"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Kaapelikala

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Ressujen henchman on Molly Squidpiggle (tai jotain) ja arkanisteilla on se mekaanisilla siivillä lentävä nainen (mikälie).

Jos jengissä ei ole masteria, saa sen 5 pinnaa lisää. Joillakin mastereilla on enemmän kiviä pussissaan, kuin henchmanejen ilmaiskamat. Toisaalta mastereiden omia kiviä ei voi käyttää jengin palkkaamiseen, joten siinä mielessä henchmaneilla on jopa enemmän käteistä käytössä.

Toteemit on aina loistavia laitteita. Lady Justice voisi napata sen oman uniikkitoteeminsa (scales of justice), kun saa siitä sen ilmaisen loitsun ja muuta kivaa. Executioner on kova laite, eikä tuo ggc:kään mikään huono ole.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Xenon kirjoitti:Mitäs porukka suosittelisi hankkimaan? Multa löytyy nyt vissi about 37 sielukiven edestä jengiä.

lady justice
judge
3 death marshalia
2 austringeriä
2 guild guardia

Kannattaako hankkia esim jotain toteemia? Onko esim guild guard captain tai tuo executioner järkeviä ostoksia tähän poppooseen?
Justice toimii melkeinpä minkä vaan kiltalaisen kanssa. Kaikki on enemmän tai vähemmän tappelijoita ja hyötyvät kivasti tuosta Justicen +Cb buffista ja mahdollisesti Melee Expert buffista. Toteemi kannattaa ehdottomasti hommata Justicelle, sillä itse Justicella on harvemmin aikaa käyttää taikojaan, vaikka ovatkin varsin hyödyllisiä. Governor's Proxy on ehkä hyödyllisin: sama Ca kuin Justicella ja todella hyödylliset erikoisominaisuudet. Scales of Justice ei oikein vertailussa tuolle pärjää, ja onpahan figukin Proxylla hauskempi.

Tuohon jatkoksi esim. Lucius boksi voisi toimia, kun kerran kaartilaisia olet jo hommannut: saat toisen kestävän figun Judgen rinnalle (Captain) ja kolmannen kaartilaisen (toimivat paremmin mitä useampi näitä on). Lucius toimii varsin kivasti Justicen kanssa: Lucius voi vauhdittaa Justicen liikkumista kentän poikki ja saada tämän tappeluun jo ekalla vuorolla. Tietysti samalla saa toisen vaihtoehdon jengin johtajaksi.

Lakimiestä ja Rylea ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta näkyvät kumpikin tekevän juttuja joita muut kiltalaiset eivät osaa (tehokas taikoja ja kestävä, mobiili ampuja).

Witchling Stalkerit ovat kenties yleishyödyllisimpiä killan 4SS janttereista: lyövät tosi kovaa, Scout harvinaista herkkua killalla, räjähtävät kuollessaan ja tarpeen vaatiessa poistavat kirouksia kavereista Dispel Magicilla. Kesto on heikompi kuin kaartilaisilla tai marsalkoilla, mutta itsemurharynnäköihin ne on tarkoitettu.

-Roope
Ropetus
Valvoja

Kaapelikala kirjoitti:Jos jengissä ei ole masteria, saa sen 5 pinnaa lisää.
Ei saa. Jos ei ole Masteria, Henchman on ilmainen SS-hintansa sijasta ja lisää ne Henchman kivet mukaan. Ellei tähän nyt sitten ole tullut jotain uutta mullistavaa sääntöuudistusta.

Tuo Master-Henchman sääntö on kyllä ehkä yksi hämäävimpiä koko pelissä. En näe logiikkaa, miksi Henchmanin ilmaiskivet pitää toimia juuri toisin päin kuin Masterin (Master: osta jengi, ylijäämät stoneiksi peliin, lisää masterin ilmaiset (max 8 kiveä); Henchman: lisää ilmaiskivet pooliin, osta jengi, ylijäämät peliin (max Henchmanin omat kivet). Ero on todella pieni ja aiheuttaa vaan sekaannusta etenkin aloittelevalle pelaajalle.

-Roope
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Fängi kirjoitti:
Kaapelikala kirjoitti:Jos jengissä ei ole masteria, saa sen 5 pinnaa lisää.
Ei saa. Jos ei ole Masteria, Henchman on ilmainen SS-hintansa sijasta ja lisää ne Henchman kivet mukaan. Ellei tähän nyt sitten ole tullut jotain uutta mullistavaa sääntöuudistusta.
Totta. Muistelin omiani.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Fängi kirjoitti: Justice toimii melkeinpä minkä vaan kiltalaisen kanssa. Kaikki on enemmän tai vähemmän tappelijoita ja hyötyvät kivasti tuosta Justicen +Cb buffista ja mahdollisesti Melee Expert buffista. Toteemi kannattaa ehdottomasti hommata Justicelle, sillä itse Justicella on harvemmin aikaa käyttää taikojaan, vaikka ovatkin varsin hyödyllisiä. Governor's Proxy on ehkä hyödyllisin: sama Ca kuin Justicella ja todella hyödylliset erikoisominaisuudet. Scales of Justice ei oikein vertailussa tuolle pärjää, ja onpahan figukin Proxylla hauskempi.

Tuohon jatkoksi esim. Lucius boksi voisi toimia, kun kerran kaartilaisia olet jo hommannut: saat toisen kestävän figun Judgen rinnalle (Captain) ja kolmannen kaartilaisen (toimivat paremmin mitä useampi näitä on). Lucius toimii varsin kivasti Justicen kanssa: Lucius voi vauhdittaa Justicen liikkumista kentän poikki ja saada tämän tappeluun jo ekalla vuorolla. Tietysti samalla saa toisen vaihtoehdon jengin johtajaksi.

Lakimiestä ja Rylea ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta näkyvät kumpikin tekevän juttuja joita muut kiltalaiset eivät osaa (tehokas taikoja ja kestävä, mobiili ampuja).

Witchling Stalkerit ovat kenties yleishyödyllisimpiä killan 4SS janttereista: lyövät tosi kovaa, Scout harvinaista herkkua killalla, räjähtävät kuollessaan ja tarpeen vaatiessa poistavat kirouksia kavereista Dispel Magicilla. Kesto on heikompi kuin kaartilaisilla tai marsalkoilla, mutta itsemurharynnäköihin ne on tarkoitettu.

-Roope
Kiitosta viisaista sanoista! Lucius setti kyllä näyttää varsin mainiolta. Jos sitä sillä menisi ja siihen kaveriksi ostaisi tuon governor's proxyn niin alkaa varmaan olemaan kohtalaisesti arsenaalia isompiinkin mättöihin.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Hammerheart kirjoitti:Onko kaikilla nappulat jo maaleissa? Itse ajattelin Opheliaa, ja tälle pitäisi vielä poppoo saada maaleihin. Ajattelin perjantaina ottaa jotain WIP-kuvia, mutta olisiko innostusta tehdä yhteinen ketju galleriaan (tyyliin Malifaux-poppoot Ropeconiin tms.) johon sitten kaikki maalauksen kanssa tuskailevat voisivat postata omiaan ja kommentteja ja kannustuksia?
Viikon myöhässä, mutta kuitenkin: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=98201

Tervetuloa kaikki postaamaan poppoitaan!

Uutisrintamalla, uusi Nightmare Teddy on saapunut. Aika mörkö. Ja Lady Justicen avatar-muoto myös. Näyttää hiukka hankalalta figulta noin niin kuin fyysisesti.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Äh, teddy on taas limited edition figu. Samoin kun parempi version Lord Chompysta.
Justiina on ihan kiva, se päätön konsepti vilahti jo parin vuoden takaisessa, Halloween teemaisessa Malifaux Chronicles e-zinen 3:ssa numerossa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Teddy on hassu, tosin en tiedä sopisiko omaan listaani, kun taitaa olla korkeampi kuin tavallinen LCB. Limited-versiota LCB:stä ei taasen enää taida saadakaan paitsi isolla rahalla. Pitää harkita. LE-figujahan saa kyllä Wyrdin nettikaupastakin GenConin aikoihin, eli ihan mahdottomaksi ei käy. Tai sitten ihan Hammerheartin kiusaksi pitäisi harkita tuota Dead Justice -boksia, mutta en kyllä kieltämättä itsekään niistä figuista pidä.

Tuo Avatar-Justice ei oikein vakuuta. Toki, varmaankin kaatuu ensimmäisestä puhalluksesta. mutta muutenkin tuo pullisteleva varispäinen siivekäs mikälie ja siivekäs oinas on vähän kummallisia - etenkin tuo varispää ja sen rintalihakset (nuff said). Siis toki. Resurrectionist vs Guild allegoria on ilmiselvä, mutta toteutus on mielestäni surkuhupaisa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Näh, Lady tarvitsee vain kunnon painon alustaan, niin pysyy pystyssä.
Silveri

Taitaa olla perjantai, kun tosta kommentista tulee jotain IHAN muuta mieleen.

Toisaalta mietityttää myös liitosten kestävyys. Tuossa on aika paljon painoa pistetty ohuen käsivarren varaan.
Hammerheart

Silveri kirjoitti:Toisaalta mietityttää myös liitosten kestävyys. Tuossa on aika paljon painoa pistetty ohuen käsivarren varaan.
Veikkaan noitten öllien olevan resiiniä, joka jeesaa hieman, mutta saa kyllä tavallisen tukevasti pinnata tuon.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Resiiniä myös veikkaan. Nytten kun ovat alkaneet sen käyttämisen ja varsinkin hybridien (katso snow storm), mutta jotenkin ei anna kuvaa suuresta ja mahtipontisesta Oikeudesta, joka tulee antaa linnatuomioita jokaiselle. Enemmänkin parkkisakkoja...
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Silveri

Jään mielenkiinnolla odottamaan Justicen alt-sculptia. Oliko siitä konsepti jossain jo julkaistu?
Positive

Viesti Kirjoittaja Positive »

Hola, Oulun osaston osallistuminen on (Oooo) hieman epävarmaa riippuen miten saadaan sumplittua kyytejä
ja muuta teknistä. Itse olen kuitenkin aika varmasti tulossa, joten ainakin yksi osallistuja täältä tulee.
akuta

Viesti Kirjoittaja akuta »

Huu, Wyrdin pojat hallitsee näköjään tuon esteettisen puolen ihan tosissaan https://wyrd-games.net/forum/showthread.php?t=22838. On nimittäin kaikki hemmetin hienoja, etenkin tuo Lilithin alternative figu ja Rasputinan avatar pisti ihan tosissaan kuolaamaan. Rasputinan alternative on jotenkin liian tylsä ja ei eroa tarpeeksi edukseen ainakaan kuvassa verrattuna vanhaan. Lilithin avatar näyttää jotenkin...jännältä. Ei oikein osaa sanoa miltä figu tulee näyttämään.
Mutta kerta näyttää siltä, että kuvat on aika vahva esimerkki itse figulle (kts. Seamus alternative) niin innolla odotan noita, harmi vaan että Lilithin kumpaakaan ei ole listattu mihinkään julkaisulistaan, ainakaan en löytäny.
Hammerheart

akuta kirjoitti:Mutta kerta näyttää siltä, että kuvat on aika vahva esimerkki itse figulle (kts. Seamus alternative)
Onko tämä siis jo näkynyt jossain?

Edit: Oho, jo vain. Aika jössikkä: http://www.wyrd-games.net/Display/SeamusAvAlt.jpg

Alt-version pyssy on kyllä säälittävä.
Silveri

Seamuksen alt-versio on kauhea, mutta avatar on hieno.

Lilith... vihdoinkin, ainakin on huomattavasti parempi kuin alkuperäinen versio, toivottavasti sculpti on yhtä hyvä.

Rasputina... noh... ei ihan iske, mutta toisaalta myös alkuperäiseen verrattuna lupaavamman oloinen.
Hammerheart

Uusi Marcus. Aikamoinen leuanloksauttaja. Tuo alt-sculpti on ihan järkyttävän hyvä minusta. Avatar puolestaan on vähintäänkin yllättävä. Kun ensijärkytyksestä selvisi, niin tykkään kyllä. Tasavahvasti kisaa tällä hetkellä Seamuksen kanssa parhaasta avatarista omassa kirjanpidossani.
Ropetus
Valvoja

Marcus alt sculpti ei mulle oikein iske. Toi menee nyt vähän liikaa poppamies osastolle, enempi tykkään ihan originellista. Avatar-muoto mennee ostoslistalle, vaikka sculpti nyt ei ihan parhaimmistoa olekaan, saattaa joutua modaamaan vähän käsiä ja ehkä naamaakin. Säännöt nähneenä pitää hankkia jo ihan niitten takia.

-Roope
Hammerheart

Maalattu versio Sonniasta näyttää, että tukka on ihan kamala. Muuten figu on mieleeni, mutta hiukset muistuttaa sitä kamalinta päätä vanhoista muovi-Dark Eldareista. Mikä ei siis ole hyvä juttu.
Fängi kirjoitti:Marcus alt sculpti ei mulle oikein iske. Toi menee nyt vähän liikaa poppamies osastolle, enempi tykkään ihan originellista. Avatar-muoto mennee ostoslistalle, vaikka sculpti nyt ei ihan parhaimmistoa olekaan, saattaa joutua modaamaan vähän käsiä ja ehkä naamaakin. Säännöt nähneenä pitää hankkia jo ihan niitten takia.
Onhan se kieltämättä hieman huvittavaa että Malifauxn ainoa musta äijä on intiaanipoppamies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”