12 pts.
Total: 322 pts.
31 Chaos Marauders
shields 1 pt. / model
great weapons 1 pt. / model
light armour 1 pt. / model
Musician 4 pts.
Standard Bearer 8 pts.
Marauder Chieftain 8 pts.
Total: 257 pts.
5 Chaos Warhounds
Total: 30 pts.
5 Chaos Warhounds
Total: 30 pts.
SPECIAL
5 Chaos Knights
Musician 10 pts.
Standard Bearer 20 pts.
Champion 20 pts.
RARE
Chaos Hellcannon
Total: 205 pts.
Chaos Warshrine
Total: 130 pts.
ARMY TOTAL: 2400 points
syrja kirjoitti:Jeps eli tälläinen beastman warherdi lähtee niittymaan metsistä liikkeelle. Säätökirjasta löytyviä magic itemejä en alkanut selostamaan tarkemmin (lukekaa sieltä). Mutta petojen omista itemeistä laitoin jotain lyhyesti.
Lords (326p)
Doombull (235p): General,
Armour of destiny(Magic armour 50p), Shield (6p), Sword of striking(Magic weapon 25p), Uncanny senses (Gift of chaos: +1 initiative, 10p)
Yht 326p
Heroes (505p)
Wargor(85p): Bsb (25p), Beastbanner (yksikölle +1S, 75p)
Ha (4p), Shield (2p), Gnarled hide (Gift of chaos: 5+ scaly skin, 15p)
Yht 206p
Huom! Nuo giftit eivät ole magic itemejä ja on laillista ottaa niitä vaikka onkin maaginen lippu (beastman faq). Huomautus siksi, että joku olisi kuitenkin kiinnittänyt siihen huomiota.
Bray-shaman(75p): Level 2 (35p),lore of beast
Ahw (2p), Chalise of dark rain (Talisman: Kertakäyttöinen, vastustajan ampumavuorolla -1 to hit ja sotakoneet tms voi ampua vain 4+:lla, kestää sen vuoron, 40p), Jagged dagger (Arcane: Lähitaistelussa tapetuista saa ekstra power noppia, 10p)
Yht 162p
Bray-shaman (75p): Level 2 (35p), lore of beast
Ahw (2p), Dispel scroll (Arcane 25p)
Yht 137
Core (638p)
28 x Gor (7p): Ahw (1p), music (5p), lippu (10p) Yht 239p
28 x Gor (7p): Ahw (1p), music (5p), lippu (10p) Yht 239p
Chariot 80p
Chariot 80p
Special (656p)
7 x Minotaur (55p): Gw (8p), music (10p), lippu (20p), champpion (20p)+ Blackened plate (Magic armour: Ha, itselle 2+ ja yksikölle 4+ ward against flaming, 20p), Ironcurce icon (Enchanted,5p) Yht 516p
5 x Harpy (11p): scout (3p) Yht 70p
5 x Harpy (11p): scout (3p) Yht 70p
Rare (275p)
Cygor 275p (Kiviä heittelevä magian tappaja mörkö. Viime hetken villikortti listaan, siksi mm. vain 7 minotauria eikä 11)
Yhteensä tasan 2400p
ManAtArm kirjoitti:Liigan vähiten voittoon pyrkivä armeija lista:
Lord
Kenraali: Virtue of heroism(40p),Armor of Agilulf(25), Gold Sigil Sword(15), Barded warhorse(21), Lance(6) yht:217
Hero
BSB: Virtue of purity(20), Gromil Greathelm(30), Barded Warhorse(14) yht:124
Paldin: Virtue of empathy(10), Enchanted Shield(5) yht:75
Damsel: lv 2(35), Chanelling staff(15), Lore of Beasts yht: 110
Core
34 Man-At-Arms: musician(5), standard(10) yht: 190
10 Bowmen: Musician(5), Braziers(10*5=50) yht:115
12 Knights Errant: FC(7+14), Errantry Banner(20) yht: 281
12 Knights of the Realm: FC(8+16), Banner of eternal falem(10) yht:322
9 Knights of the Realm: FC(8+16) yht 240
Special
9 Questing knights: FC(9+18), Valorous Standard(50) yht:329
3 Pegasus knights yht:165
Rare
Trebuchet yht:90
Trebuchet yht:90
FOW:ista, lista on jo aikoja sitten tehty mutta vielä puuttuu äijiä kolmen kivääri kompan ja kranaatin heittimistön verran(oli vielä viikko sittenvielä enemmän miehiä hukassa).
Runt kirjoitti:LORD
Wizard Lord 300.pts
-Up 4.level
-Holy Relic
-Seal of Destruction
-Lore of Life
General of the Empire 122.pts
-Full Plate Armour
-Shield
-Lance
-Barded Warhorse
YHT: 422.pts
HERO
Warrior Priest 99.pts
-Heavy Armour
-Enchanted shield
Battle Standard Bearer 100.pts
-Armour of Meteoric Iron
YHT: 199 .pts
CORE
38 x Halberdiers 210.pts
-FC
14 x Swordsmen 119.pts
-FC
9 x Knight Orders 257.pts
-FC
-Banner of Eternal Flame
5 x Knight of the White Wolf 155.pts
-FC
YHT: 741.pts
SPECIAL
29 x Greatswords 355.pts
-FC
-War Banner
2 x Mortar 150.pts
YHT:505.pts
RARE
2 x Helstorm Rocket Battery 230.pts
1 x Steam Tank 300.pts
YHT:530.pts
Total: 2397.pts
El Capitan kirjoitti:Terve. Eikookki mulla loistolista liigaan?
Lords:
Nimetön 201p + 160p
Orc Warboss mounted on Wyvern
Armour of Destiny, Helm of Command
Shield, Spear
Nimetön 182p
Orc Warboss with
Armour of Silvered Steel
Sword of Might, Shield
Heroes:
Nimetön 125p
Lv2 Orc Shaman
Dispel Scroll
Nimetön 115p
Lv2 Orc Shaman
Channeling Staff
Cores:
24 Big’Uns 251p
Shield, Full Command
11 Archers 77p
11 Archers 77p
5 Wolf Riders 95p
Spear, Shield, Short Bow, Musician
5 Wolf Riders 95p
Spear, Shield, Short Bow, Musician
Special:
18 Black Orcs 269p
Shield, Full Command
18 Black Orcs 269p
Shield, Full Command
2 Spear Chukkas 70p
Rare:
Giant 200p
Giant 200p
Klaanin kokonaispistemäärä: 2 386p
Kalat meni kotio...
Tätä vähän jännitinkin. Petoni ovat siis saamassa melkoisesti tulta ja kiveä niskaansa. Nooh hyvä hyökkäys on avain kaikkeen ja loput hoidetaan juonimalla.
Anton onko corestasi jäänyt jotain pois/merkkaamatta? Minimistä puuttuu 5p. Toki sulla on pisteitä jäljellä 2 jouskarinukon verran et sillä esim hoituu. Samoin oletkos lukenut mitä armor of silvered steelistä sanotaan? Sillä tyypillä on turhaan se kilpi.
Anton onko corestasi jäänyt jotain pois/merkkaamatta? Minimistä puuttuu 5p. Toki sulla on pisteitä jäljellä 2 jouskarinukon verran et sillä esim hoituu. Samoin oletkos lukenut mitä armor of silvered steelistä sanotaan? Sillä tyypillä on turhaan se kilpi.
Milenkiintoisia listoja voisi sanoa, lyhyt yhteen veto siitä mitä mietteitä listoja lukiessa heräsi mieleen.
Dwarf
gw+shield yhdistelmmät sekä muutamat ryhmäkoot pistivät silmään. (Itse olisin toisia ryhmiä pienentänyt ja toisia suurentanut, tosin puhutaan 1-2 modelista per yksikkö). Muuten lista vaikuttaa mielenkiintoisen haastavalta.
Warrior of Chaos
Kutakuinkin sellainen lista mitä odotinkin. Yllätyksekseni bongasin kuitenkin 2*16 Chaos warrior boxia, itse olisin näitä peluuttanut ennemmin yhdessä isossa ryhmässä. Toki kahtena erillisenä ryhmänä tukkivat linjoja paremmin, kovaa lyövät oli kyseessä pieni tai iso laatikko.
Beastman
2*2.lvl shamaania yllätti, itse kun odotin yhtä 4.lvl shamaania. Toisena yllätyksenä listasta löytyy "Cygor" josta ei vielä itselläni olekkaan mitään tietoa (pitää siis tarkastaa millainen cyklooppi on kyseessä). Muuten lista tuntuu olevan perinteinen ja pätevän oloinen. Minotauri ryhmän koko hieman mietityttää (tekee pahaa jälkeä) mutta eiköhän siihenkin jokin lääke keksitä.
Bretonnia
Entisenä bretti pelaajana armeija pitäisi olla tuttu mutta nyt raksuttaa tyhjää pahemman kerran. Pelkotiloja lista ei herätä mutta ei juurikaan tuo mitään hyvän olon fiilistäkään. Tasapainoinen lista ritarijunilla varustettuna sekä yhdellä isolla laatikolla. Jos lista ei voittoa tavoittele niin ei sitä myöskään ole helposti voitettavissakaan, joten tasaisia vääntöjä voisin odottaa.
Empire
Tässä onkin sitten porukan kovin lista, itse kun sen kerran kirjoitin.
Orcs
Wyvern on mukava näky kentällä, tähän kun vielä lisätään 2*Giant alkaa isoa mörökölliä olemaan enemmän kuin tarpeeksi kentällä. Alkaa empiren hilparipoikia hieman jännittämään vielä kun kyseessä on ei niin tuttu armeija. Loitsuistakaan kun ei ole mitään tieota. No eiköhän tämäkin peli ole voitettavissa hyvällä noppa tuurilla ja jos nopat eivät pyöri kunnolla niin "vegas nopat" hoitaa homman 100% varmuudella.
EDIT:Olisi kuitenkin pitänyt valita ne 2*Cannon mortarien sijaan, onneksi tankista sentään löytyy oikea tykki vielä.
Dwarf
gw+shield yhdistelmmät sekä muutamat ryhmäkoot pistivät silmään. (Itse olisin toisia ryhmiä pienentänyt ja toisia suurentanut, tosin puhutaan 1-2 modelista per yksikkö). Muuten lista vaikuttaa mielenkiintoisen haastavalta.
Warrior of Chaos
Kutakuinkin sellainen lista mitä odotinkin. Yllätyksekseni bongasin kuitenkin 2*16 Chaos warrior boxia, itse olisin näitä peluuttanut ennemmin yhdessä isossa ryhmässä. Toki kahtena erillisenä ryhmänä tukkivat linjoja paremmin, kovaa lyövät oli kyseessä pieni tai iso laatikko.
Beastman
2*2.lvl shamaania yllätti, itse kun odotin yhtä 4.lvl shamaania. Toisena yllätyksenä listasta löytyy "Cygor" josta ei vielä itselläni olekkaan mitään tietoa (pitää siis tarkastaa millainen cyklooppi on kyseessä). Muuten lista tuntuu olevan perinteinen ja pätevän oloinen. Minotauri ryhmän koko hieman mietityttää (tekee pahaa jälkeä) mutta eiköhän siihenkin jokin lääke keksitä.
Bretonnia
Entisenä bretti pelaajana armeija pitäisi olla tuttu mutta nyt raksuttaa tyhjää pahemman kerran. Pelkotiloja lista ei herätä mutta ei juurikaan tuo mitään hyvän olon fiilistäkään. Tasapainoinen lista ritarijunilla varustettuna sekä yhdellä isolla laatikolla. Jos lista ei voittoa tavoittele niin ei sitä myöskään ole helposti voitettavissakaan, joten tasaisia vääntöjä voisin odottaa.
Empire
Tässä onkin sitten porukan kovin lista, itse kun sen kerran kirjoitin.
Orcs
Wyvern on mukava näky kentällä, tähän kun vielä lisätään 2*Giant alkaa isoa mörökölliä olemaan enemmän kuin tarpeeksi kentällä. Alkaa empiren hilparipoikia hieman jännittämään vielä kun kyseessä on ei niin tuttu armeija. Loitsuistakaan kun ei ole mitään tieota. No eiköhän tämäkin peli ole voitettavissa hyvällä noppa tuurilla ja jos nopat eivät pyöri kunnolla niin "vegas nopat" hoitaa homman 100% varmuudella.
EDIT:Olisi kuitenkin pitänyt valita ne 2*Cannon mortarien sijaan, onneksi tankista sentään löytyy oikea tykki vielä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
voi perhana mä ainaki tuun saamaan kunnolla pataani
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
No katos perkele vieköön. Mitähän olen laskenut kun tuollaistaon sattunut? Muusikko toiseen susibändiin. Mitään lisäukkoja oteta. Just hyvät koot. Haarniskan suhteen olen kyllä lukenut. Se on vain hämäyksenä siellä kun sanon äijällä olevan ha + kilpi. Ette odota Silvered Steeliä.syrja kirjoitti:Anton onko corestasi jäänyt jotain pois/merkkaamatta? Minimistä puuttuu 5p. Toki sulla on pisteitä jäljellä 2 jouskarinukon verran et sillä esim hoituu. Samoin oletkos lukenut mitä armor of silvered steelistä sanotaan? Sillä tyypillä on turhaan se kilpi.
Ville, se jätti pelkää niitä hilpareita paljon enemmän kuin sinun poikasi minun omaani. T5 ei kestä S4 iskuja kovinkaan kauaa. Sekään ei auta asiaa yhtään, että iskuista tulee pick up and... D6 S6 iskuistakin kaikki tietää, mitä tuleman pitää.Runt kirjoitti:OrcsAlkaa empiren hilparipoikia hieman jännittämään vielä kun kyseessä on ei niin tuttu armeija. Loitsuistakaan kun ei ole mitään tieota.
Hapidin listasta muuten bongasin jotakin kivaa. Lordi ei hyödy laisinkaan +1S riimuistaan kun heiluttelee gw:tä. Poika tarvii Mro kragg the krimmin.
On muuten jännää miten siellä revitään näin paljon hiuksia päästä pois kun selvästi olette vahvempia kuin me muut tuollaisine tykistöinene, Lv4 yybervelhojen kanssa unohtamatta sitten noita munakoreja. Mutta noh, viimekin kerralla pelasin huonoimmalla listalla ja ykköseksi pääsin.
El edit: Oon muuten iloinen, että en tullut Helffeillä. Ei ne miun 3 18 Spearelffiä tuolla kovin kauvaa kestäisi. Life voisi ottaa, mutta kun sitä ei saa käyttää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Pikemminkin varmaan niin päin, että lord maksaa turhaan GW:stä, kun riimuase menettää normaalit ominaisuutensa (ilman tuota master runea tietysti). Eli nimenomaan hyötyy Cleaving-riimuista, mutta ei hyödy GW:stä (eli voi käyttää kilpeä ja lyö initativen mukaan).El Capitan kirjoitti:Hapidin listasta muuten bongasin jotakin kivaa. Lordi ei hyödy laisinkaan +1S riimuistaan kun heiluttelee gw:tä. Poika tarvii Mro kragg the krimmin.
no voi kusi! turhaan haaveilin 8 strenasta
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Suht pieniä virheitä tähän mennessä löytynyt (hyvä näin).
Antonin muokkaus listaan kuulostaa mielestäni oikeutetulta ja varsin reilulta muita kohtaan koska lista ei juurikaan muutu mihinkään. Muusikko siis hyväksytään.
Tosin en ymmärrä "hämäystä" kun pelaamme julkisilla listoilla... Ellei nyt sitten ole niin että kilpi kuuluu vakio varusteisiin joten sitä ei saa poistettua.
Jäteillä voi koittaa availla vaikkapa tuota minun sardiini purnukkaa, ei sillä pakko ole hilpareita lähteä ahdistelemaan.
Hapid puolestaan saa taistella Lordillaan hand weapon + shield yhdistelmä iniativen mukaan, gw toki jää edelleen voimaan tosin 6.p uhraus ei kovin suuri ole.
Turpaan tulee juu jos asenne on tuo! Ei tuosta kääpiö listasta kovinkaan montaa pistettä ainakaan ilmaiseksi irtoa, joten jos pisteitä janoaa kääpiöiden kustannuksella joutuu uhrauksia tekemään kiitos organ gunien ja katapultin. Korkeintaan todella huono deploymenttaus ja noppatuuri voi pilata pelin täysin. En kuitenkaan usko että kaikissa 5:ssä pelissä näin pääsisi tapahtumaan.
Antonin muokkaus listaan kuulostaa mielestäni oikeutetulta ja varsin reilulta muita kohtaan koska lista ei juurikaan muutu mihinkään. Muusikko siis hyväksytään.
Tosin en ymmärrä "hämäystä" kun pelaamme julkisilla listoilla... Ellei nyt sitten ole niin että kilpi kuuluu vakio varusteisiin joten sitä ei saa poistettua.
Jäteillä voi koittaa availla vaikkapa tuota minun sardiini purnukkaa, ei sillä pakko ole hilpareita lähteä ahdistelemaan.
Hapid puolestaan saa taistella Lordillaan hand weapon + shield yhdistelmä iniativen mukaan, gw toki jää edelleen voimaan tosin 6.p uhraus ei kovin suuri ole.
Turpaan tulee juu jos asenne on tuo! Ei tuosta kääpiö listasta kovinkaan montaa pistettä ainakaan ilmaiseksi irtoa, joten jos pisteitä janoaa kääpiöiden kustannuksella joutuu uhrauksia tekemään kiitos organ gunien ja katapultin. Korkeintaan todella huono deploymenttaus ja noppatuuri voi pilata pelin täysin. En kuitenkaan usko että kaikissa 5:ssä pelissä näin pääsisi tapahtumaan.
http://www.youtube.com/watch?v=noqLpFcHs-g
http://www.youtube.com/watch?v=sFpYGq9GJ50
http://www.youtube.com/watch?v=p5NA-AdV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=-ROQhJ7g ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=7Eopgbrl3zo
http://www.youtube.com/watch?v=-pTZLVxG19s
Jotain pientä armeijoille ;)
kaikki muut paitsi kaaoksen soturit on uusia tuttavuuksia taistelu kentillä(sääli ei pimeä haltioita, niitä on kiva pistellä paloiksi tai seivästää), eli ihan kiva juttu.(ja kiitos listoista tiedän mihin tähdätä trebut ekasta vuorosta alkaen :D)
Jaa tasapainoinen? No olipa hyvä että en lähtenyt sitä herohammer listaa peluutamaan, tosin kyllä se lordi Wizarding hatillä olis joskus ihan kiva oikeasti peluuttaa. Muuten onko örkit 8 vai 7 edikan kirjallaan liikkeellä?
http://www.youtube.com/watch?v=sFpYGq9GJ50
http://www.youtube.com/watch?v=p5NA-AdV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=-ROQhJ7g ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=7Eopgbrl3zo
http://www.youtube.com/watch?v=-pTZLVxG19s
Jotain pientä armeijoille ;)
kaikki muut paitsi kaaoksen soturit on uusia tuttavuuksia taistelu kentillä(sääli ei pimeä haltioita, niitä on kiva pistellä paloiksi tai seivästää), eli ihan kiva juttu.(ja kiitos listoista tiedän mihin tähdätä trebut ekasta vuorosta alkaen :D)
Jaa tasapainoinen? No olipa hyvä että en lähtenyt sitä herohammer listaa peluutamaan, tosin kyllä se lordi Wizarding hatillä olis joskus ihan kiva oikeasti peluuttaa. Muuten onko örkit 8 vai 7 edikan kirjallaan liikkeellä?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ette te kuitenkaan jaksa katsella pelin aikana sitä minun listaani ja muistikin takkuilee juuri sopivasti, että haarniskaani ette muista. Kun sanon sillä olevan ha + kilpi, luulette, että sillä on ha + charmed/enchanted shield.Runt kirjoitti:Tosin en ymmärrä "hämäystä" kun pelaamme julkisilla listoilla... Ellei nyt sitten ole niin että kilpi kuuluu vakio varusteisiin joten sitä ei saa poistettua.
Niin noh, onhan sullakin jotain sanomista ketä se jättiläinen tökkii. Chargaat kuitenkin niitä 11-12" keskimäärin, että pitää olla varuillaan hyvissä ajoin. Ihan tyhmä sääntö. Ihan tyhmä sääntö. M + D6 olisi riittänyt ja pitänyt matkat realistisina. Jos ukolla on S4, jätti on kusessa. Jos lanceukko saa siihen chargen, niin yllätyn, jos jää henkiin. Ei se kuitenkaan ole sillä hetkellä täysihaavainen.
Sillä huonommalla, uudella. Siitä tulikin mieleeni, pitääpä sitä jossain vaiheessa tulostaa ne tärkeimmät sivut. Minä mihinkään armeijan pilanneeseen kirjaan 30e tuhlaa.ManAtArm kirjoitti: Muuten onko örkit 8 vai 7 edikan kirjallaan liikkeellä?
El edit: Niin joo. minun örkkien teemani on pikemminkin joku siistimpi kappale. Vai oisko Braveheart tai Viimeinen mohikaani parempi?
- Sinitähti
- Sinitähti
Jaaha vai yritetään sitä kiehuttaa Naggarythen kylmää verta. Nyt harmittaa, etten lähtenyt delffeillä liikkeelle. Sun täytyy joskus tulla koittamaan. Katotaan ketä seivästetään ja ketä orjuutetaan. Ratsastavat peltitynnyrit lähinnä naurattavat verenhimoista druchiita :)ManAtArm kirjoitti:(sääli ei pimeä haltioita, niitä on kiva pistellä paloiksi tai seivästää), eli ihan kiva juttu.(ja kiitos listoista tiedän mihin tähdätä trebut ekasta vuorosta alkaen :D)
Etkös aio käyttää ekaa vuoroa rukoilemiseen? Sekin on kyllä naurettavaa touhua, kykkivät polvillaan kun pitäisi tapella.
Juu lista lailliseksi ja eipä siihen tarvi suuria muutoksiakaan tehdä, kun on pojoja sopivasti jäljellä. Mitään hämäystä ole, koittaa nyt selitellä epähuomiossa tekemäänsä virhettä :)Runt kirjoitti:Suht pieniä virheitä tähän mennessä löytynyt (hyvä näin).
Tosin en ymmärrä "hämäystä" kun pelaamme julkisilla listoilla...
Muuten en ole huomannut, että onko siellä varsinaisia laittomuuksia. Ehkä noita "turhia" yhdistelmiä (omasta näkökulmastani). Toki noissa listoissa on paljon itemeitä/riimuja mistä mulla ei ole mitään tietoa. Täytynee vähän konsultoida kaveria....
Joo teit ihan hyvän analisoinnin, samoilla mietteillä ollaan noista listoista. Joo yllätti kyllä nuo mortarit, no paremmin sopivat mulle. Jätit sitten vain tuollaisen pikku yksikön miekkamiehiä velhosi suojaksi(no eipä sillä määrällä viimeksikään ollut merkitystä).Runt kirjoitti:Milenkiintoisia listoja voisi sanoa
Joo otin nyt 2 pikku shamaania (pisteet isoon+pieneen ei olisi oikein riittänyt. Muutenkin noihin charruihin uppos pisteitä törkeesti), Signature on tärkeä. Joo toi cygor on melkoinen villikortti. Tuli vaan olo, et mäkin haluun "katapultin". Vähän nyt harmittaa, etten ottanut kahta minotauriblokkia. No näillä mennään ja juonitaan voittoon. Kävi myös mielessä scouttaava isoshmaani death lorella, mut en halunnu alkaa sikailemaan.
Viitasin kylläkin sellaiseen pieneen juttuun että enemmistö peleistäni viimeisen vuoden sisään ovat olleet Veljeäni(WOC) vastaan, sittemmin hänen kihlattunsa innostui pelaamisesta DE:llä ja kun olen verrannut pelejäni noita kahta armeijaa vastaan, Druchiit ovat helpompia voittaa.
Ja rukoilen aina paitsi silloin kun hyöty mahdollisesta ensin menosta on suurempi kuin rukoilusta tuleva ward. Sitä paitsi vaikka rukoilisinkin ei teidän tarvitse mennä ensimmäisinä(tosin moista käyttäytymistä lienee turha odottaa), "The enemy can then choose to take the first or second turn...". Tietenkin jos joku on kärsimätön päästäkseen jousten ja rynnäköinnin kantamalle, olkoon hyvä.
Ai niin onko kaaos ritareilla enchanted weapon vai lance?
Ja rukoilen aina paitsi silloin kun hyöty mahdollisesta ensin menosta on suurempi kuin rukoilusta tuleva ward. Sitä paitsi vaikka rukoilisinkin ei teidän tarvitse mennä ensimmäisinä(tosin moista käyttäytymistä lienee turha odottaa), "The enemy can then choose to take the first or second turn...". Tietenkin jos joku on kärsimätön päästäkseen jousten ja rynnäköinnin kantamalle, olkoon hyvä.
Ai niin onko kaaos ritareilla enchanted weapon vai lance?
saaks minotaur champpa kahta magic itemiä?
Jara- kirjoitti:Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksiaamis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani) vai aivan jostain muusta kiinni?.
![]()
25p saa itemeitä, kuinka niin? Armori 20+ icon 5p.Juhaaha kirjoitti:saaks minotaur champpa kahta magic itemiä?
@ Man At Arms: Kaverin kanssa tuossa juteltiin ja kertoi, että sulla on mennyt "tuhottomasti" liikaa pisteitä noihin bowmaneihin. Eli nuo palavat nuolet maksetaan vain kerran, eikä kaikkia upata. Niin kuulemma kirjassa lukee (itse en omista), että tarkistatko. Sen mukaan sulla ois 90p käyttämättä.
Kerro veljesi emännälle, että hieno valinta!!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Hyvä kysymys muuten, sillä ei se ihan noin taia mennä. Siellä Minotaurin luona lukee "may have a magic item...". Jos vertaa esim. Wargoriin, niin siellä lukee" May have magic itemS...".syrja kirjoitti:25p saa itemeitä, kuinka niin? Armori 20+ icon 5p.Juhaaha kirjoitti:saaks minotaur champpa kahta magic itemiä?
Tulinuolien kanssa olitkin sitten oikeassa. Itselläkin ollut lukihäiriö tuossa kohtaan. Hyvä tietää jatkossa. On ne tulinuolet muuten halpoja.
- Sinitähti
- Sinitähti
Tarkistin juuri tuon Bretonnianian
70.pts/kpl nuo unitit.
EDIT: Bretonnian listasta löytyy toinenkin virhe mikäli pisteet pitävät paikkaansa niin kokonaisuutena armeijan koko on 2463.pts - 90.p = 2373
Tuon mahtuukin 4 bowmeniä jos niin haluaa.
Warriror of Chaos Paljonko chaos knightit maksavat pisteitä? 2130.pts sain kaikista muista ja armeijan kokonaispistemääräksi on laskettu 2400.pts jolloin knightti porukan pistearvo pitäisi olla 270.pts joka kuulostaa omaan korvaani suht kalliilta 5 modelin unitiksi. Valaiskaa toki minua jos olen väärässä, kirjaa kun en omista.
70.pts/kpl nuo unitit.
EDIT: Bretonnian listasta löytyy toinenkin virhe mikäli pisteet pitävät paikkaansa niin kokonaisuutena armeijan koko on 2463.pts - 90.p = 2373
Tuon mahtuukin 4 bowmeniä jos niin haluaa.
Warriror of Chaos Paljonko chaos knightit maksavat pisteitä? 2130.pts sain kaikista muista ja armeijan kokonaispistemääräksi on laskettu 2400.pts jolloin knightti porukan pistearvo pitäisi olla 270.pts joka kuulostaa omaan korvaani suht kalliilta 5 modelin unitiksi. Valaiskaa toki minua jos olen väärässä, kirjaa kun en omista.
-
Bringer-of-Doom
Kyllä, ne kaoos knightit maksaa 40 pistettä per kappale. Siihen päälle parin kympin markki ja viiden kympin Full Command niin hinta on tasan 270. Itse asiassa tuo on aika halpa knighti yksikkö, missä ei ole juurikaan ylimääräistä. Kiitos muuten kun sanoit, en lainkaan huomannut että loppuhinta jäi yksiköstä puuttumaan kun listan Harkkarille lähetin. Eli kaikille tiedoksi: Warriors of Chaos armeijalistan Chaos Knightien total hinta on 270 pistettä.Kiitos.Runt kirjoitti: Warriror of Chaos Paljonko chaos knightit maksavat pisteitä? 2130.pts sain kaikista muista ja armeijan kokonaispistemääräksi on laskettu 2400.pts jolloin knightti porukan pistearvo pitäisi olla 270.pts joka kuulostaa omaan korvaani suht kalliilta 5 modelin unitiksi. Valaiskaa toki minua jos olen väärässä, kirjaa kun en omista.
Niillä on ihan vain enchanted weapons, eli maagiset iskut +1 strenghtillä. Jos olisi lancet, olisin sen erikseen maininnut. Eivät mielestäni tarvitse mitään lanceja, Strength 5 höystettynä Iniative 5:llä riittää niittamaan useimmat otukset. Eikä sitten sanakaan mistään steamtankista. (pahansuopaa mutinaa ;) )ManAtArm kirjoitti: Ai niin onko kaaos ritareilla enchanted weapon vai lance?
Voi perk... luku härö se onkin /unit eikä model, hitto mikä moka. Hyvä silti huomamta että en ollut ainoa joka luki sitä väärin.
Juma...! Nyt ei mene hyvin, miten hitossa mä viimeksi laskin mokomat noin pahasti väärin, mielestäni jopa tarkistin tuloksen kahdesti. Ne kemikaali huurut tais vihdoin iskeä päähän kunnolla.
27 pongoa, käykö jos lisään sille jalkautuneelle Pallulle Morningstar of Fracassen? Jos ei saa lisätä sankarien varustusta niin 1 KotR siihen 9 ritarin junaan.
Hitto mikä munaus kehtaakohan tätä pärstää näyttää huomenna siellä miitissä.
Edit: Muistelin vain että niiden piti valita jompi kumpi ja kyllä ne sen 40(ilman muita herkkuja) maksaa on sen verran tullut luettua sitä kaaoksen opusta.
Edit2: JAHUU! Ei lore of metal velhoja!
Juma...! Nyt ei mene hyvin, miten hitossa mä viimeksi laskin mokomat noin pahasti väärin, mielestäni jopa tarkistin tuloksen kahdesti. Ne kemikaali huurut tais vihdoin iskeä päähän kunnolla.
27 pongoa, käykö jos lisään sille jalkautuneelle Pallulle Morningstar of Fracassen? Jos ei saa lisätä sankarien varustusta niin 1 KotR siihen 9 ritarin junaan.
Hitto mikä munaus kehtaakohan tätä pärstää näyttää huomenna siellä miitissä.
Edit: Muistelin vain että niiden piti valita jompi kumpi ja kyllä ne sen 40(ilman muita herkkuja) maksaa on sen verran tullut luettua sitä kaaoksen opusta.
Edit2: JAHUU! Ei lore of metal velhoja!
Viimeksi muokannut ManAtArm, Ke 15.06.2011 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.