Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Fabaliiga - Osallistumisia ja sääntöjauhantaa
Kertokaa muuten tyhmälle että miten chaos warriorit voi käyttää lähitaistelussa samaan aikaan kilpeä ja halberdia? Sääntökirjan mukaan halberdi on kahden käden ase. Sampsan mukaan se on kuulemma joku chaoksen joku oma "juttu", mutta selatessani wocin kirjan pariinkin kertaan niin en itse ainakaan löytänyt mtn mainintaa asiasta.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Menee sääntökömmähdysten piikkiin kuten on mennyt moni muukin asia tässä liigassa. Toki ampumista vasaan saavat +1 save heittoon vaikka ovatkin hilpareilla varustettuja.
Tee sinä gunline thunkuista niin mitä teen gunlinen crosboweista ;)
Tee sinä gunline thunkuista niin mitä teen gunlinen crosboweista ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ei ole... nyt vähän epäilyttää että tuliko meidänkin matsissa laskettua se kilpi mukaan saveihin. No turha enään on menneitä murehtia, milloinkas muuten Hapid meiltä onnistuu se peli(pääset paremmin voiton kaulaan kiinni jos tuurini ei muutu)Hapid kirjoitti:Kertokaa muuten tyhmälle että miten chaos warriorit voi käyttää lähitaistelussa samaan aikaan kilpeä ja halberdia? Sääntökirjan mukaan halberdi on kahden käden ase. Sampsan mukaan se on kuulemma joku chaoksen joku oma "juttu", mutta selatessani wocin kirjan pariinkin kertaan niin en itse ainakaan löytänyt mtn mainintaa asiasta.
Sika lista breteillä? Taitaa pudota hero hammerin ja RAFin piikkiin... ehkä pä tai puhdas ratsuväki lista ihan vaan huvin vuoksi, ei mitään ampumista tai jalkalkautuneita miehiä(tai neitoja)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
no saavatko great weaponia kantavat kilvellä varustetut myös se on +1 armour saveen ampumista vastaan, ku tästäki on ollut vääntöä?Runt kirjoitti:Menee sääntökömmähdysten piikkiin kuten on mennyt moni muukin asia tässä liigassa. Toki ampumista vasaan saavat +1 save heittoon vaikka ovatkin hilpareilla varustettuja.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- Half-breed
Saavat. Lähiksessä se käsien määrä on ratkaisevaa. Muutoin kaverit osaavat käyttää huotria hyväkseen.Hapid kirjoitti:no saavatko great weaponia kantavat kilvellä varustetut myös se on +1 armour saveen ampumista vastaan, ku tästäki on ollut vääntöä?Runt kirjoitti:Menee sääntökömmähdysten piikkiin kuten on mennyt moni muukin asia tässä liigassa. Toki ampumista vasaan saavat +1 save heittoon vaikka ovatkin hilpareilla varustettuja.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Oh, valokuvia on minun kyllä pitänyt ottaa ja laittaa ties minne. Ei vaan ole oikein jaksanut kun ajattelee siinä pelin alussa, että nyt pitää saada jotain suurta aikaiseksi tuolla pääkopassa tai tulee rumia kuvia otettua. Sitten kun tilanne näyttää toistaiseksi hyvältä, niin sitä keskittymistään ei ole osannut tai halunnut keskeyttää kuvien ottamiseen. Taisteluraportteja ja tarinoita olen kuitenkin kirjoitellut.Furinji kirjoitti:Näin liigan ja jopa fabankin ulkopuolisena pitää kommentoida, että tulevaisuudessa olisi hienoa nähdä vähintään valokuvia näistä paikallisista kahinoista. Kenties jopa pari kunnon taisteluraporttia tai muuta vastaavaa hehkutusta ja rytinää. Nostattaisi kisajännitystä entisestään :D
Jaa, että sikalistoja seuraavaan liigaan? n00bejakin me ollaan? Saanko mää muuten edes sikalistaa aikaiseksi? Ei mulla taia olla joukkoja sellaiseen tässä mittakaavassa. 1500p saisin kenties.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Tilastoja taas kerran
Pahikset:15308.pts
Hyvikset:9947.pts
Parhaat pisteet yksittäisestä pelistä: Beastmen 2648.pts
Voittoja eniten putkeen: Orcs 3 voittoa
Tälläistä tälle yölle, katsotaan jos saadaan jatkossa tilastoja lisää. Pitänee itsekkin varmaan liittyä pahis jengiin kun näyttää nämä pahikset pärjäävän huomattavasti paremmin.
Tälläistä tälle yölle, katsotaan jos saadaan jatkossa tilastoja lisää. Pitänee itsekkin varmaan liittyä pahis jengiin kun näyttää nämä pahikset pärjäävän huomattavasti paremmin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Join to the dark side.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ehkä tuo piste-ero 'pahisten' ja 'hyvisten' välillä vielä muuttuu, kun saatte listaan myös loput kääpiöpelit. Kääpiöiden kyllä pitäisi aika kovassa iskussa olla, että saisivat tasoitettua tuota eroa, kun 'hyvikset ovat n. 5300-5400 pistettä tappiolla ja taitaa olla vain kolme peliä jäljellä. Tietysti yksi peleistä on ilmeisesti Dwarfs vs. Bretonnia, joten siinä pelissä ainakin ero 'hyvisten' ja 'pahisten' välillä tasoittuu. Oikeastaan kun miettii, niin tämähän on se suurin eroa tekevä tekijä (eli 'pahikset' ovat pelanneet enemmän pelejä kuin 'hyvikset'); esim. 1500-2000 pistettä per puoli tuosta pelistä tasoittaa jo aika hyvin.Runt kirjoitti:Tilastoja taas kerran
Lakukaavassa on laskettu ainoastaan pelit joissa osapuolina on olleet "hyvis VS pahis", eli "hyvis VS hyvis" peleistä ei kerry pisteitä tässä vertailussa kuin ei myöskään "pahis VS pahis" peleistä.
Pelejä siis on tasa määrä molemmilla osapuolilla, mikäli hyvikset haluavat tasoihin nousta niin kääpiöiden pitäisi voittaa molemmat pelit pahiksia vastaan pistein 2700-0 joka ei edes teoriassa ole enään mahdollista.
Dwarfs VS Bretonnia pelillä ei siis ole merkitystä tähän tilastoon koska tästä pelistä ei pisteitä kerry.
Mutta voisihan tuon laskea myös niin että "hyvis VS hyvis" peleistä kertyisi pisteitä.
Laskemaan ->
All games
Hyvikset:16743 [11]
Pahisetl:24399 [13]
Eroa pahisten hyväksi 7656.pts pahikset ovat vetäneet reilun kaulan vaikka huomioidaan että hyviksillä on 2 peliä vähemmän pelattuna.
Pelejä siis on tasa määrä molemmilla osapuolilla, mikäli hyvikset haluavat tasoihin nousta niin kääpiöiden pitäisi voittaa molemmat pelit pahiksia vastaan pistein 2700-0 joka ei edes teoriassa ole enään mahdollista.
Dwarfs VS Bretonnia pelillä ei siis ole merkitystä tähän tilastoon koska tästä pelistä ei pisteitä kerry.
Mutta voisihan tuon laskea myös niin että "hyvis VS hyvis" peleistä kertyisi pisteitä.
Laskemaan ->
All games
Hyvikset:16743 [11]
Pahisetl:24399 [13]
Eroa pahisten hyväksi 7656.pts pahikset ovat vetäneet reilun kaulan vaikka huomioidaan että hyviksillä on 2 peliä vähemmän pelattuna.
Selvä, tätä ei vain lukenut tuossa aiemmassa viestissä ja luulin että siinä on vain laskettu eri pelaajien kokonaispisteitä yhteen. Tosin hieman ajattelemalla ehkä nuo pistemäärätkin antavat vihjettä, että kaikkia pelattuja pelejä ei ole mukana laskelmassa. Noinhan tämä 'hyvikset' vs. 'pahikset' onkin järkevämpi laskea.Runt kirjoitti:Lakukaavassa on laskettu ainoastaan pelit joissa osapuolina on olleet "hyvis VS pahis", eli "hyvis VS hyvis" peleistä ei kerry pisteitä tässä vertailussa kuin ei myöskään "pahis VS pahis" peleistä.
Pienempää liigaa silmällä pitäen, päätin laskea demonisen armeijan raakileeni koon ja kylläpäs sai yllättyä. Aikaisemmin tuumailin saavani noin 1300 pisteen poppoon kokoon, mutta todellisuudessa sarvipäitä ja muita demoneina meneviä figuja löytyisi yli 3000 pisteen edestä. Pitää tosin yrittää saada joku 1000 pisteen poppoo aluksi kasaan, puolivalmiita rykmenttejä kun löytyy enemmän kuin laki sallii.
Mahdollinen uusi liiga ei kuitenkaan sovi omiin aikatauluihini aivan heti, vaikka pienemmässä skaalassa pelattaisiinkin. Itselläni kun sattuu olemaan asunnonvaihto edessä todennäköisesti elokuun aikana. WM/H:ta voisi kyllä yrittää peluuttaa.
Mahdollinen uusi liiga ei kuitenkaan sovi omiin aikatauluihini aivan heti, vaikka pienemmässä skaalassa pelattaisiinkin. Itselläni kun sattuu olemaan asunnonvaihto edessä todennäköisesti elokuun aikana. WM/H:ta voisi kyllä yrittää peluuttaa.
Seuraava liiga todennäköisesti tullaan taas pelaamaan 2400.pts armeijoilla. Lord max.25%, Heroes max.25%, Core +25%, Special max.50% ja Rare max25% menetelmällä (8th säännöt).
Special charactereista en vielä osaa sanoa. Mutta siis näillä eväillä tällä hetkellä, katsotaan tuleeko lisää toivomuksia niin eletään sen mukaan. Enemmistö kuitenkin määrää pitkälti tahdin ja loppullisen pisteen sääntöpakettiin isken itse.
Mutta mutta älkää nyt toki sekoittako sitten tätä turnaus ideaa liigaan, jonkinlaista turnausta voisi kyhätä pystyyn liigan päätteeksi ~1200.pts armeijoilla. Sääntöpakettina tuttu ja turvallinen 8th, sekä mahdollisena lisä mausteena reservit.
Turnauksen osalta suunnitelmat elävät koko ajan, pitkälti vaikutusta sääntöpakettiin tulee myös tekemään se että missä pelit pelataan ja kuinka isot pelipöydät saadaan käyttöön jne. Pelipaikka pöytämahdollisuuksineen määrää tahdin.
Special charactereista en vielä osaa sanoa. Mutta siis näillä eväillä tällä hetkellä, katsotaan tuleeko lisää toivomuksia niin eletään sen mukaan. Enemmistö kuitenkin määrää pitkälti tahdin ja loppullisen pisteen sääntöpakettiin isken itse.
Mutta mutta älkää nyt toki sekoittako sitten tätä turnaus ideaa liigaan, jonkinlaista turnausta voisi kyhätä pystyyn liigan päätteeksi ~1200.pts armeijoilla. Sääntöpakettina tuttu ja turvallinen 8th, sekä mahdollisena lisä mausteena reservit.
Turnauksen osalta suunnitelmat elävät koko ajan, pitkälti vaikutusta sääntöpakettiin tulee myös tekemään se että missä pelit pelataan ja kuinka isot pelipöydät saadaan käyttöön jne. Pelipaikka pöytämahdollisuuksineen määrää tahdin.
No niin siellähän on reilusti pahuutta varastossa. Eikun kasaamaan ja kentille. Ja ennen kuin tamä liiga saadaan päätökseen ja uusi alkaa. Olet kerinnyt kyllä vaikka tekemään parikin asunnon vaihtoa:) Eli en usko, että se olisi ainakaan ongelmana/esteenä. Olihan tätäkin liigaa jo pelattu vissiin reilu kuukaus, ennenkuin kääpiöt pääsivät pienine jalkoineen perille ja aloittamaan. Että osallistumaan pääsee kyllä viiveelläkin. Ja jos veikkaamaan pitää lähteä niin, todennäköisesti seuraava liiga pääsee starttaamaan lokakuulla....ehkä..aikaisintaan?Javyrus kirjoitti:Pienempää liigaa silmällä pitäen, päätin laskea demonisen armeijan raakileeni koon ja kylläpäs sai yllättyä. Aikaisemmin tuumailin saavani noin 1300 pisteen poppoon kokoon, mutta todellisuudessa sarvipäitä ja muita demoneina meneviä figuja löytyisi yli 3000 pisteen edestä. Pitää tosin yrittää saada joku 1000 pisteen poppoo aluksi kasaan, puolivalmiita rykmenttejä kun löytyy enemmän kuin laki sallii.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Juu ei tuolla uudella liigalla tässä mikään kiire ole, syys/lokakuussa varmaan starttaillaan ja omaa aloittamistaan pystyy venyttämään jos haluaa (kuten kääpiöt). Liigaan yritetään saada kaikki halukkaat mukaan vaikka aikatauluja venyttämällä jos ei muuten. Geratsu nyt ainakin jo ilmoitti tarvitsevansa 1kk maalaamiseen, itse myös ajattelin tuon empiren tuosta viimeistellä ennen seuraavaa liigaa. Myös muutamat lisä ostokset pitää itse suorittaa mikäli tuleva 3.5k harjoitus peli näyttää pientäkin toivonkipinää uusien kokeilujen suhteen. Nyt kun kesälomat alkaa ihmisiltä loppumaan niin veikkaan että kaikki tuppaa venymään entisestään omalla painolla.
Dwarf VS Orcs pelissä koettiin yllätyksiä ja tylyjä loppulukemia Dwarffien eduksi 2521 - 524
Tämä tarkoittaa sitä että kärkipää tiukkenee edelleen ja voittaja tulee mitä luultavammin ratkeamaan vastan Dwarf VS Beastmen pelissä. Nyt vain odotellaan Bretonnia VS Dwarf peliä niin tiedetään kummalla armeijoista on "finaali pelissä" etulyönti asema ja kuinka suurella piste erolla.
Minun ja Antonin erotus on tällä hetkellä ~65.pts ja itseltäni uupuu muutama piste Dwarffeja vastaan pelatusta pelistä, tarkistan omat pisteeni tästä ensitöikseni jolloin saadaan selvyys 4-5.sijoituksista. Kyseiset pisteet minulle tulevat siis katapultiin tehdyistä woundeista jotka unohdimme laskea pelin päätteeksi. Selvitetään vielä tapoinko 1 vai 2 miehistön jäsentä, Hapidin kanssa kun asiasta on molemmilla eri näkemys. Mutta eiköhän tämä tästä.
PS:Kertokaahan jonkinlainen seloste pelistä, itseäni ainakin kiinnostaa mikä meni örkeillä totaalisesti vikaan ja mikä puolestaan kääpiöillä onnistui.
Säänöistä
Mitäs meillä on ollut puhe tai onko ollut lainkaan puhetta tälläisistä tilanteista:
Teen 2 woundia katapulttiin ja saan katapultista 66.66% sen pisteistä. Saanko myös katapulttien runeista 66.66% pisteitä vai ainoastaan katapultin perus pistearvosta tuon 66.66%
Jos ei ole ollut mitään puhetta niin mikä on ollut käytäntö peleissä? Esim Sampsa VS Hapid pelissä ainakin saatiin pisteitä velhoon tehdyistä woundeista.
Kysymyksen esitän sen takia että se ratkaisee 4-5 sijat tässä liigassa.
EDIT: Oikeastaan tuolla sääntökysymykselläkään ei ole merkitystä, koska joko saan 30/46.66.pts tai vaihtoehtoisesti 60/93.32.pts. Ensimmäiset pisteet eivät riitä 4 sijaan mutta jälkimmäiset riittäisivät.
Tarkennetaan pelitilanne muillekkin, 5xWhite wolf VS katapultti combatista on kysymys nyt.
Tämä tarkoittaa sitä että kärkipää tiukkenee edelleen ja voittaja tulee mitä luultavammin ratkeamaan vastan Dwarf VS Beastmen pelissä. Nyt vain odotellaan Bretonnia VS Dwarf peliä niin tiedetään kummalla armeijoista on "finaali pelissä" etulyönti asema ja kuinka suurella piste erolla.
Minun ja Antonin erotus on tällä hetkellä ~65.pts ja itseltäni uupuu muutama piste Dwarffeja vastaan pelatusta pelistä, tarkistan omat pisteeni tästä ensitöikseni jolloin saadaan selvyys 4-5.sijoituksista. Kyseiset pisteet minulle tulevat siis katapultiin tehdyistä woundeista jotka unohdimme laskea pelin päätteeksi. Selvitetään vielä tapoinko 1 vai 2 miehistön jäsentä, Hapidin kanssa kun asiasta on molemmilla eri näkemys. Mutta eiköhän tämä tästä.
PS:Kertokaahan jonkinlainen seloste pelistä, itseäni ainakin kiinnostaa mikä meni örkeillä totaalisesti vikaan ja mikä puolestaan kääpiöillä onnistui.
Säänöistä
Mitäs meillä on ollut puhe tai onko ollut lainkaan puhetta tälläisistä tilanteista:
Teen 2 woundia katapulttiin ja saan katapultista 66.66% sen pisteistä. Saanko myös katapulttien runeista 66.66% pisteitä vai ainoastaan katapultin perus pistearvosta tuon 66.66%
Jos ei ole ollut mitään puhetta niin mikä on ollut käytäntö peleissä? Esim Sampsa VS Hapid pelissä ainakin saatiin pisteitä velhoon tehdyistä woundeista.
Kysymyksen esitän sen takia että se ratkaisee 4-5 sijat tässä liigassa.
EDIT: Oikeastaan tuolla sääntökysymykselläkään ei ole merkitystä, koska joko saan 30/46.66.pts tai vaihtoehtoisesti 60/93.32.pts. Ensimmäiset pisteet eivät riitä 4 sijaan mutta jälkimmäiset riittäisivät.
Tarkennetaan pelitilanne muillekkin, 5xWhite wolf VS katapultti combatista on kysymys nyt.
Viimeksi muokannut Runt, To 28.07.2011 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy sanoa, että hieman Antoniin tässä asiassa luotin. Onneksi ei tullut lyötyä vetoa tms asiasta:) Mutta joo kertokaas sitten heti kun mahdollista, että miten noin pääsi käymään. Nyt on kääpiöillä kyllä sellainen tahti, että taitavat tuolla menolla varmistaa liiga voiton jo ennen viimeistä peliä.El Capitan kirjoitti:olenko minä nyt vain vähän varovaisella päällä kun mielummin turvaan oman paikkani liigataulukosta yrittämällä antaa Hapidille mahdollisimman vähän pisteitä ettei vaan menisi ohitseni? Mutta katotaan miten käy. Kahtatonnia en ainakaan sulle ole antamassa.
Edit. Noista pisteistä. Eikös niin sovittu, että normaalit pyöristykset tasalukuun. Niin siis kokonaispisteet jaettuna haavoilla. Itemit ja runet kuuluvat noihin kokonaispisteisiin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Muokkailin hieman kirjoitustani.
Nyt ratkaisee tilanteen se että teinkö 1 vai 2 woundia. Oma muistikuvani on 2 mutta Hapid sanoi 1, katsotaan jos jonkin laista merkintää jostain lapuista vielä löytyisi josta asian voisi tarkistaa.
Taistelussa olivat 5xWhite wolf VS katapultti+miehistö (T7 miehistöllä, koska pelasimme väärin. Tämä ei tosin vaikuta pisteisiin mitenkään koska niillä mennään mitä sillä hetkellä on).
Nyt ratkaisee tilanteen se että teinkö 1 vai 2 woundia. Oma muistikuvani on 2 mutta Hapid sanoi 1, katsotaan jos jonkin laista merkintää jostain lapuista vielä löytyisi josta asian voisi tarkistaa.
Taistelussa olivat 5xWhite wolf VS katapultti+miehistö (T7 miehistöllä, koska pelasimme väärin. Tämä ei tosin vaikuta pisteisiin mitenkään koska niillä mennään mitä sillä hetkellä on).
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Olenko minä yliarvioinut Villen taidot vai hyvää henkeäkö siellä luodaan? Pelinhän ennakkosuosikki kuitenkin oli kääpiöt isommilla tykeillään ja paremmilla tappelijoillaan. Örkkimagia on toki joo hyvää, yksi tappo vuorossa on kova tahti kohti voittoa, mutta ei sillä peliä voiteta.
Mutta mutta, jatketaan perinnettä. Kun voitetaan, huudetaan: "Jiihaa!", mutta nyt hävittiin, joten...
8th on perseestä!
Peli alkoi ihan jännissä merkeissä. Kaikki sotakoneet lähellä toisiaan ja hammererit suojelemassa niitä. En tiedä miksi, mutta jostain syystä crossrit olivat menneet toista laitaa suojaamaan, joka ratkaisi oman deposuunnitelmani ja pelasin pois nämä kuusitoista pahantekijää. Nurkkadepo käyden hitusen keskellä haastamassa riitaa hammerereille ja jättäen yhden kalliin ampujayksikön käytännössä turhaksi koko pelin ajaksi.
Ekan vuoron antamiseen kääpiölle vaikutti kuitenkin kaksi asiaa. Urkutykkien tehokkuus ja niiden kantama + rangereiden hienovarainen depo kauemmas yksiköistäni. Jos ne olisivat olleet siinä 12" päässä, suunnitelmani olisi päivän selvä, mutta nyt se muuttikin kaiken. En pääsekkään LOSista niin helposti pois ja jos otan yhtäkään askelta eteenpäin, sieltä tulee tykitystä kaikilta. Aloite siis kääpiöille, jotka löntystivät kumman hitaasti eteenpäin.
Tykki tykitti tähtipelaajaani ja 8th raivo silmissäni katsoin miten kaveri tykittää suoria headshotteja ilman mitään ongelmaa. Jos tämä olisi hyvä peli, osumiseen vaadittaisiin tuurin/todennäköisyyksien sijaan hitunen taitoa. Osuma, haavoitus, kutonen. Muks. Wywerni vieressä säikähtää tykin tehokkuutta ja fläpäti fläp kotipesänsä turviin liihotteli. Olkoot tämä esimakua tulevasta.
Mitä voi sanoa? Suurempi tykistö, suuremmat lähitaistelijat. Ehkä Sampsan magialla voisin tehdä jotain, mutta kun yksiköstä katoaa joka vuoro puolet joukoista ja tähtipelaajat ottavat poikkeuksetta 6 haavaa jokaisesta D6 vehkeestä, ei siinä paljoa voi mitään vastaankaan sanoa.
Metsät eivät blokkaa LOSia, avoin kenttä, leveät yksiköt ja pitkät chargematkat, ei minulla ollut missään turvapaikkaa. Jos olin sotakoneelta turvassa, hammererit tai rangerit olisivat kimpussani. Jos olin näiltä kahdelta piilossa, tykistö tykitti.
Lähitaisteluun kun epätoivoisesti kääpiöistä lyötiin, näkyi myös Jumalten raivo liigamenestystäni kohtaan. 23 iskua, 7 huti ja kiitos Villen syvän raivon veljiäni kohtaan, joka muuten ei ole edes oikeutettua!, vain kaksi hutia. S6 vs T4, 21 osumaa tekee pahaa jälkeä.
Peli oli fiasko ja se näkyy lopputuloksessa. Noilla heitoilla, noilla listoilla, ei ole paljoa kapuloita rattaisiin laitettavaksi.
3 voittoa viidestä pelistä. 7500+ pistettä kasassa. Paremmin minulla meni kuitenkin mitä odotin aluksi. Hävisin ne pelit mitä odotinkin ja voitin ne, joissa ajattelin olevan kapuloita kenies tarpeeksi laitettavaksi rattaisiin kuuden vuoron aikana. Ensi kerralla uudestaan eri armeijalla, mutta son nyt sit adios.
El edit: Niih, toki joo. Se minun piti vielä sanoa, että moraalinen herrasmiesvoitto on minun kuitenkin. Jo ihan sen takia, että minä olen paljon komeampi kuin Ville ja paljon maskuliinisempi, mutta myös sen vuoksi, että mokoma huijasi ja aliguessasi tykillään ja tappoi maagini siten. Ei saa over/underguessailla.
Mutta mutta, jatketaan perinnettä. Kun voitetaan, huudetaan: "Jiihaa!", mutta nyt hävittiin, joten...
8th on perseestä!
Peli alkoi ihan jännissä merkeissä. Kaikki sotakoneet lähellä toisiaan ja hammererit suojelemassa niitä. En tiedä miksi, mutta jostain syystä crossrit olivat menneet toista laitaa suojaamaan, joka ratkaisi oman deposuunnitelmani ja pelasin pois nämä kuusitoista pahantekijää. Nurkkadepo käyden hitusen keskellä haastamassa riitaa hammerereille ja jättäen yhden kalliin ampujayksikön käytännössä turhaksi koko pelin ajaksi.
Ekan vuoron antamiseen kääpiölle vaikutti kuitenkin kaksi asiaa. Urkutykkien tehokkuus ja niiden kantama + rangereiden hienovarainen depo kauemmas yksiköistäni. Jos ne olisivat olleet siinä 12" päässä, suunnitelmani olisi päivän selvä, mutta nyt se muuttikin kaiken. En pääsekkään LOSista niin helposti pois ja jos otan yhtäkään askelta eteenpäin, sieltä tulee tykitystä kaikilta. Aloite siis kääpiöille, jotka löntystivät kumman hitaasti eteenpäin.
Tykki tykitti tähtipelaajaani ja 8th raivo silmissäni katsoin miten kaveri tykittää suoria headshotteja ilman mitään ongelmaa. Jos tämä olisi hyvä peli, osumiseen vaadittaisiin tuurin/todennäköisyyksien sijaan hitunen taitoa. Osuma, haavoitus, kutonen. Muks. Wywerni vieressä säikähtää tykin tehokkuutta ja fläpäti fläp kotipesänsä turviin liihotteli. Olkoot tämä esimakua tulevasta.
Mitä voi sanoa? Suurempi tykistö, suuremmat lähitaistelijat. Ehkä Sampsan magialla voisin tehdä jotain, mutta kun yksiköstä katoaa joka vuoro puolet joukoista ja tähtipelaajat ottavat poikkeuksetta 6 haavaa jokaisesta D6 vehkeestä, ei siinä paljoa voi mitään vastaankaan sanoa.
Metsät eivät blokkaa LOSia, avoin kenttä, leveät yksiköt ja pitkät chargematkat, ei minulla ollut missään turvapaikkaa. Jos olin sotakoneelta turvassa, hammererit tai rangerit olisivat kimpussani. Jos olin näiltä kahdelta piilossa, tykistö tykitti.
Lähitaisteluun kun epätoivoisesti kääpiöistä lyötiin, näkyi myös Jumalten raivo liigamenestystäni kohtaan. 23 iskua, 7 huti ja kiitos Villen syvän raivon veljiäni kohtaan, joka muuten ei ole edes oikeutettua!, vain kaksi hutia. S6 vs T4, 21 osumaa tekee pahaa jälkeä.
Peli oli fiasko ja se näkyy lopputuloksessa. Noilla heitoilla, noilla listoilla, ei ole paljoa kapuloita rattaisiin laitettavaksi.
3 voittoa viidestä pelistä. 7500+ pistettä kasassa. Paremmin minulla meni kuitenkin mitä odotin aluksi. Hävisin ne pelit mitä odotinkin ja voitin ne, joissa ajattelin olevan kapuloita kenies tarpeeksi laitettavaksi rattaisiin kuuden vuoron aikana. Ensi kerralla uudestaan eri armeijalla, mutta son nyt sit adios.
El edit: Niih, toki joo. Se minun piti vielä sanoa, että moraalinen herrasmiesvoitto on minun kuitenkin. Jo ihan sen takia, että minä olen paljon komeampi kuin Ville ja paljon maskuliinisempi, mutta myös sen vuoksi, että mokoma huijasi ja aliguessasi tykillään ja tappoi maagini siten. Ei saa over/underguessailla.
- Sinitähti
- Sinitähti
Tulipa tälläinenkin tuossa todettua että Hapid pisteli liigan suurimman piste eron yhdessä pelissä eli 1997.pts erotuksella matsi meni kääpiöille.
Pakko kyllä myöntää että sotakoneet tekivät selvää myös omasta empirestäkin siihen malliin että huh huh, noppa tuntui kääpiöillä pyörivän silloin hyvin. Hapidin puheista päätellen myös noppa pyöri hyvin örkki pelissä.
Kovat ovat keskiarvot
Hapid [3] 2356.33
Minun ja Antonin pelitavoista on pakko hieman tehdä vertailua koska samoilla pistemäärillä liigassa kerran ollaan.
Anton voitti 3/5 pelistä ja minä 1/5 pelistä, molemmilla 7600.pts tämä kertoo jotain jo peli strategiasta. Anton taktikoi koko liigan niin ettei anneta viholliselle pisteitä kun puolestaan minun taktiikkani oli "täysillä päälle menetetyillä pisteillä ei ole merkitystä jos vain peli voitetaan", no eipä niitä voittoja tullut mutta otin pisteitä itselleni joka pelistä sen minkä vähänkin sain ja se näytti kannattavan.
Pakko kyllä myöntää että sotakoneet tekivät selvää myös omasta empirestäkin siihen malliin että huh huh, noppa tuntui kääpiöillä pyörivän silloin hyvin. Hapidin puheista päätellen myös noppa pyöri hyvin örkki pelissä.
Kovat ovat keskiarvot
Hapid [3] 2356.33
Minun ja Antonin pelitavoista on pakko hieman tehdä vertailua koska samoilla pistemäärillä liigassa kerran ollaan.
Anton voitti 3/5 pelistä ja minä 1/5 pelistä, molemmilla 7600.pts tämä kertoo jotain jo peli strategiasta. Anton taktikoi koko liigan niin ettei anneta viholliselle pisteitä kun puolestaan minun taktiikkani oli "täysillä päälle menetetyillä pisteillä ei ole merkitystä jos vain peli voitetaan", no eipä niitä voittoja tullut mutta otin pisteitä itselleni joka pelistä sen minkä vähänkin sain ja se näytti kannattavan.