Chronophague kirjoitti:Hehee.. Ei se nyt mua pehemmin ole haitannut että joku kutsuu mun Taukkeja Turskiks tai vastaavaksi. NEhän no jotain kalojen välimuotoa..
Kaipa se on pitkälle tottumus ja kasvatus asia, mikä on kellekin loukkaavaa, mutta liika herkkyys tässä asiassa ei kyllä auta jos aikoo pärjätä toisten ihmisten kanssa. Ottakaa rennosti vaan.
Moips
Pienenpieni pyyntö käyttäytymistä koskien
niih.
- The Captain
- Valvoja
Yrittäkää ihmiset muistaa, että lempiarmeijanne nimittely ei kohdistu teihin sen enempää kuin suosikkipoliitikkonne törttöilyn repostelu sanomalehdissä. Ultramarineiden nimittäminen smurffeiksi tai taujen taukeiksi ei ole mitenkään järkyttävää; päin vastoin noiden nimitysten on tarkoitus olla hauskoja. Samalla lailla kuin ruotsalaisten täytyy kestää suomalaisten ruotsalaisvitsit, haltiapelaajien täytyy kestää haltiavitsit jne. Mustakin huumori on huumoria.
Koulukiusaamisen vetäminen mukaan figujen nimittelyyn kuulostaa vähän säälipisteiden haulta. Kaikki myötätuntoni koulukiusatuille (tiedän kyllä, mitä on koulukiusattuna olo), mutta siitä asiasta kannattaa puhua muille kuin Sotavasaralaisille. Turpaanveto on rikos (nimikkeellä pahoinpitely), joten kannattaa muistaa poliisi, jos koulussa ei tunne oloaan turvalliseksi.
Asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä on kunnioitettava ajatus, mutta onko se kivaa?
Figujen nimitteleminen ei kohdistu figupelaajiin.
Koulukiusaamisen vetäminen mukaan figujen nimittelyyn kuulostaa vähän säälipisteiden haulta. Kaikki myötätuntoni koulukiusatuille (tiedän kyllä, mitä on koulukiusattuna olo), mutta siitä asiasta kannattaa puhua muille kuin Sotavasaralaisille. Turpaanveto on rikos (nimikkeellä pahoinpitely), joten kannattaa muistaa poliisi, jos koulussa ei tunne oloaan turvalliseksi.
Asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä on kunnioitettava ajatus, mutta onko se kivaa?
Figujen nimitteleminen ei kohdistu figupelaajiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
No toimiko? Nimittäin mulla ainakin yläasteella kiusaaminen väheni huomattavasti heti kun päätin kieroutuneessa mielessäni, että kukaan ei voi kiusata minua, jos en kiusaannu. Toisaalta kyllä silti välillä tuli joku lyömään, mutta olen aika hyvä väistelemäänAacheron kirjoitti: No ehkä ei ihan noin kärjistäen, mutta arvaas mitä? Kun minua kiusattiin ihan pahimmillaan, ainoa asia mitä sain kuulla oli "Jätä ne kiusaajat huomioitta" tai "Älä välitä niistä idiooteista"...
Joten ÄLÄ sano MINULLE "Jätä HUOMIOITTA"...
mä olin ainaki kova lyömää jos joku tuli kiusaa koulus mut en mä ainakaa suutu jos joku haukkuu mun figui ei ne oo mun toinen persoona
mä suutun jos joku haukkuu mua paljon
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Minä kutsun taukkeja taukeiksi vaikka pelaan niillä itse.
Olen pelannut kuusi vuotta High Elffeillä ja kutsun niitä Pilvihaltioiksi, omiani Jamakailaisiksi koska ne on ruskeita naamaltaan.
Olen pelannut kuusi vuotta High Elffeillä ja kutsun niitä Pilvihaltioiksi, omiani Jamakailaisiksi koska ne on ruskeita naamaltaan.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
En tiedä mikä minussa on sitten vikana. Jos joku haukkuu harrastuksiani, se satuttaa minua. Jos joku haukkuu armeijoitani, se satuttaa minua. Jos joku haukkuu pyörämerkkiäni, se satuttaa minua. Jos joku haukkuu kanavia joilla irkkaan, se satuttaa minua. Ja jos joku haukkuu Tony Halmetta, se satuttaa minuaThe Captain kirjoitti:Yrittäkää ihmiset muistaa, että lempiarmeijanne nimittely ei kohdistu teihin sen enempää kuin suosikkipoliitikkonne törttöilyn repostelu sanomalehdissä.
Huumorimielessä käytettynä nämä eivät olekaan pahoja, korkeintaan välillä ärsyttäviä. Pahinta on kuitenkin halveksuvalla asenteella halveksuvia ja "hauskoja" nimiä käyttävät henkilöt. Sitäpaitsi kaikkien Marineiden väittäminen sinisiksi on jo aika paha virhe muutenkin kuin käyttäytymisen osalta. Huumorimielessä ja etenkin roolipelaamalla armeijaansa heitetyt läpät ovat täysin ok, mutta tässä nyt ei alunperinkään ollut kyse siitä.The Captain kirjoitti:Ultramarineiden nimittäminen smurffeiksi tai taujen taukeiksi ei ole mitenkään järkyttävää; päin vastoin noiden nimitysten on tarkoitus olla hauskoja. Samalla lailla kuin ruotsalaisten täytyy kestää suomalaisten ruotsalaisvitsit, haltiapelaajien täytyy kestää haltiavitsit jne. Mustakin huumori on huumoria.
No okei, unohdetaan sitten tuo koulukiusaamisaihe jos se muka on säälipisteiden hakua. Kyse on, että nimittelyä(nimenomaan ei-humoristisessa mielessä) harrastavat havaintojeni mukaan samantyyppiset henkilöt, jotka ovat ala-asteella(jossa kiusaaminen on suurimmaksi osaksi henkistä) olleet koulukiusaajia.The Captain kirjoitti:Koulukiusaamisen vetäminen mukaan figujen nimittelyyn kuulostaa vähän säälipisteiden haulta. Kaikki myötätuntoni koulukiusatuille (tiedän kyllä, mitä on koulukiusattuna olo), mutta siitä asiasta kannattaa puhua muille kuin Sotavasaralaisille. Turpaanveto on rikos (nimikkeellä pahoinpitely), joten kannattaa muistaa poliisi, jos koulussa ei tunne oloaan turvalliseksi.
Itselläni on ollut viimeiset x vuotta ihan mukavaa, vaikka olenkin puhunut asioista niiden oikeilla nimillä. Riippuu varmaan henkilöstä.The Captain kirjoitti:Asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä on kunnioitettava ajatus, mutta onko se kivaa?
Tämä aihe tuntuu olevan aika loppuunkulunut, eli jospa lopetettaisiin. Minä ja Aacheron emme voi sietää sitä ja muut hyväksyvät sen eikä pyynnölläni ollut mitään merkitystä. Asia loppuunkäsitelty.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
On varmaan eri juttu jos pelaa kaverien kanssa kuin jonkun jonka on vasta tavannut esim. ropeconissa, silloin kannattaa miettiä minkä kuvan itsestään haluaa antaa. Jos rupeaa heti irvailemaan toisen armeijalle ja ukoille niin ei se ole mielestäni paras mahdollinen tapa aloittaa uutta tuttavuutta. Meinaa että jos pelikavereita haetaan. Kaverien ja ystävien kesken käydyissä peleissä toisen armeejaa kyllä usein tulee leikkimielellä solvattua mutta en mä silloinkaan rupea esim. toisen ukkojen maalausjälkeä haukkumaan.
Modern cars - they all look like electric shavers.
-
Agathokles
Mulla ei ala keittämään yhtään jos joku tulee sanomaan "vähänkö oot surkeesti maalannu ton jättiläisen" or something, sillä se on juuri kyseisen henkilön mielipide asiasta, tosin "kyseinen henkilö" saattaa sanoa noin ihan vi**uillessaan, mut siitä ei todellakaan kannata välittää.
Ja se on itseasiassa aika huvittavaa jos jollekkin figulle keksitään joku pilanimi, toki on poikkeuksia, niinku vaikka se "kulliman", mut ei se mua yhtään haittais. Nämä asiat ovat aika yksilöllisiä, joten IMHO näitä on nyt aivan turha lähteä, jollain keskustelu alueilla puimaan (ei pahalla topicin aloittajaa kohtaan!).
Ja ainakin se henkinen koulukiusaus on nyt joka päiväistä melkein kaikille,siis kyllähä mäki vi**uilen jollekkin aina sillöin tällöin mutta se ei ole vakavaa(mistäs minä sen tiedän), mutta fyysinen on asia erikseen. Toi yllä oleva toimii siis kumpaankin suuntaan. It's life, ja sivistyneitä eläimmiähän me kaikki ollaan.
Ja se on itseasiassa aika huvittavaa jos jollekkin figulle keksitään joku pilanimi, toki on poikkeuksia, niinku vaikka se "kulliman", mut ei se mua yhtään haittais. Nämä asiat ovat aika yksilöllisiä, joten IMHO näitä on nyt aivan turha lähteä, jollain keskustelu alueilla puimaan (ei pahalla topicin aloittajaa kohtaan!).
Ja ainakin se henkinen koulukiusaus on nyt joka päiväistä melkein kaikille,siis kyllähä mäki vi**uilen jollekkin aina sillöin tällöin mutta se ei ole vakavaa(mistäs minä sen tiedän), mutta fyysinen on asia erikseen. Toi yllä oleva toimii siis kumpaankin suuntaan. It's life, ja sivistyneitä eläimmiähän me kaikki ollaan.
Älä riko minun ympyröitäni: Arkhimedeksen viimeiset sanat
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Joo siis minua ei loukkaa jos nimittelette figuja tai armeejoita, se on minusta ihan sama ja osa peliä.
Mutta se vaan näyttää niin hölmöltä kun joku kirjoittaa yli tontuista ja vetää perään hymiö sarjan...
Mutta se vaan näyttää niin hölmöltä kun joku kirjoittaa yli tontuista ja vetää perään hymiö sarjan...
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Kyllähän minäkin ystäviä kiusoittelen ja v*ttuilen toisinaan ihmisille, jotka ärsyttävät minua, mutta ilman syytä en harrasta ilkeiden asioiden puhumista. Henkinen koulukiusaus on jatkuvaa, ei vain "silloin tällöin". Se on muutakin kuin v*ttuilua, nimittäin ärsytystä, häirintää, ryhmästä pois jättämistä, juoruilua ja niin edelleen.Ja ainakin se henkinen koulukiusaus on nyt joka päiväistä melkein kaikille,siis kyllähä mäki vi**uilen jollekkin aina sillöin tällöin mutta se ei ole vakavaa(mistäs minä sen tiedän), mutta fyysinen on asia erikseen.
Mutta minunhan piti lopettaa tästä valittaminen. Jos ei arvosta ja kunnioita vastustajaansa niin ei kai se maailmaa kaada, mutta itse en voisi kuvitellakaan olla tekemättä niin.
-
Agathokles
[quote="AnlaShok"][quote]Ja ainakin se henkinen koulukiusaus on nyt joka päiväistä melkein kaikille,siis kyllähä mäki vi**uilen jollekkin aina sillöin tällöin mutta se ei ole vakavaa(mistäs minä sen tiedän), mutta fyysinen on asia erikseen.[/quote]
Kyllähän minäkin ystäviä kiusoittelen ja v*ttuilen toisinaan ihmisille, jotka ärsyttävät minua, mutta ilman syytä en harrasta ilkeiden asioiden puhumista. Henkinen koulukiusaus on jatkuvaa, ei vain "silloin tällöin". Se on muutakin kuin v*ttuilua, nimittäin ärsytystä, häirintää, ryhmästä pois jättämistä, juoruilua ja niin edelleen.
Mutta minunhan piti lopettaa tästä valittaminen. Jos ei arvosta ja kunnioita vastustajaansa niin ei kai se maailmaa kaada, mutta itse en voisi kuvitellakaan olla tekemättä niin.[/quote]
Tolla "silloin tällöin" mä meinasin että MÄ vi**uilen silloin tällöin, mutta kun kaikki v*ittuilee silloin tällöin niin tuloksena on, että aina vi**uillaan.
Ja vastustajan kunnioittaminen on tärkeää, olipa kyseessä sitten joku vaahtosammuttimen kokoinen nassikka tai joku todella ärsyttävä yksilö, joskus aika vaikeaa kylläkin. Ja se että vi**uilee jollekkin vain siksi että kyseinen henkilö on ärsyttävä on toki väärin, mutta minun on siitä turha ruveta ketään syyllistämään sillä harrastan sitä itsekkin. Ja nyt ollaan menty aika rankasti Off-topic.
Kyllähän minäkin ystäviä kiusoittelen ja v*ttuilen toisinaan ihmisille, jotka ärsyttävät minua, mutta ilman syytä en harrasta ilkeiden asioiden puhumista. Henkinen koulukiusaus on jatkuvaa, ei vain "silloin tällöin". Se on muutakin kuin v*ttuilua, nimittäin ärsytystä, häirintää, ryhmästä pois jättämistä, juoruilua ja niin edelleen.
Mutta minunhan piti lopettaa tästä valittaminen. Jos ei arvosta ja kunnioita vastustajaansa niin ei kai se maailmaa kaada, mutta itse en voisi kuvitellakaan olla tekemättä niin.[/quote]
Tolla "silloin tällöin" mä meinasin että MÄ vi**uilen silloin tällöin, mutta kun kaikki v*ittuilee silloin tällöin niin tuloksena on, että aina vi**uillaan.
Ja vastustajan kunnioittaminen on tärkeää, olipa kyseessä sitten joku vaahtosammuttimen kokoinen nassikka tai joku todella ärsyttävä yksilö, joskus aika vaikeaa kylläkin. Ja se että vi**uilee jollekkin vain siksi että kyseinen henkilö on ärsyttävä on toki väärin, mutta minun on siitä turha ruveta ketään syyllistämään sillä harrastan sitä itsekkin. Ja nyt ollaan menty aika rankasti Off-topic.
Älä riko minun ympyröitäni: Arkhimedeksen viimeiset sanat
helppoa se on niiden sanooo ketkä eivät kerää kyseistä armeijaa/armeijoita. Itse kerään "suur tonttuja", eikä se todellakaan oo mitää hauskaa ku sun armeijaa haukutaan 2 vuotta ihan typerillä nimillä mitkä eivät oikeasti liity aiheeseen!!!!!!!!! :x :x :x BTW High Elffeillä ei oo sukka housuja, Wood elffeillä on.tuhannen taalan mies kirjoitti:Noh noh ei siin mun mielest mitään jos sanoo elffei sukkahousuhirmuiks tai jotain... pitää nyt huumorii vähän olla
- Walloittaja
- Viesti:
Täähän on hauska topicci!
Figujen "lempinimien" käyttö kuuluu mun mielestäni yhtä erottamattomasti tähän harrastukseen ku nopan heittäminen. Kyl mun Dark Angel armeijassa on porukoilla "hameet" tai "kylpytakit" harvemmin puhun kaavuista. Dreadnoughtit on poikkeuksetta "töpöjä" ta "kannuja". Viime pelissä hehkutin kaks vuoroo sitä kaverin Daemon princeä (Ezrael) mil oli melkein kaikkee paitsi staturea et se uhoo vaan ja et mun Chaplaini (Asmodeus) lähettää sen takas sinne mist tuliki. No saatte arvata miten siin kävi sanon vaan et kyl hymyilytti! 
hah
anteeksi jos olen suorapuheinen, mutta oma mielipiteeni (!!) on että se nyt on ihan sama miksi omia figujaan, kaverinsa figuja sanoo
itse olen nauranut silmäni punaisiksi monet kerrat kun jollakin kaverilla on iskenyt oikea kunnon brainstorm 
helmiä mainitakseni ;
Vaarini vielä eläessä tapasi hän kutsua figujani "P*skamönkijäisiksi"
Tai muistaakseni loistavan "läppäpeli" kirjasen, Fartslammerin (Kudos "teoksen" kirjoittaneelle) naseva Elffijaostojen kuvaus ; "Jaloja, Saloja ja Ilman valoja"
Juu
hyville väänöksille jaksaa nauraa ja pitkään, mutta ei niitä kaikkia tarvii vääntää...mauttomuudet on aina syvältä.
ottakaa nyt vähän rennommin
helmiä mainitakseni ;
Vaarini vielä eläessä tapasi hän kutsua figujani "P*skamönkijäisiksi"
Tai muistaakseni loistavan "läppäpeli" kirjasen, Fartslammerin (Kudos "teoksen" kirjoittaneelle) naseva Elffijaostojen kuvaus ; "Jaloja, Saloja ja Ilman valoja"
Juu
ottakaa nyt vähän rennommin
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
www.achtungpainter.com