Ropeconin figutapahtumat
Ropeconin figutapahtumat
Todella paljon oli Ropeconissa figutapahtumia. Itse en kerennyt fabaturnauksen järjestämisen ja pelaamisen lisäksi oikeastaan ympärilleni katsomaan, mutta onneksi Noppakerhon reportteri liikkui eri tapahtumissa. Mika otti kuvia ainakin Fabaturnauksesta, 40K turnauksesta, Warmachinesta, Flames peleistä ja monesta muusta. Ja onhan siellä kuvaa vähän muistakin Otaniemen tunnelmista.
Täältä löytyy kuvia, ja Mikan haasteen mukaan vaan kertomaan mitä Ropeconista jäi pienen figuilijan mieleen :
http://www.nopat.fi/2011/fantasia-ja-sc ... a-nahdaan/
Täältä löytyy kuvia, ja Mikan haasteen mukaan vaan kertomaan mitä Ropeconista jäi pienen figuilijan mieleen :
http://www.nopat.fi/2011/fantasia-ja-sc ... a-nahdaan/
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Re: Ropeconin figutapahtumat
Figupelit edustivat mielestäni hienosti conissa. Monimuotoista tapahtumaa oli tarjolla ja muutamat esittelypelit näyttivät massiivisen mageilta.
Hyviä kuviakin löytyi linkin takaa, kiitos näistä.
Hyviä kuviakin löytyi linkin takaa, kiitos näistä.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Hei,
kiitos figuvastaavankin puolesta conista; ohjelmajärjestäjille lähetinkin jo kiitosviestin, mutta kiitos myös pelaajille ja kävijöille. Tänä vuonna kävijöitä oli noin 3500-3600, kasvua edellisvuodesta noin 10%. Toivottavasti tykkäsitte, kaikenlainen palaute on äärimmäisen toivottavaa:
[email protected]
Conin figukisan entryjä löytyy mm. täältä: http://www.flickr.com/photos/dmnt/ . Koostan niistä myöhemmin fiksun koosteen galleria-osioon.
(Kuvat (c) Tuomas Ventola ja Ropecon; ethän käytä (vielä) ilman lupaa - varmistan, että maalaajat saavat käyttöoikeuden omista napeistaan otettuihin kuviin huomenissa.)
Ensi vuonna uudet kujeet.
kiitos figuvastaavankin puolesta conista; ohjelmajärjestäjille lähetinkin jo kiitosviestin, mutta kiitos myös pelaajille ja kävijöille. Tänä vuonna kävijöitä oli noin 3500-3600, kasvua edellisvuodesta noin 10%. Toivottavasti tykkäsitte, kaikenlainen palaute on äärimmäisen toivottavaa:
[email protected]
Conin figukisan entryjä löytyy mm. täältä: http://www.flickr.com/photos/dmnt/ . Koostan niistä myöhemmin fiksun koosteen galleria-osioon.
(Kuvat (c) Tuomas Ventola ja Ropecon; ethän käytä (vielä) ilman lupaa - varmistan, että maalaajat saavat käyttöoikeuden omista napeistaan otettuihin kuviin huomenissa.)
Ensi vuonna uudet kujeet.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Kiitoksia taas puitteille I/X:n puolesta. Jälleen kerran yhteistyö (ainakin omasta mielestäni) onnistui mutkattomasti, Daylle siitä kunnia. Taisi olla nyt 5. järjestämämme turnaus RopeConissa, kun viime vuonna ei turnausta ollut. Toivottavasti ensi vuonna saataisiin enemmän väkeä mukaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Terminator Sergeant
BB/BFG/Hulk-esittelijä kiittää omasta puolestaan myös kaikkia jotka kävivät ja tekivät viikonlopustani sen unettoman pläjäyksen joka se oli, suurin kiitos BFG-megabattlen porukoille. Jos satuit käymään pöydällä, taputa itseäsi olalle ja totea olevasi hieno mies.
TermEdit: Paitsi jos olit se joka vei Scatter-noppani, tahtoisin sen mielelläni takaisin. Mikäli olet hieno mies, otan YV:tä vastaan.
TermEdit: Paitsi jos olit se joka vei Scatter-noppani, tahtoisin sen mielelläni takaisin. Mikäli olet hieno mies, otan YV:tä vastaan.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
"Ai eiks täällä oo läppäriä"- tunnelmissa lähti käyntiin stand-up-komiikka & turnauspelaamista-show. Lopulta saatiin onneksi mustavalkoinen kuva ruudulle ja tarina alkuun. Kiitos kaikille paikalle olijoille. Toivottavasti ei ollut hukkaan heitettyä aikaa. En ehkä osannut suunnata sitä oikealle yleisölle, kun paikalla oli harrastajaa laidasta laitaan. Puolet ihan yksinkertaista ja toisessa osassa oli jotain ihme juttuja yhdestä armeijakirjan taikaesineestä. Korjataan jatkossa. Ensikerralla vaikka työpaja, jossa olisi madollista vähän konkreettisemmin tarttua joko listan tekoon tai pelaamisen.
Esitys jaossa: http://www.mediafire.com/?ol68j8janubc5b8
Kaiken kaikkiaan hyvä meno joka puolella figualuetta. Joku voi vaikka erehtyä luulemaan että ollaan ihan mukavaa porukkaa, eika esim. manailla ja meuhkata noppatuurista.
Esitys jaossa: http://www.mediafire.com/?ol68j8janubc5b8
Kaiken kaikkiaan hyvä meno joka puolella figualuetta. Joku voi vaikka erehtyä luulemaan että ollaan ihan mukavaa porukkaa, eika esim. manailla ja meuhkata noppatuurista.
9th Age duunari
En myönnä vieneeni, mutta jos kyse on perus scatter nopasta niin voin hyvään kotiin lahjoittaa kyllä yhden.Terminator Sergeant kirjoitti:BB/BFG/Hulk-esittelijä kiittää omasta puolestaan myös kaikkia jotka kävivät ja tekivät viikonlopustani sen unettoman pläjäyksen joka se oli, suurin kiitos BFG-megabattlen porukoille. Jos satuit käymään pöydällä, taputa itseäsi olalle ja totea olevasi hieno mies.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Perusteellinen powerpointti on varma insinöörin merkki :) Hieno ja perusteellinen esityshän tuo on.Nightwun kirjoitti:Esitys jaossa: http://www.mediafire.com/?ol68j8janubc5b8
Nopat ja Taktiikka Ry
- Agamemnon2
Oli hienoa nähdä niin montaa peliä pelautettavan conissa, figupuoli on tätä nykyä aika hyvässä hapessa. Joku kerta olisi kiva saana joku figupuolen ihminen kunniavieraiden joukkoon (edellinenhän taisi olla GWn silloinen designeri Tuomas Pirinen vuonna 2001), mutta se jääköön pitkän tähtäimen utopisoinniksi.
Ramon Laan oli 2003, Jacob Rune Nielsen 2007; sen jälkeen ei ole ollut figuvieraita. Ehkä taas parin vuoden sisällä. Mulla on muutama idea, mutta matkassa on pari mutkaa, niistä lisää sitten myöhemmin kunhan nyt saadaan tämä coni kuopattua, debriefattua ja niin edelleen.Memnon kirjoitti:Oli hienoa nähdä niin montaa peliä pelautettavan conissa, figupuoli on tätä nykyä aika hyvässä hapessa. Joku kerta olisi kiva saana joku figupuolen ihminen kunniavieraiden joukkoon (edellinenhän taisi olla GWn silloinen designeri Tuomas Pirinen vuonna 2001), mutta se jääköön pitkän tähtäimen utopisoinniksi.
edit: Jos jollakulla on figukunniavierasideoita, olisi kivaa kuulla niistä. Eurooppalaiset olisivat parhaita, mulla on pari ruotsalaista maalaajaa mielessä, mutta pelipuolen nimiä saisi kyllä ehdotella.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Huhhei
Oma coni meni vähän rynnäkköoperaatioksi. Silmät ristissä kamat autoon, setit levälleen, kuusi tuntia tiukkaa seikkailua ja sitten samaa tietä takaisin. Yhden pikaisen kierroksen ehdin käväistä figusalien ympäri. Paljon näkyi olevan kaikenlaista, mutta yksityiskohtien suhteen jäin tällä kertaa kuvaraporttien varaan.
Kiitokset kaikille seikkailijoille, sekä tietysti muiden pelien järjestäjille ja osanottajille. Yläjuoksusta on nyt kuveja täällä se kourallinen mitä ehdin napsia säätämisen välissä. Ehkä joskus jotain vastaavaa uudestaan, mutta ei ihan heti.
Oma coni meni vähän rynnäkköoperaatioksi. Silmät ristissä kamat autoon, setit levälleen, kuusi tuntia tiukkaa seikkailua ja sitten samaa tietä takaisin. Yhden pikaisen kierroksen ehdin käväistä figusalien ympäri. Paljon näkyi olevan kaikenlaista, mutta yksityiskohtien suhteen jäin tällä kertaa kuvaraporttien varaan.
Kiitokset kaikille seikkailijoille, sekä tietysti muiden pelien järjestäjille ja osanottajille. Yläjuoksusta on nyt kuveja täällä se kourallinen mitä ehdin napsia säätämisen välissä. Ehkä joskus jotain vastaavaa uudestaan, mutta ei ihan heti.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Agamemnon2
Nielsenin olin todellakin unohtanut täysin. '03 oli ensimmäinen conini ja jotain oli pakostakin siitäkin unohtunut. Tulevaisuudesta lisää todellakin sitten joskus tulevaisuudessa, paistatellaan vielä viime viikonlopun loisteessa :)Day kirjoitti:Ramon Laan oli 2003, Jacob Rune Nielsen 2007; sen jälkeen ei ole ollut figuvieraita. Ehkä taas parin vuoden sisällä. Mulla on muutama idea, mutta matkassa on pari mutkaa, niistä lisää sitten myöhemmin kunhan nyt saadaan tämä coni kuopattua, debriefattua ja niin edelleen.Memnon kirjoitti:Oli hienoa nähdä niin montaa peliä pelautettavan conissa, figupuoli on tätä nykyä aika hyvässä hapessa. Joku kerta olisi kiva saana joku figupuolen ihminen kunniavieraiden joukkoon (edellinenhän taisi olla GWn silloinen designeri Tuomas Pirinen vuonna 2001), mutta se jääköön pitkän tähtäimen utopisoinniksi.
Kiitos järjestämisestä, Yläjuoksu näytti kivalta sen pikaisen vilkaisun perusteella mitä ehdin nähdä. Demoja ja uusia pelejä on aina ilo saada coniin.Dolmot kirjoitti:Huhhei
Lisäksi vielä special shout out till alla mina vänner från Noppa & Taktiikka, jotka järjestivät tolkuttoman ison osan conin figuohjelmasta!
-
HerraMauno
Ben curry Englannista tulee ekana mieleen. Jenkeissä taas olisi isompi liuta internet julkkiksia.Day kirjoitti:Memnon kirjoitti: edit: Jos jollakulla on figukunniavierasideoita, olisi kivaa kuulla niistä. Eurooppalaiset olisivat parhaita, mulla on pari ruotsalaista maalaajaa mielessä, mutta pelipuolen nimiä saisi kyllä ehdotella.
Jason Soles (Privateer Press Lead designer).
Puoli-insidetietona olen antanut itseni ymmärtää, että ko. kaverilla on suomalainen tyttöystävä, joten teoriassa kai voisi jenkkilästä tänne tullakin.
Puoli-insidetietona olen antanut itseni ymmärtää, että ko. kaverilla on suomalainen tyttöystävä, joten teoriassa kai voisi jenkkilästä tänne tullakin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Tai Douglas Seacat (Kynäniekka joka on kirjoittanut suurimman osan Iron Kingdoms-maailman tarinoista) samaisesta firmasta, varsinkin kun heiltä on ensi vuonna tulossa uusi laitos IK-ropesta ja toistaiseksi vielä mysteerinen Level 7-brändi.Celebdae kirjoitti:Jason Soles (Privateer Press Lead designer).
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Ihan kuka vaan Privateer Pressin työntekijä ja oon iloinen. :)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mistä tahansa suositusta pelisysteemistä joku pelisuunnittelija puhumaan olisi tosi kiva. Itse tietysti kannatan näitä : Flames, 40K, faba, War of the Rings. Mutta kuka tahansa figupelisuunnittelija kiinnostaa kyllä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Vaikka en fabakytkoomitänäitäon-skeneä enää kunnolla seuraakaan, pyytäkää Rick Priestley.
Näin miehen kun hän viimeksi oli paikalla (oliko -99?), ja hän on IMO loistava tarinaniskijä, ja ennenkaikkea erinomainen esiintyjä kokemuksensa ja tietotaitonsa ansiosta. Itse asiassa en muista enää yhtään mitä hän puhui figuista (muuta kuin haukkui vähän Pirisen Kaaosta tylsäksi), ja vähän tarinaa 40k:n synnystä taisi heittää, ja sitten sen iki-ihanan "wilderness"-tarinan :D
Näin miehen kun hän viimeksi oli paikalla (oliko -99?), ja hän on IMO loistava tarinaniskijä, ja ennenkaikkea erinomainen esiintyjä kokemuksensa ja tietotaitonsa ansiosta. Itse asiassa en muista enää yhtään mitä hän puhui figuista (muuta kuin haukkui vähän Pirisen Kaaosta tylsäksi), ja vähän tarinaa 40k:n synnystä taisi heittää, ja sitten sen iki-ihanan "wilderness"-tarinan :D
Joo, näyttää vähän siltä että pelisuunnittelijakunniavieraalle voisi olla kysyntää. Lisäksi sellainen voisi vedota myös muihin kuin pelkästään figuilijoihin, eli olisi helpommin myytävissä muille osa-alueille. Kiitos nimiehdotuksista, pistän tämän ketjun bookmarkkiin ja lisäilen nimiä conin kunniavierastärppilistaan!smaxx kirjoitti:Mistä tahansa suositusta pelisysteemistä joku pelisuunnittelija puhumaan olisi tosi kiva. Itse tietysti kannatan näitä : Flames, 40K, faba, War of the Rings. Mutta kuka tahansa figupelisuunnittelija kiinnostaa kyllä.