"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Runt kirjoitti: 8th mielestäni on enemmän sitä "armeijan komentamista" kuin 7th, johtuen yksiköiden peluutus koosta. 8th:ssa on järkeä peluuttaa +30 boxeja kun taas 7th:ssa yli 25 modelin boxit eivät tulleet kuuloonkaan, usein päädyttiin siihen minimi määrään.
Onko se sitten katsojan silmissä? 2 50 boksia on minusta paljon pienempi armeija kuin 4 25:n kokoista. 8th:han juuri sen steadfastin, lättyjen ja magian tappavuuden vuoksi laitettiin se sama tyyppimäärä pienempään kasaan. 7th:ssa sitten vain skirmareita periaatteessa pelattiin minimimäärää. Kaikilla muilla melkein otettiinkin sitten täydet kolme ränkkiä kasaan.

Kyllä minä sinne munakoriin myös Sampsan veisin. Olihan niitä kaaoswarruja 20 kappaletta ja kun tuolla kokoonpanolla ukkeli maksaapi sen 17p, on sillä yksiköllä hintaa. Exankaan mukaan laittaminen ei yhtään auta halvan hintalapun saamisessa. Ei ne munakorit mitään megaisoja olleet, mutta vaatii se kyllä jonkun verran pokkaa laittaa 500p yhteen lootaan.

Munakoreissa minua inhottaa vain se, että niistä on ne vähäisetkin pisteet vähän hankalampi saada. Kunnolliseen ammuntaan ei kuitenkaan kaikilla ole mahdollisuus ja ainoastaan ogreilla on vaikea viedä ne ampujat pois sieltä toiselta pöydältä. Chargematkat kun on pääasiassa sitä 10" luokkaa, ei sitä montaa askelta tarvitse tulla eteenpäin kun saadaankin aikaiseksi toisen vuoron charge. Lähikseen nyt tuskin kukaan muu kuin Jarkko haluaa päästää minotaurejaan ja jos ne toisen vuoron aikana sinne päästää, niin kyllä niitä joukkoja itseltä menehtyi ehkä paljon enemmänkin mitä itse tuli kaiken kuuden vuoron aikana tienattua.

Munakorit ovat myös hyviä point denial. Jos haluaa voittaa kunnolla, sinne on pakko mennä kiinni ja ottaa niistä ne pisteet. Lähikseen niiden kanssa ei ainakaan mennä ellei itsellä ole vielä kovempi munakori.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Half-breed kirjoitti:Joidenkin armeijoiden joukot maksaa vain niin paljon, että kunnollisen blokin kanssa hengaava sankari tekee yksiköstä pirun kalliin. Tämä sitten sortaisi armeijaa, kun yksikkö ei saakkaan sitä sankarin tukea, kun se onkin liian kallis. Esmes joihinkin ratsukoihin ei tuolla kompituksella saisi mitään sankaria mukaan. Ei se yksikön kalleus kuitenkaan takaa sitä, että se olisi joku Chuck Norris kentällä. Esmes vaikka blokki Lotherneja joissa on maagi kustantaa jo sen ~500 pojoa. Helkkari iso sorsa pienessä crossarijengissä maksaa jo ~400 pojoa.
Kun on kallis hinta jätkällä, yleensä on myös sitä tappelutaitoakin. Black Guardi pärjää ihan hyvin 14 kokoisena kuten aikaisemmin ja Kaaos warrioritkin on hyviä 12 paksuisina. Ei ne niitä ränkkejä tarvi ja kun iskujakin tulee niin monta, niin se steadfast viedään alta aikayksikön. Molemmilla armeijoilla on myös hyvät loitsut ja Delffeillä vielä ammuntaakin löytyy, niin hyvin voidaan tukea jätkiä. Jos joku kova pääsee Black guardiin, niin T7 sinne vain tai sitten Ws1, S1, T1 I1 vihulle. Eikö sama homma onnistunut myös Kaaoksellakin? Saako ne T8 warruja?

Borkit, Greatswordit, Ironbreackerit, Saurukset, mitähän vielä keksinkään, kaikki pärjää ihan hyvin 20 kokoisina. Tai noh, Greattejä voisi nostaa sinne 25:een. Jokainen yksikkö maksaakin sitten sen alle kolmesataa täydellä komennolla. Kaikki nuo yksiköt ovat koviksia, joten sinne ei tarvitse laittaa sitä megamättölordia hw:lla ja kilvellä, koska joku ~200p maksava corepoppoo voi kaivata hänen suuria S4 iskujaan. Oli armeija oikeastaan mikä tahansa, ei se herotason mättösankari mene 120p toiselle puolelle kovinkaan helposti. Maagit voikin sitten maksaa 115-160p riippuen armeijasta.

Eliittipoppoo oli sen <300p, laitetaan sinne mättöhero, joka maksaa maks 120p = alle 420p. Ei oo paha hinta eliitiksi, jossa on sankari. Corepoppoo ~200p, laitetaan sinne mättölordi maks 200p = jotain 400p. Ei oo pahoja hintoja. Ota kolme lootaa, son 1200p käytettynä tuollaisilla sankareilla. Jos mennään niihin 40 eliittilootiin, joilla on pohjalla hintaa 450 + isketään 200p maksava lordi sekaan, noita kun otetaan se kolme kappaletta, niin ollaankin tuhlattu 1950p. Siihen sitten kaikki fantsuhirviöt ja mahdolliset sotakoneet ja fast cavarlyt niin onkin jo armeija kasassa. Mitä veikkaisit kuinka monta yksikköä lisää minä saan armeijaani kun lisätään noi turhan päiväiset, mutta pakolliset lisät minun armeijaani? Mitäs sitten veikkaisit, kumman armeija näyttää enemmän armeijalta?

Mistä me muuten edes puhuttiin? Olen kirjoitellut jo tässä ties kuinka kauan, että ihan unohdin.
Half-breed kirjoitti:Sitten nuo jyräyksiköt on aika pakollisia listoihin. Jotkut armeijat kun ei kestä yhtään atritiota, niin silloin siihen vihollisen linjaan on vain saatava aukko asap. Tähän tehtävään sitten otetaan niitä jyriä. Turha tuosta on valittaa, kun se on joillekin vain täysin pakollista.
Annappa esimerkki armeijasta mille on niin pakollista? Ehkä korkeintaan joku Beastmen voi olla sellainen jengi kun savet uupuu täysin, mutta silloin voidaan tuura sitä iskuvoimaa lisää lähikseen kärryjen muodossa.
- Sinitähti
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tekstiä näemmä tuppaa ettei edes muista enään kaikkea lukemaansa. Näyttää keskustelu taas siirtyvän aihealueelle 7th VS 8th. Sampsalla listan mukaan taisi olla 2x16Warrua vai oliko 2x18 joten ei kyllä munakoriksi yllä mitenkään minun laskukaavassani.
Magian tappavuudesta kun puhutaan niin kyllä 7th:ssa pääsi paljon paremmin loitsimaan taikojaan kuin 8th:ssa. Powerpoolia kun ei enään 8th:ssa kasvateta millään varmoilla konsteilla, disspell poolin puolestaan saa helposti nostettua. Niin isoissa sekä pienissä boxeissa on ne omat hyvät sekä huonot asiansa edelleen. Isot hordet iskee ja lujaa mutta ovat myös alttiimpia kohteita sotakoneille, tosin niin olivat 7th:ssa kohteina myös nyt vain osutaan hieman tarkemmin. Hmm... mitähän sitä sitten piti kommentoida ei muista.

Munakorit pakollista ja pakollista, samat säännöt kaikilla tässä liigassa on ja kukin on oman armeijansa valinnut. Onhan nuo empiren joukot hieman tehottomia ilman pappia tai muita sankareita joten sankareita on ns "pakko" peluuttaa yksiköiden mukana. Eli näillä antonin tulkinnoilla 30 Gratsword boxi oli munakori joka tuhoutui täysin 4/5:stä pelissä, pisteitä boxissa oli kiinni 455.pts (sis.BSB:n) ja jälkikäteen ajateltuna boxi olisi vaatinut vielä papin sekä 10 lisänappulaa että olisi kestänyt kentällä jotain. Tällöin pistehinnaksi olisi tullut 654.pts+warriorpriestin tavarat eli ~700pts.

Mutta mutta jos reservi säännöillä päädytään pelaamaan jokin turnaus pistekoon ollessa 1200.pts niin tämä rajoittaa jo huomattavasti sankareiden tunkemista unitteihin. 1200.pts pitää jakaa esim 3 osaan niin että jokainen ryhmä on 200-600.pts väliltä niin mahtuuhan tähänkin näitä 600.pts munakoreja joissa on sankareita. Tässä on kuitenkin omat riskinsä jos yksikkö panikoi tai breikkaa niin siinä sitä sitten meneekin 50% armeijan kokonais koosta. Tähän vielä kun lisätään että sattuuko tämä "ryhmä nro.3 joka on 600.pts" tulemaan kentälle vuorolla 1,2 vai 3 niin tälläisen peluuttaminen on sinällään jo iso riski jos haluaa jotain kentällä saada aikaan. Kaikessa siis on hyvät sekä huonot puolet olemassa joten suht tasapainoinen se vaaka on loppupeleissä.

PS:Pitäisikö veljeksille perustaa oma alue esim "El VS Half", poijaat kun vääntävät jokaisesta asiasta. Mahtaako ollakkaan sellaista asiaa olemassa mistä olisitte samaamieltä? Tai vaikka olisittekin niin tunnustaisiko toinen osapuoli mielipidettään vai intettäisiinkö vastaan vain periaatteen puolesta ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti: Munakoreissa minua inhottaa vain se, että niistä on ne vähäisetkin pisteet vähän hankalampi saada. Kunnolliseen ammuntaan ei kuitenkaan kaikilla ole mahdollisuus ja ainoastaan ogreilla on vaikea viedä ne ampujat pois sieltä toiselta pöydältä. Chargematkat kun on pääasiassa sitä 10" luokkaa, ei sitä montaa askelta tarvitse tulla eteenpäin kun saadaankin aikaiseksi toisen vuoron charge. Lähikseen nyt tuskin kukaan muu kuin Jarkko haluaa päästää minotaurejaan ja jos ne toisen vuoron aikana sinne päästää, niin kyllä niitä joukkoja itseltä menehtyi ehkä paljon enemmänkin mitä itse tuli kaiken kuuden vuoron aikana tienattua.
Niin munakorit ja munakorit, tää 8 edikka nyt "pakottaa" tekemään isoja yksiköitä. Silloin saa kaikki edikan hyödyt käyttöön paremmin, kun on steadfastia ja stepuppia. Eli nykyisin jos haluaa pysyä taistelussa ja voittaa on vähän pakko kasvattaa yksikkökokoja. Jolloin luonnollisesti hinta nousee isoksi (poikkeukset mm slavet poislukien). Ja itelläni, kun koko peto armeijan potenttiaali on vain ja ainoastaan tappelussa. Niin tottakai teen niistä sellaisen, että pärjää.
Kovasti tuo minun minojyräni on herättänyt keskustelua ja pakokauhua. Onhan se kova joo. Mutta hei T4 6+save, eli kaikki haavat menee läpi. Toki jokainen kestää 3 w, mutta silti. Ei rivejä (okei 1), eli vastustaja poikkeuksetta steadfast. Jolloin pitäisi helpommin pysyä paikoillaan jolloin muut pääsevät tukemaan. Vielä en kaikkia virheitänne paljasta koska viimeinen peli pelaamatta. Mutta käytännössä kaikki on antanut mun minoille iskupaikan tarjottimelle, ja minähän sellaisen käytän. Toki osa iskupaikoista on tullut huonon noppatuurin myötä.
El Capitan kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Joidenkin armeijoiden joukot maksaa vain niin paljon, että kunnollisen blokin kanssa hengaava sankari tekee yksiköstä pirun kalliin. Tämä sitten sortaisi armeijaa, kun yksikkö ei saakkaan sitä sankarin tukea, kun se onkin liian kallis. Esmes joihinkin ratsukoihin ei tuolla kompituksella saisi mitään sankaria mukaan. Ei se yksikön kalleus kuitenkaan takaa sitä, että se olisi joku Chuck Norris kentällä. Esmes vaikka blokki Lotherneja joissa on maagi kustantaa jo sen ~500 pojoa. Helkkari iso sorsa pienessä crossarijengissä maksaa jo ~400 pojoa.
Kun on kallis hinta jätkällä, yleensä on myös sitä tappelutaitoakin. Black Guardi pärjää ihan hyvin 14 kokoisena kuten aikaisemmin ja Kaaos warrioritkin on hyviä 12 paksuisina. Ei ne niitä ränkkejä tarvi ja kun iskujakin tulee niin monta, niin se steadfast viedään alta aikayksikön. Molemmilla armeijoilla on myös hyvät loitsut ja Delffeillä vielä ammuntaakin löytyy, niin hyvin voidaan tukea jätkiä. Jos joku kova pääsee Black guardiin, niin T7 sinne vain tai sitten Ws1, S1, T1 I1 vihulle. Eikö sama homma onnistunut myös Kaaoksellakin? Saako ne T8 warruja?
Niinpä kuten Halffis sanoi. Kyllä itse pidän esim goreja kalliina perusjamppoina 8p 2 aseella, eikä minkäänlaista suojaa ja S3, vois ottaa vaihtoehtosesti kilven....joo-o. Vaikka T4 nyt hieman suojaa jouskarilta, niin kyllä sitä sitten turpaan otetaan tappelussa. Eli niitäkin tarvitaan paljon. Jolloin 30kpl + hero kyytiin niin silloin ollaankin jo "munakorihinnoissa". Onhan niillä joo mahdollisuus vihaan, mutta sekään ei ole automaatio.
Black guardista olen kyllä erimieltä. Joo pysyy tappelussa max 2 kiesiä, koska ld9 ja stubborn, ei muuten. T3 ja 5+ save, niin ne 14 hakataan äkkiä pois. Chaos warrut voisi kyllä pärjätä pienelläkin porukalla, koska voimaa+kestävyyttä+suojaa löytyy. Mutta ei kuitenkaan nyt ihan 12 tyypillä.
Toki loitsuilla saa kaikkea kivaa aikaan jos: saat oikeat loitsut, saat tarpeeksi noppia/kierros, saat heitettyä ne läpi. Eli ei ollenkaan varmaa.
El Capitan kirjoitti:Tässä liigassa minusta ehkä eniten epäonnistui pelaajien listat. Seuraavaan liigaan olisi ehdottomasti kivaa, jos saataisiin edes jonkunlaiset kompit tehtyä, jotka rajoittavat sellaisia monen tuhannen pisteen munakoreja, mitä Hapidilta ja Sampsalta löytyy. Eikö ne blokit menneet 500-600+ luokse kun ynnää sinne sekaan menevän sankarin? Toinen sitten mille en yhtään lämpene on ne isot jyrät, jotka myös ovat kalliita. Jarkon minotauripoppoo on sellainen, että ei mitään rajaa. Päästä se klosikseen ja maailma räjähtää edessäsi. Hintaakin taitaa olla pienen armeijan edestäkin niissä kiinni. Meikäläiselläkin on kunnon monster madness. Eikö Faban pitäisi olla peli, jossa komennetaan armeijaa? Munakori ja Monstercon ei oikein kuvaa minusta armeijaa.
Kompit on p...stä!Mua ihmetyttää, että miksi pitää alkaa rajaamaan ja soveltamaan omia juttuja. Peliin on tehty säännöt ja niillä mennään. Olen aiemminkin sanonut, että itsetekemät kompit ampuu helposti omaan päähän. Kun ei ole helppoa muokkailla sääntöjä niin, ettei se sitten toisessa kohdassa tuo lisää/pahempia ongelmia. Toki jos ne oikeasti toimivat ja aukottomasti niin miksei. Ja toisaalta täällä kuitenkin niin pienet piirit, että tuskin ketään tekisikään mitään kauheita perseily listoja. Paitsi ehkä minä!
Joo onhan noilla minoilla hintaa(511+doom331), mutta silti kyllä luokittelisin porukkani armeijaksi. 2 isoa peruskaura yksikköä, minot, 2 kärryä "nopeina" tukiyksikköinä, iso mörkö taustalla ja 2 häröilevää tiedustelu yksikköä. Eli aika "tasapainoinen" tappelija armeija. Jota tukemassa herot. Ja magialla ei tuhottu vastustajan yksiköitä vaan paranneltiin omia, eli jätin tarkoituksella purple sunit/pitit pois. Mulla oli itseasiassa liian reilu armeija:) Olis tarvinnu dumpata cygor, pienentää corea ja tuoda toinen 4-6 minoa tilalle toisen kaveriksi:)
Niin ja samaa kaavaa oli muillakin. Eli 3-4 tappeluyksikköä ja tukijoukot päälle. Tuleeko sitten enemmän armeijan oloinen jos 3-4 boksin lisäksi tuki yksiköitä on vaikka 5 eikä kolme??? Sitten jos armeijassa ei ole kuin 3 pakollista yksikköä. Niin ei se ole silloin armeija.

Kirjoittelen kans myöhemmin analisointia listoista, kun kaikki pelit pelattu. Mutta sen verran nyt sanottakoon, että 7edikan jäänteitä/vaikutteita kyllä oli. Ja jos nyt pelattaisiin sama uusiksi, niin olisi varmasti erilaisia kasiin sopivampia systeemejä. Mutta tää pistesysteemi oli kyllä hyvä omasääntö. Laittoi aktiivisuutta peliin ja tasapuolisti hommaa. Ilman tätä sääntöä kukaan ei olisi toistaiseksi saanut pistettäkään mun minoista sitä, kun vielä ei ole tuhottu kertaakaan kokonaan. Eli olis ollu pelien lukemat vielä rumempia, toki itsekkään en olis saanut niin paljoa pojoja.

Edit: lisäilin vähän juttuja, kun oli niin lyhyt viesti
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Jeps, jos tässä vielä jollain aikaa saadaan uusi 2250.p liiga aluilleen niin katsotaan mihin näistä Empiren pojista oikeasti on. Eli ei aleta säästelemään eikä kaunistelemaan listan teossa. Jarkon listasta sanottakoon sen verran että mielummin minä sen yhden ison boxin otan vastaan saatika että minot olisivat olleet esim 2x4 boxeina, puhumattakaan 2x6 tai 8& 4 minon boxti. Tässä kun huomioidaan vielä että jokainen tiesi listaansa tehdessään vastaan tulevan minotaur boxi, näiden kaatamiseen tarvittavat välineet olisi ollut helppo ujuttaa listaan mutta monikaan ei niin tehnyt ja jos teki niin ei pelannut peliään oikein. Toisin sanoen jarkon lista ei ollut loppupeleissä kovinkaan ihmeellinen, mielestäni kääpiölista on tämän liigan omaperäisin viritelmä.

Mutta palautetta peleistäni tosiaan odottelen innolla, liian innokkaasti eteneminen ainakin kostautui muutamassa pelissä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Mulla on demonit kyllä jonkinverran kesken, eli ei kai nyt samantien tarvi uutta liigaa vetää? Joku kuukauden tauko riittää armeijan valmisteluun.
Runt

Minkäs verran demoneita löytyy jos liigan/turnauksen pistekokoa ajatellaan? Muutama viikko taitaa vielä tässä mennä ennen kuin tämä liiga on täysin päätöksessään, Hapidilla on vielä 4 peliä pelaamatta (kaikkia muita paitsi minua vastaan). Joten ei uusi liiga nyt aivan tällä päivämäärällä ole alkamassa. Voisimme myös 8th pelin ottaa jollain aikaa jos sääntöjä haluat hieman käytännössä opetella, viimeksi kun aikataulut eivät oikein sopineet yhteen.
Gerazu

Demoneita on hmm.. Abouttiarallaa tonni + Bloodthirsteri, ensi viikolla ei onnistu minään päivänä peli koska olen turkissa (Huomisesta ensi viikon lauantaihin). Sitä seuraavan viikon torstaista sunnuntaihin on myös menoa (Assembly Summer). Sitä seuraavalla viikolla ei ole mitään. Mutta 1.-3. pv vois pelata.
Runt

Pitää katsoa mitä itselläni on 1-3 päivä menossa, ainakin lapsen vahti touhua mutta ehkä jokin pieni peli onnistuu siinä ohessa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Antti, mitä on tapahtunut sinun Helffeillesi? Eikö niitä löydy sen 2000p edestä?
- Sinitähti
Gerazu

Löytyy helffejä tarpeeksi, mutta mieluummin demoneilla pelaan.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Runt kirjoitti:Jarkon listasta sanottakoon sen verran että mielummin minä sen yhden ison boxin otan vastaan saatika että minot olisivat olleet esim 2x4 boxeina, puhumattakaan 2x6 tai 8& 4 minon boxti. Tässä kun huomioidaan vielä että jokainen tiesi listaansa tehdessään vastaan tulevan minotaur boxi, näiden kaatamiseen tarvittavat välineet olisi ollut helppo ujuttaa listaan mutta monikaan ei niin tehnyt ja jos teki niin ei pelannut peliään oikein. Toisin sanoen jarkon lista ei ollut loppupeleissä kovinkaan ihmeellinen, mielestäni kääpiölista on tämän liigan omaperäisin viritelmä.
Toisaalta, jos liigaa (tai turnausta) ajattelee niin. Ei välttämättä ole järkevää tehdä vain yhtä juttua vastaan jotain tiettyä kikkaa. Ellei se toimi jotain muutakin vastaan. Kuitenkin pelaat vain kerran sitä tiettyä vastaan ja onnistutko sitten pelissä käyttämään sen kikkasi. Niin ja ettepä sitä kuitenkaan silloin varmaksi tienneet, että minulta tulee minotaureja. Olis niitä voinut tulla vain 3-4 kpl. Ja jos olisikin ollut muita rotuja vastassa, niin olisi vaikuttanut myös listaan varmasti.
Eli sanotaankos näin, että mielestäni on tärkeämpää onnistua tekemään itselle (ja liigaan) sopiva porukka. Ja miettiä vähän miten sitä mahdollisesti käyttää. Joo ei se mun lista viritys todellakaan ole mikään ihmeellinen. Ainoana mustana hevosena tosiaan on tuo cygor. Tosiaan jos olisin tehnyt täysin omanlaiseni petolistan. Olisi sen tilalla ollut khorgon tai lisää minoja. Nyt peluutin sitä liikaa tappelijana (mitä se ei ole), ja siksipä lähes poikkeuksetta onkin aina tapettu. Eli ei sovi miun tappelutyyli lajiin.
Ja kyllä niitä lääkkeitä minoblokkiin oli jokaisella:
-Antonin boltterit+borcit+möröt, vaan ei tullut kohdalle ja edelleen miksi vaihdoit jalkaloitsun pois?? S6 d3w minoihin sattuu!! No toisaalta voitit muutenkin. Tosin velipojan avulla:) ja itse tein tyhmiä virheitä jostakin käsittämättömästä syystä. Vaikka olin juuri aiemmin päättänyt suunnitelmani, niin silti tein jotain muuta. Niin ja tässä pelissä taisi harpy yksikkö tehdä enemmän tuhoa kuin minot. Ja jos pientä analyysiä Antonin listasta. Niin kyllä alkuun pidin sitä melko erikoisena ratkaisuna ja ihmettelin tiettyjä juttuja. Mutta Anton tiesi miten mitäkin käyttää ja on pärjännyt hienosti. Eli onnistui tekemään itselleen sopivan listan
- Tomin treput ja minkä tahansa 2 ritariblokin yhteischarge, kenun hkb. Minun onnekseni epäonnistuit ratkaisevassa charge yrityksessä.
- Sampsan magia, warrut ja ritarit shrineboosteilla. Onnekseni syötit maagisi liian helposti ja epähuomiossa heti alkuunsa.
-Villen raketit, tankki, isot blokit, ritarit, magia. Onneksi ei tullut dwellerssejä ja misfireä pukkasi. Samoin liiallisella hyökkäämisellä annoit minulle charge edun heti ekalla kiesillä. Ja sain pidettyä armeijani tiiviinä kasana, mitä piti tehdä örkkejäkin vastaan. Eli maltoin sopivasti muilla kuin minoilla. Esim halberdierisi annoin tulla gorblokin kimppuun. Koska luotin, että pysyvät rivien ja bsb:n ansiosta paikoillaan jolloin sain sitten antaa vastapalloon kärryä ja cygoria.
Ja kääpiöistä nyt ei vielä voi sanoa mitään, mutta odotan vaikeaa ja kovaa matsia.

Ja varmaan muitakin juttuja olisi ollut mutten nyt muista. Eli itselläni käynyt oikeissa kohdissa hyvä tuuri(ei tietty aina) ja saanut junailtua itseni sellaiseen tilanteisiin. Mitkä ovat suosineet minua. Ja kai sitä voi sitten sanoa onnistuneeksi taktikoinniksikin, ainakin tietyiltä osin. Seuraavaksi sitten voisikin kokeilla passiivisempaa ilotulittelua dark elffeillä. Mutta katotaan sitä sitten joskus myöhemmin. Seuraavaan liigaan varmaan voisi pitää pienen hengähdys tauon? Tai miten sitten kukakin haluaa ja kunhan tämäkin nyt saadaan loppuun. Joka tapauksessa erittäin suurella todennäköisyydellä seuraava liiga jää multa kyllä väliin. Mulla jatkuu taas kohta syksyllä töiden ohella opiskelut. Ja sen takia joudun olemaan paljon pois Porin seudulta. Olen pitempiä pätkiä mm Kuopiossa saakka. Eli minun pelimahdollisuudet on silloin aika minimit, jolloin liiga venyisi äkkiä vain minun takiani ja turhaan. Toisin sanoen annan teille mahdollisuuden treenata, et pärjäätte:) Ja jos olen oikein ymmärtänyt, onko esim noormarkussa kuitenkin pelaajia joita voisi houkutella aktiivisuuteen ja kasiedikkaan mukaan?? Sellaisia ketkä ei ole täällä kauheasti huudellut?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Noormarkun suunnalta Geratsu ja Kuutsa ainakin fabaa pelailee. Porista Javarus saattaisi myös liittyä joukkoon mukaan jos piste kokoa hieman pienennetään.
Katsotaan jos seuraavaksi laittaisin reserviturnauksen aluilleen (odotetaan että liiga päättyy kuitenkin). Luultavasti turnausajankohta venyy jonkin verran että väki pystyy järjestämään turnauspäivän vapaaksi, mikäli siis osallistua haluaa.
Uutta liigaa sitten ajallaan, mielestäni tuo 2250.pts on sopiva pistemäärä liigaa ajatellen joten nyt kaikilla on mahdollisuus jo hyvissä ajoin alkaa lihottamaan armeijaansa. Toki liigamme ainoa tiukkapipo on Hapid, mutta kun häntä ei huomioida niin unitfilttereinä voi käyttää vaikka tyhjiä baseja ;) Suht helposti/halvalla tuon 2250.pts saa kasaan jos vain filttereitä jaksaa vääntää muutamat.

Mutta tosiaan itsellänikin alkaa mitä luultavammin koulu joten syö myös omaa ajan käyttöäni suuresti, tämä ei kuitenkaan ole este liigan käynnistämiselle. Pelataan pelejä sitten vain hieman hitaampaan tahtiin niin jarkkokin pääsee mukaan liigaan. Pelien järjestämisiä pitää kyllä miettiä, tähänkin pienellä organisaatio kyvyillä ja mielikuvituksella saadaan varmasti parannusta. Esim joku tietty paikka jossa mahdollisuus pelata esim joka lauantai klo:12.00 eteenpäin, toisin sanoen tekisi peleistä säännöllisiä siinä määrin missä se on mahdollista. Pitää myös katsoa miten tuo porin kahvila+pelipöytä projekti tuosta etenee, siinä myös yksi vaihtoehto liigapelien pelaamiselle mikäli homma saadaan toimimaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

syrja kirjoitti:Ja kyllä niitä lääkkeitä minoblokkiin oli jokaisella:
-Antonin boltterit+borcit+möröt
Niin, emmää nyt noista tiiä. Boltterit kuitenkin osuu vain 5:lla, jos on ampuakseen. Jos molemmat saavat ampua ja osuvat, niin kyllä sieltä sitten yksi saattaisi tippua pois. Ongelma vain on tosiaan siinä ampumisessa ja minojen nopeudessa. Charge M6 yksiköllä ei ole kovinkaan vaikeaa saada aikaiseksi kun 13" keskimäärin tullaan päälle lyhintä mahdollista reittiä. Ei sitä saada tarpeeksi heikkoon kuntoon Bolttereiden avulla ja mitä tulee sitten mun Errorhordeihini, niin Bs3 S3 kertoo kaiken niiden tappavuudesta. Lisää päälle vielä animosity, niin on sulla voittajayksikkö.

Borkit puolestaan voikin sitten panna jonkun verran vastaan. Mutta mitenhän niiden kanssa kävisikään kun sieltä saadaan iskeä takaisin? Jos kuvitellaan, että nuolikuuro sai sen yhden ja puolikkaan minon kaadettua matkan varrelle, käyttäisin gw:tä, niin sieltä saadaan se ~5 haavaa sisään. Minoillahan on Ws4? Kaksia käsiaseita käyttämällä haavoja tulisi suurin piirtein yhtä paljon ekalla rundilla. Kyllä Borkit niitä tappaa, mutta suuret tappiot siitä otetaan joka rundi. Eikö ne jäljellä olevat 6 iskeneet jokainen 4 kertaa, 24 isua + Doombull?

Mörököllitkin on sitten miten ovat. Jättiläinen juuri ja juuri pärjää jotain Empiren keihäsmiestä vastaan, mutta sitten kun tulee jotain kovempaa, niin se on se jättiläinen, joka pelkää. Ainoa toivo on Yell and Bawlissa, jolloin voitan suoraan etkä pääse iskemään, mutta sen saamiseen ei kannata luottaa. 2-4 otat inukkatestin, jonka feilattua saat 2d6 wuundia S6:lla. Tämä voisi olla kiva isku, mutta kun se tulee yhteen ukkoon vain, niin jooh. 5-6 kun tulee, niin sitten vain kumautan yhtä minoa päähän ja se ei saa tämän vuoron aikana iskeä. Eli eli, jos ei 1:stä heitetä iskuista, niin sitten saadaan ottaa vastaan minojen raivo. 3+ to hit ja wound, hei hei iso kamu.

Wyvernillä voisi olla jotain kivaa siellä kun huutaisin Doombullin challengeen, mutta mitenhän sielläkin mahtaisi käydä? Iskuvoimaa herralla on vain chargessa ja sen jälkeen voidaankin huomata ratsun kadonneen alta. Ws5 T5 ei kovin kauaa auta häntä pysymään elossa hirviösankaria vastaan. Doombullin sieltä voisi käydä nappaamassa ihan hyvin, mutta hämmästyisin, jos lisko pistäisi koko yksikön poskeensa.

Pitää kanssa muistaa se, että olemme tasaväkisesti muutaman sadan pisteen erolla liigataulukosta toisistamme. Minun pitää olla hyvin varovainen, mitä kaikkia pisteitä sinulle annan joukoistani ja varmistua, että saan sinulta kaikki mahdolliset puolikkaisetkin pisteet. Silloin ei voi kyllä kovinkaan paljoa mitään riskiklosiksia käydä kokeilemassa. Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että se flee ja minojen vienti oman pöydän reunani luokse, kauas muista joukoista oli paras vaihtoehto. Unskilauttaa tuli kuitenkin ikävä. Sen tuhoutuminen ei kuulunut suunnitelmiini.

Jalka oli kyllä paras vaihtoehto niiden kaatamiseen, mutta kun myöhemmin tuli huomattua sen vaativan omanlaisensa templaten, josta minulla ei olekkaan kuvaa tuolla pdf:ni, niin ei siitä paljoa iloa olisi ollut. Ensi kerralla kuitenkin pitää ottaa käyttöön tuo Hand of Gork. Pelasin tuossa Ilmaria vastaan ja jatkuvasti teleporttailin yksiköitäni hänen tappoyksiköiden edestä muualle. Emmää noita vastaan halua tapella, joten viedään tää yksikkö tästä muualle, njäh njäh njäh.

Mutta mutta, 4 + 4 minoa olisi kyllä ollut kivempi vaihtoehto listaan kuin kaikki samaan kasaan.
- Sinitähti
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Minoja ei oo mitään järkeä pelata,jossei ne just oo jotain 6+ uniitti 2-3 mino characterilla.
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Minä haluan elää siinä toivossa, että taitava pelaaja ei tarvi niitä 12:sta trollia ja 30 Chosenia/warrua ja Warshrineä heittämään buustia pelkästään sille yksikölle voittaakseen peliä. Kahdella Abolla ja 13 spellillä ja ties millä muulla juustokomboilla voi kuka vaan pelata ja voittaa kenet vain ilman kummoisempaa taitoa. Voi tätä peliä pelata ilman kuningatartakin ja voittaa.
- Sinitähti
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Vaihtakaa pojat FoWiin. GW kusee hommat urakalla, ja tästä alkaa vain alamäki.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Kun on kallis hinta jätkällä, yleensä on myös sitä tappelutaitoakin. Black Guardi pärjää ihan hyvin 14 kokoisena kuten aikaisemmin ja Kaaos warrioritkin on hyviä 12 paksuisina. Ei ne niitä ränkkejä tarvi ja kun iskujakin tulee niin monta, niin se steadfast viedään alta aikayksikön. Molemmilla armeijoilla on myös hyvät loitsut ja Delffeillä vielä ammuntaakin löytyy, niin hyvin voidaan tukea jätkiä. Jos joku kova pääsee Black guardiin, niin T7 sinne vain tai sitten Ws1, S1, T1 I1 vihulle. Eikö sama homma onnistunut myös Kaaoksellakin? Saako ne T8 warruja?
Kummatkaan ei saa mitään T8 warruja, kun kummatkaan ei osaa Lifeä.

Sitten tuo yksiköiden iso koko on tarkoitettu atrition kestämiseen. Joo ihan saman verran ne iskee 14 kokoisina, mutta kun kasis tulee tappioita sen verta herkästi, niin olisi hyvä jos niitä tappioita kestettäisiinkin, eikä yksikkö ole hyödytön heti ensimmäisen klosiksensa jälkeen.
El Capitan kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Sitten nuo jyräyksiköt on aika pakollisia listoihin. Jotkut armeijat kun ei kestä yhtään atritiota, niin silloin siihen vihollisen linjaan on vain saatava aukko asap. Tähän tehtävään sitten otetaan niitä jyriä. Turha tuosta on valittaa, kun se on joillekin vain täysin pakollista.
Annappa esimerkki armeijasta mille on niin pakollista? Ehkä korkeintaan joku Beastmen voi olla sellainen jengi kun savet uupuu täysin, mutta silloin voidaan tuura sitä iskuvoimaa lisää lähikseen kärryjen muodossa.
Bretit, haltiat, Beastit ja kaamos jossain määrin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

WTF? Nyt alkaa Antonilta pukata mollaus tekstiä omaa armeijaa vastaan siihen tahtiin että huh huh.... Miksi ylipäätään peluuttaa Gianttia tai lordia wywernillä jos nämä ovat paskoja joka ikistä yksikköä vastaan mitä fabasta löytyy? Muutenkin tuntuu että Antonin mielestä tuo lista minkä hän teki on täysin paska. Ei ymmärrä enään tätä toisten ajatusten juoksua, varsinkaan kun listalla ollaan jopa pärjätty odotettua paremmin tässä liigassa.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Pelasin eilen tota Bringer of Doomia vastaan and victory was mine pistein dwarfs - woc 2365 - 1415. Sotakoneeni kusi vasta 5.vuorolla jolloin kaikki pamahti paskaksi oikeastaan yhtä aikaa koska ne perhanan sudet pääsi kiinni toiseen organ guniin jonka se pätki ja muut ottivat sitten paniikkia ja tai vaan muuten feilasivat misfire chartin. Sampsa sai aika hyvin vahinkoa aikaan sillä sorcerer lordilla joka teki varmaan eniten tuhoa, ei sitä niin helposti ammuttukkaan alas kuin mitä luulin, se vaan tanssahteli sen discinsä päällä ja lauloi "nunnuka nunnuka".....

edit. ai niin.....suuri ja mahtava hellcannon tuhoutui 2.vuorolla, sitä kuulemma ei ole koskaan sampsalta ennen tuhottu.
Viimeksi muokannut Hapid, Su 24.07.2011 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”