Objektiivit ovat ymmärtääkseni neulankärjen kokoisia pisteitä, jotka löytyvät objektiivimarkkereiden keskipisteestä. Objektiivimarkkerit voivat olla niin suuria kuin itse haluaa (vaikka ei kannata mitään pizzalautasia ruveta pöydälle tunkemaan, voi olla hankalaa eikä vastapelaaja varmaankaan ole hirveän innoissaan).Kaapelikala kirjoitti:Onko objectivejen koko standardoitu? 25mm pyöreä, 40mm pyöreä tms?
Ropecon 40k turnaus
Re: Ropecon 40k turnaus
Viimeksi muokannut Jabbdo, Ti 12.07.2011 00:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Captain-Jake
Nyt iski semmonen deeja vuu, että täähän onkin rock cockin kanssa päällekkäi, joten Jarkko Suntioinen joutuu perumaan.
- Air Defence
Mitenkä lashiä käytetään nykyisten FAQien valossa? Asiasta on aikaisemmin väännetty sotussa keskustelua:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 40&t=98096
ja olisi hauska kuulla turnausjärjestäjän kanta etukäteen, ettei se tule kellekkään enää itse turneessa yllätyksenä.
ja olisi hauska kuulla turnausjärjestäjän kanta etukäteen, ettei se tule kellekkään enää itse turneessa yllätyksenä.
-
HerraMauno
Mä väittäisin, että lash ei ole millään tavalla psyykkinen ampuma ase, joten sitä voi käyttää myös tappalusta ulos jne. Joku aukroritiivisempi lähde voi tulla korjaamaan tämän.
Mutta noin 99% varmuudella voi sanoa, että prinssi voi piiskata toista yksiköä ja assaultoida toista.
Mutta noin 99% varmuudella voi sanoa, että prinssi voi piiskata toista yksiköä ja assaultoida toista.
- Valkohukka
OikeinKrael kirjoitti:Objektiivit ovat ymmärtääkseni neulankärjen kokoisia pisteitä, jotka löytyvät objektiivimarkkereiden keskipisteestä. Objektiivimarkkerit voivat olla niin suuria kuin itse haluaa (vaikka ei kannata mitään pizzalautasia ruveta pöydälle tunkemaan, voi olla hankalaa eikä vastapelaaja varmaankaan ole hirveän innoissaan).Kaapelikala kirjoitti:Onko objectivejen koko standardoitu? 25mm pyöreä, 40mm pyöreä tms?
Varasijan kärkkyjä siis mukaan. Ainakin yksi toinen perutus tuli myös, eli mukaan mahtuu kyllä.Captain-Jake kirjoitti:Nyt iski semmonen deeja vuu, että täähän onkin rock cockin kanssa päällekkäi, joten Jarkko Suntioinen joutuu perumaan.
RAI sekä RAW tulkintana se on shooting attack, vaikkei psychic shooting attack olekaan.HerraMauno kirjoitti:Mä väittäisin, että lash ei ole millään tavalla psyykkinen ampuma ase, joten sitä voi käyttää myös tappalusta ulos jne. Joku aukroritiivisempi lähde voi tulla korjaamaan tämän.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Ismo pulkkinen mukaan tyranids
i used to roll the dice, feel the fear in my enemy's eyes
-
shadowranger
Petteri Ihalainen mukaan.
- Rasvakattila
Olli Jansson mukaan
Arto Väisänen joutuu erinäisistä syistä johtuen perumaan osallistumisensa.
Nyt en näe lukia, mutta mahtoiko olla mainintaa FAQ asioista, että mennäänkö niiden mukaan myös?
Huom! GW julkaisi uudet FAQ:t örkeille, smurffeille sekä gekoille ja oleellisia muutaksia tuntuu näkyvän jälleen
Huom! GW julkaisi uudet FAQ:t örkeille, smurffeille sekä gekoille ja oleellisia muutaksia tuntuu näkyvän jälleen
"Quit your life eldar!"
Anton Patrikainen, Black Templars
Kyllä, FAQ:t ovat käytössä.
Vile kirjoitti: Faban side eventissä ei tänä vuonna ollu ketään Suomesta, ja 40kinki sidarin vei joku maahanmuuttajan näköne jätkä!
- Amazing Slug
Juuso Lähdekorpi varasijalle.
Kuinka turnauksessa tulkitaan seuraavat kysymykset:
1. Voiko vehicle käyttää Storm Callerilta saamaansa cover savea glancing- / penetration- rolleja vastaan, vaikkei tämä olisi obscured?
2. Tarvitseeko JotWW roll to hitin toimiakseen?
1. Voiko vehicle käyttää Storm Callerilta saamaansa cover savea glancing- / penetration- rolleja vastaan, vaikkei tämä olisi obscured?
Yritin konvertoida fenrisian wolffeja, mutta tais mennä modelit ihan hukkaan - tuli aivan susia kaikista
- Valkohukka
Lash ei ole psychic shooting attack, eli ei tartte heittää osuuko ja saa assaultata eri yksikköä kuin lashaa. Lashia ei kuitenkaan voi käyttää lähiksessä ollessaan tai smokatusta/shaketusta rhinosta tai juoksun jälkeen, sillä powerin kuvauksen mukaisesti lashia käytetään ampumisen sijasta --> pitää olla mahdollisuus ampua, jotta tätä voi käyttää.Air Defence kirjoitti:Mitenkä lashiä käytetään nykyisten FAQien valossa? Asiasta on aikaisemmin väännetty sotussa keskustelua:
1. KylläSanare kirjoitti:Kuinka turnauksessa tulkitaan seuraavat kysymykset:
2. Kyllä
Mitäs turneen järjestäjät miettivät "Skies of Blood" säännöstä?
Olen keskustellut tästä jo monien kanssa ja harvemmin kuulen samaa tulkintaa peräkkäin kahdesti.
Saakos Skies of Bloodissa käyttää locator beaconia nollatakseen scatterin sekä saako Stormravenin omaa LB:tä käyttää samaan. Tämähän antaisi edellytykset milletahansa unitille hypätä heti ulos 6" päähän Stormravenista kun se on päästellyt 24" ja perään saisi viekä ampua assault ja rapid aseet ilmeisesti. Olipa se assault marine tai terminaattori tai jopa drediladattuna ties millä.
Kunnes FAQ asiasta tulee niin kuulen miellään kanssa pelaajien/turnaus isäntien mielipiteen asiasta =)
Olen keskustellut tästä jo monien kanssa ja harvemmin kuulen samaa tulkintaa peräkkäin kahdesti.
Saakos Skies of Bloodissa käyttää locator beaconia nollatakseen scatterin sekä saako Stormravenin omaa LB:tä käyttää samaan. Tämähän antaisi edellytykset milletahansa unitille hypätä heti ulos 6" päähän Stormravenista kun se on päästellyt 24" ja perään saisi viekä ampua assault ja rapid aseet ilmeisesti. Olipa se assault marine tai terminaattori tai jopa drediladattuna ties millä.
Kunnes FAQ asiasta tulee niin kuulen miellään kanssa pelaajien/turnaus isäntien mielipiteen asiasta =)
"Quit your life eldar!"
-
HerraMauno
Tän nyt pitäis olla ihan selkeä homma, eli locator beacon toimii oli se sitten ravenilla tai jollain muulla.
Vaikka BA pelaajana hyötyisin tässä myöteisestä tuomiosta mutta mielestäni sen ei silti tulisi toimia jos olen ymmärtänyt mitä siinä tapahtuu.
Eikös siinä ole kyseessä vapaa-pudotus kun liidokilla on vauhtia satoja kilsoja tunnissa... no jaa voisihan siinä jokin tarkka pudotusalueen sijainti/tiedot vois auttaa osumaan alueelle. No alkaahan sitä silleen ymmärtää... LISÄÄ NÄKEMYKSIÄ! =D
Eikös siinä ole kyseessä vapaa-pudotus kun liidokilla on vauhtia satoja kilsoja tunnissa... no jaa voisihan siinä jokin tarkka pudotusalueen sijainti/tiedot vois auttaa osumaan alueelle. No alkaahan sitä silleen ymmärtää... LISÄÄ NÄKEMYKSIÄ! =D
"Quit your life eldar!"