"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Seamuksen ja Sonnian alternate ja avatar -muodot on myös julkaistu, jossette vielä olleet tietoisia, kaivan linkin myöhemmin. Seamus on ... hassu
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Silveri kirjoitti:Seamuksen ja Sonnian alternate ja avatar -muodot on myös julkaistu, jossette vielä olleet tietoisia, kaivan linkin myöhemmin. Seamus on ... hassu
Jeps tuli myös nuo katsottua läpi. Sonnia oli pienoinen pettymys ei oikeastaan mitään säväyttävää. Seamus on vähän että pidänkö vai en? Hyvässä ja pahassa tulee Jekyll and Hyde mieleen. Toki tavallaan se sopii, mutta nhääh aika paha pala. Toki Hyde lookissa on melko paljon särmää ja antaa melko hyvät lähtökohdat itse figuurille.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Itse tykkäsin kovasti tuosta Seamuksen avatar-muodosta. Sopii miekkoselle kuin nyrkki päähän ja odotan innolla figuversiota. Alternative-sculpti on myös ihan OK - tulee Gangs of New York mieleen.

Sen sijaan Lady Justice on jokseenkin kämäinen ja jos figu on taiteelle uskollinen, niin yrgh.

So'mer ja Victoriat - Vickyt on kuin Sonnia - eivät herätä suuria tunteita suuntaan tai toiseen (jee, iso miekka! *haukotus*). So'mer sen sijaan on oikein symppis. En kyllä ihan hahmota miten nuo jalat/maha toimivat.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Hammerheart kirjoitti: So'mer sen sijaan on oikein symppis. En kyllä ihan hahmota miten nuo jalat/maha toimivat.
Istuu sivuttain, jalat possun samalla puolella. On kyllä oikeesti tosi ihana. Mitähän mahtaa vetää naamaansa? KFC:tä kun ei tuolla taida olla... Ja peaches :D
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Hmm. Noista Viceistä vois saada ihan hauskan diodraaman aikaseksi. Odotetaan vain, että minkänäköset sitten ovat pikku-ukkoina. Som'erin avatar varsinkin kiinnostaa. Hävyttömän tyylikäs!
Ja jotenkin tuntuu, että aika moni avatari julkaistaan Gen conin aikana samaan aikaan Twisting Faith -kirjan myötä, jossa niille tulee säännöt (mainitaan sonnia ja seamus -keskustelun alussa).
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Sotahullu

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

Sori että nyt ujuttauduin tähän keskusteluun.

No itseä nyt rupesi kiinnostamaan tämä hauskalta kuulostava peli joten saisiko jonkin asteisen tutoriaalin eri faktioihin.
Fluffia ei tarvitse selitellä jollei ole pakko.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Kaapelikala

Kilta: Korruptoituneita kapitalisteja, väittävät olevansa turvan ja oikeudenmukaisuuden asialla. Todellisuudessa turva tulee "vahingossa".
Arkanistit: Laittomia taikureita, jotka salakuljettavat sielukiveä Maahan.
Resurrectionists: Laittomia nekromansereita, herättävät kuolleita ja leikkivät näillä.
Neverborn: Malifauxin suojelijoita, paikallisia "alkuasukkaita". Vetävät ihmisiä turpaan, koska ihmiset ovat heikkoja, eivätkä saa pidettyä Malifauxia kurissa.
Mercenaries: Kaikki muut, mitkä eivät sovellu ylläoleviin. Esim. Som'Er Teeth Jones ja vihreät pikkumiehet, Victoriat ja pyssysankarit jne.
Silveri

Mainittakoot, että Malifauxissa jengin pelityyliin vaikuttaa enemmän valittu masteri kuin faktioni. Saman faktionin sisältä löytyy hyvin, HYVIN erityylisiä mastereita. Eli jos joku sanoo, että pelaa Guildilla, niin se ei tarkoita juuri mitään, kun esim. Sonnia ja Perditan toimintatyylit ovat kovin erilaiset. Lisäksi esim. Arcanistien Marcus saa nappeja tätä nykyä kaikilta faktioilta käyttöönsä (tosin ei-uniikkeja beasteja, mutta esim. Guildin Lawyer on beast....)
Sotahullu

Silveri kirjoitti:Mainittakoot, että Malifauxissa jengin pelityyliin vaikuttaa enemmän valittu masteri kuin faktioni. Saman faktionin sisältä löytyy hyvin, HYVIN erityylisiä mastereita. Eli jos joku sanoo, että pelaa Guildilla, niin se ei tarkoita juuri mitään, kun esim. Sonnia ja Perditan toimintatyylit ovat kovin erilaiset. Lisäksi esim. Arcanistien Marcus saa nappeja tätä nykyä kaikilta faktioilta käyttöönsä (tosin ei-uniikkeja beasteja, mutta esim. Guildin Lawyer on beast....)

Joten "maisterit" on ihan faktioonsa verratuna se taktinen osapuoli vai?

Muuten näistä "hencmeneistä" että onko ne ihan perus maistereita mutta ne voi ottaa jonkinlaisina apureina peruspeleihin?
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Ilkeäpelimies kirjoitti: Joten "maisterit" on ihan faktioonsa verratuna se taktinen osapuoli vai?

Muuten näistä "hencmeneistä" että onko ne ihan perus maistereita mutta ne voi ottaa jonkinlaisina apureina peruspeleihin?
Masteri on sun jengin pomo (vrt. esim. fabassa Hero, 40k HQ) ja henchmanit on sitten enemmän tai vähemmän niitä normaaleja "rivijanttereita". Masteri on melkein poikkeuksetta se sun jengin kovin jätkä joka on paras ainakin jollain tietyllä osa-alueella. Sen masterin ympärille sitten valitaan sille sopivia henchmaneja omien mieltymysten ja masterin kykyjen mukaan. Henchmaneja on sitten laidasta laitaan kaiken näkösiä ja hintaisia.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Xenon kirjoitti:
Ilkeäpelimies kirjoitti: Joten "maisterit" on ihan faktioonsa verratuna se taktinen osapuoli vai?

Masteri on sun jengin pomo (vrt. esim. fabassa Hero, 40k HQ) ja henchmanit on sitten enemmän tai vähemmän niitä normaaleja "rivijanttereita". Masteri on melkein poikkeuksetta se sun jengin kovin jätkä joka on paras ainakin jollain tietyllä osa-alueella. Sen masterin ympärille sitten valitaan sille sopivia henchmaneja omien mieltymysten ja masterin kykyjen mukaan. Henchmaneja on sitten laidasta laitaan kaiken näkösiä ja hintaisia.
Termit meni vähän ristiin :), Masteri on jengin pomo(vrt. FB lordi) ja henchman on hieman pienempi pomo(vrt. FB hero) Henchman voi johtaa jengiä yksinään tai se voi olla ns. perus jantterina masterin johtamassa listassa. Minionit ovat noita perus jannuja.
Sotahullu

Zarathustrian kirjoitti:
Xenon kirjoitti:

Termit meni vähän ristiin :), Masteri on jengin pomo(vrt. FB lordi) ja henchman on hieman pienempi pomo(vrt. FB hero) Henchman voi johtaa jengiä yksinään tai se voi olla ns. perus jantterina masterin johtamassa listassa. Minionit ovat noita perus jannuja.
Mutta hencmenit on pikkusen tiukempia mitä he saavat vain. Näin olen ymmärtänyt.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Zarathustrian kirjoitti:
Xenon kirjoitti:

Jaahas no siinä tapauksessa pahoitteluni. Sitä oppii itsekkin taas uusia asioita. ;) Vähän hämäävää kun noita henchmaneja on niin vähän. Tai että joillakin faktioilla niitä ei ilmeisesti ole ollenkaan.
Sotahullu

No laitetaan ihan viimeinen kysymys että mitkä olisi aloittelija ystävällisimpiä mastereitä?
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Xenon kirjoitti:Jaahas no siinä tapauksessa pahoitteluni. Sitä oppii itsekkin taas uusia asioita. ;) Vähän hämäävää kun noita henchmaneja on niin vähän. Tai että joillakin faktioilla niitä ei ilmeisesti ole ollenkaan.
Ei mitään. ei tuo ihan selvin viritys ole. sääntökirjassakin ovat tuosta saaneet kohtuu sekavan. :)

Joka factiolle ei noita henchmenejä tosiaan ole, ovat kyllä ihan piristäviä vaikka käyttävät tosiaan rajoitetumpaa listaa
Lucius-guild, Collodi-neverborn, Ophelia-gremlins,von schill-outcast. Tuossapa taitavat olla kaikki tämänhetkiset hencmanit.

Perdita lienee helpoinpia Mastereita aloittaa peli.
Silveri

Kaikille faktioneille on henchmanit, mutta ihan kaikille henchmaneille ei ole vielä figuja. Henchmanien isoin ero masterihin on, että ne eivät saa ihan yhtä paljon soulstonea ja niiden jantterivalikoima on pienempi. Kyllä niilläkin saa ihan kovia jengejä (esim. Ophelia yhdistettynä Pere Ravageen on ihan kauhea hirvitys, jonka sain tuta tänään nahoissani - eipä ne muutkaan Kinit toisaalta myöskään mukavia ole vastaanottavassa päässä).

Lilith's Brood lienee suoraviivaisin aloituspoppooksi, mutta suosittelisin katsomaan figut läpi ja miettimään mistä tyylistä tykkää eniten (itse en esim Lilithin sculptista tykkää ollenkaan, toivottavasti alternate-version on parempi). Täältä saa sitten suosituksia siitä mitä kannattaa sen perusboksin kylkeen hankkia.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Zarathustrian kirjoitti: Ei mitään. ei tuo ihan selvin viritys ole. sääntökirjassakin ovat tuosta saaneet kohtuu sekavan. :)
Noh aika ymmärrettävästihän nuo oli eritelty kun tarkemmin tossa vähän lukasin.. :) Koneen ruudulta vähän epämieluisaa vaan lukea noita sääntöjä. Mielummin lukisi ihan kirjasta, mutta ei ole vielä tullut vaikka monta viikkoa sitten jo tilasin sen. :S Ovat ilmeisesti loppuneet tavarantoimittajiltakin.
Kaapelikala

Helsingin Fantasiapeleissä oli ainakin tuossa viikolla kumpaakin kirjaa. Itse hommasin sieltä, kun tilaamisen kanssa olisi mennyt ihan pelleilyksi em. toimitusvaikeuksien takia.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Kaapelikala kirjoitti:Helsingin Fantasiapeleissä oli ainakin tuossa viikolla kumpaakin kirjaa. Itse hommasin sieltä, kun tilaamisen kanssa olisi mennyt ihan pelleilyksi em. toimitusvaikeuksien takia.
Olisi varmaan itsekkin pitänyt tehdä noin. :/

Mitäs porukka suosittelisi hankkimaan? Multa löytyy nyt vissi about 37 sielukiven edestä jengiä.

lady justice
judge
3 death marshalia
2 austringeriä
2 guild guardia

Kannattaako hankkia esim jotain toteemia? Onko esim guild guard captain tai tuo executioner järkeviä ostoksia tähän poppooseen?

Ja tässä jo haaveilen vähän seuraavastakin jengistä ja ajattelin että ton spirits of the vengeance boksin voisi hankkia. Onko kellään kokemuksia/mietteitä kyseisestä setistä?
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Silveri kirjoitti:Kaikille faktioneille on henchmanit, mutta ihan kaikille henchmaneille ei ole vielä figuja. Henchmanien isoin ero masterihin on, että ne eivät saa ihan yhtä paljon soulstonea ja niiden jantterivalikoima on pienempi.
Ah, niin muistelinin, mutta en yhtään saa päähäni mikä ressereiden tahi arcanistien henchmenit ovat, en itse omista kuin tuon mini sääntiksen.
Tuosta pienemmästä soulstone määrästä en ihan samaa mieltä ole. Henchmeneillä ei ole tuota SS cachea, mutta saavat lisäkiviä jengin palkkaamiseen, josta ylijäävät saa yhtälailla käyttöön.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”